Wymiana Płynu i Odpowietrzanie Układu.... |
Autor |
Wiadomość |
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 19:39 Wymiana Płynu i Odpowietrzanie Układu....
|
|
|
Mam problem ... gaśnie mi silnik i niechce palić po kilku kilometrach .. dziś znalazłem co to jest... mam zapowietrzony układ uchłodzący ... gdy tylko odkręce korek ze zbiorniczka... momentalnie korek mi wybija i schodzi cxiśnienie (czesem tryska płynem)
więc myśle że jest zapowietrzony i kiedy zrobi sie mega ciśnienie silnik gaśnie.. i potem już niechce palić .. łapie ale go blokuje..
więc moje pytanie brzmi
jak spuścić płyn ..(ponieważ poprzedni właściciel twoerdzil że lał borygo ... wiec i dolewałem też tego .. jednak ze zbiorniczka cieknie żółty płyn )
i drugie tyczy zalania nowym płynem i odpowietrzania.... co i jak ...
zajechał bvym do mechaniora ale szkoda mi wyłożyć 60zł za coś co sam zrobie.. gdzie akurat praktycznie wszystko sam przy autach robiłem (mechanik samouk ) |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-09-2008, 20:00
|
|
|
cieknie żółty pewnie przeż osady ,rdzę i kamień.
Cytat: | gdy tylko odkręce korek ze zbiorniczka... momentalnie korek mi wybija i schodzi cxiśnienie (czesem tryska płynem) | a drożne masz te kanaliki w korku od chłodnicy?
DonBanDitOo napisał/a: | więc moje pytanie brzmi
jak spuścić płyn |
odkręcasz dolny wąż od chłodnicy i ewentualnie jak ci sie uda ją ruszyć to śrubkę wkręconą w blok silnika
DonBanDitOo napisał/a: | i drugie tyczy zalania nowym płynem i odpowietrzania.... co i jak |
Zawór nagrzewnicy otworzyć całkowicie.
Napełnić przez zbiornik wyrównawczy układ chłodzenia, aż do znaku „Max”.
Zamknąć zbiornik wyrównawczy korkiem i uruchomić silnik.
Pozwolić pracować silnikowi na biegu jałowym do osiągnięcia temperatury pracy.
Z boku chłodnicy po jej lewej stronie jest taka mała czarna śrubeczka do odkręcenia palcami.odkręcasz ją i czekasz aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza i zakręcasz.
Wychłodzić silnik i uzupełnić płyn chłodzący do wymaganego poziomu.
** Dodano: 28-09-2008, 21:02 **
to tylko moje wypociny nie wiem czy wszystko jest tak ładnie i składnie napisane jak powinno być.
Aha odpowietrza się też nagrzewnicę takim zaworkiem na węzu ale ja go w Tipku nie miałem i dokładnie nie wiem co i jak.
Niech sie wypowiedzą mądrzejsi |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 21:27
|
|
|
Evillysy, Twoje "wypociny" są na piątkę z plusem, nic dodać nic ująć
Tak jak piszesz DonBanDitOo, żółty płyn masz pewnie dlatego, że jest w nim dużo rdzawego osadu, choć są płyny których barwa jako nowa jest żółta... (borygo jest zielone i różowe). Podobno nie wolno mieszać płynów o różnych barwach, (nie wiem dlaczego ) , ale skoro wymieniasz płyn to nie ma to znaczenia.
Sedno sprawy- jeżeli silnik gaśnie Ci po paru minutach i doszedłeś do wniosku że to przez układ chłodzenia to w takim wypadku auto zgaśnie tylko przez mocne przegrzanie, a nie samo ciśnienie. Jeśli przegrzałeś silnik możesz mieć problemy DonBanDitOo,
A co do ciśnienia - fakt, układ może być zapowietrzony, ale musisz też wziąść pod uwagę wypaloną uszczelkę pod głowicą. Ale bądźmy dobrej mysli.
Przy odpowitrzaniu chyba nie ma sensu bawić się tym zaworkiem na wężu idącym do nagrzewnicy( o ile go masz). Wydaje mi sie,że wystarczy odkęcić zawór ogrzewania wewnątrz auta i korek od zbiornika wyrównawczego... wtedy ukłąd też powinien się sprawnie odpowietrzyć, oczywiście na pracującym silniku.
Pozdrawiam. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2008, 11:04
|
|
|
No co do tego gaśnięcia silnika... to niejestem 100% pwien czy to tylko i wyłącznie ciśnienie.. ale wczoraj miałem tak 2 razy ... auto zgasło nieciało zapalić .. odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie zeszło i auto normalnie odpaliło
Co do odpowietrzania.. ok wszystko kapuje .. tylko jeśli chodzi o tąc nagrzewnice... czy tu chodzi o gruby wąż idący z prawej strony bloku z takim pokrętłem ( O-Z )??
** Dodano: 29-09-2008, 12:04 **
i ile mniej więcej płynu wchodzi przy wymianie?? |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-09-2008, 11:13
|
|
|
DonBanDitOo, niecałe 5l, do nagrzewnicy ida dwa węże jeden z termostatu a drugi pod nim na wężach idących do nagrzewnicy nie ma żadnego zaworka. Najlepszym sposobem na odpowietrzenie układu jest stranąć przodem na jakimś wzniesieniu aby nagrzewnica była możliwie najniższym punktem układu, nastepnie odpalamy autko i troche go deptamy aby pompa wodna dała wieksze ciśnienie żeby "wydmuchac" powietrze zalegające w nagrzewnicy. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2008, 13:30
|
|
|
tipacz, tipacz napisał/a: | na wężach idących do nagrzewnicy nie ma żadnego zaworka. |
może u Ciebie nie ma, u mnie też nie było ale za to u mojego brata w Tipo jest na pewno i u innych też widziałem.
Oto dowód, zdjęcie z innego tematu skopiowałem |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-09-2008, 15:17
|
|
|
evillysy, może zle sie wypowiedziałem chodziło mi o to że ja sie bynajmniej z takim czymś nie spotkałem nigdy.
BTW ciekawe od czego to jest uzależnione ze w jednych były a w innych nie? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
evillysy
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 551 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-09-2008, 15:22
|
|
|
tipacz, może w pewnych latach produkcji były a w innych nie, lub przy okazji wymiany były wstawiane takie bez zaworka |
|
|
|
|
DonBanDitOo
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 113 Skąd: Tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2008, 18:23
|
|
|
hmm.. no całkiem możliwe... |
_________________ Tipo Niezdało Egzaminu.... <<SprzedamNa Taile
Powrót Do Mniejszego....
W Przygotowaniu FIat 126 903ccm xD |
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 19:35 Zaworek.
|
|
|
Witam szanownych Panów i Panie.
Tak czytam z zaciekawieniem i nie doczytałem się chyba lub nikt nie wspomniał ze na chłodnicy powiem być zaworek tez odpowietrzający. |
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 19:49
|
|
|
Paweł Łukaczyk, bo w 2008 roku jeszcze nikt o nim nie wiedział |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 19:53
|
|
|
Jak to???Ja mam Temprę z 91 roku od 5 lat i wiedziałem dawno o tym
Ale prawda dokopałem się za głęboko,nie zauważyłem ze temat dość stary a problem pozostaje ten sam |
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:09
|
|
|
Paweł Łukaczyk, górnik |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:20 He,he.
|
|
|
Ja się dokopie do ropy naftowej i będziemy jadzic za darmo |
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:41
|
|
|
Kajlon napisał/a: | Paweł Łukaczyk, bo w 2008 roku jeszcze nikt o nim nie wiedział |
w po 2008 wgrali update do t/ti zaworek się pojawił |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Paweł Łukaczyk
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 91 Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:58
|
|
|
To jak odpowietrzali chłodnice???
|
_________________ Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!! |
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 26-08-2010, 20:58
|
|
|
koniec spamowania |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
|