|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
troche i chlodzeniu |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 09:44 troche i chlodzeniu
|
|
|
witam.
ostatnio nurtuje mnie pare pytan odnosnie chlodzenia:
- na rynku dostepne sa chlodnice wykonane w 2 technikach: z bardzo gestych ulozonych malutkich blaszeczek oraz drugi typ: z takich "szlaczkow", czyli w tych zeberkach chlodnicy jest sporo luzu. ktory typ chlodnic jest lepszy? ktory lepiej chlodzi, ktory jest bardziej wytrzymaly? zauwazylem, ze w nowoczesnych samochodach stosuje sie 1 typ chlodnic.
- chlodnica do diesla i benzynialka do tempry: czy obie chlodnice sa identyczne? czy z diesla mozna zaadoptowac do benzyniaka?
- w jaki sposob zamocowany jest zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy silnika benzynowego czy to jest integralna czesc chlodnicy (na to wyglada...) czy tez raczej jest to element wymieny? czy sie go przykleja, przykreca itd? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 14:29
|
|
|
Cytat: | - na rynku dostepne sa chlodnice wykonane w 2 technikach: z bardzo gestych ulozonych malutkich blaszeczek oraz drugi typ: z takich "szlaczkow", czyli w tych zeberkach chlodnicy jest sporo luzu. ktory typ chlodnic jest lepszy? ktory lepiej chlodzi, ktory jest bardziej wytrzymaly? zauwazylem, ze w nowoczesnych samochodach stosuje sie 1 typ chlodnic |
Wydaje mi się, że ten pierwszy typ będzie miał większą powierzchnię oddawania ciepła = lepsze chłodzenie.
Co do wytrzymałości. Ciężko powiedzieć - zależy czy produkowana przez dobrą firmę, czy przez jakiegoś prywaciarza
snajper555 napisał/a: | - chlodnica do diesla i benzynialka do tempry: czy obie chlodnice sa identyczne? czy z diesla mozna zaadoptowac do benzyniaka? |
Musiałbyś przerabiać, bo nie są identyczne. Zależy jeszcze z jakich silników. Benzynowe 1.4/1.6 miały zbiorniczek wyrównawczy zintegrowany z chłodnicą. A chyba wszystkie diesle i benzynowe 1.8 i 2.0 miały zbiorniczek osobno.
snajper555 napisał/a: | - w jaki sposob zamocowany jest zbiorniczek wyrownawczy na chlodnicy silnika benzynowego czy to jest integralna czesc chlodnicy (na to wyglada...) czy tez raczej jest to element wymieny? czy sie go przykleja, przykreca itd? |
No niestety jest to jedna integralna część chłodnicy. Nie da się go wymienić, bo jest jedną częścią razem z plastikiem, który jest zarazem boczną częścią chłodnicy. Jak zacznie przeciekać to albo klejenie (ale wiadomo stary plastik, to w jednym miejscu skleisz to w innym zacznie puszczać), albo wymiana całej chłodnicy (ok. 200zł za przyzwoity zamiennik). |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 16:52
|
|
|
polansky napisał/a: | Benzynowe 1.4/1.6 miały zbiorniczek wyrównawczy zintegrowany z chłodnicą |
gaznikowe tak, a wtryski mają zbiorniczek w nadkolu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
krzysiek82
Pomógł: 12 razy Wiek: 41 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 237 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 18:36
|
|
|
yoyo napisał/a: | gaznikowe tak, a wtryski mają zbiorniczek w nadkolu |
Chyba nie wszystkie, bo ja mam wtrysk i zbiorniczek mam przy chłodnicy |
_________________ Jest:
Fiat Brava 1.2 16V 2001r.
Fiat Siena 1.6 16V 1998r.[b/]
Było:
[b]FIAT TIPO 1.4i.e. DGT 1990r. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|