[Turbo Diesel] co to może być???? |
Autor |
Wiadomość |
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:19 [Turbo Diesel] co to może być????
|
|
|
Najpierw zaczeła mrugać kątrolka ciśnienia oleju (teraz już świeci cały czas i stoję ). Jak zaczeła mrugać to zabrakło i wspomagania chamulca co ma jedno z drugim wspulnego co robić TIPO 19TD
[/b] |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:28
|
|
|
nie wiem jak to jest, ale wygląda na zerwany/luźny jakiś pasek.. Nie napędza hydrauliki.... Zobacz paski, to tak na czuja.. Silnika w ogóle nie znam, ale to wydaje się być prawdopodobne.. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:32
|
|
|
Pompa oleju jest napedzana bezpośrednio od wały korbowego więc paski nie mają tutaj nic do powiedzenia.
W dalszych rozważaniach zakładam że silnik pracuje normalnie więc:
- skoro brakło wspomagania hamulca to wygląda to na uszkodzoną pompe próżniową, masz taki element po prawej stronie głowicy patrząc od przodu silnika. Możliwe nie wiem czy jedna usterka ma coś wspólnego z drugą, ale sprawdz stan oleju i dobrze byłoby sprawdzić czy jest ciśnienie w czasie pracy.
- 1.9TD w analogu miały zegary z manometrem od cisnienia oleju w silniku, nie wiem jak digital. Ale czasami moze być z olejem wszystko Ok tylko walnięty może być czujnik.
Sprawdz stan, napisz jaką masz deske i będziemy mysleć wtedy co dalej. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:59
|
|
|
czujnik wymieniony na nowy
stan oleju prawidłowy
deska digital |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:03
|
|
|
Nie wiem czy digital pokazuje ciśnienie oleju. W takim razie musisz sprawdzić cisnienie oleju za pomocą osobnego manometra. Wkręca się go zamiast czujnika oleju. Raczej każdy warsztat jest w stanie dokonać takiej kontroli.
Jeszcze ważne pytanie czy silnik daje się normalnie uruchomić i pracuje? bo jesli nie to mógł zerwać się pasek rozrządu i przez to też nie działa pompa próżniowa do hamulców która notabene jest napędzana od wałka rozrządu. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:07
|
|
|
l |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:10
|
|
|
W takim razie nie pozostaje nic innego jak dobieranie się do pompy oleju skoro czujnik OK, olej jest i silnik pracuje. Nie wiem czy to możliwe żeby sie smok syfem zatkał czy coś. Predzej to jednak usterka pompy według mnie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:11
|
|
|
a czy filtr oleju mógł się zapczac bo tu pisali że to możliwe |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 14:16
|
|
|
broda323, w każdym silniku jest koło filtra taki zawór który ma na celu przepuszczanie oleju bokiem w przypadku gdy filtr się zatka. Jest to taka forma zabezpieczenia w przypadku awarii filtra no i w przypadku niedbalstwa.
Możesz spróbować zmienić filtr, w sumie koszt nie wielki a może pomóc czasem ... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 15:23
|
|
|
mógł zerwać się pasek rozrządu i przez to też nie działa pompa próżniowa do hamulców która notabene jest napędzana od wałka rozrządu
Mam takie pytanie czy układ hamulcowy w dieslu jest jakoś inaczej skonstruowany niż w benzyniakach. O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos. Serwo hamulcowe (wspomaganie hamulców) jest "napędzane" podciśnieniem w układzie dolotowym - tam nie ma pompy.
Co do samej usterki to albo winny jest filtr oleju ( w co wątpię) albo na pompie oleju zapiekł się zawór upustowy (regulujący ciśnienie). Jeżeli ten zawór załapie jakiegoś syfa i zatnie sie w pozycji otwartej to wtedy olej z tłoczenia będzie podawany na ssanie pompy - taki by-pass. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 16:43
|
|
|
silnik sie normalnie uruchamia
a pompa nie podaje wogule oleju bo nie ma go na rozrządzie
czy ten post wyjaśnia czy zerwał sie pasek rozrządu
a w dieslu jest pompa podciśnienia napędzana od wałka rozrządu
** Dodano: 13-09-2007, 17:50 **
a po drugie w turbo dieslu to jest nadciśnienie |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 16:53
|
|
|
Jeżeli olej nie leci (nie ma go pod określonym ciśnieniem) to nie wolno uruchamiać silnika bo go zatrzesz i będzie po sprawie. W sumie to trzeba by zacząć od demontażu pompy oleju (jest od przodu na wale korbowym - tam gdzie są paski). Do wyjęcia pompy nie musisz wyciągać miski olejowej więc nie powinno być dużo problemu. Jak wyciągniesz pompę to może się dużo wyjaśnić lub jeżeli to nie będzie wina pompy to trzeba zabrać sie za smoka pompy. Oczywiscie to co napisałem stosuje sie tylko do takiego stanu, iz to nie jest wina zatkanego filtra czy innych duperelek. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 18:50
|
|
|
Tomilee napisał/a: | O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos |
No to skoro nie słyszałeś to pora się dokształcić a nie poddawać pod wątpliwość rzecz oczywistą dla innych. Jakbyć uzył głowy to byś pomyślał o tym że skoro to jest Turbo Diesel to w dolocie nie ma podcisnienia tylko nadciśnienie. Więc co niby ma zassać membrane w serwie ?
Jako ciekawostke to dodam jeszcze że diesel wolnossący też jest wyposażony w takową pompe.
A pompa jest napędzana przez wałek rozrządu.
Tomilee napisał/a: | Do wyjęcia pompy nie musisz wyciągać miski olejowej więc nie powinno być dużo problemu. Jak wyciągniesz pompę to może się dużo wyjaśnić lub jeżeli to nie będzie wina pompy to trzeba zabrać sie za smoka pompy. |
Jak nie wiesz to dlaczego dajesz głupie rady? po pierwsze żeby się dostać to pompy to musi rozebrać rozrząd i miske zdjać, po drugie wg logiki najpierw powinien smoka sprawdzić zanim czepi sie pompy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 21:24
|
|
|
W swoim silniku nie muszę ściągać miski oleju do wyciągnięcia pompy, co prawda nie jest to łatwe ale da się. Lepiej czepić sie pompy (więcej może się zepsuć) niz biednego smoka. Co do pompy podciśnienia to napisałem jak jest w zwykłym silniku (benzynowym bez turbo) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-09-2007, 07:50
|
|
|
Tomilee napisał/a: | O pompie próżniowej w samochodzie nigdy nie słyszałem ale teoria bardzo fajna, jeszcze jakoby miała być napędzana od rozrządu to już kosmos |
Tomilee napisał/a: | W swoim silniku nie muszę ściągać miski oleju do wyciągnięcia pompy, co prawda nie jest to łatwe ale da się. Lepiej czepić sie pompy (więcej może się zepsuć) niz biednego smoka. Co do pompy podciśnienia to napisałem jak jest w zwykłym silniku (benzynowym bez turbo) |
hhahaha chlopie nie masz bladego pojecia o silnikach diesla a twardo trzymasz sie swojej racji
broda323, powiedz mi czy czasem po zgaszeniu silnika nie slyszysz glosnego bulgotu oleju ? tak jakby olej spadal cala iloscia o miske olejowa?
powiedz mi jeszcze jaki masz olej zalany? jesli jest to lotos to zlewaj ten syf z silnika, profilaktycznie mozesz jeszcze sprawdzic zachowanie silnika po wymienie oleju i na nowym filtrze olejowym, tylko zapodaj cos dobrego tj. mann'a |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 10:35
|
|
|
taki był odgłos ale myślałem że to raczej płyn w chłodnicy
zalany jest castrolem mineralnym przejechany jakiś 1000km
a co do filtra to wymieniłem znowu na filtrona bo nic nie było pod ręką i zmian nie ma |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 14:16
|
|
|
Ano wychodzi na to, iż się nie znam na klekotach - bywa. Jak mówił kiedyś znajomy prof. na Politechnice o silnikach, iż nie kupi diesla bo nie będzie jeździł traktorem lub ciężarówką i nie będzie jeździł na LPG bo jego samochód to nie kuchenka gazowa. Wychodzi na to, iż jestem zwykłym posiadaczem benzyniaka i moja wiedza o dieslach jest lekko ograniczona. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 14:30
|
|
|
Tylko czy wiedział, że pierwszy silnik spalinowy na świecie był napędzany właśnie gazem? Problem tylko w tym, że podczas jazdy eksplodował zabijając wynalazcę i od tamtego momentu, ze strachu, zaczęto używać benzyny, bo była bezpieczniejsza.. A, że poziom technologiczny poszedł do przodu, to teraz już o nasze bezpieczeństwo czuwa cała masa zaworów etc... To taki detal. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-09-2007, 20:42
|
|
|
broda323 napisał/a: | taki był odgłos ale myślałem że to raczej płyn w chłodnicy |
zaworek zwrotny w pompie Ci sie przycial, moze tak jakis wlosek podszedl i parch skoro mowisz ze byl taki odglos, ja to juz przerabialem u siebie, po odpaleniu silnika swiecila kontrolka od cisnienia oleju przez 2-3min i pozniej gasla a jak gasilem silnik to slyszalem glosny bulkot oleju o miske, zaworek zwrotny w pompie olejowej sie przycial i nie zamykal sie i caly olej z silnika po zgaszeniu walil na miske i slychac bylo glosny bulgot, tak jakby auto bekalo
jedno jest pewne musisz sciagac miske i dobrac sie do pompy olejowej i looknac na ten zaworek, u mnie podszedl pod niego jakis parch, to jest zwykly srut na sprezynce, jesli nie masz za bardzo pojecia o mechanice to musisz sie ugadac z jakims mechanikiem na ta operacje.. trzeba by zaczac od sprawdzenia wlasnie tego zaworka bo zawsze prosciej jest zaczac od sciagniecia miski olejowej i oblukania stanu smoka i zaworka niz darcie rozrzadu |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2007, 07:35
|
|
|
też tak myślę i właśnie ściągam miskę bo doradzono mi również sprawdzić czy nie puściła któraś zaślepka na wale ta co wy na to
** Dodano: 15-09-2007, 10:26 **
właśnie odkręciłem miskę i wszystko wygląda dobrze
to chyba jednak pompa ma ktoś jakiś rysunek jak ona wygląda
i ile takie coś może kosztować
** Dodano: 15-09-2007, 10:28 **
a co do zaworka to działa bez zarzutu bo po wyciągnięciu przez smoka zeszła resztka oleju |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 18:45
|
|
|
Pompa oleju to takie ustrojstwo do którego masz przykręconego smoka. Wiem to sporo roboty ale profilaktycznie bym ją wyjął, przepłukał wszystko w ropie, podstawe filtra również i jeszcze raz złożył i sprawdził. Moze po prostu zaworek wróci do normy po przepłukaniu i bedzie wszstko smigać jak należy. Jesli nie to trzeba szukać pompy.... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-09-2007, 12:25
|
|
|
Hipo napisał/a: | Pompa oleju to takie ustrojstwo do którego masz przykręconego smoka. Wiem to sporo roboty ale profilaktycznie bym ją wyjął, przepłukał wszystko w ropie, podstawe filtra również i jeszcze raz złożył i sprawdził. Moze po prostu zaworek wróci do normy po przepłukaniu i bedzie wszstko smigać jak należy. Jesli nie to trzeba szukać pompy.... |
dokladnie tak.. nic dodac nic ujac..
pompa oleju nowa kosztuje 695zl, fota z epera:
|
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2007, 19:49
|
|
|
no i rozebrałem całą pompę i nic ciekawego nie stwierdziłem wszystko wygląda OK i naprawdę nie wiem gdzie może być przyczyna braku ciśnienia oleju czy możliwe jest że olej to jakaś podróba i po 1000km już stracił swoje parametry poprzednio na takim zrobiłem15 tyś km i było wszystko jak należy |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-09-2007, 23:57
|
|
|
A czy czasami smok nie został przytkany przez miskę olejową Mój tato tak miał w Astrze 1.7TD.Smok był tak blisko dna miski że pewnego razu pompa nie dała rady zassać oleju i po 15 sekundach pracy na wolnych obrotach zatarł się wałek rozrządu i przeskoczył pasek i takie tam.Sprawdź czy masz dobrą odległość i czy nie masz czasem śladu po smoku w misce. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2007, 17:49
|
|
|
smarowanie przywrócone
teraz znowu problem z płynem wskaźnik temp pokazuje ze 70stopni a płyn już wywala przez korek o co tu chodzi wykręciłem pompę bo myślałem że padła bo chłodnica dołem była zimna ale pompa wygląda na dobrą uszczelka pod głowicą też chyba dobra bo jak uruchomiłem na chwilę silnik to żadnych podejrzanych syków nie słychać z bloku |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
|