Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co sie z nią dzieje??
Autor Wiadomość
JABOL 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-07-2006, 16:51   Co sie z nią dzieje??

Panowie co jest z moją temprą??
może miał ktoś taki sam problem...

po pierwsze to pali 20/100km :sciana:

po drugie straciła troche mocy :evil: i jak gwałtownie nacisne na gaz to nie przyspiesza od razu tylko najpierw ją muli a potem powoli nabiera mocy...

po trzecie przy wyżucaniu na luz obroty spadają tak bardzo że gaśnie(masakra prawie na każdym skrzyżowaniu musze kombinować żeby nie zgasła)

po czwarte to ciężko ją zapalić a w dodatku bardzo przy tym przepustnica szczela(co czwarte zapalanie tak mniej więcej)

To wszystko sprawia że ciężko sie teraz tym jeździ,do mechaników już nawet nie ide bo każdy mówi co innego :? :?:
  
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-07-2006, 18:16   

gdyby chodziło np. o poloneza na gazniku to wszystkie twoje objawy wskazują na to iż na okrągło działa ssanie na maksa :dance: :red_kartka:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-07-2006, 19:02   

napisz jeszcze na czym jezdzisz, i na jakim paliwie się tak dzieje.
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-07-2006, 19:17   

JABOL, masz wtrysk? Prawdopodobnie sonda lamba padla... wymień ja!!

Temat przenosze do dzialu techniczego!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JABOL 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-07-2006, 19:34   

generalnie to tylko na gazie jeśdże ale jeśli leje paliwo to 95...
dla jasności podaje że paliwa bierze tyle samo co gazu :roll: ...
silnik to 1.8 16v na wtrysku właśnie

co do tej sądy to już o tym słyszałem... dla mnie to by było lepiej(taniej)bo goście w warsztatach mówili też o komputerze :| 1200zł
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-07-2006, 21:10   

Kompa mozna na allegor kupic za 200 zł ;-)
Zmierz sonde
Tez byl ja obstawial podaje zl wartosi i silniki glupieje
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-07-2006, 21:51   

W silniku 1.8 16V niema sondy Lambda, bo i nie ma katalizatora. Całkiem możliwe, iż zepsuł ci się zawór EGR (na kolektorze ssącym po lewej stronie -od przodu silnika), objawem jego złej pracy jest osłabienie silnika (prawie zawsze czerwone pole na ekonomizerku, duże spalanie -ok 10 - 15 l/100 km oraz bardzo charakterystyczne przygasanie podczas hamowania oraz duży problem z odpaleniem ciepłego silnika. Możesz jeszcze sprawdzić przepustnicę (oczyścić) oraz posprawdzać wszystkie czujniki.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2006, 22:16   

A jestes pewien ze to jest 16V.Bo wyczytalem ze nie bylo tempry 1.8 16V a wszystkie pozostale 1.8 posiadaly sonde lambda.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-07-2006, 10:03   

Podobne objawy miałem gdzy miałem dziurawe przewody od podciśnienia. Kiedyś pisałem o problemie z CPP i tam ktoś mi kazał grafitem scieżki posmarować (jeszcze raz mu dziekuje za rade). Po jakimś czasie miałem problemy podobne do tych o których mowa. Myslałem że grafit się wytarł. Rozbierająć góre silnika zobaczyłem dziwnie popękany przewód. Okazało sie że to podciśnienie. Sprawdziłem wszystkie, wymieniłem (groszowa sprawa) i po odpaleniu problem odszedł w niepamięć.
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JABOL 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-07-2006, 18:44   

dobrze wiem jaki mam samochód 8)
silnik 1.8 16v i.e. cat

napewno 2 wałki napewno jest też sonda i katalizator

nie wiem mogliście nie słyszeć o silniku bo gościu w serwisie fiata powiedział że to jest bardzo żadko spotykany silnik :evil:

najpierw sprubuje z sądą zobacze jak to będzie chodzić

nie wiem czy to jest istotne ale miał pękniętą głowice i wymienioną na inną(że niby od innego silnika 1.8 i mechanik robił tam jakieś frezowania w komoże spalania na głowicy koło zaworów,kanty wyfrezował na pół okrągłe bo tłok podnosił głowice,że niby dodatkowo zwiększył mu kompresje) i po tej wymianie tak mi sie porobiło,mechanik co mi to robił to dziad straszny jak mi to oddał za pierwszym razem to chodził na 3 garach i miał niewyregulowane zawory.Tak mi kazał przejeżdzić 2000km :!: przejechałem troszke i zawór pękł,oddałem mu to jeszcze raz,nie powiem jak mi go oddał za drógim razem to chodził jak rakieta,boże ale to zapiep... jak by miał ze 130km(może żeczywiście zwiększył mi tą kompresje bo tak nigdy nie jeździł).Jednak z biegiem czasu zaczoł słąbnąć i mam to co mam,dalej jest szybki i zostawia w tyle większość samochodów ale chciał bym żeby ustąpiły te objawy i żeby znowu zaczoł chodzic tak jak po drugim remoncie :D
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-07-2006, 19:59   

Silniki 1.8 8V też mają 2 wałki - tak więc o niczym to nie świadczy, natomiast rozwiać wątpliwości może jedynie sprawdzenie po numerach w programie e-per, często jest tak, że ludzie posiadający wersję 8 zaworową myślą, że to 16 - zwiedzieni tymi dwoma wałkami.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
JABOL 
witamy nowego


Wiek: 40
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 7
Skąd: Sandomierz
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-08-2006, 18:45   

na próbe wyciągnołem filtr powietrza i...

no właśnie problem z gaśnięciem prawie ustąpił pali też lepiej...
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load