Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana Płynu i Odpowietrzanie Układu....
Autor Wiadomość
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2008, 19:39   Wymiana Płynu i Odpowietrzanie Układu....

Mam problem ... gaśnie mi silnik i niechce palić po kilku kilometrach .. dziś znalazłem co to jest... mam zapowietrzony układ uchłodzący ... gdy tylko odkręce korek ze zbiorniczka... momentalnie korek mi wybija i schodzi cxiśnienie (czesem tryska płynem)
więc myśle że jest zapowietrzony i kiedy zrobi sie mega ciśnienie silnik gaśnie.. i potem już niechce palić .. łapie ale go blokuje..
więc moje pytanie brzmi
jak spuścić płyn ..(ponieważ poprzedni właściciel twoerdzil że lał borygo ... wiec i dolewałem też tego .. jednak ze zbiorniczka cieknie żółty płyn :| )
i drugie tyczy zalania nowym płynem i odpowietrzania.... co i jak ...
zajechał bvym do mechaniora ale szkoda mi wyłożyć 60zł za coś co sam zrobie.. gdzie akurat praktycznie wszystko sam przy autach robiłem ;D (mechanik samouk ;D )
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-09-2008, 20:00   

cieknie żółty pewnie przeż osady ,rdzę i kamień.
Cytat:
gdy tylko odkręce korek ze zbiorniczka... momentalnie korek mi wybija i schodzi cxiśnienie (czesem tryska płynem)
a drożne masz te kanaliki w korku od chłodnicy?
DonBanDitOo napisał/a:
więc moje pytanie brzmi
jak spuścić płyn

odkręcasz dolny wąż od chłodnicy i ewentualnie jak ci sie uda ją ruszyć to śrubkę wkręconą w blok silnika
DonBanDitOo napisał/a:
i drugie tyczy zalania nowym płynem i odpowietrzania.... co i jak

Zawór nagrzewnicy otworzyć całkowicie.
Napełnić przez zbiornik wyrównawczy układ chłodzenia, aż do znaku „Max”.
Zamknąć zbiornik wyrównawczy korkiem i uruchomić silnik.
Pozwolić pracować silnikowi na biegu jałowym do osiągnięcia temperatury pracy.
Z boku chłodnicy po jej lewej stronie jest taka mała czarna śrubeczka do odkręcenia palcami.odkręcasz ją i czekasz aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza i zakręcasz.
Wychłodzić silnik i uzupełnić płyn chłodzący do wymaganego poziomu.

** Dodano: 28-09-2008, 21:02 **
to tylko moje wypociny nie wiem czy wszystko jest tak ładnie i składnie napisane jak powinno być.
Aha odpowietrza się też nagrzewnicę takim zaworkiem na węzu ale ja go w Tipku nie miałem i dokładnie nie wiem co i jak.
Niech sie wypowiedzą mądrzejsi :lol:
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2008, 21:27   

Evillysy, Twoje "wypociny" są na piątkę z plusem, nic dodać nic ująć :)

Tak jak piszesz DonBanDitOo, żółty płyn masz pewnie dlatego, że jest w nim dużo rdzawego osadu, choć są płyny których barwa jako nowa jest żółta... (borygo jest zielone i różowe). Podobno nie wolno mieszać płynów o różnych barwach, (nie wiem dlaczego :) ) , ale skoro wymieniasz płyn to nie ma to znaczenia.

Sedno sprawy- jeżeli silnik gaśnie Ci po paru minutach i doszedłeś do wniosku że to przez układ chłodzenia to w takim wypadku auto zgaśnie tylko przez mocne przegrzanie, a nie samo ciśnienie. Jeśli przegrzałeś silnik możesz mieć problemy DonBanDitOo, :doubt:

A co do ciśnienia - fakt, układ może być zapowietrzony, ale musisz też wziąść pod uwagę wypaloną uszczelkę pod głowicą. Ale bądźmy dobrej mysli.

Przy odpowitrzaniu chyba nie ma sensu bawić się tym zaworkiem na wężu idącym do nagrzewnicy( o ile go masz). Wydaje mi sie,że wystarczy odkęcić zawór ogrzewania wewnątrz auta i korek od zbiornika wyrównawczego... wtedy ukłąd też powinien się sprawnie odpowietrzyć, oczywiście na pracującym silniku.

Pozdrawiam.
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 11:04   

No co do tego gaśnięcia silnika... to niejestem 100% pwien czy to tylko i wyłącznie ciśnienie.. ale wczoraj miałem tak 2 razy ... auto zgasło nieciało zapalić .. odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie zeszło i auto normalnie odpaliło :|
Co do odpowietrzania.. ok wszystko kapuje .. tylko jeśli chodzi o tąc nagrzewnice... czy tu chodzi o gruby wąż idący z prawej strony bloku z takim pokrętłem ( O-Z )??

** Dodano: 29-09-2008, 12:04 **
i ile mniej więcej płynu wchodzi przy wymianie??
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-09-2008, 11:13   

DonBanDitOo, niecałe 5l, do nagrzewnicy ida dwa węże jeden z termostatu a drugi pod nim na wężach idących do nagrzewnicy nie ma żadnego zaworka. Najlepszym sposobem na odpowietrzenie układu jest stranąć przodem na jakimś wzniesieniu aby nagrzewnica była możliwie najniższym punktem układu, nastepnie odpalamy autko i troche go deptamy aby pompa wodna dała wieksze ciśnienie żeby "wydmuchac" powietrze zalegające w nagrzewnicy.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-09-2008, 13:30   

tipacz,
tipacz napisał/a:
na wężach idących do nagrzewnicy nie ma żadnego zaworka.

może u Ciebie nie ma, u mnie też nie było ale za to u mojego brata w Tipo jest na pewno i u innych też widziałem.
Oto dowód, zdjęcie z innego tematu skopiowałem
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 29-09-2008, 15:17   

evillysy, :uklony: :uklony: :uklony: może zle sie wypowiedziałem chodziło mi o to że ja sie bynajmniej z takim czymś nie spotkałem nigdy.

BTW ciekawe od czego to jest uzależnione ze w jednych były a w innych nie?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
evillysy 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 551
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-09-2008, 15:22   

tipacz, może w pewnych latach produkcji były a w innych nie, lub przy okazji wymiany były wstawiane takie bez zaworka
     assistance   Moneta
 
 
DonBanDitOo 



Wiek: 35
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 113
Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2008, 18:23   

hmm.. no całkiem możliwe...
_________________
Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile

Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD
  
 
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-08-2010, 19:35   Zaworek.

Witam szanownych Panów i Panie.
Tak czytam z zaciekawieniem i nie doczytałem się chyba lub nikt nie wspomniał ze na chłodnicy powiem być zaworek tez odpowietrzający.
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2010, 19:49   

Paweł Łukaczyk, bo w 2008 roku jeszcze nikt o nim nie wiedział :badgrin:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-08-2010, 19:53   

Jak to???Ja mam Temprę z 91 roku od 5 lat i wiedziałem dawno o tym :D
Ale prawda dokopałem się za głęboko,nie zauważyłem ze temat dość stary :sciana: a problem pozostaje ten sam :D
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 26-08-2010, 20:09   

Paweł Łukaczyk, górnik :lalala:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-08-2010, 20:20   He,he.

Ja się dokopie do ropy naftowej i będziemy jadzic za darmo :drive: :kawka:
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-08-2010, 20:41   

Kajlon napisał/a:
Paweł Łukaczyk, bo w 2008 roku jeszcze nikt o nim nie wiedział :badgrin:

w po 2008 wgrali update do t/ti zaworek się pojawił ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-08-2010, 20:58   

To jak odpowietrzali chłodnice???
:dzialko:
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
  
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-08-2010, 20:58   

koniec spamowania
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load