|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szarpie - Tempra 1.6 kat. IE |
Autor |
Wiadomość |
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:49 Szarpie - Tempra 1.6 kat. IE
|
|
|
Witam szanownych userów forum,
Na początku chciałbym poinformować, że dokładnie przestudiowałem wiele topiców związanych z podobnych do moich problemów.
Opis problemu:
Samochód szarpie niezaleznie od tego czy jest ciepły, czy zimny. Zastanawiająca rzecza jest to, ze gdy zaczyna szarpac, wskazowka obrotomierza nic sobie z tego nie robi - czyli obroty sa stale, a samochodem szarpie. Czasami podczas jazdy obroty zaczynaja sie zmniejszac, przy praktycznie calkowitym braku reakcji na pedal gazu, az w konsekwencji gasnie.
Ostatnio tez zauwazyłem, że jezeli nie dodaje sie gazu lub hamuje silnikiem, zaczyna szarpać (tak jakby nie palił na wszytkie gary). Praktycznie w ogole podczas przyspieszania.
Wymienione części:
- poduszki silnika,
- czujnik polozenia walu,
- przewody wysokiego napiecia,
- swiece,
- aparat zapłonowy,
- kopułka rozdzielacza,
- caly uklad wydechowy (bez katalizatora),
- silnik krokowy (na używany, ale i tak bez żadnej różnicy)
Cała wiedze, co nalezy wymienic zaczerpnąłem z tego forum, za co bardzo dziękuję, jednak nie znalazłem przyczyny szarpania. Proszę więc Was o pomoc, zanim ten samochód doprowadzi mnie do ruiny, a sprzedawać go nie chcę, ponieważ za dużo już zainwestowałem.
Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam Darek |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-08-2007, 23:05
|
|
|
Zrobiłeś kawał roboty,więc trudno tu Ci coś jeszcze doradzić.Miałem nie dawno podobny problem i okazało się że urwał się przewód masowy przykręcony do kolektora ssącego.Niby wisiał OK ale tylko na koszulce którą gdy pociągnąłem lekko to się urwała.Druga masa to pod akumulatorem na podłużnicy,ale pewnie to już zbadałeś.
Pasiło by pojechać gdzieś do warsztatu i podpiąć go pod kompa.
A czy autko ma gaz,czy dzieje się to też na gazie i czy szarpie gdy jedziesz do tyłu i czy ma dobre wolne obroty. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-08-2007, 06:28
|
|
|
Jeżeli silnik pracuje równo a autkiem szarpie to sprawdź sprzęgło. Przy dodawaniu gazu po prostu nie dociska jak trzeba i przepuszcza wtedy autko szarpie. A przy ruszaniu jak jest? |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 31-08-2007, 11:25
|
|
|
Witam,
Dziękuję, za odpowiedzi.
Pare miesięcy temu byłem z autem w "auto-pol`u", podłączyli do komputera, wykasowali błędy i zagwizdali 500zł.
Jednak dziś wybieram się do mechanika, który podłącza komputer podczas jazdy i ma aktualne informacje, co dzieje sie z autkiem w danej chwili.
Co do przewodu masowego, to poproszę mechanika, aby to sprawdził.
Jeżeli wszystko zawiedzie, to chyba nie pozostanie mi nic innego jak wymiana sprzęgła. Chociaż nie ma problemów przy zmianie biegów.
Auto nie ma instalacji gazowej, tak jak pisałem wcześniej na postoju obroty same zaczynają skakać w granicach 500-1200, a pozniej sam potrafi zgasnąć, podobnie jest zaraz po odpaleniu. Oczywiście są lepsze i gorsze dni, czasami można jezdzic caly dzien i wszytsko bedzie ok, ale to juz zadkość.
Pozdrawiam Darek |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 20:50
|
|
|
Warto sprawdzić wtrysk - może jest zasyfiony i poprostu "leje" paliwem, nie wytwarza "mgiełki" paliwowej tylko po prostu leje paliwem - sprawdź to. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-09-2007, 18:24
|
|
|
Witam ponownie,
Odnośnie odpowiedzi:
ZielonyTBG napisał/a: | Druga masa to pod akumulatorem na podłużnicy |
Po odpięciu masy i przeczyszczeniu styków, silnik chodzil genialnie przez 2 dni, po czym znowu szarpanie zaczelo wracać. Odłączyłem ponownie, odczekałem 10min, podłączyłem i znowu chodzi OK, tylko ze juz krocej i tak musze odłączać codziennie rano, jezeli chcem jezdzic "normalnym" samochodem.
Co może być powodem takiego zachowania? Uszkodzony komputer?
Jak na razie jeszcze nie byłem z samochodem na komputerze, ponieważ odwolalem wizyte, myslac, ze przeczyszczenie masy pomoglo na dobre.
Czy któryś z userów formum mieszka w woj. lubuskim, ma Tempre 1.6 i troche wolnego czasu?
Pozdrawiam Darek |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-09-2007, 06:34
|
|
|
Sprawdz jeszcze czujnik temperatury cieczy chłodzącej niewiem jaki kolor ma 1.6 ale prawdopodobnie niebieski na dwa piny i tak
przy 20 ctopniach C powinien mieć opór 2000 - 4500
50 C 600-900
90 C 100-300
ale poszukaj jeszcze na necie to znajdziesz dokładniejszą skalę
Gdy jest padnięty to może czasmii niechodzić na jeden gar i dymić
** Dodano: 11-09-2007, 07:36 **
a odłączenie masy może resetować komputer i znikaja błędy ale niena długo to pomaga silnik się nagrzeje i błędy wracają |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-09-2007, 12:54
|
|
|
ja mialem problemy z szarpaniem i tez nie wiedzialem co jest wymienilem wszystko procz krokowego CPP i kompa i juz nie wiedzialem co jeszcze... pojechalem do mechanika i wymienilem kompa i 2 3 dni byl spokoj pozniej zaczelo sie od nowa wiec jeszcze wymienilem CPP i ustalo szarpanie tylko mi go czasem zalewalo na wolnych ale pojechalem na kompa i wyregulowali mi CPP i autko bylo oki tylko czasem nie trzymal wolnych obrotow ale to byla wina silnika krokowego... TU post mojego problemu |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2007, 13:42
|
|
|
Witaj. Jak w moim autku działy się mniej więcej podobne rzeczy, to winnym okazał się komputer.
http://forum.tempra.org/t...16ie-vt8838.htm
Jak do dzisiaj jest OK.
Życzę "szybkiego powrotu do zdrowia". |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 11-09-2007, 14:18
|
|
|
Podmień komputer coś Ci szwankuje |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|