Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zamiast starych tłumików??
Autor Wiadomość
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:05   Co zamiast starych tłumików??

Poradzcie co moge wstawic/przerobic zamiast tłumika środkowego i końcowego, które są na wykonczeniu, niemam katalizatora, Sam tłumik środkowy i koncowy.
Co zmienic zeby troszkę basowało, ladnie wygladalo no i koszt nie był jakis kosmiczny.
Dzieki.
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:12   

180zł tłumik końcowy najtańszy jaki znalazłem...
jakaś dobra rura z kwasówki
przelotówka zamiast środkowego

i wio
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:21   

togre, jeśli ma być tanio to jako końcowy wrzuć z dużego fiata/poloneza - one są przelotowe a kosztują ok 30zł
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:24   

yoyo robisz ze mnie jajca czy powaznie :]
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:30   

poważnie, nie wiem jak z mocowaniami, pewnie będzie trzeba gdzieś haczyk dorobić, ale znam gościa który właśnie w temprze ma końcowy z poldka
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:41   

Chyba ze starego poldka bo one miały taki fajny walcowy tłumik w pełni przelotowy zresztą dawał dość dziwny dźwięk. Nowe poldki tzn. od caro mają już inny tłumik taki eliptyczny i nie jest tak idealnie przelotowy ( rura wchodząca jest na innej wysokości niz wychodząca. Tłumik do starego poldka kosztuje jakieś 30 złotych (rzemiosło) z tym, że trzeba je praktycznie wymieniać co rok max.. 2 lata.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:43   

dlatego napisałem DF/polonez bo caro miały już takie jajo, a te starsze to były przelotówki, do bardzo wielu aut je ludzie adaptują
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-05-2008, 21:44   

Słuchajcie, można zamiast końcowego w układzie przelotowym ze strumienicą dać środkowy z oryginalnego układu? Mam dość tego niesamowitego jazgotu
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:46   

Właśnie chcem żeby w środu było cicho... na zewnątrz lekki basowy pomruk, a nie tak jakbym kolektor rozwiercił :)
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-05-2008, 21:47   

dcfan, środkowy stawia chyba największy opór, nie wiem czy to nie wpłynie negatywnie na odprowadzenie spalin tym bardziej, że strumienica przyspiesza Ci ciąg spalin, a na końcu dławiłbyś to tłumikiem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-05-2008, 21:54   

No właśnie tak się zastanawiałem nad tym.... W razie czego mogę oddać środkowy w dobre ręce w stanie bdb

** Dodano: 12-05-2008, 22:55 **
togre napisał/a:
Właśnie chcem żeby w środu było cicho... na zewnątrz lekki basowy pomruk, a nie tak jakbym kolektor rozwiercił :)
Ja mam w środku przy 4tys obrotów około 90dB, jest STRASZNIE głośno
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2008, 22:30   

Sapphiron, coś drogowo u Ciebie.
Ja tyle dałem za komplet, środek i przód.
Wymieniałem przed zeszłorocznymi Świętami Bożego Narodzenia.
Rok wcześniej wymieniałem sam końcowy i kosztował mnie ok. 90zł.
Co do pomruku to jak mi odpadł tylny, to Tempra super mruczała.
Super ale tylko na zewnątrz bo w środku przy 3-4tys. obrotów nie dało się rozmawiać i zaczynała głowa od wycia boleć.
Od tamtej pory wyleczyłem się z "pomruków" ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-05-2008, 23:09   

u mnie 100km i przerwa na 15 minut bo głowę rozwala.... taki wiejski tjuning byłego właściciela
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-05-2008, 23:20   

Ja mam zamiast katalizatora wspawałem tłumik przelotowy, środkowy został seryjny, a na końcu jest Ulterek. Nie jest głośnio, jest w sam raz. Wcześniej po wycięciu katalizatora w jego miejsce wspawałem zwykła rurę i dźwięk był nie przyjemy - zbyt głośny i metaliczny...
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 10:11   

Ja też przymierzam się do wymiany tłumika końcowego, bo mój oryginalny rdza nieźle toczy. Środkowy zostawiam sobie na pewno bo po pierwsze jest w dobrym stanie po drugie powyżej 100km/h ogłuchłbym w tym aucie. Zamierzam sobie wspawać w układ elastyczny łącznik przed środkowym (oryginalnie nie mam go w układzie i trochę spore drgania przenoszą sie od silnika) i na końcu dać tłumik z nierdzewki np taki : TŁUMIK SPORTOWY FIRMYKM MALON model:TURBO 90 dlatego że jest z stali nierdzewnej więc na pewno wytrzyma dłużej (zresztą gwarancja na ten to 5lat a fabryczny tylko 2 to samo za siebie mówi) a po drugie wygląda lepiej niż ten fabryczny a różnica miedzy nimi w cenie nie jest duża bo fabryczny to koszt rzędu 130-150zł a ten 219zł. Albo MUGEN WM SPORT za 175zł ale do tego trza kupić mocowanie i przelotkę 60-50 za 27zł razem więc wychodzi podobnie a firma MALON przemawia do mnie bardziej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-05-2008, 10:29   

JAM_BELFEGOR mugena mam używkę już z redukcją, zamontowany był w takim samym aucie jak Twoje (1.4 bez digi, 78KM) tanio pchnę. Kasa mi potrzebna.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 11:32   

akj3, a co bardzo burczał że sie pozbywasz? wietrze tu podstęp :lalala:

** Dodano: 13-05-2008, 12:38 **
P.S: poza tym jak coś oferujesz to fotka to poprzyj a nuż się skuszę :) od razu jakąś cenę zasugeruj, nie ja kupie to kto inny :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2008, 11:40   

JAM_BELFEGOR, rozbite zostało tipo które miało ten sprzęt teraz akj3, na ropniaka i nie będzie zakładał
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 11:47   

A już kojaże... ten jego tłumik mi nie wejdzie pod zderzak a nie chcę go docinać bo jest polakierowany dlatego szukam czegoś z końcówką maks 90mm
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-05-2008, 11:49   

JAM_BELFEGOR, http://forum.tempra.org/t...owe-vt11141.htm
temat sprzedaży
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-05-2008, 14:59   

JAM_BELFEGOR jak to Ci nie wejdzie? Ja mialem nówkę sztukę w niebieskim, teraz mam w dieslu taki sam tylko że założony przez poprzedniego właśiciela. Nie ma żadnego podstępu :P Tłumik pasuje idealnie we wnękę w zderzaku.

** Dodano: 13-05-2008, 16:00 **
aha! ceny w tamtym temacie podlegają negocjacji :P
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2008, 22:20   

akj3, za klikaj mój profil i popatrz na flagową fotkę czyli moje Tipo od tyłu ;) popatrz na zderzak i powiedz czy coś ci w nim nie gra.... ;p tak jest inny niż oryginał po pierwsze ma kwadratowe wycięcie pod tłumik a nie okrągłe jak oryginalne zderzaki miały. akj3, jak bym sie uparł to bym pewnie upakował ten twój tłumik. Naszła mnie inna myśl ciekaw jestem czy wlazł by do sejcento ???
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 13-05-2008, 22:37   

JAM_BELFEGOR faktoza, masz inne wycięcie :?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-05-2008, 14:25   

Sapphiron napisał/a:
180zł tłumik końcowy najtańszy jaki znalazłem...
jakaś dobra rura z kwasówki
przelotówka zamiast środkowego

i wio



Gdzie znalazłes taki tłumik? Dedykowany? Bo ja szukam i nigdzie nie maja...
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2008, 19:58   

Witam zakupiłem właśnie nowy tłumiczek firmy KM Malon model: turbo 90. Dlaczego decyzja padła właśnie na ten bo po pierwsze firma Malon jest mi dobrze znana, i to od dobrej strony a dwa tłumik wymiarami wpasowuje sie bardzo dobrze w Tipo no i ma wejście fi 50mm czyli żadnych przeróbek. Może obejdzie się bez spawania a to dlatego iż kupiłem specjalny łącznik do wydechów. Jutro cyknę fotkę temu wynalazkowi, powiem tyle... bardzo dobry pomysł bo szybko i łatwo można wymontować i zamatować tłumik a koszt to 30zł za spawanie wyszło by więcej. Niestety odcinek rury między środkowym a końcowym jest w stanie agonalnym więc bez spawania czytaj dorabiania tego elementu się nie obędzie. Niemniej jednak nie zamieszam wspawywać tego tłumika. Kolejna rzecz za to cena łącznie z przesyłka pobraniową kurierem i wieszakiem, tłumik kosztował mnie 239zł zaś nowy standard w Krakowie do nabycia za około 150zł. Każdy wie jak wygląda tłumik standardowy brzydki, do tego gnije 2-3lata. Ten zaś jest wykonany całkowicie z polerowanej stali nierdzewnej kwasoodpornej. Zalet nie trzeba tłumaczyć :lalala: dodam że sama gwarancja to 5 lat 8) po założeniu nagram filmik z dobrą ścieżką dźwiękową jak brzmi gdyby ktoś sie pokusił taki kupić. Na razie wiem tylko tyle że ma bardzo miękki przyjemny bass żadnego charczenia i dźwięków typu WRC (warcy rycy cescy) :lalala:




** Dodano: 20-05-2008, 21:08 **
akj3, szkoda że ten twój tłumiczek trafił do jakiegoś golfia niestety mnie by nie pasował ten co kupiłem ma końcówkę fi 90mm t jest tak na styk z tego co pomierzyłem do mojego dziwnego zderzaka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load