Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :(
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 18-03-2010, 01:41   

Stojąc przodem do auta na lewym kielichu masz zamocowany rezystor w takim czarnym ceowniku. taka jakby tulejka ze wsuwkami męskimi z jednej i drugiej strony.do niej podczepiony jest przewód. W tym linku http://forum.tempra.org/t...pry-vt17946.htm na zdjęciu 15032010(002).jpg jest lewy kiekich. Sa w nim zrobione 2 dziury od góry i jeden podłużny otwór na boku.tam powinien byc rezystor od wtrysku!
  
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-03-2010, 20:19   

Pablo84K, jeśli to ten element to wskazanie omomierza u mnie jest takie

to dobrze czy źle?
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 03:50   

Przepraszam, ale zapomniałem o tym poście!Wychodzi 6 ohmów a pisałem o 3(tak powinno byc). Ja miałem 2.1ohma i mi wariował, stałem na światłach i miał na luzie 4000obr. a jak ty masz taką różnicę to 99% że to jest przyczyną. ja ostatnio mierzyłem u siebie i miałem 4.2ohma ale jest wszystko na razie ok. teraz kup na szrocie nowy(używany w sensie) ale weż miernik i tam możesz też od razu zamontowac najlepiej to tam zamontuj.możesz też pojechac do elektrycznego ale czy będą mieli coś takiego?!
  
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-03-2010, 13:31   

dobrze ze sie kolega podpial pod temat. bo ja po wymianie krokowca wolne obroty mam ok i w ogole cacy dopoki sie nie nagrzeje do 90stopni wtedy przez jakis czas na gazie mam do max 2tys obrotow a na PB szkoda gadac :/ gazu nie musze dodawac bo sam jedzie... sprawdze ten czujnik temperatury i przepustnicy... a mozecie powiedziec jakie sa koszta tych rzeczy jakby co?
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Gość

Wysłany: 19-03-2010, 17:04   

Sprawdź sobie przepustnicę, zdejmij gumę z wtyczki i po zapisuj jakie masz napiecie na każdym i gdzie jest masa. masz taki sam silnik(chyba) jak ja wiec ja też sprawdzę i porównamy!Ps. sprawdź dla świętego spokoju ty też ten rezystor!to jest sekunda a może mieć duże znaczeni. Sorry za mały spam z kolegą Doodi ale myślę że to jest też bolączka i twojego silnika. Czekam na pomiary bo sam jestem ciekaw, wiecie wiedzy nigdy nie za wiele, bo ci mechanicy to biorą tyle że by ich.... :?
  
 
wallek 


Wiek: 36
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2010, 07:33   

oki dzieki sprawdze to w poniedzialek bo teraz w weekend jestem w szkole :)
_________________
Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG


wallek
  
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-03-2010, 15:25   

Podłączyłem dzisiaj inny czujnik CPP i przeczyściłem ten czujnik temperatury zasysanego powietrza o którym pisał kolega ciechu zrobiłem też reset na zasadzie: Na zimnym silniku odłączyłem akumulator, odczekałem 10 min, wcisnąłem pedał hamulca, odpaliłem i poczekałem aż dojdzie do 90 i jak na razie to zauważyłem że ma nierówne obroty(od ~700 rpm do ~1500 rpm ) ale za to jeszcze ani razu nie otworzył mi przepustnicy na maxa(jeździłem tylko 20 min). Co do tego opornika to szukałem po auto szrotach ale na razie nic nie znalazłem, znajomy który tam pracuje obiecał mi że jak pojawi się jakieś tipo da mi znać. Przy okazji sprawdziłem jeszcze ten opornik w 1.6 u Ojca i miał 5 Ohm. Na razie tyle jak znajdę "nowy" opornik napisze czy pomogło czy nie. Dziękuje za pomoc :)
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 20-03-2010, 17:36   

No to trzeba było najpierw pożyczyć od ojca ten opornik i zobaczyć czy to to skoro on ma 5ohmów i rozumiem że jest ok. A tak w ogóle to już zgłupiałem, w książce jest 3ohmy, ja mam 4.2, twój Ojciec ma 5 i jest ok. :doubt:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-03-2010, 20:31   

Doodi, zaczyna mi to pachnieć lewym powietrzem. Takie jajca działy mi się po niepoprawnym zamontowaniu (czyt. nieszczelnie zamontowanym) przepustnicy. Powietrze dostawało się pod przepustnicą i obroty falowały, mimo że cała reszta wydawała się być OK.

wallek, wydaje mi się (wg postów na poprzedniej stronie) że walczysz z uszkodzoną przepustnicą. Pisałeś, że po nagrzaniu się silnika przepustnica się po prostu zacina. Sam walczyłem z tym problemem. Sprawdź, czy na osi przepustnicy jest jakiś luz. Nie powinno być ŻADNEGO luzu, jednak w moim przypadku można było ośkę docisnąć stojąc od strony akumulatora na około 1mm. W momencie kiedy przepustnica się blokowała, takie naciśnięcie powodowało jej zwolnienie. A wszystko blokuje ta blaszka przepustnicy wewnątrz korpusu, w gardzieli. Stwierdziłem, że jest to nienaprawialne i wymieniłem na inną przepustnicę.

Doodi, a czy po wymianie CPP został on wyregulowany? Bo to tez jest istotne przy Twoich objawach...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-03-2010, 02:03   

ciechu, wyregulowałem CPP ale co może wydać się śmieszne jak dociągnę śrubki trzymające CPP to obroty wariują (od 700rpm do 2500rpm) a jak przykręcę dosłownie palcami tak tylko żeby się nie ruszał i był dość stabilny to obroty zmieniają mi się tylko od ~700 do 1100 rpm i częstotliwość tych zmian nie jest tak dokuczliwa... czyli już prawie to o co walczę. Jeśli chodzi o nieszczelność przepustnicy to rzeczywiście nie mam uszczelki pomiędzy przepustnica a wlotem do silnika ponieważ porwała mi się w trakcie wymiany ale zastąpiłem to sylikonem samochodowym.

Pablo84K, pożyczę ten opornik jak będę miał okazje :lol:
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 21-03-2010, 11:10   

Uszczelka kosztuje ok 20zł, ja sam mam taką osobiście jako zapas. myślę że silikon na dłuższą metę nie jest dobry
  
 
Doodi 



Wiek: 35
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 20
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-03-2010, 20:08   

kupiłem uszczelkę i wymieniłem, opornik pożyczyłem i dalej dział się meksyk.Po kolejnym resecie obroty już mi nie falują tylko silnik krokowy po włączeniu zapłonu ustawia się w jednej pozycji i nie reguluje obrotów tzn jak silnik jest zimny to ma za niskie tak ledwo ledwo ciągnie a jak sie zagrzeje to bez przerwy 1100 rpm. Jak znajdę czas to podjadę do jakiegoś dobrego elektromechanika bo już mi ręce opadają, skończyły mi się pomysły. Jeśli znajdę rozwiązanie napisze co i jak :)
_________________
Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM

Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load