Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie - Tempra 1.6 kat. IE
Autor Wiadomość
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-08-2007, 20:49   Szarpie - Tempra 1.6 kat. IE

Witam szanownych userów forum,

Na początku chciałbym poinformować, że dokładnie przestudiowałem wiele topiców związanych z podobnych do moich problemów.

Opis problemu:
Samochód szarpie niezaleznie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Zastanawiająca rzecza jest to, ze gdy zaczyna szarpac, wskazowka obrotomierza nic sobie z tego nie robi - czyli obroty sa stale, a samochodem szarpie. Czasami podczas jazdy obroty zaczynaja sie zmniejszac, przy praktycznie calkowitym braku reakcji na pedal gazu, az w konsekwencji gasnie.

Ostatnio tez zauwazyłem, że jezeli nie dodaje sie gazu lub hamuje silnikiem, zaczyna szarpać (tak jakby nie palił na wszytkie gary). Praktycznie w ogole podczas przyspieszania.

Wymienione części:
- poduszki silnika,
- czujnik polozenia walu,
- przewody wysokiego napiecia,
- swiece,
- aparat zapłonowy,
- kopułka rozdzielacza,
- caly uklad wydechowy (bez katalizatora),
- silnik krokowy (na używany, ale i tak bez żadnej różnicy)


Cała wiedze, co nalezy wymienic zaczerpnąłem z tego forum, za co bardzo dziękuję, jednak nie znalazłem przyczyny szarpania. Proszę więc Was o pomoc, zanim ten samochód doprowadzi mnie do ruiny, a sprzedawać go nie chcę, ponieważ za dużo już zainwestowałem.

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam Darek
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-08-2007, 23:05   

Zrobiłeś kawał roboty,więc trudno tu Ci coś jeszcze doradzić.Miałem nie dawno podobny problem i okazało się że urwał się przewód masowy przykręcony do kolektora ssącego.Niby wisiał OK ale tylko na koszulce którą gdy pociągnąłem lekko to się urwała.Druga masa to pod akumulatorem na podłużnicy,ale pewnie to już zbadałeś.
Pasiło by pojechać gdzieś do warsztatu i podpiąć go pod kompa.

A czy autko ma gaz,czy dzieje się to też na gazie i czy szarpie gdy jedziesz do tyłu i czy ma dobre wolne obroty.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-08-2007, 06:28   

Jeżeli silnik pracuje równo a autkiem szarpie to sprawdź sprzęgło. Przy dodawaniu gazu po prostu nie dociska jak trzeba i przepuszcza wtedy autko szarpie. A przy ruszaniu jak jest?
  
 
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 31-08-2007, 11:25   

Witam,

Dziękuję, za odpowiedzi.

Pare miesięcy temu byłem z autem w "auto-pol`u", podłączyli do komputera, wykasowali błędy i zagwizdali 500zł.
Jednak dziś wybieram się do mechanika, który podłącza komputer podczas jazdy i ma aktualne informacje, co dzieje sie z autkiem w danej chwili.
Co do przewodu masowego, to poproszę mechanika, aby to sprawdził.
Jeżeli wszystko zawiedzie, to chyba nie pozostanie mi nic innego jak wymiana sprzęgła. Chociaż nie ma problemów przy zmianie biegów.

Auto nie ma instalacji gazowej, tak jak pisałem wcześniej na postoju obroty same zaczynają skakać w granicach 500-1200, a pozniej sam potrafi zgasnąć, podobnie jest zaraz po odpaleniu. Oczywiście są lepsze i gorsze dni, czasami można jezdzic caly dzien i wszytsko bedzie ok, ale to juz zadkość.

Pozdrawiam Darek
     Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-09-2007, 20:50   

Warto sprawdzić wtrysk - może jest zasyfiony i poprostu "leje" paliwem, nie wytwarza "mgiełki" paliwowej tylko po prostu leje paliwem - sprawdź to.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-09-2007, 18:24   

Witam ponownie,

Odnośnie odpowiedzi:
ZielonyTBG napisał/a:
Druga masa to pod akumulatorem na podłużnicy


Po odpięciu masy i przeczyszczeniu styków, silnik chodzil genialnie przez 2 dni, po czym znowu szarpanie zaczelo wracać. Odłączyłem ponownie, odczekałem 10min, podłączyłem i znowu chodzi OK, tylko ze juz krocej i tak musze odłączać codziennie rano, jezeli chcem jezdzic "normalnym" samochodem.

Co może być powodem takiego zachowania? Uszkodzony komputer?

Jak na razie jeszcze nie byłem z samochodem na komputerze, ponieważ odwolalem wizyte, myslac, ze przeczyszczenie masy pomoglo na dobre.


Czy któryś z userów formum mieszka w woj. lubuskim, ma Tempre 1.6 i troche wolnego czasu?

Pozdrawiam Darek
     Moneta
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-09-2007, 06:34   

Sprawdz jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej niewiem jaki kolor ma 1.6 ale prawdopodobnie niebieski na dwa piny i tak
przy 20 ctopniach C powinien mieć opór 2000 - 4500
50 C 600-900
90 C 100-300

ale poszukaj jeszcze na necie to znajdziesz dokładniejszą skalę

Gdy jest padnięty to może czasmii niechodzić na jeden gar i dymić

** Dodano: 11-09-2007, 07:36 **
a odłączenie masy może resetować komputer i znikaja błędy ale niena długo to pomaga silnik się nagrzeje i błędy wracają
  
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-09-2007, 12:54   

ja mialem problemy z szarpaniem i tez nie wiedzialem co jest wymienilem wszystko procz krokowego CPP i kompa i juz nie wiedzialem co jeszcze... pojechalem do mechanika i wymienilem kompa i 2 3 dni byl spokoj pozniej zaczelo sie od nowa wiec jeszcze wymienilem CPP i ustalo szarpanie tylko mi go czasem zalewalo na wolnych ale pojechalem na kompa i wyregulowali mi CPP i autko bylo oki tylko czasem nie trzymal wolnych obrotow ale to byla wina silnika krokowego... TU post mojego problemu
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2007, 13:42   

Witaj. Jak w moim autku działy się mniej więcej podobne rzeczy, to winnym okazał się komputer.
http://forum.tempra.org/t...16ie-vt8838.htm
Jak do dzisiaj jest OK.
Życzę "szybkiego powrotu do zdrowia".
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 11-09-2007, 14:18   

Podmień komputer coś Ci szwankuje
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load