Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wiosenne problemy z iskrą
Autor Wiadomość
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 15:01   Wiosenne problemy z iskrą

Czytając wasze posty dotyczące problemów z autem , cały czas myślałem że mnie one ominą :D
No i niestety , z wiosną auto pokazało rogi :evil:
A więc tak , bez względu na temperature otoczenie jeśli auto postoi pare godzin , jest problem z uruchomieniem , zauważyłem że jest to spowodowane brakiem iskry.
Dochodzi do tego że potrafie wydoić cały akumulator i nic :(
Metodą na uruchomienie jest sciągnięcie przewodu ze świecy i dalsze próby uruchomienia , po kilku zakręceniach pojawia się bardzo mocna iskra która przeskakuje ze zdjętego przewodu na świece , i silnik zaskakuje :-k
Wyłączam silnik zakładam przewód z powrotem i już auto pali na dotyk :)
Macie jakieś sugestie co to może być ? cewka , przewody czy jeszcze coś innego ?
Nie chce eksperymentować , bo jest to zbyt drogie , na przykład przewody WN w Aso w Jeleniej Górze kosztują 405zł fajnie ?
Cewka też kosztuje niezle i jest ciężka do kupienia.
Zapomniałem dodać że autko to , Tempra SW 1,6 Mono wtrysk i digiplex 2
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
  
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-04-2005, 15:05   

Zmien kable wysokiego napiecia - kup takie od poloneza, koszt max do 20zł.
I zobacz jak sie spisuje auto. Zdejmij kopulke i sprawdz jak wyglada palec oraz sama kopulka. Mozesz przeczyscic troche styki, ale to taka w sumie prowizorka ;]
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 15:11   

miszko napisał/a:
Zmien kable wysokiego napiecia - kup takie od poloneza, koszt max do 20zł.
I zobacz jak sie spisuje auto. Zdejmij kopulke i sprawdz jak wyglada palec oraz sama kopulka. Mozesz przeczyscic troche styki, ale to taka w sumie prowizorka ;]


Już dodałem w moim poscie że układ to digiplex , dlatego to troche trudniejsza sprawa i z cewką i z przewodami WN
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2005, 17:20   

Koszt palca to około 5 zł , kopułki 18 zł. Przewody możesz pooglądać wieczorem , mi widac było przeskakujące niebieskie iskry na jednym z nich więc wymieniłem. koszt około 50 zł. Wszystkie ceny nie z ASO oczywiście
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 19:21   

wesol napisał/a:
Koszt palca to około 5 zł , kopułki 18 zł. Przewody możesz pooglądać wieczorem , mi widac było przeskakujące niebieskie iskry na jednym z nich więc wymieniłem. koszt około 50 zł. Wszystkie ceny nie z ASO oczywiście

taaa , palec i kopółka faktycznie tania , ale jeśli ci się uda założyć to do mojego auta to stawiam flaszke :partyman:
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-04-2005, 19:22   

Mam dwa lata tempre i palca nie zmieniałem .Kopółke tak ale palec nie.Jak on jest zamocowany jest on pod kopółka ale nie wiem jak jest przymocowany chetnie bym dał nowy jak jest po ok 5-10zł.Może ma ktoś fotke jak on wyglada?
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 19:26   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Mam dwa lata tempre i palca nie zmieniałem .Kopółke tak ale palec nie.Jak on jest zamocowany jest on pod kopółka ale nie wiem jak jest przymocowany chetnie bym dał nowy jak jest po ok 5-10zł


No kurde następny !!! :) DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !! #-o
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-04-2005, 19:41   

Jak masz digiego 2 to masz kopółke ja mam digiplexa 2 i mam kopólke .chyba ze masz mono to inna sprawa.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2005, 20:04   

ja mam też digiplexa i palec i kopułkę . Digilex to sterownik zapłonu, i palec z rozdzielaczem nie ma tu nic do rzeczy.
Uważaj z tą flaszką bo może na przyszły tydzien będę jechał do rodziców do jeleniej
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2005, 20:24   

Y@nek napisał/a:
No kurde następny !!! DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !!

Jesteś tego pewny na 100%.
Masz digiplexa 2 i nie masz aparatu zapłonowego.
Takiego rozwiązania jeszcze nie spotkałem, może jakaś hybryda.
Jaki masz typ silnika ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 20:25   

wesol napisał/a:
ja mam też digiplexa i palec i kopułkę . Digilex to sterownik zapłonu, i palec z rozdzielaczem nie ma tu nic do rzeczy.
Uważaj z tą flaszką bo może na przyszły tydzien będę jechał do rodziców do jeleniej

No to sprawe możemy oprzeć o bufet , jednak nadal twierdze że niemam kopółki i palca :)
Jeszcze raz napisze , problem jest z Temprą 1,6 Mono wtrysk i Digiplex 2 jak ci się uda zmienić palec , to do tej flaszki dorzuce skrzynke Tyskiego.

[ Dodano: Pon Kwi 04, 2005 21:28 ]
romano napisał/a:
Y@nek napisał/a:
No kurde następny !!! DIGIPLEX 2 !!! NIEMAM KOPÓŁKI I PALCA !!

Jesteś tego pewny na 100%.
Masz digiplexa 2 i nie masz aparatu zapłonowego.
Takiego rozwiązania jeszcze nie spotkałem, może jakaś hybryda.
Jaki masz typ silnika ?

To zaczyna być zabawne :D no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki :)
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2005, 20:43   

to w jaki sposób działa w twoim aucie aparat zapłonowy ???
w jaki sposób dociera iskra do świec ?

na www.automotosklep.pl masz cene za kopiułke do silnika 1.6 w temprze

chyba sie jadank napijemy.
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 20:50   

wesol napisał/a:
to w jaki sposób działa w twoim aucie aparat zapłonowy ???
w jaki sposób dociera iskra do świec ?

na www.automotosklep.pl masz cene za kopiułke do silnika 1.6 w temprze

chyba sie jadank napijemy.

No ale ja naprawde niemam takiej kopólki a tym bardziej palca rozdzielacza :lol:
Więc jeśli to kupie co mi oferuje ten sklep , to postawie to sobie na półce.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2005, 20:59   

to ja nie mam pomysłu :?
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2005, 21:00   

Y@nek napisał/a:
To zaczyna być zabawne no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki

A na pewno masz Digiplexa 2 ?
Bo każdy schemat, jaki widziałem z digiplexem miał aparat zapłonowy.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-04-2005, 21:15   

romano napisał/a:
Y@nek napisał/a:
To zaczyna być zabawne no silnik jak silnik , 1,6 benzyna na mono wtrysku i na pewno nie mam kopółki

A na pewno masz Digiplexa 2 ?
Bo każdy schemat, jaki widziałem z digiplexem miał aparat zapłonowy.

Napewno Digiplex , a w miejscu gdzie wy macie typowy aparat zapłonowy u mnie jest jakiś moduł do którego są wpięte przewody ze świec zapłonowych a od dołu jest gniazdo z wyprowadzonymi kablami , część z nich idzie do układu wtryskowego.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2005, 22:03   

Y@nek napisał/a:
Napewno Digiplex , a w miejscu gdzie wy macie typowy aparat zapłonowy u mnie jest jakiś moduł do którego są wpięte przewody ze świec zapłonowych a od dołu jest gniazdo z wyprowadzonymi kablami , część z nich idzie do układu wtryskowego.

Ten moduł, to są dwie podwójne cewki i takie coś jest stosowane w układach bosch mono-motronic, gdzie układ wtryskowy jest zintegrowany z układem zapłonowym.
A czujnik GMP(położenia wału) masz na kole pasowym wału korbowego, czy od strony skrzyni biegów ?
A może miałeś zmieniany układ wtryskowy i digiplex został jako "atrapa".
Sam kiedyś chciałem wywalić aparat zapłonowy i zastosowac podwójne cewki i jeżeli u siebie masz cewki sterowane z digiplexa to, to jest dobra wiadomość :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 05-04-2005, 12:05   

Wnioskując po cenie przewodów stawiam na Monotronic a nie Jetronic.
Napisz czy w miejscu gdzie powinna być kopułka nie masz wyjścia wałka z silnika tylko zaślepkę, a do niej przykręcony czarny element z którego wychodzą 4 przewody WN a wchodzi normalne złącze 4 kablowe. Urządzenie jest produkji BOSHA. Jeśli to masz to jest to monotronic i na pewno nie masz Digiplexa (może pozostał po jakiś zmianach). Na 100% będziesz pewien jeśli odkręcisz plastikową pokrywę na prawym nadkolu (strona pasażera). Jest tam komputer i na nim pisze MONOTRONIC lub JETRONIC. Jeśli pierwsze to DIGI jest atrapą, bo układ sterujący zapłonem jest w kompie.
Jeśli tak wygląda to u Ciebie to właściwie pozostaje Ci wymiana przewodów WN i oczyszczenie styków kabli dochodzących do cewki. Przewody są w tych silnikach bardzo ważne i nie pasują żadne od Poldka czy podobne, jest tylko oryginał, Bosh, Beru lub Janmor. Cena pierwszych 3 jest raczej zaporowa choć i Janmorowskie sa droższe od normalnych. Dlatego, że te kable mają dwa oporniki 1 i 5 ohm, muszą być wysokiej jakości (silnik nie będzie chodził na kablach kombinowanych) i są mniej popularne.
Kabli poszukaj na www.janmor.pl O ile się nie mylę to FAM 20. Kosztują ok 100zł i są dobrej jakości (używane jako kable zastępcze w serwisach Fiata)
Cewka wg mnie jest dobra, bo jeśli byłaby uszkodzona to raczej by źle palił lub nie palił na 1 cylinder.
Nie jestem pewien, ale chyba jeśli nie ma sygnału z czujnika położenia wału to iskra będzie, a zaniknie tylko wtrysk. Głowy jednak nie daję.
Poza tym drogi kolego wilgoć, wilgoć i wilgoć jest wrogiem naszych aut i proponuję poczyścić ważniejsze styki.
     assistance   Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-04-2005, 16:52   

mkaminski100 napisał/a:
Wnioskując po cenie przewodów stawiam na Monotronic a nie Jetronic.
Napisz czy w miejscu gdzie powinna być kopułka nie masz wyjścia wałka z silnika tylko zaślepkę, a do niej przykręcony czarny element z którego wychodzą 4 przewody WN a wchodzi normalne złącze 4 kablowe. Urządzenie jest produkji BOSHA. Jeśli to masz to jest to monotronic i na pewno nie masz Digiplexa (może pozostał po jakiś zmianach). Na 100% będziesz pewien jeśli odkręcisz plastikową pokrywę na prawym nadkolu (strona pasażera). Jest tam komputer i na nim pisze MONOTRONIC lub JETRONIC. Jeśli pierwsze to DIGI jest atrapą, bo układ sterujący zapłonem jest w kompie.


No to sprawa się wyjaśniła :) nawet nie wiedziałem do końca co mam pod maską.
Faktycznie jest tak jak to opisałeś , a na kompie nad nadkolem od strony pasażera jest napisane MOTRONIC
Dzisiaj nie miałem żadnych problemów z uruchomieniem , pali od razu na cztery gary.
Być może faktycznie powodem tych problemów jest wilgoć , napewno w najbliższych dniach bliżej się przyjrze wszystkim dziwnym połączeniom , a jest tego sporo.
Pozostałych przepraszam za tą zmyłke z Digiplexem :oops:
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2005, 17:14   

Tak to jest z digiplexem, potrafi namieszać nawet jak się go nie ma :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-04-2005, 17:57   

romano napisał/a:
Tak to jest z digiplexem, potrafi namieszać nawet jak się go nie ma :D


Oj potrafi namieszać :lol:
Moja nieswiadomość to jedno , a druga sprawa to taka , że swoją opinie opierałem na danych technicznych które są na naszej stronie , i dla silnika 1,6 jest podany Digiplex2 i układ Mono Jetronic , nic natomiast niema na temat układu MOTRONIC.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-04-2005, 21:34   

Najlepiej dodać rok produkcji to wtedy łatwo odczytać jeśli chodzi o silnik 1,6
masz powyżej 06.93 r
Gdzieś pisało o kłopotach z cewkami w jakimś poście znikająca iskra .
Sprawdż może masz na nich jakieś przebicie .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load