Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik ......
Autor Wiadomość
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-01-2006, 12:52   Parownik ......

Witam serdecznie.

Gdy wymieniałem termostat u mechanika, nie spodobał mu się sposób w jaki rozwiązane było połączenie węży ukł. chłodzenia z parownikiem. Zrobił więc po swojemu i w wyniku tego zabiegu przy próbach rozruchu zamarzł parownik i były kłopoty z odpaleniem silnika. Po wielu nieudanych próbach mechanik powrócił do pierwotnego ułożenia węży i parownik odmarzł. Teraz jest tak jak było przedtem czyli ok.

Mam jednak pytanie. Czy w wyniku tego zamarznięcia parownika mogło się coś uszkodzić ? Pytanie zadaję pod kątem spalania. Czy mogło się wydarzyć coś co ma wpływ np na większe spalanie gazu? Dzięki

Pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
lukas_1 



Wiek: 39
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 7
Skąd: Łączany
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2006, 13:10   

U mnie kiedys tez zamarzl,ale nic sie nie stalo (przynajmniej u mnie)
_________________
Tempra'93 1.6 gaźnik+LPG
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2006, 13:30   Re: Parownik ......

Jednorazowa przygoda większej krzywdy mu nie zrobi.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-01-2006, 14:02   Re: Parownik ......

Dzięki za pocieszenie. Swoją drogą muszę postudiować anatomię instalki gazowej.

pozdro
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2006, 23:07   

Hmmm a jak to sprawdzic czy zamarzl czy nie ? moze glupie pytanie ale...
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2006, 23:27   

MupiK napisał/a:
Hmmm a jak to sprawdzic czy zamarzl czy nie ? moze glupie pytanie ale...


bedzie cały oszroniony i bedzie śmierdziało gazem,zacznie gubić wolne obroty i przerywać.
Do wiosny az przyjdzie odwilż musisz czekac zeby odmarzł :) albo polej ciepła woda,aż syknie :lol: i w drogę :!:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2006, 11:29   

Chodzi glownie o to ze podczas rozprezania gazu wydziala sie taki jak by "szlam" w malych ilosciach, ale jednak. Po ilus tam tysiacach przebiegu uzbiera go sie na tyle na dole reduktora - ze przy zimnym lub zamarznietym reduktorze "trzyma" membrany. Wtedy nie pracuja one jak nalezy. To jest najbardziej grozne. Ale jednorazowa przygoda nie powinna nic mu zaszkodzic. Mi juz z pare razy sie zdarzylo ze zamarzl :)
Ale glownie przez to ze odpalilem np. na LPG i przez przypadek silnik mi zgasl. Wtedy zamarzl mi, mozna go potraktowac goroca woda, ja probowalem odpalic na benzynie troche sie podgrzal i przelaczamel na LPG.

Warto co jakis czas spuscic ten "szlam" z reduktora. Na dole reduktora powinna byc srubka. Acha przy cieplym reduktorze to rób.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 19:59   

ja szlamu trochę miałem i bez problemu przy rozebraniu reduktora wyczyścić się da razem z resztą rzeczy i warto......

tylko ja z 2 latka non stop na lpg, zima nie zima i tak zapalam na lpg i jadę na lpg, tylko zapalam i powolutku podnoszę obroty i na lpg rozgrzewam.. póki co nic nie było złego, tylko szlam spuściłem i czyściłem reduktor, wszystko profilaktycznie.....

jednorazowe zamarznięcie nie zaszkodzi, musiałoby być super duże i mocne i musiałbyś póki zamarznięty to na chama deptać po gazie i gazować, to może jakoś być membrany nieco odkształcić, jak są starsze, ale trzeba by do tego sporo talentu :D wtedy może spalanie być gorsze na uszk membranach a i autko mulastsze.....

a tak to olej to, nic nie będzie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
solik7 
witamy nowego


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 4
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-01-2006, 11:48   

mogło dojść do uszkodzenia mebran moga byc popekane i sztywne ale niekoniecznie jezeli silnik chodzi normalnie i nie dusi go lub nie szarpie lub przerywa to powinno byc ok
  
 
 
kamin 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 121
Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-01-2006, 03:19   

Miałem kiedyś golfa I z silnikiem 1.1 z gazem BRC. Jechałem sobie z Tomaszowa do Krakowa trasą Katowice-Warszawa. W okolicach Siewierza były wtedy jakieś remonty i stałem godzinę w korku a upał był. Wskazówka temeratury przekroczyła 100 stopni C a wentylator się nie włączył (często się to zdarzało). Miałem też ręczny włącznik wentylatora więc go urzyłem. Wskazówka się zatrzymała i nie ruszyła się z miejsca przez 40 miuntu do czasu jak wyjechałem z korka. Wentylator chodził cały czas. Rozpędziłem autko do 120 km\h i byłem pewien że temperatura spadnie. Ale wzrosła. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, otworzyłem maskę. Usłyszałem taki dźwięk jakby coś pękło (może uszczelka pod głowicą? nie znam się). Zamiast parownika zobaczyłem wielką kulkę śniegu...hehe. Kiedy silnik trochę ostygł wlałem do układu chłodzenia 5.5 litra wody. Układ nie był orginalny (od 1.6 chłodnica) i mieściło się w nim normalnie 6 litrów. SZOK!!! Odpaliłem i pojechałem dalej. Rzadnych zmian co do spalania po tym incydencie nie odnotowano.
Od tamtej pory golf po nagrzaniu chodził dość nierówno. Nie naprawiłem go... sprzedałem.
_________________
Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC
     assistance
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-02-2006, 20:14   

Ja po tym mrozie muszę już tylko zregenerować mieszalnik bo mam na nuim około 80tkm i wkoncu by się przydało.
Rzecz ta jest bardzo prosta bo na allegro trzeba kupić nowy zestaw uszczelek i membran. rozebrac mieszalnik wyczyścic z tego całego syfu założyc uszczelki i membrany złożyć i wsio- działąć będzie:D
A co dziwne spadło mi spalanie benzynki z 18,5 do 11Literków :D i silnik już nei muli , świece są nieokopcone poprostu cacy.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2006, 22:29   

ja tak przy okazji pytając się ostatnio dobrych gazowników jak teraz cenowo usłyszałem - dobry zestaw naprawczy do reduktora (nie robiony z materaca w jakiejś stodole) kosztowałby ok 80zł, w sumie wszędzie tyle gdzieś chcą, zaś nowiutki cały reduktor daliby za ok 200zł , może ciut mniej nawet.......
są więc sytuacje gdy warto się zastanowić nad regeneracją, chyba, że czjemy sentyment do reduktora który tyle z nami był :D

ja osobiście kupiłbym zestaw naprawczy, gdyż reduktora jakoś nie żyłowałem nigdy, czyściłem sam i wiem w jakim jest stanie, jak nówka, ale gdyby był już troszkę gdzieś ten tego to chyba łatwiej kupić kompletny za więcej, ale nie astronomicznie więcej niż zestaw napr. i wsadzić nowy reduktorek kompletny.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-02-2006, 02:26   

to fakt, jeśli by kosztował jakoś tak 100-150zł to może i bym kupił
ale jak zestaw naprawczy ma mnie kosztowac 42zł (membrany + uszczelki)
ostatnio kumpel miał też do regeneracji to u gazownika dostał rachunek 280zł za noYke bo reduktorów się "NIE NAPRAWIA I NIE REGENERUJE BO JEST TO RZECZ NIE ROZBIERALNA"
ot i leniwi fachowcy

a ja jako że jestem student (student jest zawsze biedny:D) wole to samemu sobie zrobić bo :D
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tadziores 
witamy nowego


Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 15-02-2007, 18:30   

Witam potrzebuje pomocy mam problem chodzi własnie o parownik oszrania mi sie cały czas i niechce jechac na gazie pokazuje ze brak gazu chodz jest do pełna.Polałem raz goraca woda i odeszło ale po paru dniach znów zaszronił sie gazem ktos mi muwił ze to wina uszczelki pod głowica o co tu chodzi??
_________________
Tadziore$
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-02-2007, 18:58   

najczęściej tak się dzieje jak masz za mało płynu w chłodnicy,albo wode zamiast płynu,taka rada na przyszłośc,zamień sobie węże doprowadzające płyn do reduktora na odwrót,sprawdzałem osobiście na polonezie i działa :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-02-2007, 23:37   

jak Ci zbyt zamarznie reduktor przy rozprężaniu LPG to membranki w nim mogą na tyle zesztywnieć , że LPG nie poleci na tyle, by silnik na LPG chodził;
miej pewność co do ukł chłodniczego, że właściwie przechodzi przez reduktor i go podgrzewa, miej dobry płyn, układ nie zapowietrzony;
poza tym membranki czy masz na tyle sprawne? może są stare sztywnieją a w połączeniu ze źle / przesadnie pokręconym (regulacje) reduktorem może tak Ci puszczać gaz (lać można powiedzieć) że zbytnio go szroni bo za dużo LPG się rozpręża (a i tak tyle nie spali); na rozgrzanym silniku daj na LPG i poobserwuj na wolnych co się dzieje; jaką temp mają węże, jak obroty wolne się zachowują;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load