Nowe świece a usyfione i nie palą |
Autor |
Wiadomość |
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-02-2005, 17:53 Nowe świece a usyfione i nie palą
|
|
|
Panowie.
Pytanie jest krótkie.
Co jest nie tak z moim silnikiem, skoro świece kupione niecałe 3 tygodnie temu (a jeżdżone około 10 dni) wyglądają tak:
A poza tym dziś przy -1 st. C wyraźnie któraś świeca nie paliła.
Świece są nowe, firmy NGK (nr 19)
Potrzebuję fachowej porady, bo co chwila ostatnio cos nowego się mojemy autku przytrafia.
Aha, dodam, ze tylko końcówki świec przy gwincie mają nalot żużlowy, natomiast ta część, na którą zakłada się kabel nie ma żadnych przebarwień - idealnie biała. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-02-2005, 18:21
|
|
|
Jeśli świece robią się czarne to najprawdopodobniej problem jest ze zbyt małą ilością powietrza podczas procesu spalania.
U mnie, dawno temu, na świecach szybko powstawał czarny nalot. Po wymianie filtra powietrza problem zniknął.
Może to o to chodzi? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-02-2005, 19:22
|
|
|
Miałem podobnie w swoim aucie .Jeżdząc na gazie dostawała sie benzyna przez przepuszczający elektrozawór i była zbyt bogata mieszanka.Świece wyglądały dokąłdnie tak samo też firmy NGK.Możliwe też że jest za bardzo otwarta przepustnica i dostaje się za mało powietrza. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-02-2005, 21:07
|
|
|
J.w. - zbyt bogata mieszanka, niedogrzany silnik np. jazda na krotkich trasach, uszkodzony termostat. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2005, 15:16
|
|
|
Polece regulacje gaźnika!!
Co do tych na zdjęciu to są ładne !! bo najważniejsze jest to miejsce gdzie masz białe tam gdzie iskra smyka gwint często jest czarny no chyba norma tak myśle.Co do zapalania na trzech jeśli swiece nowe to nie wiadomo co z kablami,kopółką? pewnie też nowe .Stawiam że masz do regulacji gaźnik głównie mieszanka!!
A jesteście zadowoleni z Ngk ?? ja dziś załóżyłem takowe.Przed tem miałem;champion wytrzymały ok 10 tys,jeszcze wcześniej bosza wytrzymały ok 8 tys.
Jak z ngk nie wiem bo pierwszy raz je kupiłem ? się okaże |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-02-2005, 15:28
|
|
|
Moje świece są identyczne, a właściwie to z 1 i 4 cylindra są czyste a 2 i 3 troszkę brudniejsze. Zaznacze że mam wtrysk więc regulacja gaźnika nie wchodzi w grę. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2005, 16:41
|
|
|
Dzejbi ja tez tak mam ze pali mi na trzech swiecach ale tylko na benzynie.
Pewnie masz problem z gaznikiem jak ja.
W maluchu mialem podobny problem ze swiecami (zalane po 100 km., wygladaly jak Twoje) i regulacja gaznika + zaworow pomogla.
Graffit ja jezdze na NGK i wedlug mnie sa super.
Mialem Iskry i nie byly najlepsze.
Na NGK "dyszke" robisz spokojnie. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2005, 17:12
|
|
|
No to bdb .Bo sie zastanawiałem czy iskierek nie dać ,wybrałem ngk.
Za ile kupujecie ngk do tempr ?? ja dałem 55zł nor- auto ,bosza mieli za 31 zł ale tego to już nie założe .champion jest niezły bo 10 tys wytrzymał.Nie wiem co ma wpływ na żywotność swiec poza dobrym ustawieniem gaźnika i układu zapłonowego?? Czy może jazda ? |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2005, 17:21
|
|
|
U mnie komplet kosztuje 48zl.
Co do 10 tys. to zrobisz na nich spokojnie.
Ja przynajmniej nie narzekam, a jezdze juz na drugim "zestawie" |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-02-2005, 18:57
|
|
|
Ja zakupiłem NGK 19-stki za 28zł, ale polecam też Iskrę, na tych dwóch markach jeszcze się nie sparzyłem a ich cena porównywalna. |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
bajer
Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: KRAKÓW N-H
|
Wysłany: 15-02-2005, 20:33
|
|
|
Panowie ja na NGK robie około 30 tyś.km, i są jeszcze dobre nie słucham nikogo że na gazie trza je wymieniać wcześniej ostatnio wymieniłem po 40tyś. i też było dobrze jeżdżę tylko na NGK. |
_________________ Tempra 1,6ie zagazowana |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2005, 21:27
|
|
|
Bajer no to mnie uspokoiłeś. Jak czytałem posty chłopaków to zacząłem się zastanawiać czy nie powinienem świeczek wymienić. Mam NGK i zrobiłem na nich 18tyś. Jeszcze 2 tyś. i planuję wymianę (razem z olejem i filtrami).
Jak na razie nie narzekam. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2005, 21:37
|
|
|
Ja tez nie wymieniam regularnie co 10 tys.
Jak zaczynaja szwankowac to dopiero strzelam wymianke. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bajer
Dołączył: 11 Sty 2005 Posty: 48 Skąd: KRAKÓW N-H
|
Wysłany: 15-02-2005, 21:40
|
|
|
Ja olej też wymieniam tak co 25 tyś, 30 tyś jeżdżę na lotosie mineralnym oczywiście nic nie dolewam pomiędzy wymianami olej wyminiam wtedy jak straci lepkość łatwo wyczuć pod palcami i jest czorny jak diabeł.!!!!!
To że inni mówią że należy wymieniać częściej to jak chcą niech wymieniają ja od zawsze tak robie i jak narazie wszystko chodzi i kaska w kieszeni zostaje większa. |
_________________ Tempra 1,6ie zagazowana |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-02-2005, 21:43
|
|
|
No nie akurat co do oleju to wymieniam go regularnie bo po 10 tys. jest juz wystarczajaco usyfiony.
Jezdze glownie po miescie. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-02-2005, 21:56
|
|
|
Panowie, no co Wy z tymi 10 tysiącami? Ja wymieniam olej raczej nieregularnie, ale w granicach 15-20 tys, świece po około 30 tys. i wszystko jest OK (oczywiście jak na ten rocznik). Oczywiście codziennie rano pali na 3 cylindry - zdążyłem się już do tego przyzwyczaić . |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-02-2005, 22:12
|
|
|
Radzio_wawa napisał/a: | Panowie, no co Wy z tymi 10 tysiącami? Ja wymieniam olej raczej nieregularnie, ale w granicach 15-20 tys, świece po około 30 tys. i wszystko jest OK (oczywiście jak na ten rocznik). Oczywiście codziennie rano pali na 3 cylindry - zdążyłem się już do tego przyzwyczaić . |
Własnie idealne to opisałeś mój 1,4 LPG jest wten sam sposób traktowany .
Ja wymieniam olej co20 raz nawet po 35 tyś
a świece to mam chyba już z 100tyś tak dawno że niepamientam .
Przez 400tyś wymieniłem z 3 razy używam boscha wr 7dc ponoć najlepej pasują do tipo. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-02-2005, 22:31
|
|
|
Co do świec to właśnie słyszałem najwięcej złego na Bosha. Najmniej problemów jest z NGK i Championem.
Czy u Was tez rano pali na 3 cylindry? Mam wtrysk więc tu raczej problem nie leży. Boję się bo tak nie powinno być, ale rano chodzi strasznie nierówno, jakby palił na 3 cylindry. Po przegazowaniu jest ok.
To dość szybko doprowadzi do uszkodzenia katalizoatora, a jeśli już jest to niech spełnia swoją funkcję. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2005, 00:18
|
|
|
A widzieliscie taki olej po 30 tysiacach??
Po 10 u mnie jest niezly smalec wiec nie chcialbym go zobaczyc po 30
P.S. Jak w zime komus auto odpala za n-tym razem to przyczyna jest m.in. olej o gestosci galaretki truskawkowej |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-02-2005, 09:15
|
|
|
Bosha używałem raz i jakoś nie jestem przekonany.
Zazwyczaj były świece NGK lub Brisk.
Ostatnio kupiłem oryginalne świece Magneti Marelli (po 10zł sztuka) - tak dla eksperymentu. Ciekawy jestem, czy będzie jakaś różnica.
Przejadę na nich ok 15000km i do wymiany... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2005, 12:38
|
|
|
U mnie wymiana oleju co 10-12 tys.(jazda po miescie na LPG), swiece mniej wiecej co 15 tys. - Bosch Yttrium - polecam. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Kabar
Wiek: 47 Dołączył: 03 Lut 2005 Posty: 109 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2005, 14:13
|
|
|
Ja mam nowe świece i kable Beru. Narazie wyglądają OK, zobaczymy po kilku tysiącach |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2005, 21:17
|
|
|
Panowie, piszecie o regulacji gaźnika, ale ja mam jednopunktowy wtrysk, więc nic tam się chyba nie reguluje, prawda? |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-02-2005, 22:36
|
|
|
Wydaje mi się, że wina może leżeć po stronie sondy lambda, bo przecież na postawie jej wskazań komputer dobiera skład mieszanki. Od razu nasuwa mi się pytanie: czy jest jakiś związek pomiędzy temperaturą zewnętrzną a odczytem z sondy? |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2005, 08:46
|
|
|
Radzio_wawa napisał/a: | Wydaje mi się, że wina może leżeć po stronie sondy lambda, bo przecież na postawie jej wskazań komputer dobiera skład mieszanki. |
Moze to byc ! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|