Świeci się kontrolka ABS |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 11:22 Świeci się kontrolka ABS
|
|
|
Panowie nie zakładam wiele tematów ale już to mam coś konkretnego. Potrzebuję paru informacji odnośnie naszego fiatowskiego ABS'u.
1. Konkretnie strzelił przewód hamulcowy z tyłu zapaliła się kontrolka ABS chwile później braku płynu hamulcowego (ta od ręcznego). Przewody zostały wymienione, płyn uzupełniony a kontrolka ABS nie gaśnie, i tu pytanie dlaczego? Co jest przyczyną? Ja obstawiam zapowietrzony układ hamulcowy, ale czy to może być przyczyną? Może to być coś innego? Awaria elektroniki? Czujników? Jak pojeść do tematu tej kontrolki? Co sprawdzić i jak sprawdzić? Proszę o wszelkie porady i sugestie.
2.Czy odpowietrzanie układu z ABS'em wygląda tak samo jak bez? Na co zwrócić uwagę? Od którego koła zacząć i w jakiej kolejności iść. Zasada jest taka że idziemy od najdłuższego odcinak no daj krótszego ale nie znam Fiatowskiego układu z ABS'em
P.S: prosił bym o konkretne odpowiedzi, najlepiej jak ktoś przerabiał tan temat.
P.S2: Zauważyłem iż jak się dodało dużo gazu kontrolka zgasła. Po zgaszeniu i odpaleniu zaświeciła się dopiero po chwili. Co ma przegarowanie silnika do abs'u? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 15:38
|
|
|
układ odpowietrza się tak samo jak w aucie bez ABS, żeby było pewniej mozna na odpalonym silniku ale nie koniecznie.
odnośnie palącej się kontrolki to opcje są dwie albo podczas wymiany przewodów,odpowietrzania został uszkodzony jakiś komponent ABS-u ( i najprawdopodobniej tak sie stało ) albo błąd zapisał się na stałe w komputerze i pomimo usunięcia przyczyny należy również skasować błąd z komputera ( mniej prawdopodobne ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 19-05-2011, 17:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ja obstawiam czujnik lub przewód przy kole. Jedno pytanie - czy kontrolka zapaliła sie dokładnie w tym samym momencie bo jak tak to obstawiam jakis zewnętrzny powód uszkodzenia przewodu hamulcowego. Przy uszkodzeniu przewodu hamulcowego nie powinna sie kontrolka od ABS-u zapalic (przynajmniej u mnie tak sie nie stało jak z tylnym przewodem tak z przednim - zaswieciła sie tylko kontrolka od płynu hamulcowego jaz zleciał), ona kontroluje elektryke czyli czujniki itp. Co do przegazowania to moze masz jakis spadek napiecia - poruszaj kostka i modułem od ABS-u pod siedzeniem. Można jeszcze spróbowac zresetowac kompa i zobaczyc co dalej. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 18:14
|
|
|
JAM_BELFEGOR,
Bezpiecznik sprawdzałeś? Tak jak już było napisane, najpierw do kontroli przewody czujników i zasilania. Co do odpowietrzania nie jestem pewien czy jest tak samo jak bez ABS, ponieważ jest jeszcze pompa ABS. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 20:27
|
|
|
lynx napisał/a: | Bezpiecznik sprawdzałeś? | Auta jeszcze fizycznie nie mam, ale sprawdzę choć wątpię. tipacz napisał/a: | Jedno pytanie - czy kontrolka zapaliła sie dokładnie w tym samym momencie bo jak tak to obstawiam jakiś zewnętrzny powód uszkodzenia przewodu hamulcowego | Przewód strzelił ze starości przy mocnym hamowaniu, a abs zaświecił się dopiero po paru nastu kilometrach i kilku zahamowaniach. tipacz napisał/a: | Można jeszcze spróbowac zresetowac kompa i zobaczyc co dalej | Jak się resetuje? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 20:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: |
Jak się resetuje? |
ściągnij klemę +, odczekaj, podłącz, odpal autko i do momentu włączenia wiatraka ma chodzić na wolnych obr |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 20:55
|
|
|
Tak zresetuje kompa głównego a abs'u tak samo? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:19
|
|
|
powinien wykasować ewentualne błędy powstałe w czasie awarii (spadek ciśnienia w układzie hamulcowym).
jak nie to pozostaje podpięcie pod komputer |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:40
|
|
|
Podepnę się pod temat
Panowie numer z klemą nie przeszedł,kontrolka świeci cały czas....w sumie nie chodził na jałowym do 90st,ale czy to miało by znaczenie?
usterka powstała jak pisze kolega po wycieku płynu,dokładniej (tu już wiem ja ) na stałe zaświeciła się w czasie kiedy płyn zszedł do takiego poziomu że hamowały tylko przednie koła i to przy samej podłodze,ale jakoś do domu trzeba było dojechać.Zanim to nastąpiło (zn wyciek całkowity) kontrolka zapalała się dopiero po kilkuset metrach od odpalenia.Gość w warsztacie wymienił przewody odpowietrzyli,hamulce są ABS świeci i nie jest aktywny.
Z racji iż auto jest na śląsku opolskim...tu naprawiają tylko VW widok włocha w warsztacie budzi grozę i powoduje gęsia skórkę u wymieniaczy (tzw mechaników)
** Dodano: 19-05-2011, 22:48 **
dodam jeszcze zapytanie w komorze silnika są złączki czujników ABS z tyłu pewnie pod fotelami.Idzie zmierzyć ich oporność w celu sprawdzenia? |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2011, 21:57
|
|
|
mialem 2 raazy sytuacje gdy stracilem heble kontrolka ani razu sie nie palila ,ale zapalala sie przy za niskim ladowaniu zanim kontrolka ladowania swiecila teraz swieci po wybebeszeniu auta i ponownym montarzu prawdopodibnie masa slaba |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-05-2011, 11:45
|
|
|
konikks napisał/a: | powinien wykasować ewentualne błędy powstałe w czasie awarii (spadek ciśnienia w układzie hamulcowym).
jak nie to pozostaje podpięcie pod komputer |
komputery, zarówno silnika jak i ABS w T/T NIE resetują się po odłączeniu zasilania ! temat przerabiałem. kasowanie błędów tylko przez komputer.
ogólnie te komputery sa zaprojektowane tak, że kiedy usuniesz usterkę ( np. wadliwy czujnik ) kontrolka gaśnie, system zaczyna działać a w komputerze i tak zapisuje sie błąd, że był problem z którymś tam czujnikiem tyle tylko że kontrolka już nie świeci
** Dodano: 20-05-2011, 12:56 **
Alan, owszem idzie zmierzyć ich oporność. dla sprawnego oryginalnego czujnika wynosi jak dobrze pamiętam 1500-1600ohm w każdym razie sprawdzisz wszystkie cztery i bedziesz wiedział czy któryś nie działa ...
aha i niestety ale takie sprawdzenie powie ci tylko czy przewód nie jest przerwany lub uszkodzona cewka czujnika ( znacznie różniąca się oporność ) 100% pewność można mieć zapinając czujnik pod oscyloskop i kręcąc kołem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2011, 14:25
|
|
|
kasowanie błędów a resetowanie jego ustawień to dwie inne kwestie. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-05-2011, 18:00
|
|
|
Leśniczy,
Z tymi błędami nie do końca tak jest. Np. w monomotronic (np. 1.6ie) po usunięciu usterki, błędy same się kasują. Nie jestem pewien, ale wydaje mi się że w TT ABS nie jest połączony ze sterownikiem silnika, i nie ma złącza diagnostycznego, więc nie da się go podpiąć pod komputer. |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-05-2011, 18:14
|
|
|
Tylko że tu nie idzie o TT ale O Deltę II.W sumie jednostka bliźniacza,ale np bezpieczników ABS w miejscu TT nie znalazłem |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2011, 09:08
|
|
|
lynx, komputer od ABS w T/T znajduję sie pod kanapa pasażerów oraz posiada wejście diagnostyczne fiatowskie 2-pinowe takie samo jak dla komputera silnika ( nazywane potocznie OBD 1 ) i które jak najbardziej podlega diagnostyce komputerowej
konikks napisał/a: | kasowanie błędów a resetowanie jego ustawień to dwie inne kwestie. |
zgadza się ale z postów kolegów wyżej wynika, że polecali odłączyć klemy, żeby skasować błąd co jest bzdurą, błąd "znika" po usunięciu usterki lecz w komputerze dalej zapisana jest informacja, że taki błąd wystąpił i wykasowanie tych informacje przez odłączenie aku jest nie możliwe |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2011, 21:53
|
|
|
Leśniczy, koledze Alanowi chodzi raczej o zgaszenie kontrolki a nie o wykasowanie historii błędów na głównym komputerze.
Alan próbowałeś z tą klemą? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-05-2011, 22:39
|
|
|
konikks napisał/a: |
Alan próbowałeś z tą klemą? |
może odłączać tą klemę na tydzień albo co godzinę aż do usranej śmierci, a ABS nie zacznie działać ....
żeby nie było że moje posty nie wnoszą nic do tematy to napiszę tak.
1. złączki czujników abs kół przednich znajdują się pod maską w rejonie kielichów, czujniki abs kół tylnych ( jeśli takowe posiadasz ) znajdują się pod tylną kanapą , pod materiałem wygłuszającym. wszystkie czujniki należy sprawdzić cyfrowym miernikiem ( nawet takim za 10zł ) ustawionym na oporność "ohm", wszystkie czujniki powinny "wypluc" podobna wartość czyli ok 1500ohm. ( jeśli któryś z czujników pokaże brak oporności to podłącz kabelki miernika odwrotnie bo sprawny czujnik pokaże wartość tylko w "jedną stronę" )
2. w komorze silnika nad pompą abs znajduję się czarna plastikowa skrzynka w której znajdują się dwa przekaźniki oraz wiązka przewodów z takimi "dziwnymi pinami" przykręcona śrubką. przekaźniki należy wyjąc i oczyścić , wiązkę z pinami odkręcić oczyścić i dokręcić ( upewniając się że wszystkie "piny" są dociśnięte )
3. pod tylna kanapą powinien znajdować sie komputer ABS, należy wypiąć z niego duża wtyczkę, obejrzeć czy nie dostała sie woda i styki nie są skorodowane oraz wpiąć z powrotem.
4. wszystkie koronki na piastach kół z których czujniki odczytują obrót koła muszą być wyczyszczone, jeśli pomiędzy któryś ząbek wraz z błotek dostał się opiłek jakiegoś metalu , czujnik odczytuje błąd = abs nie działa = czyścimy koronki.
5.jeśli wszystkie czujniki pokazują podobna wartość ( i prawdopodobnie są sprawne ) zaś wszystkie łączenia oczyszczone, wybieramy się na diagnostykę komputerową lub jesli mamy możliwość podmieniamy komputer ABS na inny gdyż mogło dojść do uszkodzenia ( mało prawdopodobna opcja )
6. więcej sam nie zdziałasz
p.s te czyności możesz ograniczyć do strony auta lub koła przy, którym były wymieniane przewody płynu hamulcowego. chociaż sprawdzenie wszystkiego nie jest aż tak czasochłonne jak się może wydawać. pogoda sprzyja dłubaniu przy aucie po pracy w towarzystwie zimnego piwa |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-05-2011, 06:30
|
|
|
Witam to ja mam pytanie gdzie jest to cholerne złącze diagnostyczne do ABS-u ? przekopałem pod komorą silnoka , pod tylną kanapą , w okolicach skrzynki bezpieczników i pod schowkiem ... nic nie ma.Mój Tipek ma ABS z Bosch-a i ma 4 czujniki ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-05-2011, 08:43
|
|
|
robertRK, 3 pinowa kostka jest wpięta w zaślepkę przy komputerze pod tylna kanapą. to może wyglądać jakby była wpięta w komputer ale tak naprawdę jest tam tylko zamocowana. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|