|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Po wyłączeniu silnika nie gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-07-2008, 22:06 Po wyłączeniu silnika nie gaśnie
|
|
|
Mam taki problem, że ostatnio jak jeździłem na Pb (normalnie jeżdżę na LPG) to po dłuższej trasie kiedy przekręciłem kluczyk w stacyjce, żeby go zgasić, to niby zgasł, ale zaraz potem na momencik się uruchomił-taki podryg.
Z tego co czytałem to takie objawy mogą być spowodowane:
- przegrzanie silnika > ale miałem temp około 90 *C
- za dużą prędkością biegu jałowego > nie mam niestety obrotościomierza, ale faktycznie są na słuch trochę wyższe, większe niż na LPG, pewnie tak trochę ponad 1000 obr/min
- niesprawność zaworu odcinającego w gaźniku > czyli pewnie tzw cut-off, jakie są jeszcze inne objawy popsutego tego zaworka? Ogólnie jazda na LPG i PB jest ok, nie dusi silnika itp.
Proszę o rady, co może być powodem tego objawu, czy tak jak myślę obroty lub cut-off, czy może coś jeszcze innego...
Mój silnik to Tipo 1.4, sam gaźnik... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 10:39
|
|
|
czy podczas tego "podrygu" silnik jakby zadzwonił ? lub podczas pracy na PB dźwięk silnika jest nieco bardziej dzwonowaty niż na lpg?
mi to podchodzi pod spalanie detonacyjne (stukowe)
ewentualnie stacyjka może być na wykończeniu
z przegrzaniem silnika, chodzi właśnie o spalanie stukowe kiedy rozgrzany nagar powoduje zapłon mieszanki
za duża prędkość biegu jałowego ? hmm chyba musiałby być na poziomie >3,5tys
gdybyś miał niesprawny cut off, to podczas hamowania silnikiem paliwo byłoby nadal podawane i później mógłbyś czuć zapach benzyny z rury
nie zanm gaźnika z TT ale czy nie ma tam przypadkiem eletronicznej dyszy biegu jałowego ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 11:30
|
|
|
yoyo, Moduł cut-off odpada, ja jeżdżę tak od nie pamiętam odkąd po porostu nie odcina paliwa i silnik pracuje normalnie tyle. Nie ma zapachu benzyny itp. bo silnik pracuje normalnie cut-off w gaźnikach odcinał tylko paliwo poprzez elekro-zawór, mnie zmyślny mechanik w ramach naprawy przeciął kable dawno temu a zorientowałem sie dopiero nie dawno. Spalanie sutkowe raczej odpada musiałby albo mieć uszkodzony czujnik temp albo nie źle przestawiony zapłon - a to by poczuł podczas jazdy.
yoyo napisał/a: | nie zanm gaźnika z TT ale czy nie ma tam przypadkiem elektronicznej dyszy biegu jałowego | yyy... yoyo, gaźnik i elektronika to tak do siebie jakoś nie pasuje, rozebrałem gaźnik z T/T nie ma czegoś takiego jest wspomniany elektro-zawór dla modułu cut-off. Sir-Rafał, może ten podryg to załączający sie wentylator chłodnicy bo jak spadł ci odważnik to wentylator ruszając robi sporo hałasu i drgań (zależy jaka partia wentylatorów i jak bardzo były nie doważone - jedni mają maluśką blaszkę na jednej z łopatek inni trochę większą). Być może stacyjka też konać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 11:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | yoyo, gaźnik i elektronika to tak do siebie jakoś nie pasuje |
JAM_BELFEGOR napisał/a: | cut-off w gaźnikach odcinał tylko paliwo poprzez elekro-zawór |
no włąśnie o to mi chodzi, zwał jak zwał
wielu mechaników odcina kable, oraz "łebek" z tej dyszy i wtedy zachowuje się jak normana dysza
jeśli w silniku jest duzo nagaru, to wyprzedzony zapłon nie jest potrzebny do detonacji, zresztą nie wykluczałbym zapłonu od razu, ponieważ dobrej jakości LPG może tolerować tak wyprzedzony zapłon przy którym na PB byhłoby już spalanie stukowe |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-07-2008, 20:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR, co do wentylatora to odpada, on czasami się załącza jak wyłączę, ale to było coś innego. To tak, że przekręcam kluczyk na pozycję do wyciągnięcia, a on gaśnie i nagle jakbym się uruchamia, robi może z 2, 3 obroty wału i pada na dobre, tak jakbym go tak szybko chciał odpalić czy coś.
Co do zapłonu to nie wiem dokładnie. Prawda taka, że jak kupiłem auto to dałem go do "generalki". Było to w czerwcu rok temu, wtedy wymieniali pasek rozrządu i tam tak zrobili, że przez 2 dni samochód nie odpalał Potem jak już odjechałem to pojechałem do bardziej szanowanego mechanika i dałem do ustawienie zapłon raz jeszcze. O ile pamiętam był ustawiony pod PB. Czy mógł się rozregulować? A może też jest źle ustawiony?
Co do stacyjki to raczej odpada, bo przecież objaw byłby też na LPG, a tak nie jest. LPG chodzi ładnie, tylko to PB.
Skoro obroty trochę ponad 1000 nie mogą tego zrobić, to zostaje ten cut-off? A może gaźnik jest niewyregulowany, czy to może na to wpływać?
yoyo, a co do stuków? Raczej nie słyszałem takich odgłosów... A jak sprawdzić nagar? Jak wymieniałem świece coś w lutym to nie były specjalnie owalone...
Z góry dzięki za pomoc!!! |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-07-2008, 08:40
|
|
|
nagaru nie sprawdzisz z zewnątrz, można co najwyżej dolać do paliwa czegoś czyszczącego
stacyjki bym do końca nie skreślał, elektrozawór dość czybko odcina lpg, po wyłaczeniu zapłonu, a pb odcinane jest właśnie przez gaźnik
mimo wszystko na pierwszy ogień wziąłbym gaźnik, przeczyścić, obejrzęć elektrozaworek i kabelek od niego |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-07-2008, 17:27
|
|
|
yoyo, dzięki za radę... Prawda jest taka, że już się zbieram na czyszczenie gaźnika od dłuższego czasu, ale tak jakoś zawsze brak czasu, no i samochód na chodzi to na chodzie Ale teraz mam kolejny impuls wiec pewnie jak najbliższe zaplanowane dwa wyjazdy się odbędą to pierwsze za co się chwytam to gaźnik... Nigdy nie zaszkodzi, a potem się zobaczy
Jednak jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to słucham uważnie!!! |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-07-2008, 12:37
|
|
|
Kolego, to nie to.
Zostaw gaźnik w spokoju, nie gmeraj. Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry, świece ci się kolego nagrzewają do czerwoności i potem po odcięciu dopływu paliwa, obojętnie LPG czy benzyna w dwóch garach zostaje ci jeszcze nie spalone paliwo, następuje samozapłon i potem koniec. Kup najtańsze iskry ale o dobrej ciepłocie i zobaczysz, że problem sam zniknie - rada od mojego ojca, który na silnikach gaźnikowych pół zycia zostawił. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-07-2008, 15:42
|
|
|
Panowie ja też podłączę się pod ten temat, bo nie mogłem nic znaleźć o tym (pewnie źle szukałem), a nie chce zakładać drugiego tematu o takim samym tytule, chodź chodzi o coś trochę innego, otóż wczoraj po powrocie do domu, zaparkowałem, przekręcam stacyjkę w poziom do wyciągnięcia kluczyka, a samochód nadal ma włączony silnik, światła gasną, na desce gasną kontrolki od świateł i pasów a reszta świeci się nadal, wcześniej też mi się to kiedyś zdarzyło, macie jakieś pomysły co to może być?? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-07-2008, 16:41
|
|
|
dcfan napisał/a: | Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry |
na to nie wpadłem, ale tak chodziłza mną ten samozapłon
Bdm$ka, wygląda na to, że cewka nadal skądś bierze zasilanie, może to być wina wadliwej stacyjki lub jakiegoś przebicia |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-07-2008, 16:42
|
|
|
Ja miałem coś podobnego,ale przy padniętej/zalanej skrzynce bezpieczników w aucie.Mogłem wyjąć kluczyk,a silnik dalej chodził,auto gasiłem wyjmując jeden z dwóch przekaźników(lambda,pompa) w komorze silnika.Stało się to,po myciu na myjni ręcznej.Po wymianie skrzynki problemów nie ma:) |
_________________ TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-07-2008, 16:11
|
|
|
dcfan, ale czy to nie powinno być zarówno na LPG jak i na PB? A u mnie ten objaw objawia się na Pb tylko... A świece wymieniłem w lutym na NKG. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-07-2008, 16:46
|
|
|
Sir-Rafał, DC może mieć rację, a LPG jest odporniejsze na samozapłon, stąd może objawy tylko na PB
stare świece wywaliłeś? może masz się z kim wymienić na świeczki na 1 dzień? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-07-2008, 18:51
|
|
|
Dcfan może mieć rację, trochę pomylił pojęcia, ale generalnie wiadomo o co chodzi.
Można zastosować o stopień "zimniejsze" świece i zobaczyć czy pomoże.
Sir-Rafał napisał/a: | A świece wymieniłem w lutym na NKG |
A jaki typ tych NGK masz ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 25-07-2008, 13:39
|
|
|
Sir Rafał
a nie zatankowałeś przypadkiem paliwka zza wschodniej granicy ?
Ja raz wlałem ruskie paliwo do Tipo i silnik podrygiwał jeszcze chwilę po zgaszeniu
Na normalnej benie tego nie było nigdy. |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-07-2008, 14:50
|
|
|
zależy na co trafisz, może dostał coś ok 92 oktanów albo jeszcze mniej |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-07-2008, 15:49
|
|
|
romano, co to świec to napisze, teraz jestem daleko od autka.
Co do paliwa to nie wiem. Tankowałem co prawda stosunkowo dawno, bo i tak głównie jeżdżę na LPG, ale zawsze jak już tankuje to na ORLENie, wiec chyba co do oktanów to odpada. Jak już dostane się w pobliże autka to dam znać co do świec... |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 09:54
|
|
|
No i ja się dołączę...
Czy takie właśnie podrygi mogą być spowodowane złym stanem przewodów WN? Bo świeczki mam nowe (NGK nr 19, takie jak w katalogu)... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2008, 17:59
|
|
|
Sapphiron, w zadnym wypadku. Kable WN sa jedynie posrednikiem i jesli nakazac im podanie pradu na swiece to podadza (lub nie jesli sa uszkodzone) a jesli im zabronic to nie maja co podac. Wiec skad mialyby sie wziasc podrygi? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2008, 22:21
|
|
|
dcfan napisał/a: | Zostaw gaźnik w spokoju, nie gmeraj. Winne są świece o zbyt dużej temperaturze iskry, świece ci się kolego nagrzewają do czerwoności i potem po odcięciu dopływu paliwa, obojętnie LPG czy benzyna w dwóch garach zostaje ci jeszcze nie spalone paliwo, następuje samozapłon i potem koniec. Kup najtańsze iskry ale o dobrej ciepłocie i zobaczysz, że problem sam zniknie - rada od mojego ojca, który na silnikach gaźnikowych pół zycia zostawił |
Panowie, przerabialem to w kaszlaczku i punto mojego ojca, kolega dcfan napisal swietna porade i nalezy mu sie za to plusik....wymien swiece i problem znika |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-08-2008, 15:52
|
|
|
Sapphiron napisał/a: | no jakoś nie znika chociaż mam nowe założone (poświęciłem się i kupiłem nówki) |
Trzeba było kupić stopień zimniejsze |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|