Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Turbo Diesel] co to może być????
Autor Wiadomość
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 13:19   [Turbo Diesel] co to może być????

Najpierw zaczeła mrugać kątrolka ciśnienia oleju (teraz już świeci cały czas i stoję ). Jak zaczeła mrugać to zabrakło i wspomagania chamulca co ma jedno z drugim wspulnego co robić TIPO 19TD
[/b]
     Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 13:28   

nie wiem jak to jest, ale wygląda na zerwany/luźny jakiś pasek.. Nie napędza hydrauliki.... Zobacz paski, to tak na czuja.. Silnika w ogóle nie znam, ale to wydaje się być prawdopodobne..
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 13:32   

Pompa oleju jest napedzana bezpośrednio od wały korbowego więc paski nie mają tutaj nic do powiedzenia.

W dalszych rozważaniach zakładam że silnik pracuje normalnie więc:

- skoro brakło wspomagania hamulca to wygląda to na uszkodzoną pompe próżniową, masz taki element po prawej stronie głowicy patrząc od przodu silnika. Możliwe nie wiem czy jedna usterka ma coś wspólnego z drugą, ale sprawdz stan oleju i dobrze byłoby sprawdzić czy jest ciśnienie w czasie pracy.
- 1.9TD w analogu miały zegary z manometrem od cisnienia oleju w silniku, nie wiem jak digital. Ale czasami moze być z olejem wszystko Ok tylko walnięty może być czujnik.

Sprawdz stan, napisz jaką masz deske i będziemy mysleć wtedy co dalej.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 13:59   

czujnik wymieniony na nowy
stan oleju prawidłowy
deska digital
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 14:03   

Nie wiem czy digital pokazuje ciśnienie oleju. W takim razie musisz sprawdzić cisnienie oleju za pomocą osobnego manometra. Wkręca się go zamiast czujnika oleju. Raczej każdy warsztat jest w stanie dokonać takiej kontroli.

Jeszcze ważne pytanie czy silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje? bo jesli nie to mógł zerwać się pasek rozrządu i przez to też nie działa pompa próżniowa do hamulców która notabene jest napędzana od wałka rozrządu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 14:07   

l
_________________
TIPO 19TD DGT '91
  
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 14:10   

W takim razie nie pozostaje nic innego jak dobieranie się do pompy oleju skoro czujnik OK, olej jest i silnik pracuje. Nie wiem czy to możliwe żeby sie smok syfem zatkał czy coś. Predzej to jednak usterka pompy według mnie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 14:11   

a czy filtr oleju mógł się zapczac bo tu pisali że to możliwe
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 14:16   

broda323, w każdym silniku jest koło filtra taki zawór który ma na celu przepuszczanie oleju bokiem w przypadku gdy filtr się zatka. Jest to taka forma zabezpieczenia w przypadku awarii filtra no i w przypadku niedbalstwa.

Możesz spróbować zmienić filtr, w sumie koszt nie wielki a może pomóc czasem ...
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-09-2007, 15:23   

mógł zerwać się pasek rozrządu i przez to też nie działa pompa próżniowa do hamulców która notabene jest napędzana od wałka rozrządu

Mam takie pytanie czy układ hamulcowy w dieslu jest jakoś inaczej skonstruowany niż w benzyniakach. O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos. Serwo hamulcowe (wspomaganie hamulców) jest "napędzane" podciśnieniem w układzie dolotowym - tam nie ma pompy.
Co do samej usterki to albo winny jest filtr oleju ( w co wątpię) albo na pompie oleju zapiekł się zawór upustowy (regulujący ciśnienie). Jeżeli ten zawór załapie jakiegoś syfa i zatnie sie w pozycji otwartej to wtedy olej z tłoczenia będzie podawany na ssanie pompy - taki by-pass.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-09-2007, 16:43   

silnik sie normalnie uruchamia
a pompa nie podaje wogule oleju bo nie ma go na rozrządzie

czy ten post wyjaśnia czy zerwał sie pasek rozrządu
a w dieslu jest pompa podciśnienia napędzana od wałka rozrządu

** Dodano: 13-09-2007, 17:50 **
a po drugie w turbo dieslu to jest nadciśnienie
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-09-2007, 16:53   

Jeżeli olej nie leci (nie ma go pod określonym ciśnieniem) to nie wolno uruchamiać silnika bo go zatrzesz i będzie po sprawie. W sumie to trzeba by zacząć od demontażu pompy oleju (jest od przodu na wale korbowym - tam gdzie są paski). Do wyjęcia pompy nie musisz wyciągać miski olejowej więc nie powinno być dużo problemu. Jak wyciągniesz pompę to może się dużo wyjaśnić lub jeżeli to nie będzie wina pompy to trzeba zabrać sie za smoka pompy. Oczywiscie to co napisałem stosuje sie tylko do takiego stanu, iz to nie jest wina zatkanego filtra czy innych duperelek.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 18:50   

Tomilee napisał/a:
O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos


No to skoro nie słyszałeś to pora się dokształcić a nie poddawać pod wątpliwość rzecz oczywistą dla innych. Jakbyć uzył głowy to byś pomyślał o tym że skoro to jest Turbo Diesel to w dolocie nie ma podcisnienia tylko nadciśnienie. Więc co niby ma zassać membrane w serwie ?


Jako ciekawostke to dodam jeszcze że diesel wolnossący też jest wyposażony w takową pompe.

A pompa jest napędzana przez wałek rozrządu.


Tomilee napisał/a:
Do wyjęcia pompy nie musisz wyciągać miski olejowej więc nie powinno być dużo problemu. Jak wyciągniesz pompę to może się dużo wyjaśnić lub jeżeli to nie będzie wina pompy to trzeba zabrać sie za smoka pompy.


Jak nie wiesz to dlaczego dajesz głupie rady? po pierwsze żeby się dostać to pompy to musi rozebrać rozrząd i miske zdjać, po drugie wg logiki najpierw powinien smoka sprawdzić zanim czepi sie pompy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-09-2007, 21:24   

W swoim silniku nie muszę ściągać miski oleju do wyciągnięcia pompy, co prawda nie jest to łatwe ale da się. Lepiej czepić sie pompy (więcej może się zepsuć) niz biednego smoka. Co do pompy podciśnienia to napisałem jak jest w zwykłym silniku (benzynowym bez turbo)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-09-2007, 07:50   

Tomilee napisał/a:
O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos


Tomilee napisał/a:
W swoim silniku nie muszę ściągać miski oleju do wyciągnięcia pompy, co prawda nie jest to łatwe ale da się. Lepiej czepić sie pompy (więcej może się zepsuć) niz biednego smoka. Co do pompy podciśnienia to napisałem jak jest w zwykłym silniku (benzynowym bez turbo)


hhahaha chlopie nie masz bladego pojecia o silnikach diesla a twardo trzymasz sie swojej racji haha haha haha haha haha haha

broda323, powiedz mi czy czasem po zgaszeniu silnika nie slyszysz glosnego bulgotu oleju ? tak jakby olej spadal cala iloscia o miske olejowa?

powiedz mi jeszcze jaki masz olej zalany? jesli jest to lotos to zlewaj ten syf z silnika, profilaktycznie mozesz jeszcze sprawdzic zachowanie silnika po wymienie oleju i na nowym filtrze olejowym, tylko zapodaj cos dobrego tj. mann'a
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2007, 10:35   

taki był odgłos ale myślałem że to raczej płyn w chłodnicy
zalany jest castrolem mineralnym przejechany jakiś 1000km
a co do filtra to wymieniłem znowu na filtrona bo nic nie było pod ręką i zmian nie ma
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 14-09-2007, 14:16   

Ano wychodzi na to, iż się nie znam na klekotach - bywa. Jak mówił kiedyś znajomy prof. na Politechnice o silnikach, iż nie kupi diesla bo nie będzie jeździł traktorem lub ciężarówką i nie będzie jeździł na LPG bo jego samochód to nie kuchenka gazowa. Wychodzi na to, iż jestem zwykłym posiadaczem benzyniaka i moja wiedza o dieslach jest lekko ograniczona.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2007, 14:30   

Tylko czy wiedział, że pierwszy silnik spalinowy na świecie był napędzany właśnie gazem? Problem tylko w tym, że podczas jazdy eksplodował zabijając wynalazcę i od tamtego momentu, ze strachu, zaczęto używać benzyny, bo była bezpieczniejsza.. A, że poziom technologiczny poszedł do przodu, to teraz już o nasze bezpieczeństwo czuwa cała masa zaworów etc... To taki detal.
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-09-2007, 20:42   

broda323 napisał/a:
taki był odgłos ale myślałem że to raczej płyn w chłodnicy


zaworek zwrotny w pompie Ci sie przycial, moze tak jakis wlosek podszedl i parch skoro mowisz ze byl taki odglos, ja to juz przerabialem u siebie, po odpaleniu silnika swiecila kontrolka od cisnienia oleju przez 2-3min i pozniej gasla a jak gasilem silnik to slyszalem glosny bulkot oleju o miske, zaworek zwrotny w pompie olejowej sie przycial i nie zamykal sie i caly olej z silnika po zgaszeniu walil na miske i slychac bylo glosny bulgot, tak jakby auto bekalo ;)

jedno jest pewne musisz sciagac miske i dobrac sie do pompy olejowej i looknac na ten zaworek, u mnie podszedl pod niego jakis parch, to jest zwykly srut na sprezynce, jesli nie masz za bardzo pojecia o mechanice to musisz sie ugadac z jakims mechanikiem na ta operacje.. trzeba by zaczac od sprawdzenia wlasnie tego zaworka bo zawsze prosciej jest zaczac od sciagniecia miski olejowej i oblukania stanu smoka i zaworka niz darcie rozrzadu
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2007, 07:35   

też tak myślę i właśnie ściągam miskę bo doradzono mi również sprawdzić czy nie puściła któraś zaślepka na wale ta co wy na to

** Dodano: 15-09-2007, 10:26 **
właśnie odkręciłem miskę i wszystko wygląda dobrze
to chyba jednak pompa ma ktoś jakiś rysunek jak ona wygląda
i ile takie coś może kosztować

** Dodano: 15-09-2007, 10:28 **
a co do zaworka to działa bez zarzutu bo po wyciągnięciu przez smoka zeszła resztka oleju
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 18:45   

Pompa oleju to takie ustrojstwo do którego masz przykręconego smoka. Wiem to sporo roboty ale profilaktycznie bym ją wyjął, przepłukał wszystko w ropie, podstawe filtra również i jeszcze raz złożył i sprawdził. Moze po prostu zaworek wróci do normy po przepłukaniu i bedzie wszstko smigać jak należy. Jesli nie to trzeba szukać pompy....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-09-2007, 12:25   

Hipo napisał/a:
Pompa oleju to takie ustrojstwo do którego masz przykręconego smoka. Wiem to sporo roboty ale profilaktycznie bym ją wyjął, przepłukał wszystko w ropie, podstawe filtra również i jeszcze raz złożył i sprawdził. Moze po prostu zaworek wróci do normy po przepłukaniu i bedzie wszstko smigać jak należy. Jesli nie to trzeba szukać pompy....


dokladnie tak.. nic dodac nic ujac..

pompa oleju nowa kosztuje 695zl, fota z epera:

_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2007, 19:49   

no i rozebrałem całą pompę i nic ciekawego nie stwierdziłem wszystko wygląda OK i naprawdę nie wiem gdzie może być przyczyna braku ciśnienia oleju czy możliwe jest że olej to jakaś podróba i po 1000km już stracił swoje parametry poprzednio na takim zrobiłem15 tyś km i było wszystko jak należy :sciana:
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-09-2007, 23:57   

A czy czasami smok nie został przytkany przez miskę olejową :?: Mój tato tak miał w Astrze 1.7TD.Smok był tak blisko dna miski że pewnego razu pompa nie dała rady zassać oleju i po 15 sekundach pracy na wolnych obrotach zatarł się wałek rozrządu i przeskoczył pasek i takie tam.Sprawdź czy masz dobrą odległość i czy nie masz czasem śladu po smoku w misce.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
broda323 


Wiek: 52
Dołączył: 27 Kwi 2007
Posty: 38
Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2007, 17:49   

smarowanie przywrócone
teraz znowu problem z płynem wskaźnik temp pokazuje ze 70stopni a płyn już wywala przez korek o co tu chodzi wykręciłem pompę bo myślałem że padła bo chłodnica dołem była zimna ale pompa wygląda na dobrą uszczelka pod głowicą też chyba dobra bo jak uruchomiłem na chwilę silnik to żadnych podejrzanych syków nie słychać z bloku
_________________
TIPO 19TD DGT '91
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load