Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpalenie po krótkim postoju
Autor Wiadomość
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 12:16   odpalenie po krótkim postoju

Mam kolejny problem.
Po zgaszeniu silnika od ok. 10min do ok. 4-5 godzin mam mały problem z jego odpaleniem. Podczas zapalania muszę dodać gazu i wtedy zaskakuje. Żeby nie zgasło trzeba potrzymać nogę lekko na gazie (ok. 5 - 10 sek.) - dopiero wtedy obroty są dobre i nie spadają.
Po dłuższym postoju odpala idealnie - nie ma najmniejszych problemów (i zimą i latem).
O co może chodzić :?:
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2006, 12:58   

ogolni eto jest tak
to nie jest molody samochod i trza mu ciut gazu dodac

z drugiej strony to masz cos z zasilaniem paliwa mowiac blizej z cisnieniem. nie masz podawanego odpowiedniego cisnienia paliwa za rozruch dlatego ni odpala od pyknięcia tylko trza go trochu pomęczyc. jaka przyczyna ?? jest ich cała masa, wtryski, pompa, ogolni ezasilanie paliwem, nie pisze ze masz coś uszkodzonego tylko masz to poprostu już troche eksploiatowane i nie działa już tak jak za młodu

pozatym kiedy występuje ten problem??
na BENZYNIE czy na GAZIE ??
to jest dosc wazne
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 13:06   

Odpalam na benzynie - potem gaz włącza się automatycznie.
W sumie na gazie nie próbowałem go nigdy odpalać.
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2006, 15:14   

zależy jak dużo tego gazu musisz dodać...
bardzo możliwe, że masz coś zapchane/przytkane po prostu, niekoniecznie wyekploatowane tak już... jak by powymieniać to i owo i poczyścić to może będzie lepiej...
gazu zawsze troszkę trzeba dodać przy zapalaniu, ale niezbyt dużo, chyba, że masz puste przewody :) by pociągnął....
ja jak odpalam na gazie to od razu jest OK, ale jak długo nuie odpalam i nie jeżdżę na benzynie to też chwilkę muszę podpompować i pokręcić nim pociągnie na benzynie (odpali na pb)...
może tobie coś pompa nie domaga albo się przytkało, dzisiejsze paliwa są jakie są...
poczytaj na forum o ukł paliwowym i jak sprawdzić wydajność (odczep wąż i zobacz ile benzyny w jakim czasie poleci do butelki i podobne próby...); a filterek paliwa?
może masz jakieś syfy, póki leci to leci... przerwiesz - trzeba czekać aż opadną...

ew. spróbuj jak będzie ciężko odpalić ale odpalisz po kręceniu dłuższym go przegazować na benzynce czy przytykać ręką wlot powietrza by ciągnął na siłę, to może ew syfy przessa...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 15:25   

W silniku 1.6 na gaźniku w ksiązce obsługi pisze ze trzeba odpalać z wcisnietym gazem, z wtryskiem wydaje mi sie ze powinno odpalać bez gazu...
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-06-2006, 18:00   

A może mam podobnie jak unknown napisał.
Odpalam tylko na benzynie a jeżdżę tylko na gazie więc może mam puste przewody paliwowe i on musi sobie pobrać benzynę a to troszke trwa.
Co myślicie :?:
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 18:29   

moley napisał/a:
ogolni eto jest tak
to nie jest molody samochod i trza mu ciut gazu dodac


ogólnie to jest tak,że samochody na wtrysku i z automatycznym ssaniem zapala sie bez gazu :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
BYQ 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 12 Cze 2005
Posty: 88
Skąd: Kraków/Jasło
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 19:32   

ego napisał/a:
ogólnie to jest tak,że samochody na wtrysku i z automatycznym ssaniem zapala sie bez gazu :lol:

Też mi sie tak wydaje, zwłaszcza ze ciśnienie wstępne robione jest przez pompe zaraz po przekreceniu kluczkyka
_________________

Tempra 1.6 159A3.000
Bravo 1.8 GT 182A2.000 ;)

CLIO SWAP
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-06-2006, 20:09   

Witam !

Takie zachowanie to moze byc min. przytkany kanal obejsciowy przepustnicy. Zimny silnik elektrozaworem reguluje sobie dawke powietrzq.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2006, 08:20   

W piątek lub sobotę jak czas pozwoli pojade do warsztatu sprawdzić ten kanał obejściowy przpustnicy. Mam nadzieje, że pomoże :)
Co jeszcze mam sprawdzić :?: Ja się na tym zupełnie nie znam i jak już tam jadę to może mi podpowiecie co jeszcze sprawdzić w związku z tą usterką :?: (żeby ciągle nie jeżdzić i nie dawać im kasy :D )
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-06-2006, 10:20   

ToMeG pojeżdzij troche tylko na benzynie i ZGAŚ go na benzynie.Zobacz czy się coś poprawiło.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2006, 21:37   

dokładnie, przegoń porządnie na benzynie (może coś przytkane) i zgaś na benzynie (by była w przedowach itp) i potem spróbuj odpalić na benzynie...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ToMeG. 



Wiek: 45
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-06-2006, 19:22   

Pojeździłem nim sporo na benzynie i trochę pomogło. Szybciej odpala niż jak jeździłem nim na gazie, ale to jeszcze nie jest to. Rano odpala znacznie lepiej.
:?: :?: :?:
_________________
ToMeG.

Tempra; 2,0; benzyna/gaz; 1992;


POLISH CLONING TEAM
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2006, 19:27   

W przypadku niesprawnej pompy paliwa raczej nie byłoby różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny i czy stał godzinę czy pięć, a poza tym nie byłaby możliwa jazda na benzynie. Benzyna z przewodów paliwowych nie cofa się do zbiornika (chyba że jest uszkodzona pompa).
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-08-2006, 22:32   

Ten przypadek jest typowy dla zaworu EGR, zaślep wlot tego zaworu i będziesz mógł zawsze zapalić na ciepłym silniku. Dziej się tak za sprawą stałego otwarcia tego zaworu - dostajesz na wlot spaliny o ile silnik jest zimny i działa ssanie to sobie poradzi, natomiast po jeździe, gdy silnik jest ciepły i ssanie się nie włączy istnieje problem z zapłonem mieszanki ubogiej za sprawą zasysania przez EGR - robi on niepotrzebną rewolucje w układzie dolotowym i bez dodania gazu trudno jest odpalić, na koniec dodam, iż miałem taki sam przypadek i zaślepienie tego zaworu pomogło.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 06:14   

Tomilee napisał/a:
Ten przypadek jest typowy dla zaworu EGR, zaślep wlot tego zaworu i będziesz mógł zawsze zapalić na ciepłym silniku.


Tomilee, a konkretnie który zawór i jak zaślepiłeś bo w układzie EGR jest kilka zaworów?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-08-2006, 11:01   

Zawór który jest ulokowany na kolektorze dolotowym od lewej strony - patrząc od produ samochodu. Trzeba odkręcić 2 śruby (na klucz 10-tkę), a następnie wyciąc z blaszki zaślepke i całość razem z zaślepką skręcić.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 17:37   

Chyba jutro odetne to ustrojstwo.
A co zrobiłeś z wężykami sterującymi pozostałe zaworki EGR-u? Jeden chyba idzie właśnie od kolektora.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-08-2006, 22:24   

W głowicy jest czujnik zaworu od niego odchodzą 2 przewody - ja je zostawiłem razem z tym czujnikiem, wspomniane już przewodziki wchodzą do takiego okrągłego ustrojstwa a z niego odchodzi jeden do właściwego zaworu recyrkulacji. Ten przewód zdjąłem. Do tego właściwego zaworu dochodzi rurka z kolektora wylotowego - rurkę zostawiłem wraz z połączeniem jej do zaworu, zaślepiłem jedynie wlot z zaworu do dolotu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-08-2006, 23:14   

Witam !

Jarek poprostu tam gdzie jest laczenei z kolektorem ssacym tych wezy to je zaslepiasz badz laczysz razem i po problemie wazne aby bylo szczelne!
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-08-2006, 08:46   

Jarek zaślepiłeś to dziadostwo ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Cimel 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Czeladz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-08-2006, 11:21   

Tez tak wlasnie mam ze po krotkim czasie nie moge odpalic,wtedy musze dodac troche gazu troche ssania.Nie wiem dlaczego tak sie dzieje,moze gdzies nie dochodzi gaz ale albo cos ze szczotkami w rozruszniku.Co to moze byc
_________________
Cimelson Fiata Tempry
     assistance
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-08-2006, 19:15   

Tomilee napisał/a:
Jarek zaślepiłeś to dziadostwo ?


Częściowo zaślepiłem. Na razie wstawiłem blaszkę między połączenie zaworu (do którego dochodzi metelowa rura z wydechu) z kolektorem dolotowym. Muszę jeszcze zrobić porządek z przewodami.
Na razie jednak muszę się zająć doprowadzeniem silnika do porządku bo ostatnio mam z nim poważniejsze problemy.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load