Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje podczas hamowania
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-05-2009, 09:12   Wibracje podczas hamowania

Cześć, w ostatnim czasie po wymianie opon na letnie z felgami razem auto zaczęło podczas hamowania wibrować. Czy to wina kół ? Może warto by było pojechać je wyważyć ?? Widziałem ze byly wywarzane bo odważniki są poprzyklejane. Doradźcie mi coś
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 09:36   

Lasgo07, Tak po prawdzie koła powinno się wyważać co sezon, nie ważne że są odważniki. Opona wyciera się i zużywa koło mogło się gdzieś delikatnie skrzywić itp. wyważ kółka na początek. A i niech ci sprawdzą bicie każdej opony może którąś podciąłeś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-05-2009, 16:54   

Lasgo07, co to za wibracje? o ile czuć je mocno na kierownicy to mogą być tarcze zwichrowane i mają bicie osiowe ale na zimówkach też musiał byś coś czuć, ale jak JAM_BELFEGOR mówi wyważ koła i zobacz co bedzie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-05-2009, 17:04   

A i do wyważania wygrzeb z bieżnika wszystkie kamyczki, bo większość cieci robi na odwal się, wrzucają kółko na maszynę i tam gdzie im zatrzyma to wala odważnik. Raz tylko widziałem ja gość robi to w sposób fachowy czyli właśnie usuwa wszystko z bieżnika i dopiero wyważa sprawdza ranty, wykręca wentyle, ogląda oponę pod względem bicia, sprawdza stan ogumienia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-11-2010, 09:02   

na bank tarcze miałem to samo wibracje podczas hamowania u mnie były złe założone klocki i pokrzywiły się tarcze
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-11-2010, 09:18   

adamek25 napisał/a:
na bank tarcze
bardzo pewny jesteś mimo że kolega Lasgo07 stwierdził ten fakt bezpośrednio po wymianie kół. Zakładając koła pokrzywił tarcze?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-11-2010, 12:28   

W moim wypadku felerne okazały sie wahacze z tym że wibracje miały miejsce caly czas a podczas hamowania tylko sie nasilały.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
adamek25 


Wiek: 41
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 68
Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-11-2010, 13:29   

w takim razie jedyna rada do założyć stare koła i sprawdzić czy wibracje ustały jeśli tak to problem dotyczy kol
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 02:15   

Ja na 80% daję, że to wina tarcz. Zrób taki test: rozpędź auto i lekko wciśnij hamulec, jest bicie? Teraz dociśnij go mocno, ale tak, żeby nie zblokować kół. Jeżeli bicia nie ma to masz winowajcę - tarcze i klocki. Tanie tarcze po rozgrzaniu i wjechaniu w kałużę potrafią się od reki zwichrować. Jeżeli ci się chce to zdejm koło i wyciągnij klocki. Połóż je na stole powierzchnią cierną do blatu i zobacz, czy leżą prosto, jak nie to też znaczy, że to tarcze. Ostatecznie jedź do mechanika, który ma miernik do wychylenia tarcz i on ci powie jak krzywo jest. Jeżeli powyższy test się sprawdzi to lepiej wymień tarcze i klocki jak najszybciej, bo potem te drgania przeniosą się na zaciski i je wypaczą.

Sworznie na wahaczach - poniekąd, bo mogą się już luzy przenosić na koło kierownicy, ale to jest drugorzędny powód.

Źle wyważone koła? Odpada, bo złe wyważenie nie ujawnia się przy hamowaniu tylko podczas jazdy. Bicie na kierownicy miałbyś i tak jadąc bez wciśniętego hamulca i pojawiało by się mocne bicie w pewnych zakresach prędkości. Najczęściej ok. 80 - 110 km/h.
_________________
     Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 14:29   

To i ja się podłączę - u mnie zaczęło bić niedawno, ale tylko podczas jazdy / nie przy hamowaniu / - w przednim lewym kole chyba, bo czuć na kierownicy i w podłodze - najbardziej przy prędkości tak około 40, 50 km\h - dziś dopompowałem wiatru i trochę mniej bije - co obstawiacie?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 15:15   

kaminkrz, złe wyważenie, potem wydymane sworznie na wahaczach.
_________________
     Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 16:23   

mrk69 napisał/a:
potem wydymane sworznie na wahaczach


tzn. dłuższa jazda z takim stanem rzeczy powoduje wydymanie owych sworzni?
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 18:03   

I tak i nie, bo sworznie wyrabiają się najmocniej na dziurach i dlatego jest luz. Dalsza jazda z takim biciem będzie powodowała wzrost luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym.
_________________
     Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2011, 18:58   

Aha - póki co nie mam jeszcze luzów na kierownicy - reaguje na każdy ruch nawet mały - pozostaje mi zatem jak najszybciej zająć się tym kołem.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Kretoaza 


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2011, 20:56   

Witam panowie czuje drgania ale jak hamuje tylko przy wiekszej predkosci co to moze byc?
  
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 20:59   

Kretoaza, tarcze masz zwichrowane.
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2011, 21:03   

jak młody pisze tarcze masz do kitu
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:09   

Może to banalne ale ja bym sprawdził dokręcenia kół na poczatek. Dziwne ze akurat dzieje sie to po zmianie kół, być moze ten fakt niepotrzebnie kieruje nas na koła. Raczej beda to tarcze, tak jak mówią koledzy.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:11   

Dziąbal, ale kolega Kretoaza, nie pisze nic o zmianie kół :-k
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-03-2011, 21:11   

kaminkrz, u Ciebie bić moze również łozysko, po zimie musialem wymienić takowe u siebie, takie "bicie" moze spowodować zniszczenie koncówki drązka z tej strony, wybije ją. Im szybciej to zrobisz tym mniejsze koszty.

** Dodano: 11-03-2011, 21:13 **
Młody, Sorka przeczytalem wyrywkowo posty i myslalem ze to odpowiedzi na pierwszy post Lasgo07,
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Kretoaza 


Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-03-2011, 12:18   

Jak do kupowalem to gosciu mowil ze hamulce byly dopiero robione, na poczatku jeszcze piszczaly przy hamowaniu ale przy wiekszej predkosci bylo od poczatku to bicie. Moze zeczywiscie ktos polecial po kosztach, z drogiej strony to wczesniejszy wlasciel dbal o niego byl serwisowany w stacji boscha mam wszystkie rachunki tyle tego ze masakra.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load