System doświetlania zakrętów |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:04 System doświetlania zakrętów
|
|
|
Zainspirowany rozwiązaniem w nowych Fiatach systemem doświetlania zakrętów pomyślałem że spróbuję.
Po dojściu do tego które przewody odpowiadają za lewy a który za prawy halogen pomyślałem że wepnę się w przewód od przełącznika kierunków (przed przerywaczem) żeby halogeny nie migały tylko świeciły i tu moje zdziwienie.
Na przełączniku prąd jest już przerywany przez przerywacz i padłem na kolana.
Nie mam pojęcia jak dalej to rozwiązać.
Okazuje się że na przerywaczu jest stały prąd a przerywana jest masa. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:17
|
|
|
Młody, nie podpowiem Ci za duzo ale to jest wiadome ze masa jest przerywana nie zauwazyłes niegdy ze jak masz z kerunkami problem ze Ci swieca a nie mrugaja to mase trzeba przeczyscic
ale poczytaj tutaj moze cos ciekawego wyczytasz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic451743.html |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:22
|
|
|
albert19912, nigdy nie miałem takich problemów
Dzięki za link |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:23
|
|
|
Młody, nie ma za co ja Ciagle miałem ze mi migacz swiecił i musiałem czyscic |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:28
|
|
|
albert19912, jesteś tam zarejestrowany bo załączniki mi się nie pokazują. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:29
|
|
|
Młody, tak na pw Ci wysle hasło i login |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-12-2008, 20:35
|
|
|
albert19912, dzięki, bardzo mi to pomoże |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 10:48
|
|
|
Młody, czegoś nie rozumiem Jeżeli standardowo zamontowano ten system to reaguje on na ruch kierownicy i włącza dodatkowe źródło światła przy skręcie, bez ingerencji człowieka. Jeżeli ten system nie będzie automatyczny to po co doświetlać zakręt na skrzyżowaniu, kiedy dopiero dasz kierunek? |
_________________
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 19:11
|
|
|
mrk69, będę włączał kierunek na każdym zakręcie
Żartuję ale faktycznie o tym nie pomyślałem
Może zostawię to już nowemu właścicielowi |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 21:57
|
|
|
A moze zrobic wlacznik ze jak sie kreci kolkiem to wlacza odpowiedni halogen?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:19
|
|
|
Cytat: | A moze zrobic wlacznik ze jak sie kreci kolkiem to wlacza odpowiedni halogen?? |
No tak tylko może być problem z wykonaniem. Jak zrobić włącznik, który włączy np prawy halogen przy skręcie kierownicą w prawo a potem go wyłączy. Może coś na zasadzie wyłącznika kierunkowskazu?? |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:31
|
|
|
Chodzi mi zeby byl jakis wlacznik np. miedzy naba a kierownica |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:43
|
|
|
A może by użyć 2 potencjometrów wmontowanych w koło kierownicy? Jednego dla skrętu w lewo a drugiego w prawo. W takim przypadku im bardziej byś skręcił kierownicą tym mocniej by świecił dany halogen. Przynajmniej ja tak to sobie widze dość ciekawa sprawa z takim doświetlaniem zakrętów |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 13:32
|
|
|
ale czy zarowka wytrzyma cos takiego ze nie ma stalego napiecia?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 14:05
|
|
|
Woks, zarowka wytrzyma pod warunkiem ze napiecie nie bedzie zbyt wysokie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 17:36
|
|
|
ale dograć te potencjometry i równiutko poprzyklejać to już sztuka,
auto ugina się na zakręcie, więc chyba łatwiej zamontować jakiś mikrostyk gdzieś na zawieszeniu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 17:51
|
|
|
yoyo, odpada, auto ugina się przy większych prędkościach, a taki system byłby dobry również podczas parkowania, ale auto by się nie ugięło i nici z doświetlenia, za to niepotrzebnie załączałoby podczas szybkiego wyprzedzania, gdzie auto przy niewielkich ruchach kołem kierownicy ma dość spore przechyły. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 19:03
|
|
|
Trzeba by do kolumny kierownicy przyczepić kształtownik, do tego zrobić2 trójkątne włączniki. Gif byle jaki ale to tylko projekt:
|
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:19
|
|
|
mrk69, ale zakres krecenia kolem kierownicy jest wiekszy i taki system zwariuje, bo przy skrecie w lewo o 90' zalaczy sie lewe doswietlenie, a przy kolejnym przekreceniu o 180' w lewo (co jest normalne przy ciasnych skretach) zalaczy sie prawe, mimo ze dalej krecisz w lewo |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-12-2008, 21:47
|
|
|
Ciechu78, nie do końca, bo przecież np. lewy trójkątny włącznik puszczałby prąd tylko jeżeli zostanie "dociśnięty", a w momencie gdy kolumna poszłaby o 180 stopni to prawy nie byłby dociskany tylko podnoszony. Jeżeli chodzi o moment gdy łopatka nie dociska trójkąta, czyli nie byłoby wzbudzenia to można by zastosować jakiś układ podtrzymujący prąd przez np. 2 sekundy
|
_________________
|
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:43
|
|
|
może jakieś niewielkie kontraktony zastosować bo upchnąc takie styczniki w nabie może być cięzko |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 13:45
|
|
|
Można by zastosować przyciski z myszki komputerowej. Rozmiarowo to jest gdzieś taki prostokąt: 1 cm na 0,5 cm. |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-12-2008, 21:32
|
|
|
mrk69, no na drugim projekcie jest to lepiej rozwiązane, ale podtrzymanie np. na dwie sekundy w przerwie między łopatkami nie zda egzaminu, bo jak będziesz kręcił i zatrzymasz kierownicę w skręcie chcąc tak chwilę jechać to system zgasi doświetlenie. Lepiej pokombinować w taki sposób, żeby doświetlenie załączyło się po obróceniu kołem kierownicy o np. 90' (lub więcej, bo przy mniejszym skręcie jest raczej zbędne) i wyłączyło się w tym samym położeniu w trakcie powrotu. Mam to w głowie, ale nie mam czasu zobrazować tego, liczę na Ciebie |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|