Zamiast płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2006, 16:45 Zamiast płynu chłodniczego
|
|
|
No własnie co stosować zamiast płynu chłodniczego?
Nie będę, jak się zrobi cieplej, kupował płynu za 30 zł po to by moje auto "zdefraudowało" mi to w krótkim czasie.
Czy lać zwykłą wodę czy demineralizowaną??
Co radzicie.
P.S. Nie radźcie, znajdź wyciek bo próbowałem, a to szukanie igły w stogu siana. Nawet mechanik się poddał, a mi to średnio przeszkadza.
Dolewam sobie co jakiś czas płynu i mam spokój zamiast wydawać na mechaników i ich poszukiwania |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 17:29
|
|
|
Zmień na wodę i po problemie,oczywiście jak się zrobi ciepło. |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
antos21
Wiek: 42 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 84 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2006, 18:19
|
|
|
Tylko warunek jest taki że nie możesz zapomnieć że jeździsz na wodzie i żeby cię zima nie zaskoczyła, bo wtedy i tak cię będzie czekała wymiana chłodnicy. |
_________________ Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście. |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:26
|
|
|
Potwierdzam - ja również gdy jest ciepło leję zwykłą wodę.
I jak zostało wspomniane pamiętaja aby jesienią nalać porządny płyn. |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 20:52
|
|
|
przejżyj wszelkie przewod/rury porowadzące wodę
u mnie tez nie znaleziono wycieku aż w zimie nie zobaczyłęm jak paruje z ruru dochodzącej do pompy wody:D u mnie ta rura se poprostu przerdzewiała i zaczęła powoli puszczac.
a co do wlewania wody to lepiej demineralizowaną - patrząc się na to so masz w wodzie z kranu to nie polecam wogule , co ja bede opisywał nalej se wody z kranu do przezroczystej szklanki i odstaw na 3-4 dni i zobacz jak wygląda osad na szklance . demiralka kosztuje 5zł za 5L .
co do lokalizacji wycieku to sprawdz plamy na podłodze/ podłożu gdzie autko stoi (jak masz garaz to bedzie lepiej), może zdejmij chłodnicę i napełnij ją wodą zatkaj rurki i sprawdz czy nie cieknie, potem zobacz czy nie masz może gdzies na gumowych rurkach wycieku. a zakręcałeś może odpowietrznik układu chłodzenie hehehe??:D
A chyba najprostszym wyjaśnieniem na ten wyciek niewidoczny to chyba to - wysoka temp. płyny do lini max, a korek z termostatem (tne do zakręcania wlewu płynu:D)robi swoje:D przynajmniej ja tak mam teraz ze tez musze dolewac a nie są to wielkie ilości |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:03
|
|
|
Woda destylowana/demineralizowana jest lepsza dla silnika niż glikol, gdyż ma mniejszą bezwładność cieplną, a co za tym idzie szybciej się rozgrzewa i tak osiągnięcie temp. pracy nie zajmuje tak dużo czasu a co za tym i dzie jest mniejsze zużycie paliwa. W zimie pozostawiona woda w układzie chłodzenia prowadzić może do pęknięcia korpusu silnika. Dla zamarazjącej wody żeliwo (korpus silnika) to małe piwko, czego świadectwem może być kruszenie skał pod wpływem zamarzającej wody. Co do wycieków z układu chłodznia to może ich być sporo a nawet silnik może sobie "spalać" płyn chłodniczy i raczej tego nie wykryjemy. Jeżeli już nie ma się wody destylowanej to można ją sobie zrobić albo poprzez gotownie (skraplanie pary wodnej, lub dekarbonizację np. wapnem) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:12
|
|
|
Tomilee, też o tym czytałem, woda ma lepszą przewodność cieplną niż płyn chłodzniczy tzn lepiej odbiera ciepło od silnika i lepiej go oddaje do chłodnicy.
Gdyby nie zimia i czynniki powodujące korozję to śmiało by można jeżdzić na wodzie destylowanej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:52
|
|
|
No dzięki chłopaki za rady.
Destylowana kosztuje grosze względem płynu więc około kwietnia zacznę dolewki bo i tak od razu płyn nie straci swoich właściwości |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2006, 23:02
|
|
|
A może masz problem z uszczelką pod głowicą i stąd ubytek płynu?
Tak tylko mówie.
Ja w sumie mam mieszane uczucia co do wody...
Przy mieszance woda/płyn luz, ale sama woda...
Woda przecież wrze przy niższej temperaturze niż płyn i jak nie zauważysz usterki układu chłodzenia (np. nie włączający się wiatrak) może być zonk. Poleci uszczelka, głowica się pognie etc.
Oczywiście tak tylko sobie gdybam...
Sam na wiosne leje czasem wode. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2006, 23:43
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Woda destylowana/demineralizowana jest lepsza dla silnika niż glikol, gdyż ma mniejszą bezwładność cieplną, a co za tym idzie szybciej się rozgrzewa i tak osiągnięcie temp. pracy nie zajmuje tak dużo czasu a co za tym i dzie jest mniejsze zużycie paliwa. |
Po pierwsze chodzi o pojemność cieplną czyli ilośc kalorii którą należy wydatkować aby podgrzać 1kg materii o 1 kelwin. Różnica pomiędzy płynem chłodniczym a wodą jest zapewne bardzo niewielka.
Po drugie, sorki, ale to jest trochę bez sensu :-( Zauważ, że nagrzać to nie trzeba paru litrów wody a parę litrów wody, parę litrów oleju i kilkadziesiąt kilogramów metalu bloku silnika itp. więc ta i tak niewielka zmiana w płynie chłodniczym tonie w tych kilogramach żeliwa i aluminium ( dużo większej pojemności cieplnej)... (dla przykładu zmiana z 1 na 2 to przyrost o 100% ale jeśli ta jedynka jest częscią sumy 1+100 i zmieni się na 2+100 to przyrost jest o mniej niż jeden procent)
Miałoby to sens gdybyś napisał, żeby wylać rtęć i nalać wody zamiast niej :-)
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-03-2006, 00:39
|
|
|
Raku,ma racje może to byc ustrzelka pod głowica!!!!!Sprawdz miarke oleju czy olej jest czysty!!!!!!A poza tym woda nie musi isc w olej mi przebiło na kolektorze ssacym z kanału wodnego do dziury przez którą leci paliwo,z biegiem czasu ta dziura zarosnie osadem i rano auto bedzie paliło na 3 gary!!!!Szukałem przyczyny pól roku,była zadymiscie ukryta bo nawet bym sie niespodziewał!!!tak samo dolewałem płynu,z upływem czasu z coraz wiecej!!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 10:12
|
|
|
Dyskutujecie o wyższości wody nad płynem.To ja zadam pytanie:dlaczego woda deminarelizowana a nie zwykła kranówa ? odpowiedź znam-ale pytam . |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 12:16
|
|
|
w kranówie masz sam syf , głównie kamień który będzie się osadzał na ściankach hdzie biegnie woda, z czasem zacznie się robić tego kamienia więcej i więcej , będzie wchodziło mniej wody i silnik bedzie się grzał jak głupi. znajomy lał kranówe w niewidzy latami i w jego cudownj omesi A 1,8 zamiast 5L wchodziło 3,5.
czasami to niewiem czemu ale jak ściąham chłodnice z różnych samochodów nawet nowych to ja widze nie tylko płyn chłodzący który się zlewa ale z nim jakieś glony i nie jest to pozostałość płynu bo był żółty |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2006, 16:14
|
|
|
Raku napisał/a: | To może wlać mieszankę wody z kranu i Cillit'u Bang (zamiennie z Kretem) które zapobiegną osadzaniu się kamienia i rośnięcia glonów w układzie |
Taa, tylko nie wiadomo jak zachowuje sie Cilit w temperaturze wrzenia Ja bym wody nie lał, w najgorszym razie destylowaną. Przecież wyciek MUSI być widoczny?! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2006, 20:59
|
|
|
Raku napisał/a: | Woda przecież wrze przy niższej temperaturze niż płyn i jak nie zauważysz usterki układu chłodzenia (np. nie włączający się wiatrak) może być zonk. Poleci uszczelka, głowica się pognie etc. |
Wrzenie wody to inaczej intensywne parowanie całą objętością. Nie zależy tak bardzo od temperatury ile od ciśnienia. Przy bardzo niskim ciśnieniu woda może wrzeć nawet w 20 st C - a przecież wcale nie będzie gorąca!
W układzie chłodzenia występuje dużo większe ciśnienie niż atmosferyczne, tak więc silnik naprawdę mocno musiał by się przegrzać aby woda mogła zacząć w nim wrzeć.
Tak czy siak problem wrzenia wody w układzie chłodzenia w tym kontekście nie istnieje. W normalnych warunkach nie ma prawa wystąpić, a jeśli wystąpi to najwyżej może zapowietrzy układ.
Lałem wode z kranu latam do chłodnicy w lecie i nic nigdy się z tego powodu nie stało. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-03-2006, 23:29
|
|
|
Qrde rzeczywiście na benzynie pali mi na 3 gary rano.
Myślałem, że to wina gaźnika, a to cholera może być uszczelka pod głowicą |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2006, 20:52
|
|
|
Emf, jak najbardziej. Gdy miałem walniętą uszczelkę to też mi palił na 3. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2006, 00:54
|
|
|
Bronek ale na gazie pali OK, nawet przy -20st..
Czy przy walniętej uszczelce nie powinien wtedy też palić na 3 garki??? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2006, 18:01
|
|
|
Emf napisał/a: | na gazie pali OK, nawet przy -20st |
Wnioskuję, że "pali" w sensie jeździ gdy się już rozgrzeje.
W moim przypadku wyglądało to tak, że na początku samochód zapalał na benzynie na 3 gary przy temp<<0. Gdy lekko zaczal sie nagrzewac to lapal juz na wszystkie. Zapalam przytakich temp na benzynie, wieć nie wiem jak by jeździł na gazie.
To była pierwsza faza usterki. Potem jezdzil juz wylacznie na 3 cylindrach nawet po rozgrzaniu. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2006, 19:44
|
|
|
Bronek on pali normalnie na gazie ale właśnie na benzynie odpala na 3 póki sie nie rozgrzeje
Cholera wystraszyłeś mnie ta uszczelką bo nie uśmiecha mi się remoncik silnika |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 20:13
|
|
|
no nie wiem nasi ojcowie jeździli na wodzie tylko na zimę denaturatu dolewli,i było ok.A tak apropo wycieku można dostać specjalny płyn do uszczelniania chłodnic-widziałem takie coś w Carrefourze za 11,- jak działa nie wiem ale pewnie z małymwyciekiem sobie poradzi |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2006, 20:21
|
|
|
Emf napisał/a: |
Cholera wystraszyłeś mnie ta uszczelką bo nie uśmiecha mi się remoncik silnika |
Emf,to tylko uszczelka.Dotrzesz sobie głowice na papierku,wyczyścisz z nagaru komory spalania i zaworki,wymienisz uszczelki na kolektorach.Zapoznasz się przy okazji ze stanem silnika.Jedynie co to na uszczelki troszczkę kaski wydasz. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-03-2006, 22:10
|
|
|
Zielony jak ja bym silnik rozebrał to pewnie by mi skrzynka części została
Musiłbym oddać do mechanika, a jeszcze nie spotkałem w 100% "poczciwego" |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2006, 22:16
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jedynie co to na uszczelki troszczkę kaski wydasz. |
Nie tak dawno na allegro kupiłem z ASO w Łodzi komplet oryginalnych uszczelek silnika 1.4/1.6 (czego tam nie ma! uszczelka głowicy, kolektorów, gaźnika, pokrywy zaworów, miski olejowej, uszczelniacze trzonków zaworowych - full komplet!) za 50 zł Mieli tego kilka zestawów, może jeszcze sprzedają. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|