Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór hamowania silnikiem na LPG?
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-03-2010, 21:33   Zawór hamowania silnikiem na LPG?

Witam, nauczony jestem hamować silnikie, przy normalnej jeździe to poprostu puszczenie gazu ale gdy "szaleje" to biegi schodzą jeden po drugim jako dodatkowe hamowanie pojazdu i też aby obroty były na stałym, wysokim położeniu, na benzynie nie ma problemu jednak na gazie myśl o paliwie który idzie w powietrze mnie gania. Ostatnio w ręce wpadł mi elektrozawór gazu, ma dostć dużą przepustowość i myśle czy by czasem nie włączyć go w przewód przed mieszalnikiem. I tu pytanie, jak sterowany jest orginalny zawór hamowania silnikiem?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 21:46   

Larry075 napisał/a:
jak sterowany jest orginalny zawór hamowania silnikiem?

A co to jest ?
Jest ekonomizer ale on tylko działa na bezynie na gazie nie ma szans zeby takie cos działało
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-03-2010, 21:58   

poldek, chodzi o cut off

poldek napisał/a:
Jest ekonomizer ale on tylko działa na bezynie na gazie nie ma szans zeby takie cos działało


a to dla czego ma nie działać ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-03-2010, 22:18   

Cytat:
poldek, chodzi o cut off


Tak własnie o to mi chodzi.

poldek, a dlaczego ma nie chodzić ekonomizer? w sumie to chyba sobie to uruchomie (nie mam przewodu podciśnienioweg) i sprawdze ale wątpie że nie będzie chodzić
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-03-2010, 22:42   

Larry075, ekonomizer działa bo jest podpięty do podciśnienia gaźnika.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-03-2010, 23:59   

moim zdaniem to ten ekonomizer to jest hujaaa warty czy na gazie czy na benzynie to to samo w focusie mam to samo niby jest ale jak jade na 5 tym biegu i mam ponirzej 3 tys. obrotów to i tak pokauje ze spalam ok 1l na 100 a jak mprzegazówke zrobie to pokazujke 00.00
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-03-2010, 00:01   

poldek, no wiadomo że super dokładny to on nie jest ... on tylko odzwierciedla podciśnienie na danym biegu w zależności od wciśnięcia gazu. Ale na LPG dalej będzie działał
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2010, 00:53   

Larry075, czy ty mówisz o hamowaniu silnikiem w swoim tipo 1.4 gaźnik ? bo jesli tak to nie chcę cię martwić ale hamowanie silnikiem działa tylko w autach z wtryskiem. komputer wtedy odcina wtrysk paliwa i spalanie wynosi zero . w przypadku gaźnika możesz o tym zapomnieć

i co to jest zawór hamowania silnikiem ?

i w ogóle co za brednie tu wypisujecie o ekonomizerze ? ekonomizer jedynie monitoruje ilość zużytego palia ale w żaden sposób nie wpływa na samo zużycie .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-03-2010, 00:57   

Leśniczy napisał/a:
i co to jest zawór hamowania silnikiem ?


no właśnie CUT OFF na gaźniku
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2010, 01:01   

z tego co mi wiadomo w przypadku gaźnika takie coś nie ma prawa bycia.
nie jestem w 100% pewny ale na gaźniku nie ma hamowania silnikiem i oszczędzanie paliwa przy tym nie wystepuje
mając gaźnik możesz dojeżdżać do skrzyżowania na luzie lub" hamować silnikiem" zużycie paliwa będzie takie samo lub nawet większe przy hamowaniu silnikiem
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-03-2010, 01:05   

Leśniczy, http://forum.tempra.org/t...ghlight=cut+off

http://forum.tempra.org/t...ghlight=cut+off Larry075, napisz do miszka bo z tego co pisał to coś mu po głowie chodziło
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-03-2010, 11:56   

Leśniczy napisał/a:
z tego co mi wiadomo w przypadku gaźnika takie coś nie ma prawa bycia.
nie jestem w 100% pewny ale na gaźniku nie ma hamowania silnikiem i oszczędzanie paliwa przy tym nie wystepuje
jako były posiadacz tempry w gaźniku mogę potwierdzić, że gaźniki Weber stosowane w T/T mają zawór odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-03-2010, 15:06   

ciechu, na tego posta czekałem :p ale myślałem, że jam_belfegor będzie pierwszy :p

A jak to jest z przeróbką na LPG ? Da się ?

Kiedyś ktoś pisał, że da się sprawdzić czy ma się odcięcie LPG. Wystarczy jechać na biegu z puszczonym gazem i wyłączyć centralką LPG - jak poczuje się szarpnięcie to znaczy że nie ma się odcięcia LPG. U mnie nie czuć nic takiego ale wątpię, żeby to było metoda :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-03-2010, 15:11   

ja czytałem że zawory hamowania silnikiem stosowane z gaźnikach nie odcinają całkowicie paliwa a jedynie wyrównują poziom spalania do takiego jak występuje na biegu jałowym.
ale moge się mylić nie znam się na gaźnikach w ogóle tylko gdzieś tak czytałem :)
a żeby jeszcze zrobić takie coś na gazie, którego też nie mam to już wogóle nie wiem :P
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-03-2010, 15:12   

Luczu, co do LPG to w 90% aut tego niema... powód :?: ..... lenistwo naszych gazowników, rzadko jaki to montuje, a jak to sprawdzic to juz niestety niewiem. Moge tylko powiedzieć, ze w moim 1,6 "prawdopodobnie" nie było tego odcięcia, niewiem czy to dobra metoda sprawdzenia, ale u mnie silnik na Pb wyraźnie mocniej zwalniał niz na LPG, mówie tu oczywiscie o "hamowaniu silnikiem" ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-03-2010, 18:12   

Dobra, po pierwsze nie pytał bym o to gdyby tego nie było, pytanie padło zaraz na początku (w dodatku konkretne) a zrobił się wielki offtopic, szczególnie Leśniczy ...

Nie interesuje mnie ekonomizer, egr, wtryski, dysze niskich obrotów, wydechy uklad kierowniczy, hamulcowy, koła i i opony, nie chce wiedziec nic z blacharki, rodzaju paliw i gazów i niczego innego co nie jest związane z ZAWOREM HAMOWANIA SILNIKIEM. Rozumiem że modelatorzy pozwalają na oftopa i często że dobrze ale jeśli chodzi o poważną sprawe to naprawde denerwuje.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-03-2010, 18:13   

Larry075, http://forum.tempra.org/t...azu-vt17978.htm
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-03-2010, 19:43   

Pozwolę sobie zacytować księgę napraw 8)

"Dopływ paliwa do dyszy paliwa biegu jałowego jest odcinany, podczas hamowania silnikiem, zaworem sterowanym elektronicznie. Zawór zamyka dopływ paliwa w chwili zamknięcia przepustnicy i otwiera, gdy prędkość obrotowa silnika zmniejsza się do 1800obr/min. "

Czyli odcinka paliwa w gaźniku działa powyżej 1800 obr/min
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-03-2010, 00:15   

romano, dziękuje za temat, rozwiałem wszystkie swoje problemy i juz dokładnie wiem jak to zrobić, jednak i tak musze zastosować dodatkowy elektrozawór odrazu przed mieszalnikiem ponieważ gdy przełącze na 0 to autko dopiero po chwili gaśnie a gdy podczas jazdy włącze to dopiero po kilku metrach gaz dopływa.

Chciałbym też przeprosić wszystkich których uraziłem w poprzednim poście - skutek złego humoru.

ps. czy to normalne że w dwugardzielowym gaźniku weber jest jeden mieszalnik w rurze od filtra powietrza? Czy to jest przyczyną że po zgaszeniu samochodu czasem wyraźnie czuć zapach gazu stojąc obok samochodu?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-03-2010, 03:09   

Larry075 napisał/a:
po zgaszeniu samochodu czasem wyraźnie czuć zapach gazu stojąc obok samochodu?


to normalka. Tzn bez przesady ale jak zgasisz silnik do gaz w dolocie leci wszędzie gdzie może wydostać się na zewnątrz czyli przez filtr pow. I inne nieszczelności. Oczywiście bez przesady.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load