|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tipo 2,0 16V SediciValvole |
Autor |
Wiadomość |
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 00:19 Fiat Tipo 2,0 16V SediciValvole
|
|
|
Już jakiś czas uczęszczam na forum, lecz w końcu odważyłem się pokazać moją maszynę w tym dziale.
Jakiś czas temu myślałem o jego sprzedaży i zamieściłem ogłoszenie, lecz było mi go żal więc wziąłem
brzemię na siebie i ostro zabrałem się do renowacji.
Jeśli popełnię jakąś gafę, wybaczcie jestem nowicjuszem jeśli chodzi o Sedici.
Na początek kilka danych:
Fiat Tipo 2,0 16V SediciValvole
Rocznik:
1991
Kolor:
Czarny
Wyposażenie:
Centralny zamek
Elektryczny szyberdach
Elektrycznie otwierane szyby
Elektryczne lusterka
Wersja z panelem AGT
Opony:
Lato
Przód Uniroyal 195/50 R15 6mm
Tył Semperit 185/55 R15 5mm
Felgi:
Seria Abarth 15"
Zima Stal 14"
Może krótka historia autka. od 1991 roku do 2007 przebywało sobie w DE, tamtejszy właściciel dbał
jak trzeba, z istotnych rzeczy wiem że wymienił przednie błotniki na nowe niemieckie zamienniki z racji
korozji oryginalnych, nie zdążył ich pomalować, w 2007 roku Tipo zostało sprowadzone do pl.
Sądzę iż właściciel nie miał pojęcia o wartości tego pojazdu ponieważ traktował go jak zwykły dupowóz
który się tylko tankuje, co za tym idzie nastąpił szereg zaległości. Auto po zakupie wyglądało tak:
Zacznę od blacharki przodu, niedawno gdy wystawiałem w giełdzie, padło kilka pytań o przód sformułowanych
tak że sam się wystraszyłem że autko mogło być po straszliwym dzwonie, otóż sprawdziłem to dokładnie,
rozebrałem go w celu oględzin podłóżnic, co za tym idzie stwierdzam iż uszkodzeniu uległ jedynie pas przedni
który fabrycznie jest zgrzewany z podłóżnicami, widać że ktoś wymienił sam pas na nowy i zespawał go z
podłóżnicami w prawidłowej pozycji, nie ma śladów grzania lub prostowania podłóżnic, widać dokładnie
dokąd używany był pędzel z gumką blacharską co widać na zdjęciach:
Na pewno atrapa jest wymieniona tamta pewnie nie przeżyła oraz maska. Lampy są Originali Ricambi.
Zderzak też Oryginał i dzięki temu widać że to na szczęście nie był jakiś mocny dzwon, pękł w widocznych miejscach:
Gruntowna renowacja trwa, na razie robię lewą stronę bo tak mi trzymać wygodnie auto przed garażem,
wziąłem się za przedni błotnik:
Oraz blacharkę tylnego błotnika, jak widzieliście na fotce z zakupu ostro go zeżarła ruda, na dzień dzisiejszy wygląda tak:
Ruda wycięta do cna, ukształtowany odpowiednio element został wspawany w taki sposób że użyłem minimum
kitu, podkład czeka aż postawię Tipo na kołach i wjadę do garażu w celu dokończenia
Przy okazji usunąłem korozję całego nadkola, wspawałem kilka ubytków, zabezpieczyłem antykorozyjnie i zakonserwowałem oto efekt:
Oraz przód, aż po sam kielich:
Na dniach piaskuję felgi oraz maluję w oryginalny kolor.
W planach oczywiście lakierowanie maski oraz prawego błotnika, myślę ze przed świętami już zacznę, po lakierowaniu zdejmę
zniszczone pseudokarbonowe nalepki ze słupków i wypoleruje całe autko, dokończę konserwację łącznie z podłogą.
Już nie mogę się doczekać
No nic na dziś wystarczy wrażeń, nie chce wszystkiego w jednym poście opisywać po za tym śpiący jestem.
Czekam na Wasze komentarze, krytykę, rady etc.
Dalsze postępy będę już opisywał na bieżąco, cieszę się ze wstęp mam już za sobą, dziękuję za lekturę |
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 00:55
|
|
|
Zrób coś jeszcze z hamulami hehe i lampy nie sa ori od sedici
Ale ogolnie chwali się ze nie pozwalasz mu odejść i bedziesz go repajrował
Powodzonka |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-04-2012, 04:58
|
|
|
I elegancja Cieszę się że reanimujesz Powodzenia i cierpliwości
Ps. Co do błotników, ja mam Tipka też z zagranicy ale błotniki tylne są oryginały od początku ich nie je Nie wiem czemu tak jest, ale co widzę Tipka w PL to mu zżera właśnie te błotniki |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2012, 07:28
|
|
|
Gratuluje podejscia Tak trzeba,bo niedlugo bedzie mozna takiego tipka obejrzec tylko na obrazku.Takie felgi jak masz strasznie mi sie podobaly ale nie bylo gdzie kupic kompletu bo mialem 2.0 GT ale na 8 wentylach,tez czarne:)Nie wiem czy wiesz jak wygladaly w oryginale te felgi ale ja widzialem 2 nowe i bylo to polerowane aluminium pokryte jedynie bezbarwna warstwa lakieru.A otwory byly jakos pomalowane ciemnym szarym.Pieknie blyszczaly w sloncu:)Mialem gdzies fotke. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-04-2012, 08:03
|
|
|
Nie no ogólnie fajnie, ze go reanimujesz i powodzenia życzę
SilentAssassin napisał/a: | Zima Stal 14" |
Tu mnie cos zastanowiło, mianowicie, jesli jest ori Sedici, to jakim cudem ty fele 14ki na niego zmieściłeś |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2012, 09:23
|
|
|
Takie trochę skundlone to sedici...
Przód po liftowy, tylna klapa ze znaczkiem 2.0 ie czyli chyba od 8mio zaworowej wersji, te felgi 14nastki, ogólnie strasznie pomieszane ze zwykłym 8v, ale może coś z tego będzie jeszcze jeśli właściciel nie odpuści, powodzenia! |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:11
|
|
|
Jeśli uda się zbliżyć autko do poziomu oryginału, to może być naprawdę coś. Trzeba przyznać, iż Tipek trochę pomieszany. Tylne klosze lamp, również nie są od Sedici. Plastikowa obudowa światełek tablicy rejestracyjnej, również od zwykłego modelu. Podejrzewam, że klapa została wymieniona w całości, jeśli nie to niech właściciel się wypowie Chwali Ci się, iż coś się wokół Tipka dzieje. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:20
|
|
|
Owszem skundlone, ktoś miał wyobraźnie, a teraz wg Waszych sugestii szanowni koledzy:
albert1991 hamulce idą do odświeżenia, przód lampy sprawdziłem dokładnie i:
Lewa Valeo
Prawa CARELLO
Więc lampy na pewno poszły na butelki stąd już wiemy czemu poliftowe lampy ale mi się podobają i chyba tak zostawię.
Ewentualnie pokażcie mi jak wyglądają ori do tego modelu.
egon jeśli chodzi o te 14" stal, to miałem wcześniej punto 5D i została mi ta stal z niego i miałem nadzieje że podejdą,
byłem rano w garażu przypasować i z dwojga złego na szczęście nie podejdą bo zaciski i tarcze z przodu nie
puszczają co świadczy o tym że układ hamulcowy ori Sedici xD Zatem kolejna sprawa wyjaśniona.
maxi dzięki za podpowiedź, najbardziej mi się właśnie podobają te lampy, chciałbym je zostawić, co do znaczka to zerwać go ?
Lubie zrywać znaczki z moich aut xD
A teraz z przyjemniejszych rzeczy:
Lakierek zakupiony dziś próbne pryskanie:
Felgi jadą do zdjęcia butków,a potem do piasku:
listewki te nad tylnymi szybami były złuszczone, a oto są już przygotowane do pryskania:
No i mam do Was pytanie, jest taki element do którego przykręca się z dołu zderzak, jest podziurawiony jak ser szwajcarski,
sztukować go blachą czy odciąć w pizdu poniżej górnej dziury od wsuwki zderzaka? Bo nawet jeśli go będę sztukował,
to i tak nie będzie sztywny jak z fabryki i nie będzie pełnił swojej funkcji, myślę że zderzak który trzymał się na wkrętach
i tak wytrzyma jak go poprawnie zamontuje, co myślicie? :
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:28
|
|
|
Kombinuj jakoś nowy wieszak, z tego nic nie będzie. A co do reszty auta, to wierzę, że dasz rade i tak go odpicujesz, że Chip Foose zmięknie |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:39
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Kombinuj jakoś nowy wieszak, z tego nic nie będzie. A co do reszty auta, to wierzę, że dasz rade i tak go odpicujesz, że Chip Foose zmięknie |
Dziękuję problem w tym że Chip rzadko robi coś na oryginała xD
Zatem ogłoszenie, ma ktoś dostęp do takich w miarę wieszaków ? nie chce mi się tego sztukować wolę poświęcić swoją cenną energię na resztę wymagającego autka |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:45
|
|
|
SilentAssassin napisał/a: | Chip rzadko robi coś na oryginała |
Nie licząc mechaniki to Chip tylko poprawia oryginały. Rzucisz tipolca na asfalt, dasz naprawdę solidne koło i pomalujesz na pomarańczowo i czarno z bardzo delikatnymi dodatkami to będziesz miał w skrócie Foose style.
Ale trzymając się tematu. Takiego wieszaka już nigdzie nie kupisz, tu może pomóc tylko rzemieślnik. Ja bym wyciął to do zdrowego i wspawał ,,coś'' podszykowane na wymiar. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 10:49
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | SilentAssassin napisał/a: | Chip rzadko robi coś na oryginała |
Nie licząc mechaniki to Chip tylko poprawia oryginały. Rzucisz tipolca na asfalt, dasz naprawdę solidne koło i pomalujesz na pomarańczowo i czarno z bardzo delikatnymi dodatkami to będziesz miał w skrócie Foose style.
Ale trzymając się tematu. Takiego wieszaka już nigdzie nie kupisz, tu może pomóc tylko rzemieślnik. Ja bym wyciął to do zdrowego i wspawał ,,coś'' podszykowane na wymiar. |
No właśnie poprawia a ja chcę przynajmniej go przywrócić do stanu trzeźwości, im bardziej mi się uda tym lepiej, nie myślę nawet o poprawianiu oryginału, bo Tipo jest wręcz idealne
Co do wieszaka, mam trochę blachy odrysuje wzór no trzeba będzie zrobić taką wytłoczkę, zatem czekajcie na efekty dziś się za to biorę |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 11:37
|
|
|
SilentAssassin, http://allegro.pl/wsporni...2190402949.html i po problemie |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 12:01
|
|
|
Dzieki Zadzwoniłem i do jutra mi gość sprawdzi czy mają prawy i lewy, jednej sztuki mi sie nie opłaca kupować. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-04-2012, 12:23
|
|
|
Widze szybko dzialasz Powodzonka |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 13:26
|
|
|
Jeśli odświeżasz to auto to zbieraj paragony na wszystko co się da. Normalnie jest warte grosze, wpakujesz kilka tysięcy i nikt tego przy ewentualnej szkodzie(tfu tfu) nie weźmie pod uwagę nawet.
Nie życzę nikomu, ale kolega miał stare audi z 86 roku i paragony pozwoliły mu otrzymać godne odszkodowanie przy szkodzie nie z jego winy. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2012, 19:46
|
|
|
SilentAssassin, mają lewy i prawy , bo dowiadywałem się |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-04-2012, 22:03
|
|
|
No i super, naprawdę zycze powodzenie,bo szkoda autka, potrafi się odwdzieczyc.
A jak tam stan silnika? |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2012, 00:03
|
|
|
Dzięki koledzy za motywację Na razie nie patrzę na mechanikę, teraz czysta robota, jak skończę lakierowanie, konserwacje, lakierowanie felg i postawie go na kołach to będę myślał nad silnikiem, komp diagnostyczny już czeka na podpięcie.
Po ciężkim dniu walki z felgami, rozebraniu, piaskowaniu, szlifowaniu nastała przyjemnośc polegająca na pokryciu ich podkładem 2k oto efekt:
Jutro wieczorem je może już założę. Ale najpierw czeka mnie walka z hamulcami, potem spróbuję odratować te wsporniki zderzaka, bo jednak 100zł to wolę dołożyć do czegoś innego.
Wyszedłem sobie z garażu dziś i mnie tak oto przyjemnie nastroiło:
Pozdrawiam i do przeczytania! |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2012, 17:48
|
|
|
SilentAssassin, Podziwiam zapał jaki postanowiłeś włożyć w te autko. Osobiście uważam że warto bo te auta lubią się odwdzięczać właścicielowi super Sedici. MArzy mi się kiedyś taki silnik w swoim Tipolocie. Życzę aby pracę postępowały jak najszybciej Pozdrawiam |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-04-2012, 18:12
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Osobiście uważam że warto bo te auta lubią się odwdzięczać właścicielowi | ... coraz to nowymi awariami
Niejeden z forum zainwestował już w tipo tysiące, a po krótkim czasie tipo wymagało kolejnych tysięcy
Sorki za OT |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2012, 18:13
|
|
|
Guzik, zależy wszystko w jakich rękach było. U mnie odpukać nic poważnego się nie psuję. Same pierdoły a troszkę już nim przejeździłem kilometrów. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
SilentAssassin
Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2011 Posty: 19 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2012, 21:29
|
|
|
Dzięki chłopaki za wsparcie!
Jeśli chodzi o wkładanie tysięcy, ja staram się włożyć tyle ile się należy temu autu, jak bym wszystko dawał robić obcym,
to nie dość że nie zrobili by tego tak jak bym chciał, raczej potraktowali powierzchownie i niedbalsko, to do tego nie wyrobił bym się z kosztami robocizny.
Moja praca przy tym aucie to pasjonacka przyjemność a nie przykry obowiązek, robiąc coś własnymi rękoma,
mam pewność że wszystkiego dopilnowałem, kasę za "robociznę" przeznaczam na niezbędne koszty materiałowe.
A teraz postępy
Tylny błotnik ukończony, niestety padało kilka dni i nie zdążyłem zrobić foty na "sucho"
Czyli karoseria pozbawiona już kompletnie niedoskonałości, pozostaje mi wypolerować całe autko, wyregulować szparki, jak wiemy przy takim stażu elementy opadają, wyrabiają się nieco. ale to na już na końcu.
Felgi w czwartek sobie już schły w ciepełku:
A dziś raczyłem je już ubrać, założyć na autko, uwcześnie czyszcząc piasty i miedziując:
Mam nadzieje że kolor się Wam podoba, nie chciałem kombinować i fantazjować, nie lubię jak taki smok się wyróżnia zbytnio z tłumu
Pozdrawiam! Czekajcie na dalsze postępy |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-04-2012, 21:45
|
|
|
Lampy od sedici koniecznie i napis na klape, detale muszą być |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-04-2012, 21:46
|
|
|
Bdm napisał/a: | Lampy od sedici koniecznie i napis na klape, detale muszą być |
Ale to tylko detale, podejrzewam, że są ważniejsze rzeczy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|