|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Obroty sie podnosza same oraz Nierowne obroty,pomocy!!! :( |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 18-03-2010, 01:41
|
|
|
Stojąc przodem do auta na lewym kielichu masz zamocowany rezystor w takim czarnym ceowniku. taka jakby tulejka ze wsuwkami męskimi z jednej i drugiej strony.do niej podczepiony jest przewód. W tym linku http://forum.tempra.org/t...pry-vt17946.htm na zdjęciu 15032010(002).jpg jest lewy kiekich. Sa w nim zrobione 2 dziury od góry i jeden podłużny otwór na boku.tam powinien byc rezystor od wtrysku! |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-03-2010, 20:19
|
|
|
Pablo84K, jeśli to ten element to wskazanie omomierza u mnie jest takie
to dobrze czy źle? |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19-03-2010, 03:50
|
|
|
Przepraszam, ale zapomniałem o tym poście!Wychodzi 6 ohmów a pisałem o 3(tak powinno byc). Ja miałem 2.1ohma i mi wariował, stałem na światłach i miał na luzie 4000obr. a jak ty masz taką różnicę to 99% że to jest przyczyną. ja ostatnio mierzyłem u siebie i miałem 4.2ohma ale jest wszystko na razie ok. teraz kup na szrocie nowy(używany w sensie) ale weż miernik i tam możesz też od razu zamontowac najlepiej to tam zamontuj.możesz też pojechac do elektrycznego ale czy będą mieli coś takiego?! |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-03-2010, 13:31
|
|
|
dobrze ze sie kolega podpial pod temat. bo ja po wymianie krokowca wolne obroty mam ok i w ogole cacy dopoki sie nie nagrzeje do 90stopni wtedy przez jakis czas na gazie mam do max 2tys obrotow a na PB szkoda gadac :/ gazu nie musze dodawac bo sam jedzie... sprawdze ten czujnik temperatury i przepustnicy... a mozecie powiedziec jakie sa koszta tych rzeczy jakby co? |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 19-03-2010, 17:04
|
|
|
Sprawdź sobie przepustnicę, zdejmij gumę z wtyczki i po zapisuj jakie masz napiecie na każdym i gdzie jest masa. masz taki sam silnik(chyba) jak ja wiec ja też sprawdzę i porównamy!Ps. sprawdź dla świętego spokoju ty też ten rezystor!to jest sekunda a może mieć duże znaczeni. Sorry za mały spam z kolegą Doodi ale myślę że to jest też bolączka i twojego silnika. Czekam na pomiary bo sam jestem ciekaw, wiecie wiedzy nigdy nie za wiele, bo ci mechanicy to biorą tyle że by ich.... |
|
|
|
|
wallek
Wiek: 36 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2010, 07:33
|
|
|
oki dzieki sprawdze to w poniedzialek bo teraz w weekend jestem w szkole |
_________________ Tipo 1.4 '91 70KM benzyna + LPG
wallek |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-03-2010, 15:25
|
|
|
Podłączyłem dzisiaj inny czujnik CPP i przeczyściłem ten czujnik temperatury zasysanego powietrza o którym pisał kolega ciechu zrobiłem też reset na zasadzie: Na zimnym silniku odłączyłem akumulator, odczekałem 10 min, wcisnąłem pedał hamulca, odpaliłem i poczekałem aż dojdzie do 90 i jak na razie to zauważyłem że ma nierówne obroty(od ~700 rpm do ~1500 rpm ) ale za to jeszcze ani razu nie otworzył mi przepustnicy na maxa(jeździłem tylko 20 min). Co do tego opornika to szukałem po auto szrotach ale na razie nic nie znalazłem, znajomy który tam pracuje obiecał mi że jak pojawi się jakieś tipo da mi znać. Przy okazji sprawdziłem jeszcze ten opornik w 1.6 u Ojca i miał 5 Ohm. Na razie tyle jak znajdę "nowy" opornik napisze czy pomogło czy nie. Dziękuje za pomoc |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 20-03-2010, 17:36
|
|
|
No to trzeba było najpierw pożyczyć od ojca ten opornik i zobaczyć czy to to skoro on ma 5ohmów i rozumiem że jest ok. A tak w ogóle to już zgłupiałem, w książce jest 3ohmy, ja mam 4.2, twój Ojciec ma 5 i jest ok. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-03-2010, 20:31
|
|
|
Doodi, zaczyna mi to pachnieć lewym powietrzem. Takie jajca działy mi się po niepoprawnym zamontowaniu (czyt. nieszczelnie zamontowanym) przepustnicy. Powietrze dostawało się pod przepustnicą i obroty falowały, mimo że cała reszta wydawała się być OK.
wallek, wydaje mi się (wg postów na poprzedniej stronie) że walczysz z uszkodzoną przepustnicą. Pisałeś, że po nagrzaniu się silnika przepustnica się po prostu zacina. Sam walczyłem z tym problemem. Sprawdź, czy na osi przepustnicy jest jakiś luz. Nie powinno być ŻADNEGO luzu, jednak w moim przypadku można było ośkę docisnąć stojąc od strony akumulatora na około 1mm. W momencie kiedy przepustnica się blokowała, takie naciśnięcie powodowało jej zwolnienie. A wszystko blokuje ta blaszka przepustnicy wewnątrz korpusu, w gardzieli. Stwierdziłem, że jest to nienaprawialne i wymieniłem na inną przepustnicę.
Doodi, a czy po wymianie CPP został on wyregulowany? Bo to tez jest istotne przy Twoich objawach... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 21-03-2010, 02:03
|
|
|
ciechu, wyregulowałem CPP ale co może wydać się śmieszne jak dociągnę śrubki trzymające CPP to obroty wariują (od 700rpm do 2500rpm) a jak przykręcę dosłownie palcami tak tylko żeby się nie ruszał i był dość stabilny to obroty zmieniają mi się tylko od ~700 do 1100 rpm i częstotliwość tych zmian nie jest tak dokuczliwa... czyli już prawie to o co walczę. Jeśli chodzi o nieszczelność przepustnicy to rzeczywiście nie mam uszczelki pomiędzy przepustnica a wlotem do silnika ponieważ porwała mi się w trakcie wymiany ale zastąpiłem to sylikonem samochodowym.
Pablo84K, pożyczę ten opornik jak będę miał okazje |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 21-03-2010, 11:10
|
|
|
Uszczelka kosztuje ok 20zł, ja sam mam taką osobiście jako zapas. myślę że silikon na dłuższą metę nie jest dobry |
|
|
|
|
Doodi
Wiek: 35 Dołączył: 11 Kwi 2008 Posty: 20 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-03-2010, 20:08
|
|
|
kupiłem uszczelkę i wymieniłem, opornik pożyczyłem i dalej dział się meksyk.Po kolejnym resecie obroty już mi nie falują tylko silnik krokowy po włączeniu zapłonu ustawia się w jednej pozycji i nie reguluje obrotów tzn jak silnik jest zimny to ma za niskie tak ledwo ledwo ciągnie a jak sie zagrzeje to bez przerwy 1100 rpm. Jak znajdę czas to podjadę do jakiegoś dobrego elektromechanika bo już mi ręce opadają, skończyły mi się pomysły. Jeśli znajdę rozwiązanie napisze co i jak |
_________________ Czarny Tipo 92' 1,6ie benz AGT 75 KM
Szary Tipo 90' 1,4ie benz+LPG DGT 70KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|