Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepisy dotyczące holowania
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-07-2012, 10:58   Przepisy dotyczące holowania

Rozdział 3

Ruch pojazdów

Oddział 3

Holowanie



Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem,

2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności,

3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim,

4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie,

5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne; zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu,

6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim - dwa układy,

7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu sztywnym, a od 4 do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się w razie holowania pojazdów jednostek wojskowych podporządkowanych ministrom obrony narodowej oraz właściwemu do spraw wewnętrznych.

2. Zabrania się holowania:

1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia,

2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony,

3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego,

4) pojazdem z przyczepą (naczepą),

5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.



Czyli w myśl pogrubionego tekstu nie wolno holowac na lince jak dotychczas, pozostaje sztywny hol koszt około 60 zł na alledrogo. W sumie to o wiele bezpieczniejsze, po raz holuje się spokojnie że holowany ci w d..pke nie wjedzie. Oraz dla holowanego że szkód dodatkowych "twardym pedałem" nie narobi :) Także trza się zaopatrzyc :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-07-2012, 11:04   

Ale przecież działanie hamulców nie jest uzależnione od silnika, hamulce działają, jedynie trzeba większej siły używać od hamowania...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-07-2012, 11:05   

Bdm napisał/a:
jedynie trzeba większej siły używać od hamowania...

Czyli jednak jest uzależnione :P sam sobie odpowiedziałeś :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-07-2012, 11:12   

KrzychuB, nie jest uzależnione, bo można hamować, z tym ze bez "wspomagania" W autach z pneumatycznym, albo hydraulicznym systemem hamowania, trzeba używać sztywnego holu (autobusy, ciężarówki, niektóre dostawczaki)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-07-2012, 11:17   

Bdm, jeśli silnik nie chodzi nie działa dodatkowe wspomaganie. Więc bezpiecznie jest z tym sztywnym :) Ja niebawem go zakupie, bo myślałem że to droższy biznes jest
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-07-2012, 11:19   

Sztywny jest bezpieczniejszy i wygodniejszy ale za to droższy i mniej poręczny, poza tym tak na prawdę mało kto wozi ze sobą linkę do holowania...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-07-2012, 11:27   

Bdm napisał/a:
mało kto wozi ze sobą linkę do holowania...

Ja mam zawsze :) zresztą użytkując tak młode autka jakie mamy to pasuje wozic :P

Jak kupie to zrelacjonuje jak się tym holuje (odczucia itp) :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-07-2012, 11:32   

Kiedys cieniasa holowałem na sztywnym za Pajero - nawet go nie czułem :D Tipo nie poszalejesz, kwestia wagi i hamulców - nie mozesz targać cięższego auta, poza tym jedziesz normalnie - tyle że hamulce dostają bardziej w dupę - muszą zatrzymać dwa razy większą mase.

Jak masz wspomaganie to nie pośmigasz na lince bez silnika :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-07-2012, 11:34   

ubek, czyli warto miec sztywny hol :P więc już się nie zastanawiam :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-07-2012, 11:41   

raz się przydał - zresztą nie mój tylko pożyczony - ale porównaj wagę pajero ( ok 2100-2200kg ) nawet laweta z Mareą nie robiła dużego wrażenia - do cieniasa....

Tipo waży sporo mniej - Kajlon ma doświadczenie w holowaniu na sztywno T/T :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-07-2012, 12:05   

ubek napisał/a:
Jak masz wspomaganie to nie pośmigasz na lince bez silnika :)

Nie zgodzę się tutaj. Jeżeli jest hydrauliczne wspomaganie to sprawa wygląda tak samo jak z hamulcami, trzeba użyć siły. Jeżeli jest elektryczne zazwyczaj wystarczy włączyć zapłon. Ale zbyt długo nie podziała bez pracującego silnika - ładowania. Generalnie holować na lince można sprawne lub najwyżej lekko nie sprawne mechanicznie samochody ;)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-08-2012, 15:22   

Raz byłem holowany sztywnym jak się roboczy sprinter rozkraczył i eltekiem nas ściągał, bez porównania z linką...
  
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2012, 09:34   

mnie drażni jak ludzie nie wiedzą jak oznakować wóz holowany.

Wystarczy dać trójkąt na tylną półkę, a większość włącza światła awaryjne.
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-08-2012, 15:47   

VEndriuV, bo ,,logicznie"myslacy ludzie uzywaja awaryjnych jak maja awarie.Takze podczas holowania :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-08-2012, 20:55   

shagger78, wbrew przepisom i czy to takie logiczne i mądre to nie wiem.

Bo skąd wiesz gdzie ten ktoś bedzie chciał skręcić ? Wtedy pozbywa się kierunkowskazów.
Gdybyś znać przepisy i zasady jakich się stosować, widząc trójkąt na tylnej półce od razu byś wiedział co jest grane.

Jadac za autem, w którym migają awaryjne do tego się porusza lub stoi na światłach - skąd wiesz co się dzieje? Bedzie stał, zabierzesz się za wymijanie, a tu zonk, bo zaczyna rusza.
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2012, 03:35   

VEndriuV napisał/a:
Bedzie stał, zabierzesz się za wymijanie, a tu zonk, bo zaczyna rusza

Co więcej, nagle na twoim pasie pojawia się holownik, bo zamierzali zmienić pas,czego nie mogli pokazać, bo kierunki i światła awaryjne jakoś słabo współpracują.
Jednak trójkąt bez świateł awaryjnych to zdecydowanie lepszy pomysł. Tym bardziej, że auto na holu bardziej przypomina zestaw z przyczepą, przy którym nie potrzeby używania awaryjnych.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2012, 23:29   

W trakcie holowania NIE WOLNO używać świateł awaryjnych :!:
Jak policjant zobaczy holowanego delikwenta z włączonymi światłami awaryjnymi to wręczy mu "promocyjny bilet" z kolorowego bloczku :badlos:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
patrykl 
witamy nowego


Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 6
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-10-2012, 19:23   

Nie rozumiem, jak można w takiej sytuacji używać awaryjnych. Po co? Trójkąt na szybę, w miarę możliwości światła i trochę ostrożności. Niestety parę razy byłem holowany, parę razy holowałem. Nigdy nie było problemu.
_________________
http://jak-biegac.pl
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load