odpalenie po krótkim postoju |
Autor |
Wiadomość |
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 12:16 odpalenie po krótkim postoju
|
|
|
Mam kolejny problem.
Po zgaszeniu silnika od ok. 10min do ok. 4-5 godzin mam mały problem z jego odpaleniem. Podczas zapalania muszę dodać gazu i wtedy zaskakuje. Żeby nie zgasło trzeba potrzymać nogę lekko na gazie (ok. 5 - 10 sek.) - dopiero wtedy obroty są dobre i nie spadają.
Po dłuższym postoju odpala idealnie - nie ma najmniejszych problemów (i zimą i latem).
O co może chodzić |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 12:58
|
|
|
ogolni eto jest tak
to nie jest molody samochod i trza mu ciut gazu dodac
z drugiej strony to masz cos z zasilaniem paliwa mowiac blizej z cisnieniem. nie masz podawanego odpowiedniego cisnienia paliwa za rozruch dlatego ni odpala od pyknięcia tylko trza go trochu pomęczyc. jaka przyczyna ?? jest ich cała masa, wtryski, pompa, ogolni ezasilanie paliwem, nie pisze ze masz coś uszkodzonego tylko masz to poprostu już troche eksploiatowane i nie działa już tak jak za młodu
pozatym kiedy występuje ten problem??
na BENZYNIE czy na GAZIE ??
to jest dosc wazne |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 13:06
|
|
|
Odpalam na benzynie - potem gaz włącza się automatycznie.
W sumie na gazie nie próbowałem go nigdy odpalać. |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 15:14
|
|
|
zależy jak dużo tego gazu musisz dodać...
bardzo możliwe, że masz coś zapchane/przytkane po prostu, niekoniecznie wyekploatowane tak już... jak by powymieniać to i owo i poczyścić to może będzie lepiej...
gazu zawsze troszkę trzeba dodać przy zapalaniu, ale niezbyt dużo, chyba, że masz puste przewody by pociągnął....
ja jak odpalam na gazie to od razu jest OK, ale jak długo nuie odpalam i nie jeżdżę na benzynie to też chwilkę muszę podpompować i pokręcić nim pociągnie na benzynie (odpali na pb)...
może tobie coś pompa nie domaga albo się przytkało, dzisiejsze paliwa są jakie są...
poczytaj na forum o ukł paliwowym i jak sprawdzić wydajność (odczep wąż i zobacz ile benzyny w jakim czasie poleci do butelki i podobne próby...); a filterek paliwa?
może masz jakieś syfy, póki leci to leci... przerwiesz - trzeba czekać aż opadną...
ew. spróbuj jak będzie ciężko odpalić ale odpalisz po kręceniu dłuższym go przegazować na benzynce czy przytykać ręką wlot powietrza by ciągnął na siłę, to może ew syfy przessa... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 15:25
|
|
|
W silniku 1.6 na gaźniku w ksiązce obsługi pisze ze trzeba odpalać z wcisnietym gazem, z wtryskiem wydaje mi sie ze powinno odpalać bez gazu... |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 18:00
|
|
|
A może mam podobnie jak unknown napisał.
Odpalam tylko na benzynie a jeżdżę tylko na gazie więc może mam puste przewody paliwowe i on musi sobie pobrać benzynę a to troszke trwa.
Co myślicie |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 18:29
|
|
|
moley napisał/a: | ogolni eto jest tak
to nie jest molody samochod i trza mu ciut gazu dodac |
ogólnie to jest tak,że samochody na wtrysku i z automatycznym ssaniem zapala sie bez gazu |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
BYQ
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 12 Cze 2005 Posty: 88 Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 19:32
|
|
|
ego napisał/a: | ogólnie to jest tak,że samochody na wtrysku i z automatycznym ssaniem zapala sie bez gazu |
Też mi sie tak wydaje, zwłaszcza ze ciśnienie wstępne robione jest przez pompe zaraz po przekreceniu kluczkyka |
_________________
Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000
CLIO SWAP |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-06-2006, 20:09
|
|
|
Witam !
Takie zachowanie to moze byc min. przytkany kanal obejsciowy przepustnicy. Zimny silnik elektrozaworem reguluje sobie dawke powietrzq. |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 08:20
|
|
|
W piątek lub sobotę jak czas pozwoli pojade do warsztatu sprawdzić ten kanał obejściowy przpustnicy. Mam nadzieje, że pomoże
Co jeszcze mam sprawdzić Ja się na tym zupełnie nie znam i jak już tam jadę to może mi podpowiecie co jeszcze sprawdzić w związku z tą usterką (żeby ciągle nie jeżdzić i nie dawać im kasy ) |
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-06-2006, 10:20
|
|
|
ToMeG pojeżdzij troche tylko na benzynie i ZGAŚ go na benzynie.Zobacz czy się coś poprawiło. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 21:37
|
|
|
dokładnie, przegoń porządnie na benzynie (może coś przytkane) i zgaś na benzynie (by była w przedowach itp) i potem spróbuj odpalić na benzynie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ToMeG.
Wiek: 45 Dołączył: 10 Lut 2006 Posty: 28 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2006, 19:22
|
|
|
Pojeździłem nim sporo na benzynie i trochę pomogło. Szybciej odpala niż jak jeździłem nim na gazie, ale to jeszcze nie jest to. Rano odpala znacznie lepiej.
|
_________________ ToMeG.
Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;
POLISH CLONING TEAM |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2006, 19:27
|
|
|
W przypadku niesprawnej pompy paliwa raczej nie byłoby różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny i czy stał godzinę czy pięć, a poza tym nie byłaby możliwa jazda na benzynie. Benzyna z przewodów paliwowych nie cofa się do zbiornika (chyba że jest uszkodzona pompa). |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-08-2006, 22:32
|
|
|
Ten przypadek jest typowy dla zaworu EGR, zaślep wlot tego zaworu i będziesz mógł zawsze zapalić na ciepłym silniku. Dziej się tak za sprawą stałego otwarcia tego zaworu - dostajesz na wlot spaliny o ile silnik jest zimny i działa ssanie to sobie poradzi, natomiast po jeździe, gdy silnik jest ciepły i ssanie się nie włączy istnieje problem z zapłonem mieszanki ubogiej za sprawą zasysania przez EGR - robi on niepotrzebną rewolucje w układzie dolotowym i bez dodania gazu trudno jest odpalić, na koniec dodam, iż miałem taki sam przypadek i zaślepienie tego zaworu pomogło. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 06:14
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Ten przypadek jest typowy dla zaworu EGR, zaślep wlot tego zaworu i będziesz mógł zawsze zapalić na ciepłym silniku. |
Tomilee, a konkretnie który zawór i jak zaślepiłeś bo w układzie EGR jest kilka zaworów? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 11:01
|
|
|
Zawór który jest ulokowany na kolektorze dolotowym od lewej strony - patrząc od produ samochodu. Trzeba odkręcić 2 śruby (na klucz 10-tkę), a następnie wyciąc z blaszki zaślepke i całość razem z zaślepką skręcić. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-08-2006, 17:37
|
|
|
Chyba jutro odetne to ustrojstwo.
A co zrobiłeś z wężykami sterującymi pozostałe zaworki EGR-u? Jeden chyba idzie właśnie od kolektora. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 22:24
|
|
|
W głowicy jest czujnik zaworu od niego odchodzą 2 przewody - ja je zostawiłem razem z tym czujnikiem, wspomniane już przewodziki wchodzą do takiego okrągłego ustrojstwa a z niego odchodzi jeden do właściwego zaworu recyrkulacji. Ten przewód zdjąłem. Do tego właściwego zaworu dochodzi rurka z kolektora wylotowego - rurkę zostawiłem wraz z połączeniem jej do zaworu, zaślepiłem jedynie wlot z zaworu do dolotu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-08-2006, 23:14
|
|
|
Witam !
Jarek poprostu tam gdzie jest laczenei z kolektorem ssacym tych wezy to je zaslepiasz badz laczysz razem i po problemie wazne aby bylo szczelne! |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-08-2006, 08:46
|
|
|
Jarek zaślepiłeś to dziadostwo ? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Cimel
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 04 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Czeladz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2006, 11:21
|
|
|
Tez tak wlasnie mam ze po krotkim czasie nie moge odpalic,wtedy musze dodac troche gazu troche ssania.Nie wiem dlaczego tak sie dzieje,moze gdzies nie dochodzi gaz ale albo cos ze szczotkami w rozruszniku.Co to moze byc |
_________________ Cimelson Fiata Tempry |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-08-2006, 19:15
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Jarek zaślepiłeś to dziadostwo ? |
Częściowo zaślepiłem. Na razie wstawiłem blaszkę między połączenie zaworu (do którego dochodzi metelowa rura z wydechu) z kolektorem dolotowym. Muszę jeszcze zrobić porządek z przewodami.
Na razie jednak muszę się zająć doprowadzeniem silnika do porządku bo ostatnio mam z nim poważniejsze problemy. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
|