Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TEMPRA - NIE DZIAŁA SZYBA /PO ZIMIE/
Autor Wiadomość
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 08:05   TEMPRA - NIE DZIAŁA SZYBA /PO ZIMIE/

Witam,

proszę o pomoc w zaistaniałym problemie z elektryczną szybą...

W zimie podczas mrozu próbowałem otworzyć szyby - od strony pasażera
dość mocno trzymało ale puściła i otworzyła się pomimo że była mocno
przymrożona do drzwi, niestety od strony kierowcy już się nie udało
tzn słychać było że silnik stara się otworzyć ale była zbyt mocno przymarznięta
i nie otwarła się - od tego czasu szyba od strony kierowcy ani drgnie:/

Słychać na przęłączniku podczas naciskania przycisku taki jakby pyk że daje sygnał
impuls ale nic nie idzie..

Rozebrałem w sobotę drzwi od strony kierowcy i od pasażera i porównuje ale wszystko
wygląda tak samo nic tam nie widze aby było pęknięte albo cuś..

PROSZE O POMOC
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-05-2011, 09:05   

Super Jan, poprułeś mechanizm. Kup ,,nowy'' i zamontuj. Na forum sporo osób sprzedaje za śmiesznie małe pieniądze, więc z tym nie będzie problemu.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2011, 10:40   

Możliwe, że spaliłeś silnik lub uszkodziłeś mechanizm ślimaka.
Wypnij kostkę z silnika, weź woltomierz i sprawdź czy po naciśnięciu dochodzi prąd. Jeżeli tak to kup inny mechanizm. Nie ma sensu się bawić w naprawę tego, bo nowy dostaniesz za nieduże pieniądze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 11:15   

miszko napisał/a:
weź woltomierz i sprawdź czy po naciśnięciu dochodzi prąd.


troche głupio zapytać.. co należy ustawic na mierniku żeby to zmierzyć ?
chodzi o to że mam taki uniwersalny miernik i na nim się przełącza
na rózne tryby DC , AV itp itd..
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-05-2011, 11:18   

zakres prądu stałego (może być inaczej oznaczony jako direct current albo DC), tak żebyś widział 12V, czyli do 20V
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
  
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2011, 11:21   

Ustaw na prąd stały DC, na multimetrze ustaw na znacznik V i na skalę do 20V.


To po lewo u góry w czarnej ramce.

DC = prąd stały (taki jak w autach, w baterii)
AC = prąd zmienny (taki jak np. w gniazdku)
V = wolty (napięcie)
A = ampery (natężenie)

** Dodano: 23-05-2011, 12:22 **
Jelcyn, byłeś szybszy :lalala:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 11:41   

Dzięki bardzo Panowie,
jak tylko wróce z pracy to będę robił pomiary.

a bym zapomniał jeszcze jedno - tam do miernika mam 2 końcówki czarną i czerwoną,
którą mam przystawić ?? oby dwie?

Pozdrawiam
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-05-2011, 11:45   

Super Jan, obie. jedna to + a druga to - zazwyczaj + to czerwona, ale dla większości mierników to nie ma znaczenia.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-05-2011, 13:38   

Super Jan, http://forum.tempra.org/t...+pos%B3u%BFy%E6 mały samouczek ;d
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 15:28   

No więc sprawa wygląda tak -

wykonałem pomiar szyby od pasażera która jest sprawna i wychodzi ok. 11 V ,
natomiast jeśli chodzi o nie działającą szybę od kierowcy wskazuje 0 V bądz czasem
0,02 - 0,1 ale najczęściej 0..

to chyba znaczy że problem nie leży w silniczku ani mechaniźmie

Co radzicie Panowie ?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2011, 15:30   

Czyli coś nie tak z elektryką. Najszybciej bym tutaj obstawił przerwę w układzie, albo spalony przekaźnik w przekaźniku, ewentualnie uszkodzenie sterownika.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-05-2011, 15:31   

Super Jan napisał/a:
to chyba znaczy że problem nie leży w silniczku ani mechaniźmie

Dokładnie, zasilanie nie dochodzi. Pasowałoby sprawdzic wiązke czy gdzieś kabel nie jest przetarty, przecięty lub przepalony :)

** Dodano: 23-05-2011, 16:32 **
Lub jak pisze miszko :) któreś to będzie napewno ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-05-2011, 17:05   

jesli po wciśnięciu guzika słychać "cyknięcie" to znaczy że przekaźnik jest dobry.Super Jan, robiłeś tak ? odpisz kostkę od silniczka, do kostki przystawiasz miernik , wciskasz guzik od szyb i obserwujesz czy pojawia się 12v na mierniku ? jeśli nie ( a słychać pykający przekaźnik ( znaczy że masz przerwę gdzieś na kablach... osobiście obstawiam miejsce pomiędzy drzwiami a karoserią. to jedyne punkt gdzie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi przewody się ruszają i pewnie tam doszło do przerwania
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 17:05   

jestem w kropce.. kable jak kable wyglądają staro ale nie widać
jakiś ewidentnych uszkodzeń przynajmniej jeśli chodzi o kable w drzwiach.

Swoją drogą to stało sie podczas próby otwierania zamarzniętej szyby na mrozie
to podczas tego raczej nic nie mogło się z kablami stać...
jeśli chodzi o sterownik to mogę z niego sterować szybą od pasażera
więc raczej też bedzie ok.

** Dodano: 23-05-2011, 18:09 **
Tak Leśniczy słychać cyknięcie ale nie ma 12 V raz za czas pojawi się
0,1 V lub coś około..
Jeszcze raz sprawdze te kable , a jak już to które mogą być prawdopodobnie uszkodzone?
te dwa od wtyczki co idzie do silniczka czy te od sterownika ?
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-05-2011, 18:00   

Super Jan napisał/a:
te dwa od wtyczki co idzie do silniczka czy te od sterownika ?

sprawdz wszystkie co tam dochodzą :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Super Jan 


Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 21
Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 18:45   

Kable do wyjścia za drzwi wydają się dobre tzn bez widocznych przetarć,
pęknięć, przerwań..
Czy jest sens rozbierać środek auta i sprawdzać dalej ?

Co mnie zastanawia przy sprawdzaniu miernikiem to że podczas naciskania
zaczyna pokazywać od 3 V i z kolejnymi naciskaniem przycisku szyby jest coraz mniej
i mniej aż pokazuje 0 V. Dopiero jak po chwili znów przystawię i nacisnę jest 3 V i znów
spada.. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie :/

** Dodano: 24-05-2011, 12:38 **
Trochę zejdę z tematu ale może ma to jakiś związek -
we wszystkich temprach da sie otwierać szyby bez przekręconego kluczyka ?

U mnie właśnie tak jest...

** Dodano: 24-05-2011, 13:56 **
Chciałbym może spróbować podłączyć do silnika inne zasilanie,
może wie ktoś skąd i jak to zrobić ??
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load