Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ulepszenie silnika
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-12-2009, 11:19   Ulepszenie silnika

Witam mam takie pytanie. Czy można trochę zmodyfikować silnik 1.4 ie 8V?? Chodzi mi o dodanie kilku koników. Bo słyszałem i czytałem, że przerobili taki silnik i doszło nawet do 100KM
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 11:26   

kamyk0077, zrobić może i się da ale nie ma to większego sensu bo koszty będą duże. Lepiej kupić inne Tipo GT 2,0 115 KM i bez roboty masz więcej
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-12-2009, 11:29   

w dodatku nie wiadomo z czego części brac..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 11:44   

Stivi, można byłoby pokombinować z silnikiem 1,4 z uno turbo
  
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-12-2009, 11:45   

no ale raczej tylko swap a nie cos dodatkowego/innego pojedyncze cześci..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 11:48   

Stivi, no raczej tak :D
  
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:05   

Chyba, że właśnie wymienić silnik. Ale z tego co wiem to się nie opłaca bo za dużo też roboty chyba, że na 1.6 bo chodzi tutaj o części i elektrykę całą
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:06   

Chłopaki to zależy :) Jak ktoś umie sam i ma sprzęt to czemu nie. Plan głowicy, polerka kanałów, inny wałek, zdjęcie materiału z koła zamachowego i tłoków, przerobione dolot i wydech na 4:1, + oczywiście rzeczy typu uszczelki i pierścienie, ale kupując używany motor to samo musicie zrobić. Da się tam na pewno coś wyskrobać :)
_________________
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:09   

kamyk0077 napisał/a:
Ale z tego co wiem to się nie opłaca


Właśnie dlatego napisałem że lepiej kupić inne mocniejsze Tipo i po kłopocie. :D
  
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:20   

Młody, Tylko szkoda mojego sprzedawać, A na razie na inny nie mam kasy :( :(
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:23   

kamyk0077 napisał/a:
A na razie na inny nie mam kasy


Żeby osiągnąć 100KM też trzeba trochę włożyć kasy :D

kamyk0077 napisał/a:
Tylko szkoda mojego sprzedawać


No to jesteś w kropce :D
  
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-12-2009, 12:26   

Młody, No na to wygląda. Ale może mam zamiar włożyć filtr powietrza stożkowy i wydech przelotowy może to trochę poprawi osiągi bo trochę pomału się zbiera :( :(
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-12-2009, 12:28   

kamyk0077 napisał/a:
Młody, No na to wygląda. Ale może mam zamiar włożyć filtr powietrza stożkowy i wydech przelotowy może to trochę poprawi osiągi bo trochę pomału się zbiera :( :(


szkoda nerwów i pieniędzy.. lepiej jesli jest kawalek garazu kupic drugi silnik 1.4 i z czasem sobie przy nim dlubac..
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-12-2009, 13:44   

Każdy silnik da sie ulepszyć, wzmocnić. I pytanie o ile? To zależy głównie od nas a parametry które dała nam fabryka będą mówiły o żywotości.

1. Wał, korbowody i tłoki. Wydaje mi się że przyrost 30KM nie zniszczy go odrazu więc bierzemy zestaw na tzw. wyważanie dynamiczne. Czasami to juz dużo zmnienia w kulturze pracy naszego silnika ponieważ w fabryce nie przywiązują do tego aż tak dużej wagi, cierpliwi mogą przed tym zabiegiem wypolerować korbowydy na "lustro" co podniesie ich maksymalną wytrzymałość.
2. Głowica. Tu mamy dużo większe pole do popisu (zależnie od gotówki). Podstawą jest polerowanie kanałów wydechowych (dolotowe pozostawiamy w spokoju). Głowice należy splanować (zależnie od mocy którą chcemy uzyskać) i w przypadku używanej wyfrezować gniazda i dotrzeć nowe zawory po czym sprawdzić jej szczelność. Możemy też wprasować większe zawory z gniazdami z innych samochodów (dobrać na podstawie oryginalnych wymiarów).
2. Wałek rozrządu. Tu raczej sami nic nie zrobimy, no chyba że ktoś potrafi napawać krzywki, ale są dostępne różne zestawy (np. wałek turystyczny- cichy, sportowy, miejski i wiele innych)
3. Tłoki - tłoki możemy zastosować kłute w przypadku większych mocy (stare mogą się wypalić), gdy po zabiegu planowaniu głowicy wystąpi ryzyko spotkanie się zaworu z tłokiem należy wykonać frezy w tłokach pod kątem zaworu.
4. Turbo sprężarka - Wydaje mi sie że podstawowy element... boże :lol: książke można o tym napisac...
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 16:09   

Larry075, tylko czy jest sens pakować kilka tysi żeby zamiast 70KM mieć 100KM jak za 3-4 można mieć GT(115KM) a nawet Sedici(prawie 150KM) :roll:
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-12-2009, 19:03   

Młody, specjalnie napisałem to (a to tylko malutki wstęp), że by uświadomić wszystkim to, że jeśli komuś zalezy na mocy to prostrzym rozwiązaniem jest kupić silnik a jeśli ktoś lubi zabawe (jak ja) i czuje że mechanika to jest jego pasja to warto władować tyle kasy i zyskać coś bardziej cennego - doświadczenia bo z takiem śilnikiem jest kupa zabawy nie tylko przy projektowaniu/składaniu ale też podczas eksplatacji.

A co do mocy to jeśli masz zaplecze (frezarki, prasy, tokarki, szlifierki itp) to spokojnie z silnika 1400-1600 wyciśniesz 300KM :) ale to juz zabawa
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2009, 19:08   

Larry075 napisał/a:
jeśli ktoś lubi zabawe (jak ja) i czuje że mechanika to jest jego pasja to warto władować tyle kasy i zyskać coś bardziej cennego


No chyba że tak podchodzi się do tematu to wtedy tak jak piszesz można się pobawić :D

** Dodano: 26-12-2009, 19:08 **
Larry075 napisał/a:
A co do mocy to jeśli masz zaplecze (frezarki, prasy, tokarki, szlifierki itp) to spokojnie z silnika 1400-1600 wyciśniesz 300KM :) ale to juz zabawa


I gruby portfel
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-12-2009, 23:08   

Cytat:
I gruby portfel


No właśnie nie! Jeśli masz cały sprzęt potrzebny do regeneracji i modyfikacji silników (a to baaardzo dużo kosztuje) to prawie wszystko zrobisz sam (a bardziej maszyna) i cie mało wyniesie, a takto będziesz musiał oddwać np. szlif wału w jednej fabryce koszt xx a prasowanie nowych gniazd w innej koszt xx itp.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2009, 09:12   

Larry075, nie mów mi że 300KM wyciśniesz z 1,4 lub 1,6 tylko na frezarkach i tokarkach. :D
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-12-2009, 10:26   

Młody, 300 to może nie, ale chyba ze stówkę to dałoby radę :)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2009, 11:14   

meter30, stówkę to się zgodzę ale zacytowałem kolegę że do 300KM trzeba jeszcze grubego portfela a on stwierdził że wystarczą narzędzia także wynika z tego że miał na myśli trzy stówki :D
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-12-2009, 11:29   

Larry075, popieram, do tego trzeba mieć serducho ;D Ja już powoli zaczynam rozbierać stary silnik i myślę co jest do wymiany.
A tak wogóle to zmieniamy układ wtryskowy z SPI na MPI i 1.6 ma już 90KM, a 1.4 też dostanie w okolicy 80KM myślę
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2009, 12:14   

Ja w swoim mam wypolerowane kanały , splanowaną głowicę , nowe panewki , pierścienie, to co się dało to wypolerowane i koło zamachowe jest lżejsze. Jak będzie kasa to mam zamiar przerobić wydech. Po nowym roku wybieram się na hamownia , zobaczyć z ciekawości, czy odzyskał te konie z którymi wyjechał z fabryki.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-12-2009, 12:22   

a za 2000zł nie idzie wyposażyć tego w nitro ? :) na strzale powinien mieć 100 koni.może dałoby radę więcej ale nie sądzę żeby 1.4 długo to wytrzymało.
tyle że 2000zł + wartość tipo 1.4 = tipo gt lub sedici :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-12-2009, 13:00   

Leśniczy napisał/a:
a za 2000zł nie idzie wyposażyć tego w nitro ? :) na strzale powinien mieć 100 koni.


po strzale to silnik by powiedział bye bye :P
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load