Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe świece a usyfione i nie palą
Autor Wiadomość
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-02-2005, 17:53   Nowe świece a usyfione i nie palą

Panowie.

Pytanie jest krótkie.
Co jest nie tak z moim silnikiem, skoro świece kupione niecałe 3 tygodnie temu (a jeżdżone około 10 dni) wyglądają tak:

A poza tym dziś przy -1 st. C wyraźnie któraś świeca nie paliła.
Świece są nowe, firmy NGK (nr 19)

Potrzebuję fachowej porady, bo co chwila ostatnio cos nowego się mojemy autku przytrafia.

Aha, dodam, ze tylko końcówki świec przy gwincie mają nalot żużlowy, natomiast ta część, na którą zakłada się kabel nie ma żadnych przebarwień - idealnie biała.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-02-2005, 18:21   

Jeśli świece robią się czarne to najprawdopodobniej problem jest ze zbyt małą ilością powietrza podczas procesu spalania.
U mnie, dawno temu, na świecach szybko powstawał czarny nalot. Po wymianie filtra powietrza problem zniknął.

Może to o to chodzi?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-02-2005, 19:22   

Miałem podobnie w swoim aucie .Jeżdząc na gazie dostawała sie benzyna przez przepuszczający elektrozawór i była zbyt bogata mieszanka.Świece wyglądały dokąłdnie tak samo też firmy NGK.Możliwe też że jest za bardzo otwarta przepustnica i dostaje się za mało powietrza.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-02-2005, 21:07   

J.w. - zbyt bogata mieszanka, niedogrzany silnik np. jazda na krotkich trasach, uszkodzony termostat.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-02-2005, 15:16   

Polece regulacje gaźnika!!
Co do tych na zdjęciu to są ładne !! bo najważniejsze jest to miejsce gdzie masz białe tam gdzie iskra smyka gwint często jest czarny no chyba norma tak myśle.Co do zapalania na trzech jeśli swiece nowe to nie wiadomo co z kablami,kopółką? pewnie też nowe .Stawiam że masz do regulacji gaźnik głównie mieszanka!!


A jesteście zadowoleni z Ngk ?? ja dziś załóżyłem takowe.Przed tem miałem;champion wytrzymały ok 10 tys,jeszcze wcześniej bosza wytrzymały ok 8 tys.
Jak z ngk nie wiem bo pierwszy raz je kupiłem ? się okaże haha :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 15-02-2005, 15:28   

Moje świece są identyczne, a właściwie to z 1 i 4 cylindra są czyste a 2 i 3 troszkę brudniejsze. Zaznacze że mam wtrysk więc regulacja gaźnika nie wchodzi w grę.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2005, 16:41   

Dzejbi ja tez tak mam ze pali mi na trzech swiecach ale tylko na benzynie.
Pewnie masz problem z gaznikiem jak ja.
W maluchu mialem podobny problem ze swiecami (zalane po 100 km., wygladaly jak Twoje) i regulacja gaznika + zaworow pomogla.

Graffit ja jezdze na NGK i wedlug mnie sa super.
Mialem Iskry i nie byly najlepsze.
Na NGK "dyszke" robisz spokojnie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-02-2005, 17:12   

No to bdb .Bo sie zastanawiałem czy iskierek nie dać ,wybrałem ngk.
Za ile kupujecie ngk do tempr ?? ja dałem 55zł nor- auto ,bosza mieli za 31 zł ale tego to już nie założe haha .champion jest niezły bo 10 tys wytrzymał.Nie wiem co ma wpływ na żywotność swiec poza dobrym ustawieniem gaźnika i układu zapłonowego?? Czy może jazda ?
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2005, 17:21   

U mnie komplet kosztuje 48zl.
Co do 10 tys. to zrobisz na nich spokojnie.
Ja przynajmniej nie narzekam, a jezdze juz na drugim "zestawie" :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
gringo105 



Wiek: 52
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 65
Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-02-2005, 18:57   

Ja zakupiłem NGK 19-stki za 28zł, ale polecam też Iskrę, na tych dwóch markach jeszcze się nie sparzyłem a ich cena porównywalna.
_________________
:D -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- :D sprzedana
:D VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG :D sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG
     assistance   Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 15-02-2005, 20:33   

Panowie ja na NGK robie około 30 tyś.km, i są jeszcze dobre nie słucham nikogo że na gazie trza je wymieniać wcześniej ostatnio wymieniłem po 40tyś. i też było dobrze jeżdżę tylko na NGK.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2005, 21:27   

Bajer no to mnie uspokoiłeś. Jak czytałem posty chłopaków to zacząłem się zastanawiać czy nie powinienem świeczek wymienić. Mam NGK i zrobiłem na nich 18tyś. Jeszcze 2 tyś. i planuję wymianę (razem z olejem i filtrami).
Jak na razie nie narzekam.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2005, 21:37   

Ja tez nie wymieniam regularnie co 10 tys.
Jak zaczynaja szwankowac to dopiero strzelam wymianke.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 15-02-2005, 21:40   

Ja olej też wymieniam tak co 25 tyś, 30 tyś jeżdżę na lotosie mineralnym oczywiście nic nie dolewam pomiędzy wymianami olej wyminiam wtedy jak straci lepkość łatwo wyczuć pod palcami i jest czorny jak diabeł.!!!!!

To że inni mówią że należy wymieniać częściej to jak chcą niech wymieniają ja od zawsze tak robie i jak narazie wszystko chodzi i kaska w kieszeni zostaje większa.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2005, 21:43   

No nie akurat co do oleju to wymieniam go regularnie bo po 10 tys. jest juz wystarczajaco usyfiony.
Jezdze glownie po miescie.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-02-2005, 21:56   

Panowie, no co Wy z tymi 10 tysiącami? Ja wymieniam olej raczej nieregularnie, ale w granicach 15-20 tys, świece po około 30 tys. i wszystko jest OK (oczywiście jak na ten rocznik). Oczywiście codziennie rano pali na 3 cylindry - zdążyłem się już do tego przyzwyczaić :) .
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-02-2005, 22:12   

Radzio_wawa napisał/a:
Panowie, no co Wy z tymi 10 tysiącami? Ja wymieniam olej raczej nieregularnie, ale w granicach 15-20 tys, świece po około 30 tys. i wszystko jest OK (oczywiście jak na ten rocznik). Oczywiście codziennie rano pali na 3 cylindry - zdążyłem się już do tego przyzwyczaić :) .

Własnie idealne to opisałeś mój 1,4 LPG jest wten sam sposób traktowany .
Ja wymieniam olej co20 raz nawet po 35 tyś
a świece to mam chyba już z 100tyś tak dawno że niepamientam .
Przez 400tyś wymieniłem z 3 razy używam boscha wr 7dc ponoć najlepej pasują do tipo.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 15-02-2005, 22:31   

Co do świec to właśnie słyszałem najwięcej złego na Bosha. Najmniej problemów jest z NGK i Championem.
Czy u Was tez rano pali na 3 cylindry? Mam wtrysk więc tu raczej problem nie leży. Boję się bo tak nie powinno być, ale rano chodzi strasznie nierówno, jakby palił na 3 cylindry. Po przegazowaniu jest ok.
To dość szybko doprowadzi do uszkodzenia katalizoatora, a jeśli już jest to niech spełnia swoją funkcję.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2005, 00:18   

A widzieliscie taki olej po 30 tysiacach??
Po 10 u mnie jest niezly smalec wiec nie chcialbym go zobaczyc po 30 :lol: :lol:

P.S. Jak w zime komus auto odpala za n-tym razem to przyczyna jest m.in. olej o gestosci galaretki truskawkowej :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2005, 09:15   

Bosha używałem raz i jakoś nie jestem przekonany.
Zazwyczaj były świece NGK lub Brisk.

Ostatnio kupiłem oryginalne świece Magneti Marelli (po 10zł sztuka) - tak dla eksperymentu. Ciekawy jestem, czy będzie jakaś różnica.
Przejadę na nich ok 15000km i do wymiany...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2005, 12:38   

U mnie wymiana oleju co 10-12 tys.(jazda po miescie na LPG), swiece mniej wiecej co 15 tys. - Bosch Yttrium - polecam.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2005, 14:13   

Ja mam nowe świece i kable Beru. Narazie wyglądają OK, zobaczymy po kilku tysiącach
     assistance
 
 skype
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2005, 21:17   

Panowie, piszecie o regulacji gaźnika, ale ja mam jednopunktowy wtrysk, więc nic tam się chyba nie reguluje, prawda?
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2005, 22:36   

Wydaje mi się, że wina może leżeć po stronie sondy lambda, bo przecież na postawie jej wskazań komputer dobiera skład mieszanki. Od razu nasuwa mi się pytanie: czy jest jakiś związek pomiędzy temperaturą zewnętrzną a odczytem z sondy?
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2005, 08:46   

Radzio_wawa napisał/a:
Wydaje mi się, że wina może leżeć po stronie sondy lambda, bo przecież na postawie jej wskazań komputer dobiera skład mieszanki.


Moze to byc !
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load