Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymontowac amortyzatory tylne w Tipo
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 19-05-2005, 13:52   Jak wymontowac amortyzatory tylne w Tipo

Witam.
Mam problem nie wiem jak dostac sie do sruby gornego mocowania amortyzatora od strony prawej czyli od zbiornika. chodzi mi o to czy jest sposob na odkrecenie tej sruby bez opuszczania zbiornika? do lewego amorka jest ledwo ale jest dojscie ale prawa???? czekam na jakies sugestie:) pozdrawiam Bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-05-2005, 17:28   

nie wiem jak to w tipo wygląda, ale podejrzewam, że podobnie jak w temprze....
z lewej jest łatwiej, z prawej ciasno :-)
wyjmowałem i wymieniałem oba z tyłu samodzielnie, jest to wykonalne, choć z prawej strony więcej gimnastyki;
o ile pamiętam - od strony 'wewnętrznej' (zbiornika | bo zewn. - to strona koła)
jest jedna nakrętka; jak wiesz przez amorek przechodzi jedna śruba, łeb ma od strony koła/nadkola, zaś koniec gwintu z nakrętką ma od strony zbiornika;
nakrętkę musiasz złapać kluczem (ktręceniu śrubą o coś tam się zaprze może :-) )albo lepiej niech druga osoba klucz trzyma;
a jak kręcić śrubą? odkręcasz prawe tylne koło (by mieć dostęp), w nadkolu jest otworek zaślepiony takim jakby wpuszczonym do dziury kapturkiem plastykowym/bolcem; bolec wyciągasz i tam głęęęęęęęęboko w tej dziurze widzisz przez nadkole łeb śruby; teraz jakiś dobry klucz nasadowy;
*uwagi i niespodzianki:
klucz musisz mieć naprawdę wymierzony, musi złapać łeb śruby (wejść na niego) ale ponieważ w dziurze jest ciasno (bardzo) musi być na tyle chudy by wszedł - zobaczysz.
niespodzianka druga - jak tylko wykręcisz śrubę ale będzie jeszcze widoczna od strony zbiornika (albo zanim wykręcisz z gwintu całkiem) - koniecznie zrób z drutka pętelkę i złap śrubę za łbem (jakbyś łowił na wędkę :-) ) gdyż przy wyciąganiu - jest baaaaardzo prawdopodobne) wpadnie Ci w szczelinę - obszar między nadkolem a tym miejscem gdzie wychodzi przy zbiorniku - stamtąd już jej nie wyciągniesz :?
ja przy wykręcaniu zanim wykręconą śrubę zacząłem wyciągać właśnie taką pętlą (lasso :lol: ) z drutu giętkiego złapałem za łbem śruby i tak ją wyciągnąłem;
między nadkolem - tą dziurą przez którą śrubę wyciągasz na zewnątrz a miejscem gdzie ona przez otworek się pojawia przy zbiorniku (przy wchodzeniu do amorka) jest parę warstw, wszędzie tam może po drodze wpaść i lipa.
W ten sposób odkręcisz śrubę, wysuniesz ją ze starego amorka a ten opadnie na dół.
Piszę tu o górnej śrubie amorka, bo dolna to o ile pamiętam śruba z nakrętką która sama się blokuje przy dokręcaniu/wykręcaniu, więc jest łatwiej , a poza tym by dolną wykręcić dostępu jest na tyle i nie ma problemu takiego.
Tak to (o ile pamiętam) w Temprze wygląda, w Tipo (wydaje mi się) jest tak samo.
Powodzenia i cierpliwości (nie upuść śruby do szczeliny :-) :!: bo dopasować identyczną w zamian - o takim gwincie i wytrzymałości niełatwo)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19-05-2005, 19:33   

Bardzo ładny opis kol. unknown, brawo !

Górna śruba amora nie musi wpaść w profil przy wykrecaniu jeśli masz wstawioną taką tulejkę plastikową właśnie w ten otwór w profilu. Ja tak miałem i nie trzeba było stosować lassa z drutu. Jednak duża ostrożność wysoce wskazana. Mi podszedł klucz nasadowy z przedłużką, rozmiaru klucza nie pamiętam ale coś koło 14 lub 15-tki chyba.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 20-05-2005, 15:58   

Czesc.
Ale wspanila instrukcja:) z jednej strony ciesze sie ze nie trzeba odkrecac zbiornika z drogiej zabawy jednak co nie miara. Ci Włosi maja naprawde poczucie humoru:) sami sobie zycie utrudniaja.Chociaz projektanci auta nie naprawiaja jego pozniej wiec co ich obchodzi stopien trudnosci w naprawach z drugiej stronych chyba byly jakies konsultacje z technikami chociaz kto ich wie;) jeszcze raz dzieki za pomoc mysle ze napewno sie przydala.narka
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-10-2007, 08:52   

Pytanie za 10 punktów. Żeby zmieniać tylne amorki trzeba grzebać w bagażniku? Nie doszukałem siętego, ale wolę zapytać. Mam zabudowane caraudio i w razie gdybym dawał mechaniorowi to muszę wiedzieć co wyjąć...wolę nie ryzykować jakimś uszkodzeniem.
_________________
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2007, 09:02   

mrk69 napisał/a:
Pytanie za 10 punktów. Żeby zmieniać tylne amorki trzeba grzebać w bagażniku? Nie doszukałem siętego, ale wolę zapytać. Mam zabudowane caraudio i w razie gdybym dawał mechaniorowi to muszę wiedzieć co wyjąć...wolę nie ryzykować jakimś uszkodzeniem.

Nie, wszystko robi się od strony koła/podwozia.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-10-2007, 11:01   

http://forum.tempra.org/t...orow-vt7580.htm

mrk69, ładnego dinozaura odkopałeś ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2007, 20:05   

Jest fajny sposób żeby śruba, lub klucz nie wpadał w profil podłużnicy... trzeba na pól godziny przed robotą wpuścić pianki budowlanej przez otwór, przez który będziemy potem odkręcać i wyjmować śrubę...Po ostygnięciu i utwardzeniu się piany, której nie trzeba żałować, oldcinamy nadmiar i wydłubujemy z otworu śrubokrętem, i już mamy podłużnicę "pełną" do której nic nam już nigdy nie wpadnie. Notabene za nim na to nie wpadłem, kilka nasadek mi tam wpadło...na wieki. Potnę dziada kiedy zgnije i wydobędę te kilka kluczyków...jeden "KRAFTSMANN" z wieczystą gwarancją.
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-12-2007, 20:41   

Genialny pomysł. Sam nie wpadłem na to...
Mi raz wpadł jakąś taka zwykła nasadka, drugim razem "zgubiłem" nasadkę Bety... tej było szkoda.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2007, 23:30   

Tak jak pisałem, mojego czeka pocięcie...chociaż nie prętko. Pożarł mi "Kraftsmana" zaczym nie wpadłem na tego pomysła. :fufu:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2007, 18:11   

ja w podłużnicy od tylnego amorka mam tylko śrubę o ile pamiętam, klucz chyba żaden nie wpadł, góra jedna nasadka no-name :D

ale fakt, jest to czarna dziura i jak się pierwszy raz tam odkręca to łatwo coś tam zgubić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load