Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki
Autor Wiadomość
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2011, 16:45   Samochód odpala na zimnym silniku tylko i wyłącznie z górki

Cześć wszystkim,

Poratujcie, Tipo na zimnym silniku odpala, kiedy zjadę z górki i niestety przy wspomaganiu gazem oraz stałym kręceniem kluczyka w stacyjce. Gdy silnik jest już rozgrzany problem znika, lecz auto od czasu do czasu potrafi mocno szarpnąć. Wymieniłem kable zapłonowe oraz dokładnie przeczyściłem klemy akumulatora, niestety nie przyniosło to wymownych rezultatów. Czy aby alternator nadaje się już do śmieci i tylko kwestia czasu, jak całkowicie padnie ? ; /

Pozdrawiam.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2011, 17:06   

To jets gażnik? Aternator narazie zostaw w spokoju. Sprawdź ładowanie, przeczyść rozrusznik i jak możesz, podmień akumulator.
     Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-05-2011, 17:23   

maxi, nie podałeś żadnych szczegółów odnośnie silnika. Napisz co to za jednostka. Odpalasz z gazu czy z benzyny?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 31-05-2011, 17:30   

Cytat:
Poratujcie, Tipo na zimnym silniku odpala, kiedy zjadę z górki i niestety przy wspomaganiu gazem oraz stałym kręceniem kluczyka w stacyjce.

Wkrótce przestanie odpalać na dobre jak strzeli rozrząd ;}

Zostaw go w spokoju do czasu naprawy. Nie podałeś żadnych konkretnych objawów. Kręci rozrusznikiem czy nie? Słabo czy mocno? Eee, zero szcfzegółów i chcesz naprawiać ...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-05-2011, 19:46   

Fiat Tipo 1.4 benzyna ; ) rozrusznik kręci, ale ciężko mi wyczuć, czy prawidłowo. Czy przeczyszczenie rozrusznika jest skomplikowana, jeśli możecie napiszcie krótką instrukcję, z góry dziękuje wszystkim za szybką odpowiedź.
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2011, 20:43   

maxi napisał/a:
Fiat Tipo 1.4 benzyna
:sciana: ale benzyna czy gażnik ....
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-05-2011, 20:45   

lynx napisał/a:
maxi napisał/a:
Fiat Tipo 1.4 benzyna
:sciana: ale benzyna czy gażnik ....


ewentualnie gaźnik czy mono-wtrysk 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-05-2011, 20:51   

Kajlon napisał/a:
lynx napisał/a:
maxi napisał/a:
Fiat Tipo 1.4 benzyna
:sciana: ale benzyna czy gażnik ....


ewentualnie gaźnik czy mono-wtrysk 8)


:sciana: :sciana: :sciana: :sciana:
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2011, 10:39   

mono-wtrysk
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-06-2011, 11:04   

Zacznij od przeszukania forum ;D wszystko było opisane. Nie rozumiem twojego sposobu odpalania. Albo odpalasz na rozruszniku, albo z górki / na popych. obydwa sposoby naraz są bez sensu. Kiedy koło zamachowe kręci się szybciej niż rozrusznik, bendiks się chowa i rozrusznik nic nie daje. Skoro z rozrusznika nie zapala a z górki tak, to obstawiam układ rozruchu czyli: słaby akumulator, słaby rozrusznik, ewentualnie zaśniedziałe styki. Akumulator samemu cięzko sprawdzić, chyba że już kompletny trup (a i to nie zawsze). Rozrusznik łatwo się wyciąga i w miare łatwo rozbiera/czyści. Styki to: klemy akumulatora, Kostka gdzie łączą się wszystkie czerwone kable, zacisk rozrusznika i alternatora, masa na budzie i silniku. Sprawdzić napięcie ładowania też nie zaszkodzi.
     Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2011, 13:35   

lynx z górki na popych, ale gdy silnik jest już rozgrzany problem znika, lecz muszę dodać gazu, by samochód nie zgasł. Mam zamontowany w tipku woltomierz i wskazuje 14 V kiedy auto jest już uruchomione, czyli akumulator raczej odpada ; /
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2011, 13:53   

maxi napisał/a:
stałym kręceniem kluczyka w stacyjce.

Nie rozumiem :-k
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-06-2011, 15:49   

D@wIdS mniejsza z tym ; ) ponownie dzisiaj nie obyło się, bez problemów na zimnym tylko jak zjadę z górki, na ciepłym problem znika - ratujcie, ale chyba w sobotę dobiorę się do rozrusznika ; /
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-06-2011, 07:31   

sptóbuj podmiernic akumulator, może szybko pada podczas jazdy sie ładuje i nie ma problemu jak samochód jest cieply, rozrusznikiem tez warto sie zając, na zimnym są wieksze opory i rozrusznikowi jest cieżej
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2011, 07:57   

Najlepiej podjechać do mechanika albo do sklepu z aku, żeby sprawdzili akumulator. Żeby ocenić jego stan jest potrzebny specjalny sprzęt. Dodatkowo do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik temp. cieczy ewentualnie CPP.
     Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-06-2011, 14:08   

D@wIdS, z tego co kolega maxi pisał, i z tego co zrozumiałem to próbuje on odpalić auto kręcąc rozrusznikiem do oporu, aż silnik zaskoczy. Jeśli się mylę to niech mnie poprawi ;D . Ogólnie nie polecam takiego sposobu bo rozrusznik padnie migiem.

maxi, jeśli zimą nie miałeś problemu z normalnym odpalaniem to ja raczej obstawiałbym rozrusznik. Oczywiście nie zaszkodzi sprawdzić też aku, bo nigdy nic nie wiadomo ;)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-06-2011, 21:59   

shawx zimą również problem występował i to z takim skutkiem, iż automatycznie zalewały się świece, co gwarantowało brudną robotę. Teraz natomiast tak, jak piszesz kręcę do oporu, aż auto zaskoczy, lecz świece nie są zalane ; ) Czy mógłbyś mi napisać, co konkretnie wyczyścić, jeśli zdołam się dobrać do rozrusznika ; D
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-06-2011, 22:04   

lynx napisał/a:
Najlepiej podjechać do mechanika albo do sklepu z aku, żeby sprawdzili akumulator. Żeby ocenić jego stan jest potrzebny specjalny sprzęt. Dodatkowo do sprawdzenia silniczek krokowy i czujnik temp. cieczy ewentualnie CPP.

Włacz radio dość głośno. Dobrze jest też mieć miernik żeby kontrolować spadek napięcia :) Ja tak robiłem u kilku osób i od razu widać kto jakie ma aku :) Nawet kręcąc rozrusznikiem można słuchowo dociec w jakim stanie jest bateria :)

Ogólnie rozrusznika nie rozbierałem, ale silnik elektryczny jak każdy inny :) Może być taki motyw że kręcenie nim dość długo nadpaliło jego uzwojenie (przegrzało się) co spowodowało złuszczenie się izolacji i powoduje zwarcie w którymś miejscu co skutecznie odbiera moc całemu silnikowi i kwalifikuje go do wymiany, bo tak czy siak uzwojenie będzie palić się nadal aż do całkowitego spalenia silnika :) Pisze czysto teoretycznie, ale z tego co kolega pisze to kreci niemiłosiernie rozrusznikem a to nie jest wskazane bo rozrusznik ma specyficzny silnik który jest podatny na spalenie/nadpalenie właśnie przez to że nie jest przystosowany do dłuższej pracy.

** Dodano: 02-06-2011, 23:06 **
maxi napisał/a:
świece nie są zalane ; )

a kiedy owe swiece były wymieniane?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 02-06-2011, 22:46   

jak masz prostownik z rozruchem to spróbuj na nim odpalić, a jak nie to zwykły prostownik ppodłącz na godzine i od razu po wyłaczeniue prostownika probuj zapalac, jeśli bedzie duża róznica w tym jak kręci zaraz po ładowaniu aku a przedto stawiałbym na słaby akuś
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-06-2011, 00:49   

No to na dwoje babka wróżyła :? , w sienie ojca świece zalało właśnie przez słaby aku, rozrusznik był natomiast ok.

maxi napisał/a:
Czy mógłbyś mi napisać, co konkretnie wyczyścić, jeśli zdołam się dobrać do rozrusznika ; D


Konkretnie to wszystko co uznasz za warte wyczyszczenia :lalala: a tak serio, to z rozrusznikiem nie pomogę, bo w tipo go nie rozbierałem - robił to za mnie znajomy mechanik, bo auto było pilnie potrzebne a ja nie miałem czasu i sposobności żeby się za to wziąć, więc nie będę Ci tu ściemniał na szybko co i jak trzeba robić bo po prostu nie pamiętam. Jeśli koniecznie chcesz to zrobić sam to poczekaj aż ktoś bardziej ogarnięty w tym temacie się wypowie, albo przeszukaj forum, taki problem był już chyba poruszany. Ja jedynie pamiętam, że jak kiedyś dawno temu wymieniałem szczotki i tuleje w rozruszniku z poldka to wszystko robiłem niejako na czuja i nie było problemu - pasowało jak klocki lego ;D

maxi napisał/a:
automatycznie zalewały się świece


Jak już raz faktycznie zalałeś świece to kwalifikują się one do wymiany. Co prawda można je suszyć nad palnikiem itp., ale to tylko taki doraźny środek bo raz zalana świeca nie pracuje potem tak jak powinna.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2011, 15:29   

Mi też coś te świece sie nie podobaja :-k
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-06-2011, 16:04   

Dzisiaj szarpał podczas jazdy na wzniesieniu, ale co śmieszne dojechałem do domu zatrzymałem się i na woltomierzu, który posiadam stopniowo zanikała ładowanie, aż całkowicie samochód zgasł, ale z ponownym odpaleniem nie było problemu, w tym że ładowanie już na starcie było mniejsze. Czujnik położenia wału i sonda lambda nie dawno wymieniona.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2011, 16:45   

maxi napisał/a:
na woltomierzu, który posiadam stopniowo zanikała ładowanie, aż całkowicie samochód zgasł,

Piszesz tak jakby to przez słabe ładowanie samochód zgasł...
Świece pasują do tego szarpania. Co do ładowania to alternator, ale najpierw zmienił bym świece, skoro kable są nowe. Potem czyli jak przestanie szarpać można zająć się ładowaniem bo jak będziesz robił wszystko na raz to nic nie zrobisz. Sprawny silnik to priorytet :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2011, 18:13   

Sprawdź czy nie ślizga się pasek na altku : wrzucasz 5 bieg i próbujesz ręką pokręcić alternatorem (za wiatraczek) jeżeli Ci się uda, to znaczy że pasek się ślizga. Jakie masz napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju? Możesz też zajrzeć do akumulatora (wyciągając koreczki). Pogięte płyty to jeszcze nie tragedia, ale nieprzeźroczysty elektrolit oznacza że aku jest do wymiany. Rozrusznik łatwo się wyciąga, poszukaj na forum chyba gdzieś było opisane. Najważniejsze to najpierw odpiąć minus z aku.
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2011, 18:41   

lynx napisał/a:
Możesz też zajrzeć do akumulatora (wyciągając koreczki).

Zależy jaki kolega ma bo jak na przykład Centre Future to powodzenia ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load