|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Akjumulator leje? |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 09:25 Akjumulator leje?
|
|
|
Dlaczego mój akumulator tak wygląda?
jakby się elektrolit z niego wylewał, przez odpowietrznik i przez korki
aku ma jakieś półtorej roku, przełożyłem go z poprzedniego autka
ładowanie sprawdzałem:
14,2V na wolnych (nie do końca wolnych bo krokowiec utrzymywał ok 1100obr/min)
po włączeniu świateł i nawiewu 13,8V
sam aku ma napięcie ok 12,4V
wydaje się że wszystko jest ok, ale niepokoi mnie jego wygląd
aku jeszcze nigdy nie był ładowany, ani nie uzupełniałem elektrolitu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-05-2008, 13:31
|
|
|
Witaj yoyo
Czy Twój akumulator ma napis "bezobsługowy"??
Mój też tak miał napisane i po dwu latach wlano do niego 1,5 l wody.
Odkręć te korki i zobacz co Ci się dzieje z elektrolitem (czy któreś ogniwo nie ma sucho).
Może jedna z cel grzeje się bardziej i to ona jest przyczyną Twoich zmartwień.
Pozdrowienia
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 17:50
|
|
|
zanim naklejki odpadły to pisało na nim że jest bezobsługowy
jak pisałem tego posta to też właśnie pomyślałem o tym żeby tam zajrzeć, w trucku zajrzałem kiedyś do aku przed zimą i wszystkie cele były suche a mimo to chodził |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:08
|
|
|
yoyo, ten akumulator wygląda mi na brudasa.
U góry, z boku. Jesteś pewien, że to elektrolit?
http://www.motofakty.pl/a...umulator_2.html
"Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. (...). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika."
yoyo napisał/a: | aku jeszcze nigdy nie był ładowany, ani nie uzupełniałem elektrolitu |
Oj, yoyo. Chyba nie dbasz o serducho swojej Tempry. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:28
|
|
|
Wieprz, tempręmam od pół roczku i specjalnie dla niej przełożyłem aku z poprzedniego autka, mimo że bieguny ma odwrotnie i musiałem trochę kable naciągnąć
swoją drogą aku w Twojej galerii też jest nieco wilgotny
Wieprz napisał/a: | U góry, z boku. Jesteś pewien, że to elektrolit? |
na fotkach tego nie widać, ale zanim go przetarłem to były idealne kółeczka z cieczy dookoła korków i ewidentna strużka prosto z odpowietrznika
a to że jest brudny, to już wynika z użytkowania, jakoś nie mam warunków żeby sobie porządnie komorę silnika wyczyścić, bo pod blokiem na da rady a w myjni to robią na odwal się |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:35
|
|
|
yoyo napisał/a: | swoją drogą aku w Twojej galerii też jest nieco wilgotny |
Ooo, przepraszam, ale zdjęcie z mojej galerii było robione w lutym.
A poza tym, ciężko pracuje, więc się nie dziw potu. Musze zastosować jakiś antyperspirant.
yoyo napisał/a: | mimo że bieguny ma odwrotnie i musiałem trochę kable naciągnąć |
Właśnie coś mi nie grało z tą plecionką przy minusie.
yoyo napisał/a: | a w myjni to robią na odwal się |
Jak sobie samemu nie zrobisz, to nikt Ci tak nie zrobi.
** Dodano: 04-05-2008, 21:36 **
Podstawowe czyności, czyli sprawdzenie poziomu elektrolitu, ewentualna dolewka i porządne umycie brudasa. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:45
|
|
|
Wieprz napisał/a: |
Właśnie coś mi nie grało z tą plecionką przy minusie. |
plecionka akurat jest w innym celu, miałem kiedyś pewne problemy z autkiem i dla pewności dorobiłem dodatkową masę na silnik, jak wiadomo to mocowanie na nadkolu lubi zaśniedzieć i nie łączyć, a kawałek czystej miedzi daje jakąś pewność
No właśnie mój chyba też za ciężko pracuje, całe dnie teraz na światłach jeździmy, a ja robię ok 1500km miesięcznie, może to nie dużo ale też nie mało, w sumie to nie ma dnia w tygodniu żeby autko stało nie ruszane |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:59
|
|
|
Jeśli jeździsz tylko w mieście, to tym bardziej powinien być ładowany częściej. A nie nigdy. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 22:35
|
|
|
wygląda prawie idento rozmiarami, obudową, rączką etc jak mój obecnyh (akuma bodajże);
co jakiś czas sprawdzam poziom w celach i dolewałem ostatnio wody, bo też troszkę czasem mu się 'wyryzgło'
gorzej jak podczas ładowania jak odkręcisz widzisz, że w jednej z cel szczególnie się gotuje, bo może jakieś zwarcie powoli tam jest albo za długo miałeś za niski poziom, nie dolewałeś wody i się sp.. płyty, więc teraz gotuje i wywala.... wtedy tylko nowy akku rozwiązuje sprawę; zrób tak by były powyżej minimum zanurzone cele - dolej wody destylowanej - naładuj na full prostownikiem przez noc i obserwuj, pooglądaj też podczas ładowania co się będzie działo;
** Dodano: 04-05-2008, 23:36 **
przy okazji - elektrolit w środku jest czysty czy np zauważyłeś, że pływają jakieś czarne drobinki? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 16:06
|
|
|
unknown, nie miałem jeszcze czasu do niego zajrzeć ale zaraz tam skoczę
tak to jest chyba akuma ja go kupiłem pod marką Atom - gość kupuje akumulatorki dobrych firm, i nakleja swoje naklejki z nazwą Atom i adresem sklepu, dzięki temu jest jedynym dystrybutorem takiej marki na Kraków Strasznie mnie ta marka zastanawiała po kupnie i pamiętam że po numerach seryjnych wygooglałem że to akuma
** Dodano: 05-05-2008, 18:19 **
ok zaglądnąłem do niego, wszystkie cele zalane, elektrolit wręcz wzorowy przezroczysty, widać wszystkie blachy, tylko śladowe ilości srebrnych farfocli (ołów?) po powierzchni gdzieniegdzie pływają
jutro go jeszcze powycieram i poobserwuję przez jakiś czas, może przy jakimś ostrzejszym hamowaniu tak chlupnęło i to taka pozostałość |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|