Lakierowanie |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 19:53 Lakierowanie
|
|
|
Witam. Dzisiaj odebrałem przedni błotnik od lakiernika. Lakier dobierany w profesjonalnej mieszalni, błotnik malowany w odpowiednich warunkach, ale po przywiezieniu go do domu niestety widać różnicę gołym okiem. Błotnik jest w nieco głębszym kolorze niż pozostała część auta. Domyślam sie że po prostu mam już wyblaknięty lakier. Moje pytanie jest takie, czy da się coś zrobić, aby zbliżyć głębię koloru do tek która jest na samochodzie? Czyt rozjaśnić.
Zdjęcie dodam jutro, bo niestety dzisiaj jak przyjechałem to było już ciemno. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:00
|
|
|
D@wIdS, no ja osobiście takich patentów nie znam, według mnie polerka mechaniczna reszty auta i może coś to da |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:06
|
|
|
No właśnie nie wiem czy powinienem zająć się resztą auta czy tylko błotnikiem. Różnica może nie jest nie wiadomo jaka, ale ja widzę |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:07
|
|
|
Co znaczy profesjonalnie dobierany lakier? Po numerze/nazwie orginału czy "ściągany" bezpośrednio auta? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:19
|
|
|
Ściągany z auta. Koleś normalnie szablon przykładał i potem komputer sam dozował do pojemnika więc nie ma mowy że jest inny odcień |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:33
|
|
|
Żeby nie było widać różnicy to albo wypolerujesz całe auto, albo musisz oddać samochód do odpowiedzniego lakiernika, który pocieniuje Ci elementy woków i nie będzie żadnej różnicy, ale to musi być prawdziwy specjalista. Wiem co mówię, bo jakiś czas temu moi rodzice robili auto. Nie widać żadnej różnicy. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 20:59
|
|
|
Cięzko jest dobrac kolor idealnie, duze znaczenie ma zastosowany podklad, utawienie dysz, samo malowanie, bez cieniowania jest to loteria, nie do trafienia. Polerka pozostalej czesci auta pastą lekko scierną oraz mleczko koloryzujace z pewnoscią zmniejszą roznice na lakierze. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:25
|
|
|
miro91 napisał/a: | albo musisz oddać samochód do odpowiedzniego lakiernika, który pocieniuje Ci elementy woków i nie będzie żadnej różnicy |
ile kosztuje taki impreza i na czym to polega?
Dziąbal napisał/a: | Cięzko jest dobrac kolor idealnie, duze znaczenie ma zastosowany podklad, utawienie dysz, samo malowanie, bez cieniowania jest to loteria, nie do trafienia. Polerka pozostalej czesci auta pastą lekko scierną oraz mleczko koloryzujace z pewnoscią zmniejszą roznice na lakierze. |
Dodam że auto nie było nigdy polerowane. połysk uzyskiwałem dzięki "balsamowi do lakieru" z K2 ale to z polerką nie ma nic wspólnego. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:37
|
|
|
To nawet ręcznie przejedz lekko scierną z k2 lub tempo. Tanio i dobrze. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:40
|
|
|
D@wIdS, polerowanie nic ci nie da, jak są różnice w odcieniu. Jedyne rozsądne wyjście to jeszcze raz polakierować zderzak tylko u dobrego lakiernika a nie farfocla który nie umie dobierać lakieru. Mnie jakoś malowali w Tipo obydwa zderzaki i nie było ani grama różnicy beż żadnego cieniowania. Opcja nr dwa żyć z takim. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR akurat zderzaków nie malowałem
Rozmawiamy o błotniku
Może jutro dam zdjęcie i wtedy będziemy rozmawiać
** Dodano: 27-09-2011, 22:48 **
JAM_BELFEGOR napisał/a: | dobrego lakiernika a nie farfocla który nie umie dobierać lakieru |
Lepszego nie ma w okolicy. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-09-2011, 21:53
|
|
|
W momentcie gdy brał kolor lakieru z samochodu, napewno przepolerował kawałek, i porownał w kilku miejscach. Tak czy inaczej lakier na samochodzie z ubiegiem lat płowieje i dobranie idealne to sztuka. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2011, 23:31
|
|
|
Dobry lakiernik nie ma problemu z dobraniem lakieru z auta. Jeżeli kolor na pomalowanym błotniku jest głębszy niż na aucie to po prostu lakiernik pojechał z kodu bo nie potrafił dobrać idealnie. Skoro polerował miejsce z którego pobierał to powinno być oki po przejechaniu całego auta polerką jeśli nie to lakier jest źle dobrany.
** Dodano: 28-09-2011, 00:34 **
Dziąbal napisał/a: | lakier na samochodzie z ubiegiem lat płowieje i dobranie idealne to sztuka | widocznie ten lakiernik tej sztuki nie potrafi patrzę na to okiem że mój kolega ma starą Astrę z 92 roku i dopiero zmieniał reperaturki nadkoli tylnych i lakier niczym się nie różni. Dobry lakiernik to podstawa jak chciał kolega mieć to dobrze zrobione. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-09-2011, 23:47
|
|
|
powiem tak - ojciec kiedyś malował drzwi w nubirze II które były całkiem innego koloru bo były wzięte z innego auta
Lakiernik pomalował je idealnie pod kolor auta- zero różnicy
Ale tani nie był |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 09:07
|
|
|
Po pierwsze to w 90% przypadków lakiernik sam nie miesza kolorów także nie ma bezpośredniego wpływu na to co mu doleją. Powinien robić próbę, ale nie zawsze jest czas, bo później jeździć i dobarwiać można w nieskończoność. Auto ma kilka naście lat i lakier zawsze zmieni kolor tym bardziej, że jaką masz pewność, że coś już nie było lakierowane i ma inny kolor.
Czasem bywa tak, że lakiernik nie chcąc mieć poprawki bez wiedzy wpyli się na następny element nawet na swój koszt, ale głowę spokojną o kolor.
Teraz mam pytanie, może ktoś się nie boi i napisze ile płacicie za element? W Krakowie i okolicach normalna cena to 300 za element, ale są magicy, którzy za 200 zrobią, na jakich materiałach i skąd nie wiem, ale 200 i jest, nieważne jak. |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 09:10
|
|
|
W zależności od fachowca. Mój specjalista bierze 300zł od elementu nie zależnie jaki on jest i co trzeba z nim zrobić. Cieniowanie elementu u niego kosztuje tak samo 300zł od elementu, ale zależy jaki specjalista i jakie ma stawki. Ten gość jest warty takiej ceny |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 09:57
|
|
|
myślę, że 200-300 to standardowa cena za element. z lakiernikami też nie ma reguły, kumpel lakieruje w stodole i jak dobrze mu lakier dobiorą to nie da się poznać, że coś było malowane. fiata jak "popsułem" oddałem do zakładu gdzie maja komorę bezpyłową ( żeby było profesjonalnie ) .... malowali maskę i błotnik i wyszło tragicznie. jak to zobaczyłem to powiedziałem, że nie zapłacę jak nie poprawią .... i poprawili maskę, błotnika już nie.
D@wIdS, po paru dniach można spróbować spolerować ten element lub pozostałe oryginalne elementy ale cudów się nie spodziewaj ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 10:24
|
|
|
D@wIdS napisał/a: |
JAM_BELFEGOR akurat zderzaków nie malowałem
Rozmawiamy o błotniku | Sorry jakoś mi źle zatrybiło Niemniej co do malowania błotnika to ja miałem ryśniete drzwi po stłucze przód i tył wtedy kazałem przemalować cały bok żeby nie było widać różnicy, proponowali mi cieniowane było by kapkę taniej ale bezsensu zaoszczędzę 300-400zł a potem będę pluł sobie w brodę że auto jakoś dziwnie wygląda. Wtedy i tak jeszcze mi zostało grubo ponad 1500zł z ubezpieczenia.
mac1us, średnio biorą 300zł ale spotkałem się już z takim podziałem że za dach i maskę biorą więcej nawet do 700zł. Generalnie nie wiem czy znajdziesz w Krakowie kogoś kto zrobi ci za mniej niż 300zł. Ja jak malowałem Tipasia około 2 lata temu miałem problem żeby znaleźć za mniej niż 250zł
mac1us napisał/a: | Po pierwsze to w 90% przypadków lakiernik sam nie miesza kolorów także nie ma bezpośredniego wpływu na to co mu doleją
| Fakt ale dobry lakiernik sam dobiera kolor. W Kraku jest tak firma która specjalizuje się tylko w naprawach miejscowych nie malują całego elementu tylko właśnie dobrze dobierają lakier na miejscu i cieniują lub odcinają na ostrych krawędziach. Efekty maja bardzo dobre widziałem już kilka autek tak naprawianych i powiem że nie widać różnicy. Biorą 300zł od miejsca. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-09-2011, 10:43
|
|
|
U mnie w Pułtusku jest dobry lakiernik do którego wszyscy prowadzają samochody i bierze 150 zł od elementu. Poza tym odkąd pracuję na stacji poznałem okolicznego wsiowego lakiernika do którego ludzie prowadzają auta z Warszawy typu Lexus, Toyoty, Hondy i robi perfekcyjnie a że mały pijaczek z niego to za flaszkę zrobi |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 10:58
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | U mnie w Pułtusku jest dobry lakiernik do którego wszyscy prowadzają samochody i bierze 150 zł od elementu | Powiedz mi jakim cudem mu się to opłaca? Dorobienie koloru kosztuje od 30 do ok 40zł za 250ml czyli tyle mniej więcej co za jedne element, do tego dochodzi koszt bezwonnego z utwardzaczem (kilka warstw), podkładu, rozpuszczalników panierów, past polerski etc. Prąd, utrzymanie sprzętu typu komperor, jeśli robi to legalnie to jeszcze zusy podatki, prowadzenie księgowości itp. Gość robi to charytatywnie? Czytałem sobie kilka forum lakierniczych i koszty na jeden element mając działalność wychodzą w granicach 120 do 170zł i to na przeciętnych materiałach reszta to zysk.
P.S: Wiem co mówię bo robiłem zestawienie dla kolegi ile by go kosztowało malowanie samochodu samemu. Materiały eksploatacyjne Navol czyli jedne z częściej używanych przez lakierników. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 19:05
|
|
|
Ja zapłaciłem 130zł za malowanie (oczywiście lakier kupiłem również ja). Razem wyszło coś koło 200zł z tym że to znajomy znajomego ma lakiernika i on to pomalował po prostu taniej. Normalnie 250 trzeba dać bynajmniej u mnie.
Zrobiłem zdjęcia, ale co ciekawe prawie wcale nie widać na nich różnicy. Nie wiem czy wpływ miało światło czy coś innego, no ale porównajcie sami:
|
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-09-2011, 19:19
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Dobry lakiernik nie ma problemu z dobraniem lakieru z auta. Jeżeli kolor na pomalowanym błotniku jest głębszy niż na aucie to po prostu lakiernik pojechał z kodu bo nie potrafił dobrać idealnie. Skoro polerował miejsce z którego pobierał to powinno być oki po przejechaniu całego auta polerką jeśli nie to lakier jest źle dobrany. |
racja do tego nie trzeba było błotnika ściagać tylko oddać całe tipko,bo jeśli nie wyszedł kolor to trzeba zcieniować/nie mylić ściemniać!
** Dodano: 28-09-2011, 20:23 **
ja na fotki teraz spojrzałem!Faktycznie kicha,to jest inny odcień całkowicie!
** Dodano: 28-09-2011, 20:25 **
JAM_BELFEGOR napisał/a: | dochodzi koszt bezwonnego z utwardzaczem (kilka warstw), podkładu, rozpuszczalników panierów, past polerski etc. Prąd, utrzymanie sprzętu typu komperor | ponumeruj to kolego dokładnie! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-09-2011, 19:37
|
|
|
D@wIdS, widać widać. Masz możliwość reklamacji ? |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
|