Co to jest ? |
Autor |
Wiadomość |
estepe
Wiek: 37 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 101 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 15:22 Co to jest ?
|
|
|
Hej, mam taki problem ostatnio zagotowal mi sie silnik bo padl czujnik na chlodnicy, wymienialem dzisiaj czujnik i auto zagrzalo sie do normalnej pracy ale jak otworzylem maske to zobaczylem to : http://www.tempra.org/uploads/silnik.JPG
jak nazywa sie ten element, który jest zaznaczony? Zaczela z niego pryskac maź i wyglada to mniej wiecej tak : http://www.tempra.org/uploads/DSC03542.JPG
:/ |
_________________ Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92
"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.." |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 16:08
|
|
|
to chyba tylko takie kolanko, rozdzielacz ale mogę się mylić, puściły opaski czy przegniło? i o jakiej mazi piszesz? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
estepe
Wiek: 37 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 101 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 16:12
|
|
|
raczej przegnilo i gorąca woda zrobila swoje. ta raź to zardzewiala woda ktora widac na 2 fotce |
_________________ Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92
"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.." |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2008, 09:52
|
|
|
A to nie jest czasem taka rura metalowa która zbiera ciecz do pompy ?
Albo to taki krócieć który przykręca się do bloku a na niego idą te węże. Nie moge tego obadać w eperze bo strszanie uproscili ten schemat akurat. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-02-2008, 10:10
|
|
|
estepe,
Nie wiem jak jest w Twoim silniku 1,6 ale u mnie w 1,4 jest tam termostat. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 10:41
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Nie wiem jak jest w Twoim silniku 1,6 ale u mnie w 1,4 jest tam termostat. |
A czy termostat nie jest przypadkiem tam gdzie idzie wąż z odpowietrznikiem (opaska na dole zdjęcia)
Bo u mnie w 1.6 termostat jest właśnie tam
** Dodano: 08-02-2008, 11:46 **
Właśnie byłem sprawdzić jak to wygląda u mnie, bo zdaje się że mamy z estepe identyczne jednostki napędowe
Więc będzie to tak jak napisał wyżej Hipo, rura która zbiera ciecz do pompy, bo idzie ona od tego miejsca widocznego na zdjęciu, gdzie schodzą się 3 węże, pod kolektorem wydechowym prosto do pompy. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 22:55
|
|
|
Nie żaden termostat po prostu koledze przegniła rura metalowa od pompy cieczy chłodzącej tu jest zdjęcie tego elementu:
trzeba kupić nowe, nie powiano być drogie bo to w końcu sama rura. Chłodzenie jest rozwiązane tak samo w silniku 1.4 - jak 1.6 Po za tym estepe strasznie dużo rdzawego szlamu wyciekło z układu chłodzenia, co nie wróży najlepiej. Musisz spuścić cały płyn chłodniczy i wymienić na nowy, ale zanim to zrobisz kup środek do czyszczenia układów chłodzenia. Zalej na stary płyn niech silnik popracuje 15 min spuść stary płyn zalej nowy. W ten sposób pozbędziesz się rdzawego szlamu z układu silnik oraz pompa cieczy trochę odetchną. Tu masz przykładowy płyn do czyszczenia układów chłodzenia: http://moto.allegro.pl/it...chlodzenia.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 09-02-2008, 13:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Nie żaden termostat po prostu koledze przegniła rura metalowa |
Ja tylko napisałem co sie znajduje w tym miejscu w moim silniku 1,4 |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-02-2008, 23:13
|
|
|
Też masz tam taką rurkę a o ile mnie pamięć nie zawodzi termostat masz pod aparatem zapłonowym, a wiem bo skubany lubi się przyciąć czasem i trza wtedy go ściągnąć Ja mam już drugi termostat od nowości. Pytanko z innej beczki teraz w zimie jak jeżdżę to mam 75-80 stopni (chodzi o ciecz chłodzącą ) jak postoje w korku to dobija do 90ciu I tak się zastanawiam czy znowu się coś nie rypie z termostatem. Też tak macie? jak długo musicie czekać żeby wam osiągną 90stopni (jadąc - chodzi o zimę)? Dodam że mam od niedawna LPG a parownik to kolejna rzecz w układzie chłodzącym, może dlatego dłużej sie rozgrzewa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 00:12
|
|
|
ja odkąd mam Temprę to do 90*C rozgrzało się ze 2 razy i to w cholernie dużym korku... a tak na trasie utrzymuje się właśnie ta temp koło 80*C |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
sivo
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 113 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 21:55
|
|
|
To idealnie 90C to jak najbardziej prawidłowa temperatura. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 21:56
|
|
|
zależy... czy jeździsz w korkach non stop czy tak tylko przelotowo... bo jeśli przelotowo i masz taką temp to wg mnie coś się zaczyna złego dziać... jeśli w korkach to to jest norma... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
sivo
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 113 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 21:57
|
|
|
ok jakoś w tygodniu prawdopodobnie pojade w końcu za miasto w jakąś dłuższą trase to zobacze co z tego wyjdzie |
_________________ http://INDIANIE.net & http://MENELE.net |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 22:00
|
|
|
sivo napisał/a: | zobacze co z tego wyjdzie | jeśli wszystko jest ok to będziesz miał temp koło 85*C nie więcej... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 21:29
|
|
|
W teorii powinna być stale temperatura około 90 stopni bo to optymalna temperatura pracy i zadaniem termostatu jest regulowanie przepływu tak aby było te 90 stopni nie zależnie czy jedziesz czy stoisz (wiadomo jak stoisz to pomocny też jest w tym procesie wiatrach chłodnicy:>) no ale tyle teorii. W leice mam równiuśko 90 stopni teraz mam tyle ile napisałem i trochę mnie to zaniepokoiło. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 21:48
|
|
|
jak juz mój wskaznik cos pokazuje (bo czasem stroi fochy) to też na poziomie 80 stopni wiec to chyba norma |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-02-2008, 00:38
|
|
|
estepe, wymieniałem nie dawno tą rurę bo była na niej już sama rdza.Oczywiście jak ją wyjąłem i zeskrobałem rdze to były już dziury na wylot więc mi się upiekło.Rura ta jest przykręcona do żeliwnej obudowy pompy wodnej dwoma śrubami M8.Dostęp nie jest zbyt dobry zwłaszcza do drugiej śruby która jest między rurą a blokiem silnika.Ale myślę że dasz radę tylko musisz ją najpierw gdzieś kupić.Ja ją kupiłem tu na forum jako używką ale w porównaniu do mojej to wyglądała jak nowa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
estepe
Wiek: 37 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 101 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2008, 23:04
|
|
|
tak chlopaki to byla rura, ktora idzie do pompy wodnej, pospawali mi znajomi nowa taka rure i teraz nie powinna puścic przez najblizsze 20 lat |
_________________ Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92
"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.." |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2008, 10:20
|
|
|
Z czego ci ją zrobili? Wiesz że sie ona porządnie nagrzewa i dość szybko przez to koroduje zwłaszcza że ma kontakt z cieczą od środka no stop. Zakonserwuj sobie ją dobrze jakąś farbą od środka i zewnątrz. Swoją droga szkoda że producenci przynajmniej w tych lepszych autach nie robią osprzętu narażonego na korozje ze stali nierdzewnej albo austenicznej (nierdzewnej i kwasoodpornej). Kosztował by taki element 2 razy drożej ale byłby długo wieczny:>
** Dodano: 14-02-2008, 10:28 **
A jak masz możliwość to sobie przepłucz jakoś układ chłodzenia. Np tak jak ci napisałem bo szybko zdechnie ci pompa cieczy (jest nieprzystosowana to tłoczenia grubego rdzawego syfu ;p ) a to już większy wydatek niż płyn czy środek do czyszczenia układu chłodzącego, nie mówiąc o nie prawidłowej pracy układu chłodzenia. W lecie da siwe znaki (za często będzie się włączał wentylator chodnicy, abo nawet sie przegrzeje). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|