Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana podłogi...
Autor Wiadomość
Daro81 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-01-2006, 10:17   Wymiana podłogi...

Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT... Sprawa rozbija się o podłogę i progi. U mnie są w stanie opłakanym i zaczynam się już obawiać żeby moja temperka nie rozłożyła się podczas drogi... Czy ktoś z Was miał już taką wymianę? Jaki był tego koszt? Lepiej, żeby blacharz łatał dziury w podłodze czy wymieniać całą podłogę? Czy podłoga będzie w Temprze identyczna jak w Tipo? Gdzie zamówić kompletne progi? Dużo pytań, ale liczę na Waszą pomoc :) Pozdrawiam i z góry dzięki!
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2006, 10:20   

poszukaj na forum,było juz na ten temat,nawet ze zdjeciami 8)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2006, 11:07   Re: Wymiana podłogi...

Daro81 napisał/a:
Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT...


Śmiem wątpić :D TT z zeżartą podłogą to raczej ewenement.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-01-2006, 11:15   

Ja przerabiałem tą sprawe z Hyundai Pony - zezarta podłoga pod nogami i fotelem kierowcy, zjedzona podłużnica lewa przednia, progi, nadkola. Wstawiliśmy na warsztat i po 2 tygodniach autko wyjechało całkowicie zabezpieczone, wspawana i wzmocniona konstrukcja pod fot. kierowcy i pasażera, nowe nadkola tylmne, progi, i nowy kawałek podłużnicy. za całość 1700zł wraz z zaimpregnowaniem bitexem (nie natrysk).
Pech chciał że autko spłoneło mojemu staremu 2 tyg. od robienia podłogi i 3 dni po założeniu instalacji gazowej. Całe szczęście ze nei spłoneli w nim pasażrowie . Zakłąd montujący gaz (gdzies koło kościerzyny) zwrócił kasę za poniesione szkody - z exprtyzy kolesia z straży poż. wyszło że był to uszkodzony przewód paliwowy podczas montażu instalki gazowej . autko było warte jakieś 2500zł a zwrócić musiał kolo 3700zł .
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2006, 20:01   

Cytat:
Śmiem wątpić TT z zeżartą podłogą to raczej ewenement.


śmiem potwierdzić Twe twierdzenie :D

u mnie po nastu latach bez specjalnego zabezpieczania antykorozyjnego wszystko ma się dobrze, po znajomych z temperkami patrząc też, podłogi i progi bez zarzutu, minimalne może gdzieś rdze na progach ale jak ktoś sam sobie łupnie/zrysuje mocno i nie zabezpieczy potem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15-01-2006, 20:53   Re: Wymiana podłogi...

Daro81 napisał/a:
Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT... Sprawa rozbija się o podłogę i progi.


No nie , nie nieee , wiele można złego powiedzieć na TT , ale chyba nic złego na tematy związane z korozją.
Zastanawiam się czy twoje autko nie stało gdzieś w wodzie , rozumiem nadkola , tylne błotniki , ale progi i podłoga ???
Widziałem już auta z zewnątrz odpicowane jak nowe , ale od spodu makabra !!!! po ostatnich powodziach w niemczech wiele takich aut trafiło do polski.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-01-2006, 22:16   

Ruda występuje chyba w każdym TT tylko że jest ukryta pod konserwacją tak więc każdy myśli że ma wszystko super fajne ale wystarczy na wiosnę dobrze umyć samochód od spodu i zobaczycz czy gdzieś konserwacja nie jest napuchnięta. Na ponad 90% jest korozja między progiem a podporożem (łącznie progu z podłogą). Raczej nie przesadzał bym z powiedzeniem że jak ocynk to i go nigdy korozja nie weźmie, tak się składa że podłoga raczej nie jest ocynkowana.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 15:05   

Tomilee masz 100% racji, dobrze że wcześniej zabrałem się za konserwacje bo bym miał problem jak Daro 81. Konserwacja ładnie wygląda dopóki jej się nie ruszy.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Daro81 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-01-2006, 15:34   

To macie szczęście - tyle Wam powiem... Jeśli chodzi o blachy też bym nie narzekał, ale podłoga u mnie została zaniedbana przez byłego właściciela...Myślałem, że tak ma większość. Co do kosztu to w okolicach 1000 zmieszczę się ze wszystkim + wymiana progów.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2006, 17:15   

Koledzy, jak korozji nie widać gołym okiem to nie znaczy że jej nie ma. Nie ma co czekać na dziury w podłodzie i progach bo to będzie już zapóźno.
Tak jak już pisałem w innym poście warto wybebeszyć całe wnętrze razem z wykładzinami i matami głuszącymi i zobaczyć jak się ma podłoga i progi, albo opukać delikatnie podłogę od spodu.
Daro81 napisał/a:
Co do kosztu to w okolicach 1000 zmieszczę się ze wszystkim + wymiana progów.

A podłoga będzie łatana czy wymieniana ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Daro81 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-01-2006, 10:44   

1000 zł to z wymianą podłogi, około 850 jeśli chcę mieć łataną. Trochę się obawiam, bo wymiana podłogi na inną, ściągniętą pewnie z jakiegoś szrotu może okazać się kiepskim rozwiązaniem...
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 11:49   

Jeżeli ta ściągnięta ze szrotu będzie w dobrym stanie i blacharz/lakiernik podejdzie do tej naprawy sumiennie to nie masz się czego obawiać.
Najważniejsze żeby przed zabiegiem wstawiania nowej podłogi wszystko dobrze oczyścić, zabezpieczyć..."Nową-starą" podłogę ze szrotu też trzeba oczyścić i zabezpieczyć - to samo się tyczy raczej spawów...itd.
Jak będziesz upierdliwy i wszędzie zaglądał i pytał i pokazywał napewno nie odwali fuszerki! :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Daro81 
witamy nowego


Wiek: 43
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-01-2006, 12:16   

Z tego co wiem, to mechanik który będzie to spawał robi solidnie, ale zobaczymy. A jeszcze pytanko: czy u Was także ruda zjada tylny lewy błotnik??
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 12:35   

odwrotnie... tylny prawy - przez wlew paliwa - wlasciwie jedyne miejsce powazniejszej rudej w moim bylym

co do podlogi IMO byla tez swietna... a glowna bolaczka pozostawalyby raczej nadkola oraz progi.

Poza tym przy obecnej sytuacji na rynku nie robilbym w TT akurat podlogi, to jest IMO przedostatnia przed karoseria rzecz ktora bym remontowal
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2006, 19:45   

Pele_Tipo napisał/a:
Poza tym przy obecnej sytuacji na rynku nie robilbym w TT akurat podlogi, to jest IMO przedostatnia przed karoseria rzecz ktora bym remontowal


Wytłumacz, bo ja nie czaje o co Ci chodzi...

[ Dodano: Wto 17 Sty, 2006 19:46 ]
Daro81 napisał/a:
czy u Was także ruda zjada tylny lewy błotnik??


Wszystko może zjeść, zjada o ile ocynk został naruszony...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
pomine 


Wiek: 45
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-02-2006, 22:57   

Mojej stukneło 11 latek w tym roku ale jakos nie widac aby korozja zjadala podloge i progi. Po preczytaniu tyh postow pojechałem sobie na kanał i waliłem mocno w podloge od spodu. Jest ok. Progi sa bardzo dobrze zachowane. Jesli chodzi o korozje to tylko troche rudy na blotniku przednim i tylnim a pozatym wszystko ok.
  
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-05-2006, 10:57   

Tomilee napisał/a:
Na ponad 90% jest korozja między progiem a podporożem (łącznie progu z podłogą).

Właśnie, i tak jest u mnie... :evil:
Szykuje się porządna dłubanina na lato u blacharza... Z prawej próg od przodu, z lewej od tyłu + nadkola. Podłoga OK.
Ile to może wziąć $$$???
  
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-02-2008, 21:55   

witam

ja jutro mam zamiar zaglądnąć pod mojego Typka i troche się obawiam progi mam do wymiany tylne błotniki też ciekawe jak sie teraz ma podłoga bo od kupna tam nie zaglądałem postaram się wrzucić fotki może ocenicie co z tym zrobić ?? wiem że chce wyremontować bo kocham to tipo (możecie się śmiać ale jak sobie raz dzienne w nim nie usiąde to mnie skręca) a teraz troszke kaski przybędzie więć chce zrobić koło blacharki i hamulcy reszta nie jest zła a potem w miare możliwośći dążyć do jak najlepszego stanu

nie jest za ciekawie ;/
błotniki


prawy próg

maska

tylne prawe drzwi

prawy próg od spodu ( podłoga przód)

bagażnik prawa strona :x lewa ok


i co wy o tym myślicie ?? da rade to zrobić ??
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 20-02-2008, 20:25   

krzycho00,

Wszystko da sie zrobic a jak mówisz że lubisz autko to kupuj części dawaj do lakiernika i bedzie ok.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-02-2008, 20:46   

krzycho00, to nie takie auta widzialem w garazu przyjaciela jak latal bo ruda troche za mocno sobie wziela do serca swoje zadania.. ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2008, 22:31   

No każdy z nas ma na spodzie już rdze w większej lub mniejszej ilości. Auto powinno jeździć co jakiś czas na konserwację podwozia,nawet jest to w instrukcji od T/T napisane. Jeśli tylko dbało się o spod to nie powinno być problemów. U mnie ubytki były robione średnio co 2 lata. Po prostu włazi sie w kanał, kupuje porządnego baranka, czyści z rdzy te miejsca które zaczynają korodować (maca cały się spód sykając pęcherzy i odłażącej powłoki ochronnej), maluje podkładem antykorozyjnym, potem baranek i powinno długo wytrzymać. Ja mam Tipasia z 94r. cały czas w rodzinie i rdza jest w śladowych ilościach. Z zewnątrz w ogóle trochę w miejscach trudno dostępnych od spodu. Każde auto toczy rdza nie zależnie od marki ale można z tym walczyć :> gorzej udawać że sie nic nie widzi bo potem jest za późno.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-02-2008, 00:03   

kurde mnie też czeka robienie podlogi #-o :( i w dodatku będę musial jeszcze zwalczyć szkody powypadkowe poprzedniego właściciela :doubt:

ale zbieram gotówkę narazie na drugie Tipo. Ze zdrową blachą oczywiście żeby bylo skąd brac :lalala:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-02-2008, 21:35   

moja perełka już jest po zabiegu odnowienia podłogi była jedna wielka dziura :) pod nogami proponuje zakupić arkusz blachy ocynk 1-1,5 mm i puszke ocynku w sprayu jakis dobry podkład i bitex lub coś podobnego a przed zlożeniem do kupy zrobić próbe szczelności od spodu :) by nie było przykrych niespodzianek :)
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2008, 21:56   

stasu napisał/a:
a przed zlożeniem do kupy zrobić próbe szczelności od spodu :) by nie było przykrych niespodzianek :)


co masz przez to na myśli ??
     assistance   Moneta
 
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2008, 16:36   

chodzi głównie o to by na pewno zatkane były wszystkie dziurki , plastikowe koreczki były tam gdzie powinny no i ogólnie czy jest dobrze zespawane najlepiej karcherem jak ktoś ma dostęp
a jak nie to zwykłym wężem z końcówką do łapania ciśnienia:)
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load