Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
System doświetlania zakrętów
Autor Wiadomość
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:04   System doświetlania zakrętów

Zainspirowany rozwiązaniem w nowych Fiatach systemem doświetlania zakrętów pomyślałem że spróbuję.
Po dojściu do tego które przewody odpowiadają za lewy a który za prawy halogen pomyślałem że wepnę się w przewód od przełącznika kierunków (przed przerywaczem) żeby halogeny nie migały tylko świeciły i tu moje zdziwienie.
Na przełączniku prąd jest już przerywany przez przerywacz i padłem na kolana.
Nie mam pojęcia jak dalej to rozwiązać.
Okazuje się że na przerywaczu jest stały prąd a przerywana jest masa.
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:17   

Młody, nie podpowiem Ci za duzo ale to jest wiadome ze masa jest przerywana nie zauwazyłes niegdy ze jak masz z kerunkami problem ze Ci swieca a nie mrugaja to mase trzeba przeczyscic

ale poczytaj tutaj moze cos ciekawego wyczytasz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic451743.html
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:22   

albert19912, nigdy nie miałem takich problemów :lalala:
Dzięki za link :D
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:23   

Młody, nie ma za co ja Ciagle miałem ze mi migacz swiecił :badgrin: i musiałem czyscic
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:28   

albert19912, jesteś tam zarejestrowany bo załączniki mi się nie pokazują.
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:29   

Młody, tak na pw Ci wysle hasło i login
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:35   

albert19912, dzięki, bardzo mi to pomoże :D
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-12-2008, 20:38   

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic947298.html kolejny temat

http://www.auto-swiat.pl/...p?Artykul=19143 i artykuł z auto swiat
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-12-2008, 10:48   

Młody, czegoś nie rozumiem ;D Jeżeli standardowo zamontowano ten system to reaguje on na ruch kierownicy i włącza dodatkowe źródło światła przy skręcie, bez ingerencji człowieka. Jeżeli ten system nie będzie automatyczny to po co doświetlać zakręt na skrzyżowaniu, kiedy dopiero dasz kierunek?
_________________
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-12-2008, 19:11   

mrk69, będę włączał kierunek na każdym zakręcie :lalala:
Żartuję ale faktycznie o tym nie pomyślałem :sciana:
Może zostawię to już nowemu właścicielowi :D
  
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 21:57   

A moze zrobic wlacznik ze jak sie kreci kolkiem to wlacza odpowiedni halogen??
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-12-2008, 22:19   

Cytat:
A moze zrobic wlacznik ze jak sie kreci kolkiem to wlacza odpowiedni halogen??

No tak tylko może być problem z wykonaniem. Jak zrobić włącznik, który włączy np prawy halogen przy skręcie kierownicą w prawo a potem go wyłączy. Może coś na zasadzie wyłącznika kierunkowskazu??
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 22:31   

Chodzi mi zeby byl jakis wlacznik np. miedzy naba a kierownica
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-12-2008, 12:43   

A może by użyć 2 potencjometrów wmontowanych w koło kierownicy? Jednego dla skrętu w lewo a drugiego w prawo. W takim przypadku im bardziej byś skręcił kierownicą tym mocniej by świecił dany halogen. Przynajmniej ja tak to sobie widze :P dość ciekawa sprawa z takim doświetlaniem zakrętów
     Moneta
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 13:32   

ale czy zarowka wytrzyma cos takiego ze nie ma stalego napiecia??
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 14:05   

Woks, zarowka wytrzyma pod warunkiem ze napiecie nie bedzie zbyt wysokie
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 17:36   

ale dograć te potencjometry i równiutko poprzyklejać to już sztuka,
auto ugina się na zakręcie, więc chyba łatwiej zamontować jakiś mikrostyk gdzieś na zawieszeniu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 17:51   

yoyo, odpada, auto ugina się przy większych prędkościach, a taki system byłby dobry również podczas parkowania, ale auto by się nie ugięło i nici z doświetlenia, za to niepotrzebnie załączałoby podczas szybkiego wyprzedzania, gdzie auto przy niewielkich ruchach kołem kierownicy ma dość spore przechyły.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2008, 19:03   

Trzeba by do kolumny kierownicy przyczepić kształtownik, do tego zrobić2 trójkątne włączniki. Gif byle jaki ale to tylko projekt:

_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-12-2008, 20:19   

mrk69, ale zakres krecenia kolem kierownicy jest wiekszy i taki system zwariuje, bo przy skrecie w lewo o 90' zalaczy sie lewe doswietlenie, a przy kolejnym przekreceniu o 180' w lewo (co jest normalne przy ciasnych skretach) zalaczy sie prawe, mimo ze dalej krecisz w lewo :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-12-2008, 21:47   

Ciechu78, nie do końca, bo przecież np. lewy trójkątny włącznik puszczałby prąd tylko jeżeli zostanie "dociśnięty", a w momencie gdy kolumna poszłaby o 180 stopni to prawy nie byłby dociskany tylko podnoszony. Jeżeli chodzi o moment gdy łopatka nie dociska trójkąta, czyli nie byłoby wzbudzenia to można by zastosować jakiś układ podtrzymujący prąd przez np. 2 sekundy

_________________
     Moneta
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2008, 00:02   

mrk69, działaj działaj bo dobrze kminisz kolego :)
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 11:43   

może jakieś niewielkie kontraktony zastosować bo upchnąc takie styczniki w nabie może być cięzko
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-12-2008, 13:45   

Można by zastosować przyciski z myszki komputerowej. Rozmiarowo to jest gdzieś taki prostokąt: 1 cm na 0,5 cm.
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-12-2008, 21:32   

mrk69, no na drugim projekcie jest to lepiej rozwiązane, ale podtrzymanie np. na dwie sekundy w przerwie między łopatkami nie zda egzaminu, bo jak będziesz kręcił i zatrzymasz kierownicę w skręcie chcąc tak chwilę jechać to system zgasi doświetlenie. Lepiej pokombinować w taki sposób, żeby doświetlenie załączyło się po obróceniu kołem kierownicy o np. 90' (lub więcej, bo przy mniejszym skręcie jest raczej zbędne) i wyłączyło się w tym samym położeniu w trakcie powrotu. Mam to w głowie, ale nie mam czasu zobrazować tego, liczę na Ciebie :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load