Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie TIPO 1.6ie
Autor Wiadomość
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2007, 22:15   Szarpanie TIPO 1.6ie

Mój tipek (silnik 149C2..., tylko benzyna) robił coś takiego: po uruchomieniu zimnego silnika było wszystko ok, silniczek wkręcał się w obroty i równo pracował. Jednak po rozgrzaniu się do około 70-80C zaczęły się problemy, silnik zachowywał się tak jakby na chwilę był zanik prądu i momentalnie było czuć zapach benzyny. W momentach gdy wciskałem pedał gazu do oporu na wyższym biegu było to mniej odczuwalne, ale wskazówka od paliwa opadała w błyskawicznym tempie. Miałem ochotę mojego tipka :dzialko: .
Próbowałem chyba wszystkiego: czyszczenie wszelakich złącz, styków i mas. Silnik krokowy i wtryskiwacz też szorowałem. Wymieniłem świece, palec rozdzielacza, kopułkę i kable. Podmieniłem cewkę zapłonową. Pomierzyłem omomierzem wszystkie czujniki. Nie wspomnę już też o resecie komputera. I nic. Nadal to samo. Do odstrzału został jeszcze tylko aparat zapłonowy i komputer. Niestety ani jednego, ani drugiego nie miałem na podmiankę. Wymyśliłem sobie że aparat sprawdzę następująco: zagrzałem silnik do "problematycznej" temperatury, zdjąłem kabel WN z kopułki, przyłożyłem go do masy i zacząłem "kręcić" rozrusznikiem. Iskra była raz za razem wielkości słonia :rolleyes: , a męczyłem rozrusznik bez przerwy chyba z minutę. No więc został mi już tylko komputer, miałem ochotę się :powieszony: . Zakasałem rękawy i wziąłem się do "poważnej" roboty. Wyjąłem kompa z auta, rozkręciłem całą obudowę, wyjąłem płytkę i zacząłem się jej przyglądać. Oczywiście mój sokoli wzrok nic nie wypatrzył. Postanowiłem go jednak przemyć. Użyłem do tego... WD40. Można powiedzieć że wręcz wszystkie "flaki" kompa utopiłem w tym cudownym specyfiku. Poczekałem aż dokładnie wyschnie, przeczyściłem jeszcze miejsca w których śrubki stykały się z powierzchnią płytki, skręciłem kompa i z nadzieją że jeszcze bardziej czegoś nie sknociłem poszedłem do autka. Po podłączeniu do instalacji z duszą na ramieniu uruchomiłem silnik. Silnik był już zimny, odpalił od razu i na jałowym biegu (ok 1300obr/min) zaczął falować. Dwu krotnie zgasł, ale to podejrzewam że komp "uczył się" w tym czasie. Po nie długiej chwili wszystko się uspokoiło. Temperatura około 50C, obroty jakieś 1100obr/min. Silnik uzyskał 80-90C, wtedy obroty spadły do około 900obr/min. Zrobiłem jazdę próbną. Zero szarpania. Płynne rozpędzanie się. Zero gaśnięcia. Nareszcie. =D> :D \:D/ :dlon: :drive: :yahoo:

Wiem, wiem... rozpisałem się "trochę", ale mam nadzieję że zainteresowani rozczytają się z tej "historii życiowej" i że komuś to się przyda.

Aha, zaznaczam że przed zabraniem się do roboty miałem na obiad pyszne spagetti :food: , aby mój "włoch"-aty przyjaciel "poczuł" swojego ;D .
Pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2007, 22:24   

masa na obudowie pewno była 'taka se' a po liftingu się jej popraiwło na porządniej i na stałe póki co i masz teraz cacy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2007, 22:26   

Może być (a nawet na pewno). Szkoda tylko że wcześniej za niego się nie wziąłem. Jedyna frajda to taka, że teraz wiem że wszystkie pozostałe elementy są (chyba) ok.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Mauriszio 
witamy nowego


Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2007, 20:19   ...

Ja to moge tylko podziekowac bo mam ten sam problem :)
  
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2007, 12:46   

przemog666 napisał/a:
Wyjąłem kompa z auta

Nie wiem gdzie u Ciebie jest komp u mnie w Temprze (silnik 835C1) był trochę niefortunnie umieszczony nad prawym przednim nadkolem i w porę zauważyłem bo obudowa była prawie przeżarta i komp by szlak trafił , zrobiłem dodatkową obudowę z pudełka plastikowego (kupiony w sklepie AGD) odkrytego częściowo od góry , od dołu przed mgiełką wodną znad nadkola zabezpieczał plastik całkiem nieźle to wyszło . Niestety fotek brak bo Tempra sprzedana.
     Moneta
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2007, 17:53   

U mnie w tipku komputer jest w kabinie, pod deską rozdzielczą, nad nogami pasażera w prawym rogu. Dostęp taki w miarę, choć trzeba się troszkę nagimnastykować.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load