| 
		Chwile przed tragedią | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 RobertWroc  		  
		 
          
  
        Pomógł: 3 razy Wiek: 53  Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516          Skąd: Wrocław 
                  	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 16:21   Chwile przed tragedią
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hałas,szum,który można(ja tak zrobiłem)zwalić na otwarty szyberdach, "dziura w mocy"pedał gazu do oporu,wskaźnik ekonomizera na max-zero reakcji samochodu, po redukcji z 5 na 4 lekka reakcja,minimalne przyspieszenie.
 
i po ok 3-4 km koniec -zapalają się kontrolki,wszystko staje( wsamochodzie oczywiście)
 
POSZEDŁ PASEK ROZRZADU.Amen.
 
 
Ciekawe jest to że jest tyle czujników,wskaźników itp różnych elementów a paska rozrządu nie ma | 
             
						
				_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
 
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 16:38   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ała     
 
rozbieraj motor i dzialaj. nie az taka tragedia...jak u mnie     a niby tylko uszczelka pod głowicą...kuurrrrrr...   
 
Uszczelki,planowanie głowic,nowe sprzeglo,poduszki pod silnik,rozrząd +robota (wyciaganie silnika,remont) i ottt kuuutwa moge sobie Tipka kupic za to... Jak nic pojdzie +- 2500 PLN     
 
Tak czy inaczej wspolczuje...Wiem jak to moze czlowieka szlag trafic jak sie cos popsuje i to tak nagle i drogo...    
 
"a taki był ładny...amerykański"     | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 19:57   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                  
 
 
Ja przeżyłem zerwanie paska w e30 i skończyło sie to typowym spotkaniem czapki z tłokami.
 
 
było to ze startu spod świateł (kara Boża) 
 
 
1, pisk
 
2, pisk 
 
3, a'la pisk    i przy 6500 obrotów dzwon!
 
 
Ponieważ prędkość była znaczna, silnik wyrwało z poduszki jednej..
 
 
Silnik pojechał na złom, a tłok z wbitym i stopionym prawie zaworem stał się trofeum i nagrodą dla największego rozbitka w klubie    | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KRT  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 39  Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397                   Skąd: Kraków - NH          	 
	           Województwo: Małopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 20:13   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moje kondolencje    z powodu Cromki    
 
 
A tak nawiasem pisząc znajomemu strzelił niedawno pasek w hmmm... niewiem czy dobrz ale chyba w bravo tej 5d i nic mu sie niestało tylko sam pasek do wymiany . Koleś przeżył szoku bo juz myslał że po autku . To sie nazywam mieć szczęście    | 
             
						
				_________________
     NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi      Tipo 2.0 8v <-rozbity       Calibra C20NE     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 20:48   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | William napisał/a: | 	 		  | dzwon!  | 	  
 
Dzwon - wypadek samochodowy.     
 
i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7? | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RobertWroc  		  
		 
          
  
        Pomógł: 3 razy Wiek: 53  Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516          Skąd: Wrocław 
                  	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 21:03   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
 
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
 
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
 
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
 
poprzez BMW 735
 
 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
 
myślałem również o powrocie do Tipo
 
 
http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm
 
 
oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
 
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
 
I chyba to jest to!!!
 
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
 
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
 
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu. | 
             
						
				_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
 
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-04-2007, 21:46   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Ninja napisał/a: | 	 		  | Dzwon - wypadek samochodowy. | 	  
 
 
Lub kolizja silnika :] jak to woli.
 
 
 	  | Ninja napisał/a: | 	 		  | i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7? | 	  
 
 
Moja power etka buja się znakomicie i nic jej nie dolega. E30 była kumpla, która stała się znakomitą bazą pod swap.
 
 
A myślisz, dlaczego wspomniałem na BK o V12?    | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-04-2007, 08:35   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | William napisał/a: | 	 		  | Lub kolizja silnika :] jak to woli.  | 	  
 
w żargonie rajdowców jest to wypadek a nie kolizja silnika. a wogole co to za stwierdzenie "kolizja silnika"? Defekt jak juz.
 
 
dzwon - potoczne określenie wypadku podczas rajdu.
 
 
i tym podobne:
 
 
zadać dzidę - czyli efektawnie wypaść z drogi, zatrzymując się np. na drzewie.
 
rozwiesić samochód - ...można na słupie albo na drzewie; a wszystko będzie i tak na pilota, że źle podyktował.         | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 moto77  		  
		 
          
  
        Pomógł: 4 razy Wiek: 48  Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185                   Skąd: Pińczów          	 
	           Województwo: Świętokrzyskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-04-2007, 09:09   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | RobertWroc napisał/a: | 	 		  no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
 
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
 
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
 
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
 
poprzez BMW 735
 
 http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
 
myślałem również o powrocie do Tipo
 
 
http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm
 
 
oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
 
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
 
I chyba to jest to!!!
 
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
 
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
 
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu. | 	  
 
 
Za 1300 zł to raczej nic dobrego nie bedzie a jak będzie to chyba cud by był...moje własne doswiadczenia są takie że jak sie chce dobry samochód kupić to trzeba za niego zapłacic " troszkę" a takie okazje to raczej wątpliwa sprawa....jeśli tak jak mówisz twoja Croma jest w dobrym stanie to chyba wolałbym zrobic lub wymienić silnik w obecnej, niż kupic nastepną i znowu grzebac w kolejnym sprzęcie...no i oczywiscie problem ze złomowaniem...oczywiście wybór należy do ciebie    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 11:19   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zrobilem taki kosztorys prowizoryczny:
 
 
kpl. uszczelek do głowicy - 315zl (kupione)
 
sprzęgło tarcza -230 (kupione)
 
napinacz hydrauliczny paska rozrządu - 550 (czekam)
 
poduszki silnika - 150 (czekam)
 
świece NGK i uszczelniacze wałkow rozrządu -100 (kupione)
 
filtr oleju,olej połsyntetyczny (5l) - 74 (kupie od reki)            
 
--------------------------------------------------------------------
 
1419 PLN
 
 
 
płyn do chłodnicy - 60zl za 10l  (kupie od reki)           
 
koszt robocizny  650zl (wraz z docieraniem zaworów)
 
+ planowanie głowicy ok. 120zl.
 
-------------------------------------------------------
 
SUMA za wszystko - 2249 PLN
 
 
Kupie za taką cene Tipo...      
 
 
A wszystko i tak po znizkach. W sklepie japauto.pl koleś dał mi meeega znizki a warsztat zaprzyjazniony rowniez. 
 
Normalnie robocizna kosztowałaby ponad 1200PLN     | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TEMPRAWG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 17 razy Wiek: 43  Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414          Skąd: Garwolin 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 18:44   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia. 
 
a w zeszlym roku jeszcze w srebrnej jak wjezdzalem do garazu samochod zgasl. krecilem silniczkiem majac nadzieje ze zapali. no coz nie zapalila. wepchalem ja i zdjalem kopulke aby sprawdzic co jest i znowu krecilem. palec sie nie poruszal. zajrzalem do rozrzadu a tam 13 zebow nie bylo. a pasek mial 5 albo 7 tysiecy spokojnej jazdy. wymienilem pasek i odziwo CUD. nic sie niestalo. a mechanicy liczyli mi koszty naprawy od 750 zlotych. naprawa kosztowala 10%. dobrze ze sam sie za to zabralem | 
             
						
				_________________ BYŁO
 
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
 
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
 
TIPO 2.0 GT 90'  B/G
 
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
 
 
 
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY 
 
 
tel.0723-121-618 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 19:32   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia.  | 	  
 
no toć robie silniczek...    | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TEMPRAWG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 17 razy Wiek: 43  Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414          Skąd: Garwolin 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 19:49   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sorki zrozumialem ze zaczales juz watpic w swoje dzialanie. 
 
a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka. | 
             
						
				_________________ BYŁO
 
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
 
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
 
TIPO 2.0 GT 90'  B/G
 
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
 
 
 
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY 
 
 
tel.0723-121-618 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 20:12   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Ninja napisał/a: | 	 		  SUMA za wszystko - 2249 PLN
 
 
Kupie za taką cene Tipo...    | 	  
 
 
I Ty mi mówisz, że BMW to drogie auto w utrzymaniu?    Za taką cenę mam idealne 4.4l V8 i ~300 koni Nie naprawiam, tylko wymieniam silnik. | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TEMPRAWG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 17 razy Wiek: 43  Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414          Skąd: Garwolin 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 20:15   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tylko ze taka wymiana moze podwojnie kopsztowac. ja mialem zostawic sobie silnik ze srebrnej i wlozyc do bordowej ale jak sprawdzilem kompresje byla taka sama wiec odposcilem sobie. 3 tygodnie po sprzedazy silnika poszla uszczelka pod glowica. zrobilem. a teraz urwal sie grzybek zaworu i silnik szrot caly. wiec ja bym sobie zrobil od podstaw. | 
             
						
				_________________ BYŁO
 
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
 
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
 
TIPO 2.0 GT 90'  B/G
 
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
 
 
 
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY 
 
 
tel.0723-121-618 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:18   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A ja bym wymienił silnik. To jest jeden dzień roboty wymienić V8. Jeśli znasz stan silnika, to w ramach własnych to oszczędność. Przynajmniej dla mnie, bo akurat mam możliwość. | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TEMPRAWG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 17 razy Wiek: 43  Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414          Skąd: Garwolin 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:22   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | "JESLI ZNASZ" a to rzadko sie zgadza, a czasami to nawet oszukuja | 
             
						
				_________________ BYŁO
 
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
 
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
 
TIPO 2.0 GT 90'  B/G
 
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
 
 
 
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY 
 
 
tel.0723-121-618 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:27   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               u mnie wymiana silnika to jakies...2-5 tys zl?     
 
Tyle kosztują silniki subaru.
 
V8 o wiele lepiej sie robi niz H4 (boxer).
 
Jakby mi uszczelka poleciala w V8 jakims to nie musialbym motoru wyjmować. U mnie niestety kategorycznie musze...
 
BMW? Chyba sie wycofam z mojej teorii ze to drogie auta w utrzymaniu   
 
Subaru jest dopiero drogie hehe     | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:29   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szuka się w rozbitych modelach i to na szrotach, co ludzie nawet nie wiedzą o mają. Wtedy można wyrwać rarytasik   
 
 
Tym sposobem znalazłem silnik BMW 5.4l V12 za niecałe 1000zł :] | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 William  		  
		 
          
  
  
        Wiek: 46  Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63          Skąd: Trsow 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:45   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Ninja napisał/a: | 	 		  ot taki przyklad...    | 	  
 
 
Ale podajesz ceny silników subarynek z wyższej półki - czyli tych uturbionych i monych. W BMW takie silniki chodzą w cenie 7-12 tys. S50 powszechnie znane jako M3 z e36, z przebiegiem ~200 tys kosztuje ~7tys zł. A wiadomo powszechnie, że prawidłowo użytkownane te silniki, wytrzymuja max 150tys. km Czyli kupujesz za 7 patoli motor m3 do remont praktycznie. | 
             
						
				_________________ BMW E32 735i
 
Alpina B11 Project |||||||||| 40% | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Ninja  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 5 razy Wiek: 47  Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762          Skąd: Gdańsk 
                  	 
	           Województwo: Pomorskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 21:52   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no przepraszam a jaki ja mam myslisz? Uturbiony mam i mocny. Nie wolnossacy.
 
W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania.
 
 
a drugi link to akurat silnik wolnossacy bez turbo i kosztuje 8000PLN. Okazja...heh     
 
 
** Dodano: 14-04-2007, 22:40 **
 
 	  | TEMPRAWG napisał/a: | 	 		  | a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka. | 	  
 
do jakiego na przyklad?    Bo nie sądze by pasował do innego prócz subaru. | 
             
						
				_________________
  
 
www.budowork.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 TEMPRAWG  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 17 razy Wiek: 43  Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414          Skąd: Garwolin 
                  	 
	           Województwo: Mazowieckie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-04-2007, 23:53   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chodzilo mi np. do nastepnego subaru. ja bujam sie tipo/tempra od 5,5 roku
 
mialem 3 autka wiec spokojnie moglbym jezdzic do tej pory z tym samym silnikiem | 
             
						
				_________________ BYŁO
 
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
 
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
 
TIPO 2.0 GT 90'  B/G
 
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
 
 
 
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY 
 
 
tel.0723-121-618 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RobertWroc  		  
		 
          
  
        Pomógł: 3 razy Wiek: 53  Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516          Skąd: Wrocław 
                  	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2007, 00:50   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Panowie spokojnie mnie tu tragedia spotkała a zamiast współczucia,wy sobie dyskusje nad trumną użądzacie.
 
 
Pozwólcie żezacytuję słowa mecjhniaka ktróry to obeirzał" O JA pier*ol ALE KASZANKA,ku*wa JAKBYŚ GRANAT WRZUCIŁ TO MNIEJ POZJEBAŁO"
 
tobybyło tyle w temacie naprawy.
 
 
Kwest5ia wymiany silnka,cóżmamy do czynienie z autkiem które pierwszą rejestracje miało w styczniu 1987 r,więc ruszenie silnika na 99% spowoduje zeokaże sie skrzynia,do poprawek,poduszki pewnie eż itd. koszt przekroczy wartosc pojazdu.
 
A pomimo ze sporo włożyłem w tensamochód doprowadzajądz go do supr stenu gdzieś leży granica inwestycji.Wkładając kolejny tysiąc niejako zmuszam się do jeżdżenia nim kolejne lata,a mając świadomośc żejuż tyle włożyłem wci.aźż będę wkładał i w efekcie będę jeździł dwudziestokilkuletnim autkiem o wartości kilkunastu(kilkiunastu) tysięcy,
 
Kiedys trzeba pwiedzieć sobie stop.I myślę że ta chwila nadeszła.
 
Dlatego szukam innego moze będzie to ponownie Croma , a poprzednia stanie się dawcą narządów dla nowe,może Alfa 155 w sumie prawie Tempra(martwią mnie wypowiedzi na forum Alfy o jej zawodno.sci,albo najbardziej pożądany ale i wzbudzający największy lek i obawy BMW 735.może i Tipo.
 
Jestem teraz w punkcie wyjści.Muszę podiąćdecyzję niełatwą nie mając zapasu kasy. | 
             
						
				_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
 
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Emf  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 26 razy Wiek: 48  Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668          Skąd: Piotrków Trybunalski 
                  	 
	           Województwo: Łódzkie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-04-2007, 01:05   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Ninja napisał/a: | 	 		  | W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania. | 	  
 
 
Ja teoretycznie potrafię przeskoczyć słonia. 
 
Teoretycznie potrafię.
 
 
Ninja to nie jest złośliwość ale jednak jak widać, japońską niezawodność, na Twoim przykładzie, można o kant ...... potłuc.
 
Co z tego, że takie auto rzadziej się psuje skoro jeśli już to zrobi, to wydasz więcej niż ja przez 5 lat użytkowania   
 
Nie jest to bynajmniej jakaś złośliwość w stosunku do Ciebie, a bardziej do osób, którzy twierdzą, że jak kupią "japońca" to po co wozić linkę holowniczą w bagażniku skoro "japońce się nie psują "    | 
             
						
				_________________ Była Włoszka.
 
Był Niemiec.
 
Teraz jest Francuz.
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |