|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ulepszenie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:47
|
|
|
Młody_, nie na frezarkach i tokarkach, mówiąc tak miałem na myśli całe wyposarzenie warsztatu samochodowego... czyli wszystko co potrzeba aby dobrze zrobić silnik.
Poza tym spróbuj wstawić jakąś dobrą turbinę (dobrą!), splanować głowice, zmienić charakterystykę krzywek rozrządu i wyposażyć silnik w jakiś normalny system paliwowy. Moc będzie wtedy ograniczona tylko i wyłącznie przez wydajność turbiny i bez problemu osiągniesz 200kucy. A inne, dalsze i niekoniecznie łatwe przeróbki mają na celu tylko wzmocnić silnik aby po pierwszych kilometrach nie powiedział właśnie "bye bye" i aby spalanie było znośne. A czego trzeba się strzec?
- Wypalenie denków tłoków
- Wypalenie gniazd zaworowych jak i samych zaworów
- Skrzywienie korbowodów
- Wybicie panewek i zniszczenie samego wału
- Spalania stukowego
O i myślę też że posiadacze silników bardzo dużej mocy i niewielkiej pojemności nie tankują zwykłej 98ki. Ogólnie wszystko się da zrobić ale trzeba zadać sobie pytanie, czy warto i czy mamy na to gotówkę (myślenie "cos się uzbiera" już skazuje projekt na nieukończenie).
Cytat: | a za 2000zł nie idzie wyposażyć tego w nitro ? na strzale powinien mieć 100 koni.może dałoby radę więcej ale nie sądzę żeby 1.4 długo to wytrzymało.
tyle że 2000zł + wartość tipo 1.4 = tipo gt lub sedici |
Jak juz pisałem, wytworzenie samej mocy to nic trudnego |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:55
|
|
|
Larry075, oczywiście masz rację ale uważam że szkoda czasu i kasy na przeróbki silnika 1,4 żeby miał 100KM jeżeli można bez problemu kupić GT-ka który ma 115KM i ma przystosowane do tego zawieszenie i hamulce a w 1,4 zawias i hamulce też będzie trzeba byłoby poprawić. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:00
|
|
|
Młody, nie będe się powtarzał:
Cytat: | [...] że jeśli komuś zalezy na mocy to prostrzym rozwiązaniem jest kupić silnik a jeśli ktoś lubi zabawe (jak ja) i czuje że mechanika to jest jego pasja to warto władować tyle kasy i zyskać coś bardziej cennego - doświadczenia bo z takiem śilnikiem jest kupa zabawy nie tylko przy projektowaniu/składaniu ale też podczas eksplatacji.
|
A poza tym 100KM to nie tragedia i zawieszenie, hamulce spokojnie wytrzymają. GDyby w fabryce wszystkie podzespoly wyliczali na 75KM to nie bylo by ciekawie...
@edit@
A po za tym sprzedanie starego i kupienie innego tiposa to dużo zabawy i w dodatku duze ryzyko że trafisz na bubla. A dobrze utrzymane tipo 1,4 napewno będzie lepiej hamował i lepiej zachwywał się na drodze niż srednio zadbane tipo gt |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:16
|
|
|
Larry075, nie bez powodu GT ma tarcze wentylowane 257.
Larry075 napisał/a: | A po za tym sprzedanie starego i kupienie innego tiposa to dużo zabawy |
Myślę że mniej niż rozbieranie i składanie silnika od nowa. Nie mówię już o przeróbkach.
Larry075 napisał/a: | w dodatku duze ryzyko że trafisz na bubla |
To już inna rzecz.
Larry075 napisał/a: | A dobrze utrzymane tipo 1,4 napewno będzie lepiej hamował i lepiej zachwywał się na drodze niż srednio zadbane tipo gt |
Ale ja nie napisałem żeby kupić GT średnio zadbane albo nic z nim nie robić |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:23
|
|
|
Młody, ale jak ktoś lubi i ma do tego smykałkę to i z 1.4 zrobi bardzo mocny silnik. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:26
|
|
|
Maciek, chyba że ktoś podejdzie do sprawy hobbystycznie i będzie chciał mieć jedyne w swoim rodzaju 1,4 to rozumiem. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 21:37
|
|
|
Młody, No nie wiem jakie ma tarcze, no skoro wentylowane to dobrze, no ale porównaj tarcze wentylowaną o znacznym zużyciu a gładką tarcze pojeczyńczą to efektywność hamowania będzie różna. U siebie w swoim 1,4 mam tarcze po toczeniu i mimo że hamuje tylko przód efektywność jest naprawde powalająca i w porównaniu do sierry w rodzinie, która ma wentylowane tarcze wypada lepiej. Ale za to moje sie szybciej męczą, przy ostrej jeździe w granicach 150-180, w trasie gdzie często trzeba szybko i często zwalniać bo ktoś jest na naszym pasie to po kilku kilometrach pedał robi się gumowy i hamuje gorzej. Nie ulega dyskusji to, że gdy chcemy wiekowy już samochód używać sportowo to niestety ale poza silnikiem musimy trochę tych pieniędzy włożyć. Przyznam szczerze że gdy przekraczam 100km/h juz patrze się na dyndający krzyżyk i prosze ze by tylko mi się koło nie odkręciło, że by hamulce nie zawiodły... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|