|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
podcisnienie? temperatura? do czego to jest? |
Autor |
Wiadomość |
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 20:17 podcisnienie? temperatura? do czego to jest?
|
|
|
witam
sprawa dotyczy silnika 1,6 '93. z "tylu", , pod gaznikiem, sa wkrecone do bloku takie 2 jakby czujniki (ale slepe, tak jakby pomiar temperatury) i do tego sa dolaczone 2 przewody (ktore o ile dobrze pamietam ida do gaznika). jeden z nich u mnie jest uszkodzony (ubity krociec jednego z czujnikow), dlatego jeden przewod "dydna" w powietrzu. jak sie go odkreci, to zaczyna uciekac spod gwintu plyn chlodniczy.
Czy ktos wie po co sa te czyjniki? jaka jest ich funcja? jak dzialaja? na co maja wplyw? czy przez taki czujnik moze nastapic znaczny spadek mocy lub podniesienie zuzycia paliwa (benzyny/gazu)?
jak bede chcial cos takiego kupic to o co mam poprosic w sklepie, czy sa jaies rozne typy i ile cos takiego kosztuje?
mam zdjecie tego aparatu, ale nie wiem jak go dolaczyc do maila... |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 20:43
|
|
|
Jak popatrzysz na górę forum tuż pod napisem TempraTipoTeam masz takie dwa wersy drobnym maczkiem : Album, FAQ, Szukaj itd. Tam też jest Upload. Klikasz tam i czytasz co pisze, jak przeczytasz to wiesz już wszystko, wysyłasz obrazek na nasz serwer i po chwili mamy fotki.
Następnie w poście stosuje się tzw. tagi żeby wstawić obrazki. Pomiędzy znacznikami IMG wstawiasz adres do obrazka który podaje Ci arkusz uploadu po wysłaniu zdjęcia na nasz serwer.
I to cała filozofia
Zamieść fotki to będzie można Ci lepiej pomóc |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-09-2007, 20:52
|
|
|
Szczegóły masz na zdjęciu.
Te "czujniki" to elementy układu podciśnienia... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 13:59
|
|
|
fajny rysunek. mozesz podac zrodlo / link do ksiazku lub artykulu z ktorego zostal pobrany?
a dla samego uzytkownika jaka jest roznica jak sie jezdzi z czujnikeim sprawnym i uszkodzonym jak u mnie?
ile kosztuje i gdzie go mozna dostac? sa jakies rozne typy / charakterystyki? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-09-2007, 15:37
|
|
|
Z książki naprawa Klik
Były tylko jeden model montowany w gaźnikach (1.4 i 1.6).
Całość (czujniki i wszystko co z nim związane) ma związek z prawidłową pracą silnika - czytaj z pracą na biegu jałowym, trzymaniem obrotów, przyspieszeniem, spalaniem.
/Poprawiłem tag bo był błędnie napisany i nie działał |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2007, 16:55
|
|
|
to są termozaworki powiedzmy...na przykład na zimnym silniku podciśnienie wchodzące do takiego termostatu jest puszczane dalej i idzie na 'pompkę' hydrauliczną z lewej z tyłu gaźnka, ta jest podciśnieniem otwierana i podnosi obroty na zimnym by nie zgasnął, coś a'la auto-ssanie... wyciągniesz wężyk to ona nie pracuje; jak się zagrzeje od płynu chłodniczego termostat to zamyka przelot między swymi dwom kroćcami i nie puszcza na tą pompkę podciśnienia a ta nie odchyla przepustnicy gaźnika, przestaje dawać 'ssanie'; właściwie podnosić obroty;
podobnie sterowane są poprzez te zaworki w zależności od siły podciśnienia (zależnej od prędkości obr silnika, obciążenia etc.) są inne pierdołki a także to podciśnienie idzie do czujnika podciśnienia w digiplexie, który to reguluje kąt zapłonu 'czując' po podciśnieniu jakie są warunki; jak odczepisz jeden wężyk to obroty ci wzrosną bo głupieje digiplex, spalanie nie będzie 'econo' i nie wszystko będzie chodzić prawidłowo;
zaczepione szczelne wężyki i sprawne termozaworki, to potrzeba; ponadto często pękają wężyki na trójniku lub sam trójnik, z prawej strony silniczka, idąc od digiplexu w doł dojdziesz do trójnika |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 21:24
|
|
|
to podsumowujac - czy ma to zwiazek z dynamika i zuzyciem paliwa NA LPG czy tylko na benzynie? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 21:59
|
|
|
na LPG też ma wpływ; problemy z nieszczelnymi podciśnieniami = momentami nieefektywnie pracujący zapłon (kąt wyprzedzenia) = większe zużycie/słabsze wyniki niż powinny być, także na LPG; albo cały czas otwarta przepustnica nieco poprzez pompkę podciśnieniową ją otwierającą (podnoszącą więc obroty silnika na zimnym) = większe spalanie; pompka podciśnieniowa, powiedzmy 'auto-ssanie' na LPG też działa, podobnie jak regulacja kąta zapłonu też na LPG bierze podciśnienie pod uwagę; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 20:06
|
|
|
u mnie sytuacja jest chyba nieco inna - mam 2 takie termozaworki (1 w czarnym, jeden z bialym plastikiem). oba wkrecane kolo siebie do bloku. te same krocce (juz nie pamietam, czy z kropka czy bez kropki) sa polaczone ze soba trojnikie, na powyzszm rysunku nie ma tego...
byc moze mam nieprawidlowe polaczenie...???
u mnie jest tak (widok z gory, patrzac na silnik):
1 2 3 4
\ I I /
\ I I /
#------# #------#
I I I I
I I I I
LEWY PRAWY
termozawór termozawór
(biały plastik) (czarny plastik)
#---------------------#
I GAŻNIK I
#---------------------#
1 - idzie do gaznika (na "lewa" strona patrzac z gory)
2, 3 - polaczone wspolnie
4 - podlaczony do prawej strony gaznika
mam wrazenie, ze cos jest NOK.
Moze ktos potwierdzic jak to powinno byc, ew. zalaczyc zdjecie?
czy te termozaworki sa rozne (rozne kolory plastikow)? jaki moze byc koszt? w sklepach mowia, ze nie mieli tego nigdy... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 06:34
|
|
|
chyba coś źle narysowałeś albo faktycznie masz źle bo nie przypominam sobie akurat takiego połączenia, były jakoś osobno z przeplotem... zrobię fotkę ti wstawię, ale najprawdopodobniej wkleję ją tu dopiero ok 17 lub później , musisz poczekać.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2007, 18:53
|
|
|
ok, ekam z niecierpliwoscia na fotke...
** Dodano: 09-10-2007, 19:42 **
halo, to jak z ta fotka, zamiescisz? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|