|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przepisy dotyczące holowania |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-07-2012, 10:58 Przepisy dotyczące holowania
|
|
|
Rozdział 3
Ruch pojazdów
Oddział 3
Holowanie
Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem,
2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności,
3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim,
4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie,
5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu,
6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy,
7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych ministrom obrony narodowej oraz właściwemu do spraw wewnętrznych.
2. Zabrania się holowania:
1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia,
2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,
3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego,
4) pojazdem z przyczepą (naczepą),
5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.
Czyli w myśl pogrubionego tekstu nie wolno holowac na lince jak dotychczas, pozostaje sztywny hol koszt około 60 zł na alledrogo. W sumie to o wiele bezpieczniejsze, po raz holuje się spokojnie że holowany ci w d..pke nie wjedzie. Oraz dla holowanego że szkód dodatkowych "twardym pedałem" nie narobi Także trza się zaopatrzyc |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:04
|
|
|
Ale przecież działanie hamulców nie jest uzależnione od silnika, hamulce działają, jedynie trzeba większej siły używać od hamowania... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:05
|
|
|
Bdm napisał/a: | jedynie trzeba większej siły używać od hamowania... |
Czyli jednak jest uzależnione sam sobie odpowiedziałeś |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:12
|
|
|
KrzychuB, nie jest uzależnione, bo można hamować, z tym ze bez "wspomagania" W autach z pneumatycznym, albo hydraulicznym systemem hamowania, trzeba używać sztywnego holu (autobusy, ciężarówki, niektóre dostawczaki) |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:17
|
|
|
Bdm, jeśli silnik nie chodzi nie działa dodatkowe wspomaganie. Więc bezpiecznie jest z tym sztywnym Ja niebawem go zakupie, bo myślałem że to droższy biznes jest |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:19
|
|
|
Sztywny jest bezpieczniejszy i wygodniejszy ale za to droższy i mniej poręczny, poza tym tak na prawdę mało kto wozi ze sobą linkę do holowania... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:27
|
|
|
Bdm napisał/a: | mało kto wozi ze sobą linkę do holowania... |
Ja mam zawsze zresztą użytkując tak młode autka jakie mamy to pasuje wozic
Jak kupie to zrelacjonuje jak się tym holuje (odczucia itp) |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:32
|
|
|
Kiedys cieniasa holowałem na sztywnym za Pajero - nawet go nie czułem Tipo nie poszalejesz, kwestia wagi i hamulców - nie mozesz targać cięższego auta, poza tym jedziesz normalnie - tyle że hamulce dostają bardziej w dupę - muszą zatrzymać dwa razy większą mase.
Jak masz wspomaganie to nie pośmigasz na lince bez silnika |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-07-2012, 11:41
|
|
|
raz się przydał - zresztą nie mój tylko pożyczony - ale porównaj wagę pajero ( ok 2100-2200kg ) nawet laweta z Mareą nie robiła dużego wrażenia - do cieniasa....
Tipo waży sporo mniej - Kajlon ma doświadczenie w holowaniu na sztywno T/T |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-07-2012, 12:05
|
|
|
ubek napisał/a: | Jak masz wspomaganie to nie pośmigasz na lince bez silnika |
Nie zgodzę się tutaj. Jeżeli jest hydrauliczne wspomaganie to sprawa wygląda tak samo jak z hamulcami, trzeba użyć siły. Jeżeli jest elektryczne zazwyczaj wystarczy włączyć zapłon. Ale zbyt długo nie podziała bez pracującego silnika - ładowania. Generalnie holować na lince można sprawne lub najwyżej lekko nie sprawne mechanicznie samochody |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2012, 15:22
|
|
|
Raz byłem holowany sztywnym jak się roboczy sprinter rozkraczył i eltekiem nas ściągał, bez porównania z linką... |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2012, 09:34
|
|
|
mnie drażni jak ludzie nie wiedzą jak oznakować wóz holowany.
Wystarczy dać trójkąt na tylną półkę, a większość włącza światła awaryjne. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-08-2012, 15:47
|
|
|
VEndriuV, bo ,,logicznie"myslacy ludzie uzywaja awaryjnych jak maja awarie.Takze podczas holowania |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-08-2012, 20:55
|
|
|
shagger78, wbrew przepisom i czy to takie logiczne i mądre to nie wiem.
Bo skąd wiesz gdzie ten ktoś bedzie chciał skręcić ? Wtedy pozbywa się kierunkowskazów.
Gdybyś znać przepisy i zasady jakich się stosować, widząc trójkąt na tylnej półce od razu byś wiedział co jest grane.
Jadac za autem, w którym migają awaryjne do tego się porusza lub stoi na światłach - skąd wiesz co się dzieje? Bedzie stał, zabierzesz się za wymijanie, a tu zonk, bo zaczyna rusza. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2012, 03:35
|
|
|
VEndriuV napisał/a: | Bedzie stał, zabierzesz się za wymijanie, a tu zonk, bo zaczyna rusza |
Co więcej, nagle na twoim pasie pojawia się holownik, bo zamierzali zmienić pas,czego nie mogli pokazać, bo kierunki i światła awaryjne jakoś słabo współpracują.
Jednak trójkąt bez świateł awaryjnych to zdecydowanie lepszy pomysł. Tym bardziej, że auto na holu bardziej przypomina zestaw z przyczepą, przy którym nie potrzeby używania awaryjnych. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2012, 23:29
|
|
|
W trakcie holowania NIE WOLNO używać świateł awaryjnych
Jak policjant zobaczy holowanego delikwenta z włączonymi światłami awaryjnymi to wręczy mu "promocyjny bilet" z kolorowego bloczku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
patrykl
witamy nowego
Dołączył: 08 Paź 2012 Posty: 6 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-10-2012, 19:23
|
|
|
Nie rozumiem, jak można w takiej sytuacji używać awaryjnych. Po co? Trójkąt na szybę, w miarę możliwości światła i trochę ostrożności. Niestety parę razy byłem holowany, parę razy holowałem. Nigdy nie było problemu. |
_________________ http://jak-biegac.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|