|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TEMPRA - NIE DZIAŁA SZYBA /PO ZIMIE/ |
Autor |
Wiadomość |
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 08:05 TEMPRA - NIE DZIAŁA SZYBA /PO ZIMIE/
|
|
|
Witam,
proszę o pomoc w zaistaniałym problemie z elektryczną szybą...
W zimie podczas mrozu próbowałem otworzyć szyby - od strony pasażera
dość mocno trzymało ale puściła i otworzyła się pomimo że była mocno
przymrożona do drzwi, niestety od strony kierowcy już się nie udało
tzn słychać było że silnik stara się otworzyć ale była zbyt mocno przymarznięta
i nie otwarła się - od tego czasu szyba od strony kierowcy ani drgnie:/
Słychać na przęłączniku podczas naciskania przycisku taki jakby pyk że daje sygnał
impuls ale nic nie idzie..
Rozebrałem w sobotę drzwi od strony kierowcy i od pasażera i porównuje ale wszystko
wygląda tak samo nic tam nie widze aby było pęknięte albo cuś..
PROSZE O POMOC |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 09:05
|
|
|
Super Jan, poprułeś mechanizm. Kup ,,nowy'' i zamontuj. Na forum sporo osób sprzedaje za śmiesznie małe pieniądze, więc z tym nie będzie problemu. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 10:40
|
|
|
Możliwe, że spaliłeś silnik lub uszkodziłeś mechanizm ślimaka.
Wypnij kostkę z silnika, weź woltomierz i sprawdź czy po naciśnięciu dochodzi prąd. Jeżeli tak to kup inny mechanizm. Nie ma sensu się bawić w naprawę tego, bo nowy dostaniesz za nieduże pieniądze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:15
|
|
|
miszko napisał/a: | weź woltomierz i sprawdź czy po naciśnięciu dochodzi prąd. |
troche głupio zapytać.. co należy ustawic na mierniku żeby to zmierzyć ?
chodzi o to że mam taki uniwersalny miernik i na nim się przełącza
na rózne tryby DC , AV itp itd.. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:18
|
|
|
zakres prądu stałego (może być inaczej oznaczony jako direct current albo DC), tak żebyś widział 12V, czyli do 20V |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:21
|
|
|
Ustaw na prąd stały DC, na multimetrze ustaw na znacznik V i na skalę do 20V.
To po lewo u góry w czarnej ramce.
DC = prąd stały (taki jak w autach, w baterii)
AC = prąd zmienny (taki jak np. w gniazdku)
V = wolty (napięcie)
A = ampery (natężenie)
** Dodano: 23-05-2011, 12:22 **
Jelcyn, byłeś szybszy |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:41
|
|
|
Dzięki bardzo Panowie,
jak tylko wróce z pracy to będę robił pomiary.
a bym zapomniał jeszcze jedno - tam do miernika mam 2 końcówki czarną i czerwoną,
którą mam przystawić ?? oby dwie?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 11:45
|
|
|
Super Jan, obie. jedna to + a druga to - zazwyczaj + to czerwona, ale dla większości mierników to nie ma znaczenia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 15:28
|
|
|
No więc sprawa wygląda tak -
wykonałem pomiar szyby od pasażera która jest sprawna i wychodzi ok. 11 V ,
natomiast jeśli chodzi o nie działającą szybę od kierowcy wskazuje 0 V bądz czasem
0,02 - 0,1 ale najczęściej 0..
to chyba znaczy że problem nie leży w silniczku ani mechaniźmie
Co radzicie Panowie ? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 15:30
|
|
|
Czyli coś nie tak z elektryką. Najszybciej bym tutaj obstawił przerwę w układzie, albo spalony przekaźnik w przekaźniku, ewentualnie uszkodzenie sterownika. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-05-2011, 15:31
|
|
|
Super Jan napisał/a: | to chyba znaczy że problem nie leży w silniczku ani mechaniźmie |
Dokładnie, zasilanie nie dochodzi. Pasowałoby sprawdzic wiązke czy gdzieś kabel nie jest przetarty, przecięty lub przepalony
** Dodano: 23-05-2011, 16:32 **
Lub jak pisze miszko któreś to będzie napewno |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 17:05
|
|
|
jesli po wciśnięciu guzika słychać "cyknięcie" to znaczy że przekaźnik jest dobry.Super Jan, robiłeś tak ? odpisz kostkę od silniczka, do kostki przystawiasz miernik , wciskasz guzik od szyb i obserwujesz czy pojawia się 12v na mierniku ? jeśli nie ( a słychać pykający przekaźnik ( znaczy że masz przerwę gdzieś na kablach... osobiście obstawiam miejsce pomiędzy drzwiami a karoserią. to jedyne punkt gdzie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi przewody się ruszają i pewnie tam doszło do przerwania |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 17:05
|
|
|
jestem w kropce.. kable jak kable wyglądają staro ale nie widać
jakiś ewidentnych uszkodzeń przynajmniej jeśli chodzi o kable w drzwiach.
Swoją drogą to stało sie podczas próby otwierania zamarzniętej szyby na mrozie
to podczas tego raczej nic nie mogło się z kablami stać...
jeśli chodzi o sterownik to mogę z niego sterować szybą od pasażera
więc raczej też bedzie ok.
** Dodano: 23-05-2011, 18:09 **
Tak Leśniczy słychać cyknięcie ale nie ma 12 V raz za czas pojawi się
0,1 V lub coś około..
Jeszcze raz sprawdze te kable , a jak już to które mogą być prawdopodobnie uszkodzone?
te dwa od wtyczki co idzie do silniczka czy te od sterownika ? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-05-2011, 18:00
|
|
|
Super Jan napisał/a: | te dwa od wtyczki co idzie do silniczka czy te od sterownika ? |
sprawdz wszystkie co tam dochodzą |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Super Jan
Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 21 Skąd: Oświęcim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2011, 18:45
|
|
|
Kable do wyjścia za drzwi wydają się dobre tzn bez widocznych przetarć,
pęknięć, przerwań..
Czy jest sens rozbierać środek auta i sprawdzać dalej ?
Co mnie zastanawia przy sprawdzaniu miernikiem to że podczas naciskania
zaczyna pokazywać od 3 V i z kolejnymi naciskaniem przycisku szyby jest coraz mniej
i mniej aż pokazuje 0 V. Dopiero jak po chwili znów przystawię i nacisnę jest 3 V i znów
spada.. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie :/
** Dodano: 24-05-2011, 12:38 **
Trochę zejdę z tematu ale może ma to jakiś związek -
we wszystkich temprach da sie otwierać szyby bez przekręconego kluczyka ?
U mnie właśnie tak jest...
** Dodano: 24-05-2011, 13:56 **
Chciałbym może spróbować podłączyć do silnika inne zasilanie,
może wie ktoś skąd i jak to zrobić ?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|