Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to jest ?
Autor Wiadomość
estepe 



Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 101
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 15:22   Co to jest ?

Hej, mam taki problem ostatnio zagotowal mi sie silnik bo padl czujnik na chlodnicy, wymienialem dzisiaj czujnik i auto zagrzalo sie do normalnej pracy ale jak otworzylem maske to zobaczylem to : http://www.tempra.org/uploads/silnik.JPG
jak nazywa sie ten element, który jest zaznaczony? Zaczela z niego pryskac maź i wyglada to mniej wiecej tak : http://www.tempra.org/uploads/DSC03542.JPG
:/
_________________
Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92

"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.."
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2008, 16:08   

to chyba tylko takie kolanko, rozdzielacz ale mogę się mylić, puściły opaski czy przegniło? i o jakiej mazi piszesz?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
estepe 



Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 101
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 16:12   

raczej przegnilo i gorąca woda zrobila swoje. ta raź to zardzewiala woda ktora widac na 2 fotce
_________________
Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92

"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.."
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2008, 09:52   

A to nie jest czasem taka rura metalowa która zbiera ciecz do pompy ?

Albo to taki krócieć który przykręca się do bloku a na niego idą te węże. Nie moge tego obadać w eperze bo strszanie uproscili ten schemat akurat.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 08-02-2008, 10:10   

estepe,

Nie wiem jak jest w Twoim silniku 1,6 ale u mnie w 1,4 jest tam termostat.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2008, 10:41   

tipacz96vc napisał/a:
Nie wiem jak jest w Twoim silniku 1,6 ale u mnie w 1,4 jest tam termostat.


A czy termostat nie jest przypadkiem tam gdzie idzie wąż z odpowietrznikiem (opaska na dole zdjęcia) :?:
Bo u mnie w 1.6 termostat jest właśnie tam :lalala:

** Dodano: 08-02-2008, 11:46 **
Właśnie byłem sprawdzić jak to wygląda u mnie, bo zdaje się że mamy z estepe identyczne jednostki napędowe :P
Więc będzie to tak jak napisał wyżej Hipo, rura która zbiera ciecz do pompy, bo idzie ona od tego miejsca widocznego na zdjęciu, gdzie schodzą się 3 węże, pod kolektorem wydechowym prosto do pompy.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-02-2008, 22:55   

Nie żaden termostat po prostu koledze przegniła rura metalowa od pompy cieczy chłodzącej tu jest zdjęcie tego elementu:

trzeba kupić nowe, nie powiano być drogie bo to w końcu sama rura. Chłodzenie jest rozwiązane tak samo w silniku 1.4 - jak 1.6 Po za tym estepe strasznie dużo rdzawego szlamu wyciekło z układu chłodzenia, co nie wróży najlepiej. Musisz spuścić cały płyn chłodniczy i wymienić na nowy, ale zanim to zrobisz kup środek do czyszczenia układów chłodzenia. Zalej na stary płyn niech silnik popracuje 15 min spuść stary płyn zalej nowy. W ten sposób pozbędziesz się rdzawego szlamu z układu silnik oraz pompa cieczy trochę odetchną. Tu masz przykładowy płyn do czyszczenia układów chłodzenia: http://moto.allegro.pl/it...chlodzenia.html
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 09-02-2008, 13:18   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Nie żaden termostat po prostu koledze przegniła rura metalowa


Ja tylko napisałem co sie znajduje w tym miejscu w moim silniku 1,4 :lalala:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-02-2008, 23:13   

Też masz tam taką rurkę :D a o ile mnie pamięć nie zawodzi termostat masz pod aparatem zapłonowym, a wiem bo skubany lubi się przyciąć czasem i trza wtedy go ściągnąć ;( Ja mam już drugi termostat od nowości. Pytanko z innej beczki teraz w zimie jak jeżdżę to mam 75-80 stopni (chodzi o ciecz chłodzącą :P ) jak postoje w korku to dobija do 90ciu I tak się zastanawiam czy znowu się coś nie rypie z termostatem. Też tak macie? jak długo musicie czekać żeby wam osiągną 90stopni (jadąc - chodzi o zimę)? Dodam że mam od niedawna LPG a parownik to kolejna rzecz w układzie chłodzącym, może dlatego dłużej sie rozgrzewa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-02-2008, 00:12   

ja odkąd mam Temprę to do 90*C rozgrzało się ze 2 razy i to w cholernie dużym korku... a tak na trasie utrzymuje się właśnie ta temp koło 80*C
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
sivo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 113
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-02-2008, 21:52   

mhmm... ja narazie to właściwie tylko po mieście śmigam... i prawie non stop mam 90*C :> to źle??
_________________
http://INDIANIE.net & http://MENELE.net
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2008, 21:55   

To idealnie ;) 90C to jak najbardziej prawidłowa temperatura.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-02-2008, 21:56   

zależy... czy jeździsz w korkach non stop czy tak tylko przelotowo... bo jeśli przelotowo i masz taką temp to wg mnie coś się zaczyna złego dziać... jeśli w korkach to to jest norma...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
sivo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 113
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-02-2008, 21:57   

ok :) jakoś w tygodniu prawdopodobnie pojade w końcu za miasto w jakąś dłuższą trase to zobacze co z tego wyjdzie ;)
_________________
http://INDIANIE.net & http://MENELE.net
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-02-2008, 22:00   

sivo napisał/a:
zobacze co z tego wyjdzie
jeśli wszystko jest ok to będziesz miał temp koło 85*C nie więcej...
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2008, 21:29   

W teorii powinna być stale temperatura około 90 stopni bo to optymalna temperatura pracy i zadaniem termostatu jest regulowanie przepływu tak aby było te 90 stopni nie zależnie czy jedziesz czy stoisz (wiadomo jak stoisz to pomocny też jest w tym procesie wiatrach chłodnicy:>) no ale tyle teorii. W leice mam równiuśko 90 stopni teraz mam tyle ile napisałem i trochę mnie to zaniepokoiło.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-02-2008, 21:48   

jak juz mój wskaznik cos pokazuje (bo czasem stroi fochy) to też na poziomie 80 stopni wiec to chyba norma
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-02-2008, 00:38   

estepe, wymieniałem nie dawno tą rurę bo była na niej już sama rdza.Oczywiście jak ją wyjąłem i zeskrobałem rdze to były już dziury na wylot więc mi się upiekło.Rura ta jest przykręcona do żeliwnej obudowy pompy wodnej dwoma śrubami M8.Dostęp nie jest zbyt dobry zwłaszcza do drugiej śruby która jest między rurą a blokiem silnika.Ale myślę że dasz radę tylko musisz ją najpierw gdzieś kupić.Ja ją kupiłem tu na forum jako używką ale w porównaniu do mojej to wyglądała jak nowa. ;D ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
estepe 



Wiek: 37
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 101
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-02-2008, 23:04   

tak chlopaki to byla rura, ktora idzie do pompy wodnej, pospawali mi znajomi nowa taka rure i teraz nie powinna puścic przez najblizsze 20 lat :P
_________________
Tipo 1.6 '90 DGT
Tipo 1.4 gaz '92

"..śmignął bym dwie paki po jakiejś wiejskiej drodze.."
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-02-2008, 10:20   

Z czego ci ją zrobili? Wiesz że sie ona porządnie nagrzewa i dość szybko przez to koroduje zwłaszcza że ma kontakt z cieczą od środka no stop. Zakonserwuj sobie ją dobrze jakąś farbą od środka i zewnątrz. Swoją droga szkoda że producenci przynajmniej w tych lepszych autach nie robią osprzętu narażonego na korozje ze stali nierdzewnej albo austenicznej (nierdzewnej i kwasoodpornej). Kosztował by taki element 2 razy drożej ale byłby długo wieczny:>

** Dodano: 14-02-2008, 10:28 **
A jak masz możliwość to sobie przepłucz jakoś układ chłodzenia. Np tak jak ci napisałem bo szybko zdechnie ci pompa cieczy (jest nieprzystosowana to tłoczenia grubego rdzawego syfu ;p ) a to już większy wydatek niż płyn czy środek do czyszczenia układu chłodzącego, nie mówiąc o nie prawidłowej pracy układu chłodzenia. W lecie da siwe znaki (za często będzie się włączał wentylator chodnicy, abo nawet sie przegrzeje).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load