|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
dziwny problem |
Autor |
Wiadomość |
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 10:16 dziwny problem
|
|
|
Nie jeżdziłem moją piękna 3 dni (rolka z rozrządu ledwo zipie). Che rano jechać do mechanika ,odpalam auto i dupa. Akumulator padł. Ok. Miał prawo bo ma chyba z 10 lat. Podjechał znajomy podłączyliśmy kable rozruchowe do jego (nowego) aku i dupa. Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka wszystko gaśnie. Co gorsze coś zaczęlo się kopcić w komorze silnika. Odłączyliśmy kable bo już myślałem, że coś spaliłem, przekręciłem kluczyk i słychać, że rozrusznik kręci czyli tak jakby było jakieś zwarcie (?) które powoduje, że nie odpalę auta na pożyczonym prądzie. Sąsiad stał z boku i oczywiście śmiech, że mam zmienić auto na Hondę...Macie jakieś pomysły? Auto stoi u mechanika, wymieni rozrząd, podładuje aku i pewnie i tak nie pojeżdzę |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:05
|
|
|
A jak tyś to podłączył? z czego zadymiło? Pytam bo sporo osób nie przestrzeba podstawowych zasad podczas rozruchu z innego auta i walą jak leci jeszcze zakładając klemy odwrotnie (no dobra to skrajny przypadek ) solidboy napisał/a: | Miał prawo bo ma chyba z 10 lat. | a nie pora już nowy kupić ?
Napisze może się przyda potomnym.
Po pierwsze podłącza się najpierw klemę + plusową (od auta sprawnego do niesprawnego w takiej kolejności) a następnie masową -
Po drugie klemę masową najlepiej nie jest podłączać pod akumulator ale na korpus silnika w okolice kabla masowego do akumulatora. Pytacie dla czego? w skrajnych wypadkach bardzo rozładowany akumulator może eksplodować, i tu nie żartuje. Zresztą chyba jakiś kolega od nas się przekonał co to znaczy wybuchający akumulator.
Po trzecie przed jakimkolwiek odpalaniem dobrze jest odpalić ten drugi samochód na kilka minut żeby trochę podładował nasz. Trzymamy na b. jałowym a nie wciskamy gaz do dechy Po chwili już możemy startować. Rozłączamy w odwrotnej kolejności. A i nie kupujemy najtańszych kabli z tesco, raz byłem świadkiem ja takie topią się przy zapalaniu co prawda diesla (ten jak wiadomo na troszkę większy apetyt na prąd rozruchowy) ale jednak. Zapomniałbym również ważne nie czynimy tej przyjemności osobą z duzymi akumulatorami (np. z takim z malczka nie będzie my pomagać panu z wielkim dieslem bo to się źle skończy). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:22
|
|
|
solidboy napisał/a: | Macie jakieś pomysły? |
zmień na Hondę
a tak serio - rozrusznik kręci szybko czy zdychająco? Na popych odpali ? Może znowu problem z paliwem ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:29
|
|
|
A do dam że podczas takiej akcji można usmażyć diody prostownicze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:47
|
|
|
R JAM_BELFEGOR napisał/a: | Po pierwsze podłącza się najpierw klemę + plusową (od auta sprawnego do niesprawnego w takiej kolejności) a następnie masową - |
Zrobiłem odwrotnie. Kopciło się w rejonie kabli zapłonowych. Na pewno nie w rejonie akumulatora czy kabli rozruchowych.
Luczu napisał/a: | a tak serio - rozrusznik kręci szybko czy zdychająco? Na popych odpali ? Może znowu problem z paliwem ... |
Rozrusznik zdychająco. Typowy objaw rozładowanego akumulatora. Bałem się na popcyh żeby nie dokończyć rozrządu. Auto odholowałem do mechanika. Wymieni rozrząd i podładuje aku. Zobaczymy czy odpali. Jak tak to jutro po akumulator nowy podjade |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:57
|
|
|
solidboy, jak ma się porządnie aku rozładowany to też nie łatwo z kabli zapalić. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 16:13
|
|
|
Kupic nowe Akku, od tego bym zaczal. A jak sie calkiem rozladowal to pod prostownik i niech sie z piec godzin podladuje, mozesz sprawdzic jeszcze czy nie nalezy dolac troche wody destylowanej, bo byc moze masz za niski poziom - powinno pomoc.
U mnie sie cuda dzialy z Akku i to fabrycznie nowym, tyle tylko ze gdzies bylo zwacie i sie ciagle sam do zera rozladowywal.
Sasiadowi powiedz niech sobie kupi Veyrona jak jest taki madry. |
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2009, 17:34
|
|
|
Właśnie zaraz jade po aku i zobaczymy.
Prawdziwek napisał/a: | Sasiadowi powiedz niech sobie kupi Veyrona jak jest taki madry. |
I Veyron nie odpali jak mu akumulator padnie |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2009, 10:40
|
|
|
solidboy, skoro piszesz że zadymiło się z okolic przewodów WN to powinieneś rozebrać rozrusznik,sprawdzić szczotki,tulejki czy wszystko jest w dobrym stanie no i go przesmarować. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
solidboy
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 321 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 13:56
|
|
|
ZielonyTBG, tak właśnie zrobie. Akumulator kupiony i wszystko działa jak należy |
_________________ była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|