Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :(
Autor Wiadomość
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 11:22   Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :(

Witam.
Problem tak jak w temacie. mam tipo 1.4 wtrysk + LPG.
Problem w tym ze jak silnik nagrzeje sie do ok 70 stopni (kreska na srodku pomiedzy 50 a 90) obroty automatycznie wzrastaja mi same do ok 2100 na LPG i ponad 4500 na benzynie :(
Na poczatku myslalem ze mi sie linka od gazu zacina ale to nie to bo jak otworzylem maske i oboroty rosly linka ani drgnela :/ utrzymuje sie to tak do ok 80 stopni 1-2 kreski przed 90.
W czym tkwi problem? czy to silniczek krokowy? dodam ze na wolnych faluja mi obroty nieznacznie.
Jezeli juz byl podobny problem na forum to sory ale poprostu nie mam czasu szukac bo mam pare spraw i chce to zalatwic jak najszybciej bo mnie denerwuje :/
Z gory dzieki :)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 11:27   

wallek, tak wygada na zacinajacy sie silniczek krokowy wyjmij go i umyj dobrze w jakis srodku typu nitro benzyna ekstrakcyjna
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 11:30   

albert1991, aha oki dzieki.. czyli poprostu go odpiac i wyczyscic ?:)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 01-03-2010, 11:41   

zacina jak pisze albert1991 lub moze padac jak bylo u mnie ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 12:07   

aha dzieki za pomoc :) i jeszcze jedno czy jak go odepne to go rozkrecac jak go dokladnie wyczyscic ? sory wiem ze to glupie pytanie ale wole wiedziec co i jak niz jak mam cos schrzanic :/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 12:32   

wallek, jak go wymontujesz to właz go do banieczki z nitro i pedzelkiem mały go wyszotkuj całego pozesz go tez przepłukac czyli włzyc do banki i delikatnie falowac zeby go nitro oblewało z wszystkich stron :)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2010, 18:47   

a wiec jestem po czyszczeniu krokowca.zdjalem go i wyczyscilem od srodka specjalnym preparatem ktory kupilem w sklepie. po odpaleniu auto na gazie ma ok 2200 na benzynie ok 3000 ale obroty mi nie faluja. pytanie brzmi czy teraz wystarczy wyregulowac obroty? bo mam jutro zamiar jechad do mechanika (znajomego) zeby mi to zrobil
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-03-2010, 22:35   

wallek, przy wtrysku nie wolno kręcić śrubkami żeby ustawić obroty :!: Czy przy tych dużych obrotach przepustnica opiera się o krokowca :?:
Piszesz że obroty podnoszą się po zagrzaniu silnika,więc odepnij go puki silnik pracuje w miarę normalnie i zobacz czy też będą rosły,ale przed tym zrób reset kompa i sprawdź czy mu przeszło.
Sprawdź też styk który jest w miejscu styku popychacza silniczka krokowego z przepustnicą.Gdy podpiera ośkę styk jest zwarty.Jeśli dobrze pamiętam to są to dwa dolne piny.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-03-2010, 08:54   

ZielonyTBG napisał/a:
wallek, przy wtrysku nie wolno kręcić śrubkami żeby ustawić obroty :!: Czy przy tych dużych obrotach przepustnica opiera się o krokowca :?:
Piszesz że obroty podnoszą się po zagrzaniu silnika,więc odepnij go puki silnik pracuje w miarę normalnie i zobacz czy też będą rosły,ale przed tym zrób reset kompa i sprawdź czy mu przeszło.
Sprawdź też styk który jest w miejscu styku popychacza silniczka krokowego z przepustnicą.Gdy podpiera ośkę styk jest zwarty.Jeśli dobrze pamiętam to są to dwa dolne piny.


tzn teraz oboroty mam i na zimnym i na cieplym takie same..dzis jade do mechanika zeby mi je wyregulowal na PB bo na gazie to sam sobie ustawie.. a styki przeczyscilem


tak wyglada to na wylaczonym silniku :/ dodam ze obroty mi juz nie faluja tylko zacina sie wlasnie to zaznaczone na czerwono( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) :/ :( pomozcie jak to zrobic
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-03-2010, 17:44   

wallek, pisałem wyżej że NIE MOŻNA tego regulować ręcznie.Jak to ruszysz to nie będzie łatwo ustawić tak jak powinno być.Jeśli dobrze widzę na fotce to źle złożyłeś silniczek,bo za dużo wystaje trzpień.A wkręciłeś go jak go składałeś??
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 00:27   

ZielonyTBG napisał/a:
wallek, pisałem wyżej że NIE MOŻNA tego regulować ręcznie.Jak to ruszysz to nie będzie łatwo ustawić tak jak powinno być.Jeśli dobrze widzę na fotce to źle złożyłeś silniczek,bo za dużo wystaje trzpień.A wkręciłeś go jak go składałeś??


silniczek skladalem tak jak byl tylko przeczyscilem srodek tym preparatem..co masz na mysli mowiac "wkreciles" ? a co do tego zaznaczonego na czerwono to zacielo mi sie znow przy 70stopniach bo na poczatku na PB i LPG bylo ok obroty nie wariowaly tylko przy tej temperaturze sie podnosze ale nie zawsze :/ ja juz nie wiem co mam robic ;/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2010, 17:00   

wallek, resetowałeś kompa :?: Czy na dwóch dolnych pinach we wtyce do krokowca masz przejście w momencie kiedy trzpień opiera się o przepustnicę :?:

Pasowało by podmienić krokowca,bo wygląda to na jego awarię.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 17:42   

ZielonyTBG, no resetu kompa nie robilem.. a da sie to samemu zrobic czy tylko u mechanika... a jak sprawdzic to przejcie :/ ?? no wlasnie nie mam skad podmienic :/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2010, 18:19   

wallek napisał/a:
ZielonyTBG, no resetu kompa nie robilem.. a da sie to samemu zrobic czy tylko u mechanika...

Wszystko znajdziesz na forum korzystając z wyszukiwarki :!: Ściąg klemę z akumulatora na 15 minut.
wallek napisał/a:
a jak sprawdzic to przejcie :/ ??

Najlepiej jakimś multimetrem.

wallek napisał/a:
no wlasnie nie mam skad podmienic :/


Nie ma nawet w okolicach jakiegoś auto złomu :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2010, 18:21   

wallek, na zimnym silniku zdejmujesz klemy z akumulatora na 10 minut, wciskasz porządnie hamulec na chwile, potem zakładasz klemy, odpalasz i nie dotykając gazu czekasz aż się nagrzeje do włączenia wentylatora chłodnicy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 19:02   

ZielonyTBG, aha bo myslalem ze ten reset to jakas grubsza sprawa ok :)
przejscie zobacze jutro
auto zlom mam tylko pytanie czy mi pozwola podlaczyc :/
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2010, 19:24   

wallek,jak będzie miał opory to dasz kolesiowi Heinekena (koszt nikły) i nie ma bata żeby nie dało się go przekonać ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 19:27   

ZielonyTBG, hehe no w sumie racja :D podjade tam jutro rano i zobacze..bo jezeli bedzie ok przy tych 70stopniach i ogolnie to krokowca od razu brac?
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2010, 20:35   

No jeżeli będzie dobrze to powinno być dobrze.Najlepiej trochę po testować.Tylko zrób reset przed założeniem tego "nowego" ze złomu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2010, 21:11   

ok dzieki za rady :) wlasnie czytalem na forum o podobnym problemie i jeszcze moze to byc cpp podobno. jak to sprawdzic? sory ze tak pytam ale chce poprostu dowiedziec sie wszystkiego zeby nic nie popsuc :/

** Dodano: 04-03-2010, 11:39 **
no i ze tak powiem do D z tym wszystkim :/ reset zrobiony ale obroty nadal ok 3-4 tys zalezy czy na LPG czy PB :/ i chyba jednak silniczek krokowy do wymiany.. jade zaraz do sklepu zobaczyc jak wyglada nowy i ile trzpien wystaje
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-03-2010, 00:51   

wallek, sorki że podpinam się pod twój wątek ale borykam się z podobnym problemem a nie chce zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum. W moim przypadku silnik wkręca się na duże obroty a czasami nawet jak mu "odbije" to krokowiec otwiera przepustnice na maxa. Znalazłem na złomie inny monowtrysk zamontowałem i niby wszystko cacy tylko że dopóki silnik się nie rozgrzał to obroty spadały i silnik gasł. Znajomy kolega złota rączka powiedział że może zużył się CPP więc go wymieniłem na inny (też z odzysku) to znowu obroty mi falują i krokowiec otwiera ile może przepustnice. Niestety poprzedni CPP został uszkodzony... :( .W miedzy czasie sprawdzałem jeszcze 3 silniczki krokowe ale historia się powtarzała. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale dodam że silnik na jałowym pracuje podobnie na Pb jak i na LPG lecz na benzynie nie sposób jeździć bo w zakresie obrotów od 2000rpm do 3000rpm szarpie jak wściekły. Jak odpinam całkowicie CPP to w takim jakby trybie awaryjnym wydaje się być z pracą na LPG wszystko ok, nic nie faluje nic nie szarpie, nie otwiera przepustnicy na maxa podobnie jest jak silnik nagrzeje się do 90 stopni problem znika przy już podpiętym CPP. Zamówiłem nowy (jakiś zamiennik z alledrogo) CPP, teraz czekam na przesyłkę. Na diagnostyce komputerowej elektromechanik nie znał konkretnej przyczyny ale coś wspomniał że jakiś tam czujnik temperatury dziwnie zawiesza się na jakiejś wartości, bez konkretów. To chyba tyle... jeśli komuś chciało się przeczytać moje wypociny i ma jakiś pomysł jak się z tym uporać był bym wdzięczny za każdą wskazówkę :) :)
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-03-2010, 18:50   

Doodi napisał/a:
Na diagnostyce komputerowej elektromechanik nie znał konkretnej przyczyny ale coś wspomniał że jakiś tam czujnik temperatury dziwnie zawiesza się na jakiejś wartości, bez konkretów.
chodzi zapewne o czujnik temperatury zasysanego powietrza. Możliwe, że i on szwankuje skoro jak pisałeś - auto zachowuje się inaczej kiedy się rozgrzeje. Wysyła błędne informacje do kompa, a ten steruje krokowcem właśnie w taki "chamski" sposób. Miałem podobną historyjkę ze słynnym niebieskim czujnikiem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-03-2010, 21:54   

ciechu, dzisiaj jeździłem z odłączonym CPP i jest wszystko w porządku tylko na zimnym muszę sam mu obroty utrzymywać przez jakiś czas od odpalenia. Czy jest możliwe że ten czujnik temperatury zasysanego powietrza wtedy nie wysyła tych błędnych sygnałów jak odłączę sam CPP i nie steruje krokowcem? i nawiasem mówiąc gdzie znajduje się ten czujnik temperatury zasysanego powietrza???
z góry dziękuje :)
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 18-03-2010, 00:06   

Ja miałem to samo w swoim 1.4 i.e. i hamowałem silnikiem żeby zbić obroty. Czasami było tak że jeździłem bez gazu.Na zimnym silniku była gitara! Sprawdź jaką rezystancje ma rezystor który jest zamontowany na kielichu. Mi gość wymienił rezystor bo miał 2ohmy zamiast 3 i wyregulował zawory.Do dziś mam spokój. Silnik krokowy był ok i też go podmieniałem na nowy. To samo
  
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-03-2010, 01:14   

Pablo84K, jak się dzieje ten cyrk to też zbijam obroty silnikiem...
Pablo84K napisał/a:
rezystor który jest zamontowany na kielichu

nie bardzo wiem o który element chodzi i gdzie on jest zamontowany mógłbyś rozjaśnić mi to trochę?
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load