Dwa akumulatory pod jedną maską. |
Autor |
Wiadomość |
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:02 Dwa akumulatory pod jedną maską.
|
|
|
Witam mam następujący problem.
Posiadam Tempre 1.9TD z akumulatorem VARTA Blue Dynamic E9 12V 70Ah 640A ale akumulator już ma swoje lata i jest słaby (bardzo słaby).
I tu jest moje pytanie. Czy mogę podłączyć do instalacji na stałe dwa akumulatory jednocześnie i tak jeździć? Ten bardzo słaby VARTA i do tego mniejszy ale 100% sprawny z silnika 1.1 (parametrów drugiego akumulatora nie znam).
Posiadam już wszelkie przewody i miejsce na drugi akumulator wystarczy tylko podłączyć ale czy nie uszkodzę instalacji i czy alternator da rade utrzymać dwa akumulatory? |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:10
|
|
|
A po co 2? Jeżeli ta warta jest na dobiciu to po co w ogóle ją montować? Pamiętam, że w Oplu Recordzie 2,3 diesel ojciec miał seryjnie 2 akumulatory, do odpalenia tego potwora, ale w 1,9 TD chyba jeden styknie. Zobacz jak podziała ten mniejszy w pojedynkę, bo jeżeli Varta jest do dupy to tylko miejsce zajmie.... |
_________________
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:13
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Zobacz jak podziała ten mniejszy w pojedynkę, bo jeżeli Varta jest do dupy to tylko miejsce zajmie.... |
Dokładnie, dwa są ci wogóle nie potrzebne, a jak ten mały nie styknie lepiej jest kupic nowy altek niz miec dwa takie sobie pod maską bo to ci nic nieda |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:18
|
|
|
Alternator napewno nie poradzi sobie z dwoma akumulatorami. Według Mnie zabieg nie warty zachodu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 11:40
|
|
|
VARTA w pojedynkę ledwo co daje rade odpalić a ten drugi tak samo W pojedynkę nie ma szans ale we dwoje
Nie mam kasy na nowy akumulator to wydatek rzędu 400-450zł Chodzi mi o podłączenie dwóch na okres około 2-3 tygodnie do póki nie kupie nowego. A samochód wiadomo jest potrzebny na co dzień. Więc teoretycznie dało by rade. Nic sie nie spali? |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 15:02
|
|
|
teoretycznie nic nie powinno się stać, najwyżej aku będą niedoładowane
a w praktyce to nigdy nic nie wiadomo i wcale bym się nie zdziwił gdyby jakaś dioda nie wytrzymała w alternatorze
aaa i przypadkiem ich szeregowo nie podłączaj |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 15:12
|
|
|
A mogę prosić o jakieś szczegóły co do podłączenia tego. |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 15:42
|
|
|
jeśli już decydujesz się na taki zabieg to:
+ do + (plus z plusem)
- do - (minus z minusem)
czyli tak jakbyś chciał odpalać na kablach od innego auta,
klemy muszą być czyste i mocno skręcone - nie myśl nawet o zrobieniu tego natakich kablach z żabkami do startowania za marketu, bo ci się stopią
po takim połączeniu powinno chodzić ale ich pojemność się zsumuje, czyli:
70Ah z Varty i ok 35-40Ah z tego małego daje ponad 100Ah , do busów zalecane są ok 75Ah
czy ten aku varty który masz to oryginalny z tego autka? wydaje mi się, że do 1,9 wystarczyłby Ci 60Ah może ten twój jest poprostu niedoładowany ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-05-2008, 15:49
|
|
|
yoyo ja miałem wcześniej aku 65Ah ale był już padaka i założyłem z rozbitka 1.4 aku 55Ah i jest spoko. Prawdopodobnie trochę się przeładowuje ale przynajmniej pali |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 16:07
|
|
|
Ten akumulator z VARTY jest już padnięty Jak za pierwszym razem nie odpali to za drugim nie daje rady, poza tym jak mi zgaśnie na światłach to już nie ma mowy o odpaleniu A po ładowaniu prostownikiem starcza na jakieś 2dni. Tak zupełnie teoretycznie jeżeli, nowa VARTA ma 70Ah 640A to taka kilkuletnia bateria która ledwo odpala samochód nie ma 70Ah 640A tylko te wartości są o wiele niższe a jak doda sie do tego inny akumulator około 35-40Ah to po zsumowaniu powinno być te około 70-80Ah 640-700A. To już tak zupełnie abstrakcyjnie to alternator i instalacja w samochodzie nie powinna widzieć różnicy:) A skoro nie widać różnicy to poco przepłacać |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 16:57
|
|
|
A może kup tańszy nowy akumulator ? tak i tak masz na niego gwarancję. Ja za nowy akumulator do tempry (60AH) zapłaciłem 240 zł może to nie jest warta ale pali pięknie. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 17:31
|
|
|
No niestety kasa będzie dopiero za 2-3tyg. Do tego czasu trzeba coś wykombinować, czego nie lubię.
55-60Ah i około 400A to za mało żeby ruszyć osiemnastoletnim fiatowskim Turbo Diesel`em.
Jutro zakładam "dwa akumulatory pod jedną maskę" i zobaczę co sie stanie. Oczywiście relacja z tego eksperymentu pojawi sie w tym temacie, plus ewentualnie zdjęcia spustoszenia jakie wywoła podłączenie dwóch akumulatorów.
Jeżeli ktoś ma jakieś "za", "przeciw" albo jakieś wskazówki jak to wykonać to proszę pisać bo jutro rano będzie już za późno |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-05-2008, 17:34
|
|
|
Laska ja obecnie w TD mam boscha 55Ah i jestem zadowolony. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 21:04
|
|
|
Możesz tak podłączyć, powinno dawać radę. Ale dziwne, że jak na światłach zgaśnie to nie zapalisz... To znaczy że ci nie ładuje odpowiednio alternator! Dziwne, że nikt z Kolegów nie zwrócił na to wcześniej uwagi
Ja bym ci radził wziąść multimetr, odpalić i się wpiąć w akumulator i zmierzyć jakie masz napięcie. Powinno być powyżej 14V. Jak masz mniej, to siadł ci regulator prądu. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 21:08
|
|
|
dcfan napisał/a: | że nikt z Kolegów nie zwrócił na to wcześniej uwagi |
wiem, że każdy się może tak tłumaczyć ale to mnie też wcześniej zastanowiło, tylko jak pisałem posta to wyleciało mi z głowy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 21:12
|
|
|
yoyo, |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 21:58
|
|
|
Dzięki dcfan, za podpowiedź też zupełnie zapomniałem o alternatorze. Ciągle tylko myślałem o akumulatorze i patrzyłem na problem nieobiektywnie. Na szczęście mam dostęp do multimierza i sprawdzę ładowanie. Jeśli ładowanie będzie OK to i tak podłącze dwa akumulatory. Ponieważ na niedziele pilnie potrzebuje samochodu, zresztą codziennie jest mi potrzebny a na jednej słabej baterii boje się jeździć. Jutro dokładnie sprawdzę jak to wygląda i dam relacje z eksperymentu. Może komuś się przyda na przyszłość |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-05-2008, 22:49
|
|
|
Powiem ci tak, mój ładuje okej, mam silnik 1.6 na gaźniku a akumulator 74Ah i ładuje go super nawet na trasach po parę kilosów. Ale dzisiaj zauważyłem, że chyba diody mi siadają albo masa do bani na altku, bo jak sie wpatrzę w kontrolkę, głównie świateł, do widzę ewidentne mruganie. No i np włączenie świateł mijania to zwolnienie obrotów silnika na jałowym, jak tylko lekko przygazuję dosłownie na 1300 obrotów delikatnie ale widocznie rozjaśnia się deska i znika mruganie. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-05-2008, 14:06
|
|
|
Witam
Jak masz obiekcje co do tego większego, naładuj ten słabszy (z 1,1 to pewnie będzie miał 50Ah?) i woź w bagażniku, dobrze zamocowany by się nie przewrócił, w razie wojny spokojnie odpalisz nawet z 45Ah (ale ZAMIAST tego większego rozłądowanego), ja tak miałem przez chwilę, zanim kupiłem większy akumulator.
A ja podłączysz 2, to jak już koledzy napisali wcześniej nie ma sensu, alternator to raz a dwa to większy będzie ciągnął z większego. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Laska
Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 10 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:46
|
|
|
Witam ponownie po kilku dniach nieobecności.
Długo przebywałem w garażu i rozmyślałem nad pomysłem "dwa akumulatory pod jedną maską" i po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku że, to nie był dobry pomysł. Takie rozwiązanie przyniesie więcej szkód niż pożytku. Albo padnie alternator albo coś elektryce. Na pewno "coś" w aucie padnie ponieważ auto nie jest do tego przystosowanie. Dlatego nie odważyłem się na zrealizowanie tego pomysłu. Jeszcze lubię swój samochód
Morał z tego tematu taki aby nie montować dwóch akumulatorów w samochodzie.
Na razie dalej jeżdżę z VARTA która jest zepsuta po naładowaniu alternatorem do 14V i zgaszeniu silnika jego moc natychmiast spada do 12,8V i tak sie trzyma cały czas. VARTA starcza na 3 "zakręcenia rozrusznikiem" jak nie odpali za trzecim to nie odpali już wcale.
A w bagażniku wożę drugi akumulator od silnika 1.1 który w pełni naładowany nie jest wstanie odpalić mojego auta, no ale może sie przydać. |
_________________ Fiat Tempra 1.9Tds SX "Tereska" |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 17:11
|
|
|
kup porządny akku.. wiem jak to jest jak czasem nawet parę zeta wyskrobać niełatwo, no ale musisz kupić;
póki co jak masz drugi akku to tylko jakieś kable skombinuj, nawet bez żabek (krokodylków - zaczepów), byle w miarę grube były; jak Ci VARTA nie odpali to ten z bagażnika na moment odpalania możesz równolegle połączyć, zawsze trochę mocy doda na rozruch, taki as z rękawa a po odpaleniu odpinasz go i chowasz... jest to dalej dziadowanie ale przynajmniej auto ruszysz w razie potrzeby; ten aku z 1.1 nie odpali sam silnika ale przy równoległym połączeniu z VARTA jeśli po 3 cim zakręceniu, jak zdechnie, nie później, dasz jej chwilkę odpocząć i potem dołączysz ten drugi akku i od razu zakręcisz to powinno zapalić; na moment 2 akku nic ci nie zrobią, bo zaraz drugi odłączasz, więc alternatora ani nic nie trafi, bo światła maszi tak pogaszone i inne obiorniki;
prędzej Ci szlag trafi alternator, nie od razu ale po krótkim czasie, przez jazdę z wyjechanym akumulatorem; przerabiałem to nie tylko u siebie;
jeśli już tak pada ten akumulator, to może mieć zwarcie między celami; w każdym razie stanowi niezłe obciążenie dla alternatora; alternator który podczas jazdy ma zasilić instalację i podładowywać nieco akumulator ma problem, bo zasila instalację, ma akku podbijać a tu jeszcze musi przy okazji 'pokonać' zwarcie w akumulatorze by ponad to dał radę go podładowywać; taki akumulator działa poniekąd też jak mocny odbiornik, więc obciąża zdrowo alternator; jak już dobrze masz akku padnięty i pojeździsz nieco za długo z nim to spokojnie regulator napięcia Ci może polecieć tak na początek; pamiętaj o tym; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|