|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Parownik ...... |
Autor |
Wiadomość |
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 12:52 Parownik ......
|
|
|
Witam serdecznie.
Gdy wymieniałem termostat u mechanika, nie spodobał mu się sposób w jaki rozwiązane było połączenie węży ukł. chłodzenia z parownikiem. Zrobił więc po swojemu i w wyniku tego zabiegu przy próbach rozruchu zamarzł parownik i były kłopoty z odpaleniem silnika. Po wielu nieudanych próbach mechanik powrócił do pierwotnego ułożenia węży i parownik odmarzł. Teraz jest tak jak było przedtem czyli ok.
Mam jednak pytanie. Czy w wyniku tego zamarznięcia parownika mogło się coś uszkodzić ? Pytanie zadaję pod kątem spalania. Czy mogło się wydarzyć coś co ma wpływ np na większe spalanie gazu? Dzięki
Pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
lukas_1
Wiek: 39 Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 7 Skąd: Łączany
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2006, 13:10
|
|
|
U mnie kiedys tez zamarzl,ale nic sie nie stalo (przynajmniej u mnie) |
_________________ Tempra'93 1.6 gaźnik+LPG |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 13:30 Re: Parownik ......
|
|
|
Jednorazowa przygoda większej krzywdy mu nie zrobi. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 14:02 Re: Parownik ......
|
|
|
Dzięki za pocieszenie. Swoją drogą muszę postudiować anatomię instalki gazowej.
pozdro |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 23:07
|
|
|
Hmmm a jak to sprawdzic czy zamarzl czy nie ? moze glupie pytanie ale... |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 23:27
|
|
|
MupiK napisał/a: | Hmmm a jak to sprawdzic czy zamarzl czy nie ? moze glupie pytanie ale... |
bedzie cały oszroniony i bedzie śmierdziało gazem,zacznie gubić wolne obroty i przerywać.
Do wiosny az przyjdzie odwilż musisz czekac zeby odmarzł albo polej ciepła woda,aż syknie i w drogę |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:29
|
|
|
Chodzi glownie o to ze podczas rozprezania gazu wydziala sie taki jak by "szlam" w malych ilosciach, ale jednak. Po ilus tam tysiacach przebiegu uzbiera go sie na tyle na dole reduktora - ze przy zimnym lub zamarznietym reduktorze "trzyma" membrany. Wtedy nie pracuja one jak nalezy. To jest najbardziej grozne. Ale jednorazowa przygoda nie powinna nic mu zaszkodzic. Mi juz z pare razy sie zdarzylo ze zamarzl
Ale glownie przez to ze odpalilem np. na LPG i przez przypadek silnik mi zgasl. Wtedy zamarzl mi, mozna go potraktowac goroca woda, ja probowalem odpalic na benzynie troche sie podgrzal i przelaczamel na LPG.
Warto co jakis czas spuscic ten "szlam" z reduktora. Na dole reduktora powinna byc srubka. Acha przy cieplym reduktorze to rób. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 19:59
|
|
|
ja szlamu trochę miałem i bez problemu przy rozebraniu reduktora wyczyścić się da razem z resztą rzeczy i warto......
tylko ja z 2 latka non stop na lpg, zima nie zima i tak zapalam na lpg i jadę na lpg, tylko zapalam i powolutku podnoszę obroty i na lpg rozgrzewam.. póki co nic nie było złego, tylko szlam spuściłem i czyściłem reduktor, wszystko profilaktycznie.....
jednorazowe zamarznięcie nie zaszkodzi, musiałoby być super duże i mocne i musiałbyś póki zamarznięty to na chama deptać po gazie i gazować, to może jakoś być membrany nieco odkształcić, jak są starsze, ale trzeba by do tego sporo talentu wtedy może spalanie być gorsze na uszk membranach a i autko mulastsze.....
a tak to olej to, nic nie będzie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
solik7
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 08 Sty 2006 Posty: 4 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-01-2006, 11:48
|
|
|
mogło dojść do uszkodzenia mebran moga byc popekane i sztywne ale niekoniecznie jezeli silnik chodzi normalnie i nie dusi go lub nie szarpie lub przerywa to powinno byc ok |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 03:19
|
|
|
Miałem kiedyś golfa I z silnikiem 1.1 z gazem BRC. Jechałem sobie z Tomaszowa do Krakowa trasą Katowice-Warszawa. W okolicach Siewierza były wtedy jakieś remonty i stałem godzinę w korku a upał był. Wskazówka temeratury przekroczyła 100 stopni C a wentylator się nie włączył (często się to zdarzało). Miałem też ręczny włącznik wentylatora więc go urzyłem. Wskazówka się zatrzymała i nie ruszyła się z miejsca przez 40 miuntu do czasu jak wyjechałem z korka. Wentylator chodził cały czas. Rozpędziłem autko do 120 km\h i byłem pewien że temperatura spadnie. Ale wzrosła. Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, otworzyłem maskę. Usłyszałem taki dźwięk jakby coś pękło (może uszczelka pod głowicą? nie znam się). Zamiast parownika zobaczyłem wielką kulkę śniegu...hehe. Kiedy silnik trochę ostygł wlałem do układu chłodzenia 5.5 litra wody. Układ nie był orginalny (od 1.6 chłodnica) i mieściło się w nim normalnie 6 litrów. SZOK!!! Odpaliłem i pojechałem dalej. Rzadnych zmian co do spalania po tym incydencie nie odnotowano.
Od tamtej pory golf po nagrzaniu chodził dość nierówno. Nie naprawiłem go... sprzedałem. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-02-2006, 20:14
|
|
|
Ja po tym mrozie muszę już tylko zregenerować mieszalnik bo mam na nuim około 80tkm i wkoncu by się przydało.
Rzecz ta jest bardzo prosta bo na allegro trzeba kupić nowy zestaw uszczelek i membran. rozebrac mieszalnik wyczyścic z tego całego syfu założyc uszczelki i membrany złożyć i wsio- działąć będzie:D
A co dziwne spadło mi spalanie benzynki z 18,5 do 11Literków i silnik już nei muli , świece są nieokopcone poprostu cacy. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-02-2006, 22:29
|
|
|
ja tak przy okazji pytając się ostatnio dobrych gazowników jak teraz cenowo usłyszałem - dobry zestaw naprawczy do reduktora (nie robiony z materaca w jakiejś stodole) kosztowałby ok 80zł, w sumie wszędzie tyle gdzieś chcą, zaś nowiutki cały reduktor daliby za ok 200zł , może ciut mniej nawet.......
są więc sytuacje gdy warto się zastanowić nad regeneracją, chyba, że czjemy sentyment do reduktora który tyle z nami był
ja osobiście kupiłbym zestaw naprawczy, gdyż reduktora jakoś nie żyłowałem nigdy, czyściłem sam i wiem w jakim jest stanie, jak nówka, ale gdyby był już troszkę gdzieś ten tego to chyba łatwiej kupić kompletny za więcej, ale nie astronomicznie więcej niż zestaw napr. i wsadzić nowy reduktorek kompletny..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 02:26
|
|
|
to fakt, jeśli by kosztował jakoś tak 100-150zł to może i bym kupił
ale jak zestaw naprawczy ma mnie kosztowac 42zł (membrany + uszczelki)
ostatnio kumpel miał też do regeneracji to u gazownika dostał rachunek 280zł za noYke bo reduktorów się "NIE NAPRAWIA I NIE REGENERUJE BO JEST TO RZECZ NIE ROZBIERALNA"
ot i leniwi fachowcy
a ja jako że jestem student (student jest zawsze biedny:D) wole to samemu sobie zrobić bo |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Tadziores
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2007 Posty: 8 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 15-02-2007, 18:30
|
|
|
Witam potrzebuje pomocy mam problem chodzi własnie o parownik oszrania mi sie cały czas i niechce jechac na gazie pokazuje ze brak gazu chodz jest do pełna.Polałem raz goraca woda i odeszło ale po paru dniach znów zaszronił sie gazem ktos mi muwił ze to wina uszczelki pod głowica o co tu chodzi?? |
_________________ Tadziore$ |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-02-2007, 18:58
|
|
|
najczęściej tak się dzieje jak masz za mało płynu w chłodnicy,albo wode zamiast płynu,taka rada na przyszłośc,zamień sobie węże doprowadzające płyn do reduktora na odwrót,sprawdzałem osobiście na polonezie i działa |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-02-2007, 23:37
|
|
|
jak Ci zbyt zamarznie reduktor przy rozprężaniu LPG to membranki w nim mogą na tyle zesztywnieć , że LPG nie poleci na tyle, by silnik na LPG chodził;
miej pewność co do ukł chłodniczego, że właściwie przechodzi przez reduktor i go podgrzewa, miej dobry płyn, układ nie zapowietrzony;
poza tym membranki czy masz na tyle sprawne? może są stare sztywnieją a w połączeniu ze źle / przesadnie pokręconym (regulacje) reduktorem może tak Ci puszczać gaz (lać można powiedzieć) że zbytnio go szroni bo za dużo LPG się rozpręża (a i tak tyle nie spali); na rozgrzanym silniku daj na LPG i poobserwuj na wolnych co się dzieje; jaką temp mają węże, jak obroty wolne się zachowują; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|