Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak założyć wspomaganie!!!!
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 11:17   Jak założyć wspomaganie!!!!

Wiem, było dużo tematów, ale... się już pogubiłem. Mam silnik 1.4ie bez wspomagania, ani możliwości jego założenia. Jak to zrobić? Czy trzeba wymienić silnik, czy pompę wody, do której dołącza się pompę wspomagania! Muszę założyć wspomaganie bo moja żona nie ma tyle siły żeby kręcić kierownicą, a kupno drugiego auto byłoby najlepszym wyjściem ale utrzymać dwa auta :sciana:
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 11:45   

Jak to nie masz możliwości dołączenia wspomagania? Nie masz otworów w głowicy?

tu masz temat:

http://forum.tempra.org/t...%BF+wspomagania

Wydaje mi się że przy wtrysku nie będziesz miał problemu z wrzuceniem wspomagania, pod warunkiem że będziesz miał cały komplet.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 13:06   

Zmieniasz maglownice, musisz miec w glowicy miejsce na sruby od mocowania pompy wspomagania....poza tym potrzebujesz komplet przewodow miedzy pompa a maglownica....i cala zabawa....troszke roboty przy tym jest, ale jest to wykonalne...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 13:37   

Czytałem ten post który mi podesłałeśBdm, a co do otworów w głowicy to ich nie mam. Dlatego pytam czy muszę zmienić silnik. Albo inaczej, czy pompa wody jest zawsze w tym samym miejscu jeżeli chodzi o silnik ze wspomaganiem i bez, do czego jest przymocowana pompa wspomagania? Jeżeli do silnika to odpada.
  
 
miro91 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 200
Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-02-2011, 14:32   

Może masz wyjechana prekładnie kierownicza. Ja swoja wymieniłem (co prawda na używaną) ale chodzi wspaniale. Jedna reko bez problemu sie kręci na postoju.
_________________
TIPO 1.4 - zostało sprzedane ;(

TIPO SEDICIVALVOLE
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 16:13   

Pablo84K, nie trzeba zmieniac silnika....potrzebujesz tylko nowej glowicy (nie pamietam, chyba nawet nie calej glowicy a jedynie glowiczki...). Zakladasz i juz masz otwory pod pompe wspomagania...

Pompa wody w silniku ze wspomaganiem i bez wspomagania jest dokladnie w tym samym miejscu
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 17:00   

miro91, mam w tej chwili 175 opony, a letnie będę miał 185. Mi jest ciężko kręcić na postoju, wczoraj na smarowałem maglownicę i na pompowałem opony na 2,2, ale różnica była prawie niezauważalna :?
maniutek, nigdy nie widziałem takiej głowiczki, boję się że koszt u mechanika zrobienia wspomagania będzie około 500zł!
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 17:05   

Jest głowica i głowiczka...u Ciebie tez...po prostu musisz spojrzec, gdzie powinny byc te otwory...w glowiczce u Ciebie obraca sie walek rozrzadu, a w glowicy masz juz tylko szklanki z zaworami....i to mozna rozdzielic....tak w skrocie Ci to powiem...

Natomiast to ze sie boisz kwoty....Stary, to zadaj sobie pytanie czy chcesz miec wspomaganie czy nie? bo jak nie chcesz miec to jezdzij tak dalej, a jak chcesz miec to trzeba wydaj te 500zl....niestety....nic za darmo nie daja....jezeli chcesz zeby bylo taniej to po prostu zaloz sam....glowiczka Cie wyjdzie pewnie z 50-100zl, pompa tez nie wiele wiecej, przewody gdzies po szrotach poszuakj, tez wiecej jak 50zl nie zaplacisz, a za maglownice to juz sam nie wiem....jaki to moze byc koszt....z tym ze nie wiem, czy tak duzo taniej Cie wyjdzie zalozyc samemu(gdzie nie masz o tym pojecia) czy poslac do mechaniora....Mechanik tez czlowiek i swoja prace ceni....

Po krotce powiem Ci tak, chcesz miec wspomaganie, musisz za to zaplacic....ja np teraz zmieniam silnik w aucie i nie pytam sie na okolo, czemu tak drogo....po prostu chce jezdzic i ma byc wszystko ok....poki go mam wyjetego to wymieniam co sie da....zeby pozniej nikt do tego reki przez dluzszy czas dokladac nie musial...powodzenia z montazem
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 18:27   

ok, a jak wymieniać głowiczkę, trzeba wyjąć wałek i regulować zawory?czy może jeszcze głębsza robota.
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 18:30   

Pablo84K, sciagasz rozrzad, kola zebatego na walku rozrzadu nie zalozysz inaczej, wiec nie martw sie....nastepnie zrzucasz glowiczke, przekladasz walek do nowej glowiczki, przykrecasz, ustawiasz rozrzad na znaki i po zabiegu.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 18:35   

ok, a maglownica będzie pasowała plag&play! Czy będę przez jakiś czas jeździć na niej bez podłączania pompy? Zmierzam do tego że sam bym założył maglownicę i zbiorniczek, a resztę zrobiłby mechanik. A przy okazji wymieniłbym wałek bo mam krzywkę trochę zjechaną!
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 18:37   

bedzie pasowala plug&play, tyle ze bedzie Ci bardzo ciezko chodzila kierownica (magiel ze wspomaganiem ma mniejsze przelozenie, czyli mniej obrotow kierownica musisz zrobic, aby skrecic kola od lewego kranca do prawego).
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 18:38   

i czy od tempry będzie pasowało? Może teść ze szrotu mi załatwi!
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 18:38   

Od tempry jak najbardziej
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 18:43   

ok, a głowiczka od tempry 1.6 ie może pasować! W końcu ciężko znaleźć 1.4 ze wspomaganiem.
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 18:45   

no to mnie zastrzeliles, niech sie madrzejsi wypowiedza....CHYBA bedzie pasowala....ale to jest CHYBA
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Gość

Wysłany: 27-02-2011, 18:50   

Ok, dzięki wielkie za pomoc!
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2011, 18:53   

Prosze :) pozdrawiam i milej zabawy z autem :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2011, 16:02   

Pablo84K napisał/a:
a głowiczka od tempry 1.6 ie może pasować! W końcu ciężko znaleźć 1.4 ze wspomaganiem.


będzie pasować ;) ja miałem glowiczke od wersji bez wsp. tylko nie pamiętam czy wierciłem i gwintowałem otwory czy były otwory na mocowanie pompy tylko je przegwintowałęm.

Tak jak pisane wyżej przez kolegów... będzie potrzebna maglownica, do tego kolumna kierownicy bo nie pasuje wieloklin na magiel z wsp. kolo pasowe na wał, pompa wody (wersja do wsp.) pompa wspomagania, mocowanie pompy do głowiczki z naciągiem, koło pasowe na alternator, wspornik alternatora ( dłuższa śruba razem z mocowaniem rolki napinającej pasek wielorowkowy), węże, zbiorniczek z mocowaniem, 2 paski i płyn ATF

Poszukasz na forum to znajdziesz parę tematów z opisem, nr. pasków itp
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2011, 16:03   

Kajlon, tylko gwintowaliśmy , otwory już były :)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load