Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Akjumulator leje?
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 09:25   Akjumulator leje?

Dlaczego mój akumulator tak wygląda?
jakby się elektrolit z niego wylewał, przez odpowietrznik i przez korki :(

aku ma jakieś półtorej roku, przełożyłem go z poprzedniego autka

ładowanie sprawdzałem:
14,2V na wolnych (nie do końca wolnych bo krokowiec utrzymywał ok 1100obr/min)
po włączeniu świateł i nawiewu 13,8V
sam aku ma napięcie ok 12,4V

wydaje się że wszystko jest ok, ale niepokoi mnie jego wygląd
aku jeszcze nigdy nie był ładowany, ani nie uzupełniałem elektrolitu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-05-2008, 13:31   

Witaj yoyo

Czy Twój akumulator ma napis "bezobsługowy"??
Mój też tak miał napisane i po dwu latach wlano do niego 1,5 l wody.
Odkręć te korki i zobacz co Ci się dzieje z elektrolitem (czy któreś ogniwo nie ma sucho).
Może jedna z cel grzeje się bardziej i to ona jest przyczyną Twoich zmartwień.

Pozdrowienia
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 17:50   

zanim naklejki odpadły to pisało na nim że jest bezobsługowy :)

jak pisałem tego posta to też właśnie pomyślałem o tym żeby tam zajrzeć, w trucku zajrzałem kiedyś do aku przed zimą i wszystkie cele były suche a mimo to chodził
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:08   

yoyo, ten akumulator wygląda mi na brudasa. :P
U góry, z boku. Jesteś pewien, że to elektrolit?

http://www.motofakty.pl/a...umulator_2.html
"Bezobsługowość rozumieć można bardziej jako ograniczenie obsługi do niezbędnego minimum. (...). Jednak dbałość o to, by płyty były całkowicie zanurzone w elektrolicie, nadal pozostaje podstawowym obowiązkiem użytkownika."

yoyo napisał/a:
aku jeszcze nigdy nie był ładowany, ani nie uzupełniałem elektrolitu

Oj, yoyo. Chyba nie dbasz o serducho swojej Tempry. ;>
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:28   

Wieprz, tempręmam od pół roczku i specjalnie dla niej przełożyłem aku z poprzedniego autka, mimo że bieguny ma odwrotnie i musiałem trochę kable naciągnąć :P


swoją drogą aku w Twojej galerii też jest nieco wilgotny :lalala:
Wieprz napisał/a:
U góry, z boku. Jesteś pewien, że to elektrolit?

na fotkach tego nie widać, ale zanim go przetarłem to były idealne kółeczka z cieczy dookoła korków i ewidentna strużka prosto z odpowietrznika

a to że jest brudny, to już wynika z użytkowania, jakoś nie mam warunków żeby sobie porządnie komorę silnika wyczyścić, bo pod blokiem na da rady a w myjni to robią na odwal się
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:35   

yoyo napisał/a:
swoją drogą aku w Twojej galerii też jest nieco wilgotny

Ooo, przepraszam, ale zdjęcie z mojej galerii było robione w lutym. :lalala:
A poza tym, ciężko pracuje, więc się nie dziw potu. Musze zastosować jakiś antyperspirant. :badgrin:
yoyo napisał/a:
mimo że bieguny ma odwrotnie i musiałem trochę kable naciągnąć

Właśnie coś mi nie grało z tą plecionką przy minusie. ;)
yoyo napisał/a:
a w myjni to robią na odwal się

Jak sobie samemu nie zrobisz, to nikt Ci tak nie zrobi.

** Dodano: 04-05-2008, 21:36 **
Podstawowe czyności, czyli sprawdzenie poziomu elektrolitu, ewentualna dolewka i porządne umycie brudasa. :lalala:
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:45   

Wieprz napisał/a:

Właśnie coś mi nie grało z tą plecionką przy minusie.


plecionka akurat jest w innym celu, miałem kiedyś pewne problemy z autkiem i dla pewności dorobiłem dodatkową masę na silnik, jak wiadomo to mocowanie na nadkolu lubi zaśniedzieć i nie łączyć, a kawałek czystej miedzi daje jakąś pewność :)

No właśnie mój chyba też za ciężko pracuje, całe dnie teraz na światłach jeździmy, a ja robię ok 1500km miesięcznie, może to nie dużo ale też nie mało, w sumie to nie ma dnia w tygodniu żeby autko stało nie ruszane
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:59   

Jeśli jeździsz tylko w mieście, to tym bardziej powinien być ładowany częściej. A nie nigdy. :lalala:
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 22:35   

wygląda prawie idento rozmiarami, obudową, rączką etc jak mój obecnyh (akuma bodajże);
co jakiś czas sprawdzam poziom w celach i dolewałem ostatnio wody, bo też troszkę czasem mu się 'wyryzgło' :P
gorzej jak podczas ładowania jak odkręcisz widzisz, że w jednej z cel szczególnie się gotuje, bo może jakieś zwarcie powoli tam jest albo za długo miałeś za niski poziom, nie dolewałeś wody i się sp.. płyty, więc teraz gotuje i wywala.... wtedy tylko nowy akku rozwiązuje sprawę; zrób tak by były powyżej minimum zanurzone cele - dolej wody destylowanej - naładuj na full prostownikiem przez noc i obserwuj, pooglądaj też podczas ładowania co się będzie działo;

** Dodano: 04-05-2008, 23:36 **
przy okazji - elektrolit w środku jest czysty czy np zauważyłeś, że pływają jakieś czarne drobinki?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2008, 16:06   

unknown, nie miałem jeszcze czasu do niego zajrzeć ale zaraz tam skoczę :)

tak to jest chyba akuma ja go kupiłem pod marką Atom :) - gość kupuje akumulatorki dobrych firm, i nakleja swoje naklejki z nazwą Atom i adresem sklepu, dzięki temu jest jedynym dystrybutorem takiej marki na Kraków :) Strasznie mnie ta marka zastanawiała po kupnie i pamiętam że po numerach seryjnych wygooglałem że to akuma :)

** Dodano: 05-05-2008, 18:19 **
ok zaglądnąłem do niego, wszystkie cele zalane, elektrolit wręcz wzorowy przezroczysty, widać wszystkie blachy, tylko śladowe ilości srebrnych farfocli (ołów?) po powierzchni gdzieniegdzie pływają

jutro go jeszcze powycieram i poobserwuję przez jakiś czas, może przy jakimś ostrzejszym hamowaniu tak chlupnęło i to taka pozostałość
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load