|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Temat rzeka - czujnik poziomu oleju |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 14:47 Temat rzeka - czujnik poziomu oleju
|
|
|
forum oczywiście przeszukałem i nie znalazłem użytecznych informacji
jak kupiłem temprę to świeciła się kontrolka poziomu oleju na check panelu, poprzedni właściciel twierdził, że upuścił bagnet i rozbił tą końcówkę z czujnikiem więc poodcinał kable.
na forum ktoś pisał, że kontrolka gaśnie po zwarciu przewodów, ale u mnie przy zwartych przewodach raz świeciła a raz nie
jakiś czas temu je rozłączyłem i tak już zostały, a kontrolka świeciła non stop
teraz zakupiłem nowiutki bagnecik z czujnikiem, podpiąłem go do tych przewodów lecz kontrolka nadal świeci
na forum wyczytałem że to działa na takiej zasadzie że na bagnet po dawane jest jakieś napięcie które nagrzewa bimetal, zaś u mnie na tych przewodach praktycznie nie ma napięcia (miernik nie wskazuje nic, albo jakieś 0,03V
po zwarciu przewodów kontrolka też nie gaśnie
Pytania:
1. jakieś sugestie ?
2. gdzie jest drugi koniec tych przewodów ?
3. czy wskazania kontrolki zależą jeszcze od jakiegoś innego czujnika (dawniej na spiętych kablach czasem gasła)
wydałem 80zł na bagnet i ni chcę teraz załatwić tego zwykłym odcięciem kontrolki
postaram się jeszcze wrzucić fotkę, może ja mam coś źle podpięte |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 17:06
|
|
|
1. Sprawdź złącza od deski, może raz jest przerwa w obwodzie, raz zwarcie, dlatego wariuje.
Czujnik na pewno masz dobry, więc sprawdź połączenie czujnika z masą - czy w ogóle jest czy nie.
Jeśli to nie da rady, to wina moim zdaniem leży w desce.
Jeśli masz możliwość, to sprawdź czujnik oleju z inną deską.
2. Ze schematu wynika, że jeden kabel idzie od deski, a drugi do masy. Prościej się nie da.
3. Raczej nie.
No, zrób fotkę.
** Dodano: 01-05-2008, 18:10 **
Aha, czujnik oleju jest na schemacie zaznaczony numerem 29.
Kolory kabli:
- napięciowy - VN - zielono-czarny,
- masowy - N - czarny. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 18:29
|
|
|
hmm nie lubię schematów ale jeśli dobrze zrozumiałem to napięciowy VN idzie do zegara, a czarny N to masa
fotki zrobiłem ale nie wziąłem ze sobą kabla do aparatu a jetem u teściów, czekam na szwagra bo chyba od jego mp4 spasuje
teraz pada deszcz, ale jutro będę kombinował, mam nadzieje, że to tylko masa którą mogę skądś zastąpić, aczkolwiek boję się że problem będzie pry desce lub w desce, bo wtyczkę od check panelu mam jakąś przytopioną (poprzedni włąściciel próbował ją wypiąć chyba na siłe i w końcu zostawił niedopchniętą , teraz w ogóle sięjej wypiąć nie da, bo całe gniazdo się rusza |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 18:53
|
|
|
Jak miałeś zwarte przewody czujnika, to raz się świeciła lampka, a raz nie?
A czy tez raz się świeciła, a raz nie, gdy miałeś rozłączone przewody? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 07:30
|
|
|
gdy miałem złączone to odnosiłem wrażenie że ta kontrolka działa normalnie, bo zapalała się czasem w czasie jazdy i później już świeciła
ktoś forum napisał, że komp mierzy poziom oleju tylko po włączeniu zapłonu, a później już nie - czyli napięcie powinno pojawić się na chwilkę tuż po włączeniu silnika?
kolory kabli się zgadzają, jest czarny i chyba zielony (lub czarno zlielony)
po śniadanku idę kombinować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 09:15
|
|
|
W mojej Vectrze mam podobny problem po przejechaniu kilkunastu kilometrów, zapala się komunikat o niskim poziomie oleju. Okazuje się że czujnik nadaje się do wymiany . Komunikat stał sie tak uporczywy ,że w końcu zwarłem przewody na stałe i mam spokój. |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 11:59
|
|
|
mam już w miarę jasny obraz sytuacji, w czarnym przewodzie jest masa, zaś w czarno-zielonym nie ma napięcia, pojawia się jakieś szczątkowe 0.01-0.04V, nie pomaga ruszanie kablami, więc chyba będę musiał zdjąć zegary i zobaczyć czy w ogóle wychodzi z wtyczki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 18:05
|
|
|
yoyo napisał/a: | napięcie powinno pojawić się na chwilkę tuż po włączeniu silnika |
Na innych forach też wyczytałem, że po włączeniu silnika, a później nie.
Sprawdź, czy po włączeniu silnika pojawia się większe napięcie. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 18:20
|
|
|
Miernik cały czas wskazuje "00.0" po kilkakrotnie włączałem i wyłączałem zapłon, patrząc na multimetr i żadnej reakcji
na razie temat umrze śmiercią naturalną, bo pod blokiem to h.j nie robota, ale za 3 tygodnie znów długi weekend i wtedy będę szalał
zacznę od rozebrania deski i sprawdzę czy na wyjściu z deski jest napięcie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 18:27
|
|
|
yoyo napisał/a: | czy na wyjściu z deski jest napięcie |
Może właśnie coś jest nie tak z tym gniazdem.
Ale z drugiej strony, gdyby coś było, to chyba kontrolka by nie gasła na przemian z zapalaniem się? :/ |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 18:36
|
|
|
przedtem jak były zwarte, to miałem też problem z check panelem - jego podświetlenie gasło i zapało się na dziurach
ostatnio zmieniałem żarówki od kontrolek i okazało się, że u mnie gniazdo od check panelu caałe się rusza, a wtyczka jest jakaś spękana i nadtopiona, ostatnio ją tylko dopchnąłem i podświetlenie juz nie przygasa
wygląda na to że poprzedni właściciel próbował ją na chama wyciągnąć lub jakimiś kombinerkami, próbowałem to rozpiąć faktycznie nie da rady
nast razem oskrobę ten zielono-czarny kabel i zobaczę czy tam jest napięcie, a jak nie to po prostu odetnę kable i spróbuję wytargać tą wtyczkę gdy zegary będą wyciągnięte |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 19:08
|
|
|
yoyo, poczytaj te materiały.
Jest tam schemat działania w przypadku świecenia się lampki, gdy poziom jest ok, oraz gdy lampka się nie świeci, a oleju jest mało. Może coś pomoże, a na pewno nie zaszkodzi.
http://www.tempra.org/upl...tic-page252.pdf
http://www.tempra.org/upl...tic-page251.pdf
To faktycznie, coś jest nie tak z tym gniazdem.
Masz robotę chłopie.
** Dodano: 02-05-2008, 20:12 **
I coś o czujniku poziomu oleju.
http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=127
Ale to pewnie już przeglądałeś. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 20:26
|
|
|
z tych schematów wynika to do czego już sam doszedłem czy li problem z kablem VN, mam nadzieje, że po prostu jest gdzieś przerwany i z deski sygnał wychodzi prawidłowo, wtedy po prostu go zastąpię
mój angielski nie jest najlepszy, ale jeśli dobrze zrozumiałem notkę na końcu trzeciego pdfa to zwieranie kabli (co u mnie miąło miejsce) może uszkodzić jakiś moduł w check panelu i wtedy dupa |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2008, 11:27
|
|
|
Ale pisałeś, że poprzedni właściciel odłączył kable. Ty chyba je zwarłeś. I możliwe, że to doprowadziło do ewentualnego uszkodzenia modułu.
Ale jest inna możliwość. Możliwe, że ta kontrolka świeciła cały czas u Ciebie, jak rozłączyłeś przewody i tak zostawiłeś, bo sygnalizowała zapamiętany błąd w obwodzie pomiaru poziomu oleju.
Tak przynajmniej wynika z tego trzeciego manuala. System elektroniczny zmniejsza natężenie prądu do tego stopnia, żeby nie rozwarły się styki w czujniku poziomu, ale żeby zmierzyć "ciągłość" obwodu. I pewnie masz jakąś przerwę, dlatego świeci cały czas, gdy masz podpięty czujnik.
To albo kabel VN, jak pisałeś, albo kabel masowy albo to gniazdo z wtykiem, co się ruszają. A sprawdzałeś kable masowy i VN, czy nie mają przerwy?
Albo to nadpalenie przez poprzedniego właściciela. Pewnie niezdara ruszał i rozruszał.
A Ty masz usterkę.
OT ON
Był kiedyś taki świetny program - usterka. Fajnie się go oglądało.
OT OFF |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2008, 15:44
|
|
|
jak autko kupiłem to kable od bagnetu były odcięte, czujnik na drugim końcu też (został sam drut), a kable N i VN zawarte na krótko i nawet nie zaizolowane - wtedy kontrolka czasem gasła
jak zmieniałem uszczelkę pod głowicą, to po tej operacji kable zostawiłem rozłączone
wtyczkę dorabiałem sam, bo nie miałem oryginalnej, ale sprawdzałem i przewodzi
w kablu N jest masa (sprawdzałem miernikiem)
w przewodzie VN nie ma napięcia - więc stawiam na niego
komputer resetowałem, tak dla pewności ale to nic nie dało
teraz to tak wygląda: |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-05-2008, 17:20
|
|
|
Jak wymienisz kabel VN i ewentualnie coś gniazdo, gdyby nie było dalej napięcia, to daj znać, bo sam jestem ciekaw rozwiązania tej usterki. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 15:56
|
|
|
Witam.Znalazłem parę informacji na temat tego czujnika,więc może to coś pomoże.Mi jakiś czas temu zaczęła świecić ta kontrolka bo urwał mi sie kabel w miejscu w którym wychodzi z bagnetu,ale udało mi się to jakoś naprawić.Na początku świeciło się dalej mimo że poziom był dobry,ale z czasem się naprawiło i teraz jest OK.
Jeżeli chodzi o napięcie które jest tylko chwilkę po włączeniu zapłonu to po zapaleniu kontrolka by się zawsze zapalała,ponieważ poziom oleju się zmniejsza no i wał rozbryzguje go,co też by zaowocowało świecącą kontrolką.
Załączam fotkę z opisem diagnostyki tego czujnika ale niestety po nie naszemu i opis złącz na desce.
Dołączam też dokument PDF w którym jest troszkę opisany ten czujnik(co prawda z silników 1.8 i 2.0 ale zasada działania jest taka sama),ale też nie po naszemu.
Nie znam angielskiego,ale jeśli dobrze wyczaiłem,to nie wolno zwierać kabli od tego czujnika aby kontrolka zgasła bo można uszkodzić moduł.Zalecane jest wpięcie w obwód opornika 12Ω.Jeśli dobrze zrozumiałem to gdy dalej jest problem z kontrolką,nawet po wpięciu opornika,to moduł uległ uszkodzeniu.Ale to są moje domysły,więc pasowało by,żeby to ktoś lekko przetłumaczył.
Niestety ale PDF był za duży więc zrobiłem print screen i jest jako dwie fotki.
Mam nadzieje że nie napisałem zbyt dużo pierd_ł |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 17:43
|
|
|
częściowo powieliłeś dane od wieprza, ale ta rozpiska gniazda się przyda, jak już to rozbiorę to przy okazji pomierzę napięcia na kablach od czujnika poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-05-2008, 18:05
|
|
|
yoyo napisał/a: | częściowo powieliłeś dane od wieprza, |
Sorki ale nie zauważyłem linków kolegi Wpierza.Teraz dopiero przejrzałem na oczy.
U mnie nie działa czujnik od poziomu płynu spryskiwaczy,ale gdy chciałem go wyjąć i zaglądnąć do niego,to niestety ale nie mogłem go wyjąć ze zbiornika,a bałem się go uszkodzić,więc odpuściłem na razie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:53
|
|
|
yoyo napisał/a: | częściowo powieliłeś dane ZielonyTBG napisał/a: | Sorki ale nie zauważyłem linków kolegi Wpierza.Teraz dopiero przejrzałem na oczy |
|
Zawsze lepiej mieć pomoc od większej liczby osób, niż od nikogo.
A te zdjęcia tylnej części deski pewnie się przydadzą.
Co do uszkodzonego modułu, to zobaczymy, jak pojeździ z naprawionym obwodem. Tak jak Ty, ZielonyTBG, Tobie się pewnie świeciła dioda, bo moduł wykrywał przerwę z obwodzie. Jeśli yoyo będzie miał sprawny obwód i po jakimś czasie jeżdżenia kontrolka zgaśnie, to moduł będzie sprawny.
OT ON
ZielonyTBG, kiedy zmieniłeś avatar? I czemu Braci B.? Nie lepiej na Braci Lechu i Jaro?
OT OFF
** Dodano: 04-05-2008, 20:58 **
ZielonyTBG napisał/a: | Ale to są moje domysły,więc pasowało by,żeby to ktoś lekko przetłumaczył |
Jest tak, jak piszesz.
Jeśli by były problemy co do angielskiego, to z chęcią pomogę, pomimo, że mój angielski tez nie jest na wysokim poziomie. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2008, 00:21
|
|
|
Wieprz napisał/a: | OT ON
ZielonyTBG, kiedy zmieniłeś avatar? I czemu Braci B.? Nie lepiej na Braci Lechu i Jaro?
OT OFF
|
Wolał bym się pochlastać a Bracia Blues są po prostu THE BEST.Od nich zaraziłem się bluesem.
Fajnie że choć z 8 słów czaje hehe.No i polecam przymocować jakoś przewody od bagnetu na stałe żeby nie dyndały luźno bo mi się urwał jeden i musiałem rurkę zeszlifować żeby się dostać do środka. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2008, 12:08
|
|
|
Przy okazji innej drobnej naprawy, postanowiłem wziąć się ponownie za czujnik (moje zapasy cierpliwości dla tej naprawy zregenerowały się).
Zdemontowałem deskę i ze zdziwieniem zauważyłem, że nie ma we wtyczce od check panelu kabla zielono-czarnego. Ale zaraz znalazłem ten kabelek zupełnie wypięty (musiał się wypiąć jak ostatnio żarówki zmieniałem).
Wpiąłem kabelek, włączyłem zapłon i kontrolka nie świeci mi już po oczach
Oczywiście moja włoszczyzna nie byłaby sobą gdyby jeden rozwiązany problem nie zrodził drugiego - zapaliła sie kontrolka poziomu płynu w spryskiwaczach
Na szczęście okaszało się że to tylko zaśniedziała wtyczka Teraz wszystkie kontrolki siedzą sobie "cichutko"
Przy okazji koło wtyczek od kontrolki płynu chłodnicy i spryskiwaczy znalazłem jedne przewód zielono-szary odcięty, tylko nie wiem od czego on jest. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-05-2008, 20:58
|
|
|
yoyo napisał/a: | koło wtyczek od kontrolki płynu chłodnicy i spryskiwaczy znalazłem jedne przewód zielono-szary odcięty |
Możesz zrobić zdjęcie? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2008, 20:38
|
|
|
** 12-05-2008 **
Wieprz, jutro będzie fotka
** Dodano: 14-05-2008, 21:36 **
niestety moje akumulatorki w aparacie zakończyły żywot , ale opisze jak mogę:
z tego samego peszla z którego wychodzą przewody z wtyczkami do czujników poziomu płynów (chłodzenie i spryskiwacz0 wychodzi przewód zielono-żółty ucięty na końcu,
a także z tego samego peszla idzie gruby przewód czerwony z białym paskiem i 2 czarne zakończone wtyczką na dwie wsuwki (czarne łączą się w jeden) układ wsuwek jest taki |- (jedna w pionie a druga w poziomie)
ciekawi mnie od czego są te kabelki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-06-2008, 11:55
|
|
|
witam
u mnie tez pojawil sie ten problem.pojezdzilem troche po "elektrykach" i ktorys z nich powiedzial ze jak to on sie wyrazil "trzeba wgrac w komputer program cz cos takiego ze jest wymieniony olej"nie wiem czy to prawda ale mam tempre od jakis 2mcy a poprzedni wlasciciel wymienial olej.sprawdzalem jest nowy.podobno w niektorych samochodach takich jak np bmw jest taka opcja z tym "programem" ale nie wiem czy fiaty posiadaja cos takiego.nawet pojechalem do salonu fiata i ustawilem sie z elektrykiem na przyszly tydzien,facet ma taka sama tempre jak ja wiec podejrzewam ze cos wymysli madrego.u mnie ta kontroka swieci sie non stop a moja tempra to 1.6,'91 |
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|