Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny problem
Autor Wiadomość
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2009, 10:16   dziwny problem

Nie jeżdziłem moją piękna 3 dni (rolka z rozrządu ledwo zipie). Che rano jechać do mechanika ,odpalam auto i dupa. Akumulator padł. Ok. Miał prawo bo ma chyba z 10 lat. Podjechał znajomy podłączyliśmy kable rozruchowe do jego (nowego) aku i dupa. Kontrolki się zapalają ale po przekręceniu kluczyka wszystko gaśnie. Co gorsze coś zaczęlo się kopcić w komorze silnika. Odłączyliśmy kable bo już myślałem, że coś spaliłem, przekręciłem kluczyk i słychać, że rozrusznik kręci czyli tak jakby było jakieś zwarcie (?) które powoduje, że nie odpalę auta na pożyczonym prądzie. Sąsiad stał z boku i oczywiście śmiech, że mam zmienić auto na Hondę...Macie jakieś pomysły? Auto stoi u mechanika, wymieni rozrząd, podładuje aku i pewnie i tak nie pojeżdzę
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2009, 12:05   

A jak tyś to podłączył? z czego zadymiło? Pytam bo sporo osób nie przestrzeba podstawowych zasad podczas rozruchu z innego auta i walą jak leci jeszcze zakładając klemy odwrotnie ;D (no dobra to skrajny przypadek :lalala: )
solidboy napisał/a:
Miał prawo bo ma chyba z 10 lat.
a nie pora już nowy kupić :doubt: ?

Napisze może się przyda potomnym.
Po pierwsze podłącza się najpierw klemę + plusową (od auta sprawnego do niesprawnego w takiej kolejności) a następnie masową -
Po drugie klemę masową najlepiej nie jest podłączać pod akumulator ale na korpus silnika w okolice kabla masowego do akumulatora. Pytacie dla czego? w skrajnych wypadkach bardzo rozładowany akumulator może eksplodować, i tu nie żartuje. Zresztą chyba jakiś kolega od nas się przekonał co to znaczy wybuchający akumulator.
Po trzecie przed jakimkolwiek odpalaniem dobrze jest odpalić ten drugi samochód na kilka minut żeby trochę podładował nasz. Trzymamy na b. jałowym a nie wciskamy gaz do dechy :D Po chwili już możemy startować. Rozłączamy w odwrotnej kolejności. A i nie kupujemy najtańszych kabli z tesco, raz byłem świadkiem ja takie topią się przy zapalaniu co prawda diesla (ten jak wiadomo na troszkę większy apetyt na prąd rozruchowy) ale jednak. Zapomniałbym również ważne nie czynimy tej przyjemności osobą z duzymi akumulatorami (np. z takim z malczka nie będzie my pomagać panu z wielkim dieslem bo to się źle skończy).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-05-2009, 12:22   

solidboy napisał/a:
Macie jakieś pomysły?

zmień na Hondę :) haha

a tak serio - rozrusznik kręci szybko czy zdychająco? Na popych odpali ? Może znowu problem z paliwem ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2009, 12:29   

A do dam że podczas takiej akcji można usmażyć diody prostownicze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2009, 12:47   

R
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Po pierwsze podłącza się najpierw klemę + plusową (od auta sprawnego do niesprawnego w takiej kolejności) a następnie masową -

Zrobiłem odwrotnie. :sciana: Kopciło się w rejonie kabli zapłonowych. Na pewno nie w rejonie akumulatora czy kabli rozruchowych.
Luczu napisał/a:
a tak serio - rozrusznik kręci szybko czy zdychająco? Na popych odpali ? Może znowu problem z paliwem ...

Rozrusznik zdychająco. Typowy objaw rozładowanego akumulatora. Bałem się na popcyh żeby nie dokończyć rozrządu. Auto odholowałem do mechanika. Wymieni rozrząd i podładuje aku. Zobaczymy czy odpali. Jak tak to jutro po akumulator nowy podjade
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-05-2009, 12:57   

solidboy, jak ma się porządnie aku rozładowany to też nie łatwo z kabli zapalić.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-05-2009, 16:13   

Kupic nowe Akku, od tego bym zaczal. A jak sie calkiem rozladowal to pod prostownik i niech sie z piec godzin podladuje, mozesz sprawdzic jeszcze czy nie nalezy dolac troche wody destylowanej, bo byc moze masz za niski poziom - powinno pomoc.

U mnie sie cuda dzialy z Akku i to fabrycznie nowym, tyle tylko ze gdzies bylo zwacie i sie ciagle sam do zera rozladowywal.


Sasiadowi powiedz niech sobie kupi Veyrona jak jest taki madry.
     assistance
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2009, 17:34   

Właśnie zaraz jade po aku i zobaczymy.
Prawdziwek napisał/a:
Sasiadowi powiedz niech sobie kupi Veyrona jak jest taki madry.

I Veyron nie odpali jak mu akumulator padnie ;D
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2009, 10:40   

solidboy, skoro piszesz że zadymiło się z okolic przewodów WN to powinieneś rozebrać rozrusznik,sprawdzić szczotki,tulejki czy wszystko jest w dobrym stanie no i go przesmarować.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-05-2009, 13:56   

ZielonyTBG, tak właśnie zrobie. Akumulator kupiony i wszystko działa jak należy :)
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load