|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak założyć wspomaganie!!!! |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:17 Jak założyć wspomaganie!!!!
|
|
|
Wiem, było dużo tematów, ale... się już pogubiłem. Mam silnik 1.4ie bez wspomagania, ani możliwości jego założenia. Jak to zrobić? Czy trzeba wymienić silnik, czy pompę wody, do której dołącza się pompę wspomagania! Muszę założyć wspomaganie bo moja żona nie ma tyle siły żeby kręcić kierownicą, a kupno drugiego auto byłoby najlepszym wyjściem ale utrzymać dwa auta |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 11:45
|
|
|
Jak to nie masz możliwości dołączenia wspomagania? Nie masz otworów w głowicy?
tu masz temat:
http://forum.tempra.org/t...%BF+wspomagania
Wydaje mi się że przy wtrysku nie będziesz miał problemu z wrzuceniem wspomagania, pod warunkiem że będziesz miał cały komplet. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:06
|
|
|
Zmieniasz maglownice, musisz miec w glowicy miejsce na sruby od mocowania pompy wspomagania....poza tym potrzebujesz komplet przewodow miedzy pompa a maglownica....i cala zabawa....troszke roboty przy tym jest, ale jest to wykonalne... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 13:37
|
|
|
Czytałem ten post który mi podesłałeśBdm, a co do otworów w głowicy to ich nie mam. Dlatego pytam czy muszę zmienić silnik. Albo inaczej, czy pompa wody jest zawsze w tym samym miejscu jeżeli chodzi o silnik ze wspomaganiem i bez, do czego jest przymocowana pompa wspomagania? Jeżeli do silnika to odpada. |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-02-2011, 14:32
|
|
|
Może masz wyjechana prekładnie kierownicza. Ja swoja wymieniłem (co prawda na używaną) ale chodzi wspaniale. Jedna reko bez problemu sie kręci na postoju. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 16:13
|
|
|
Pablo84K, nie trzeba zmieniac silnika....potrzebujesz tylko nowej glowicy (nie pamietam, chyba nawet nie calej glowicy a jedynie glowiczki...). Zakladasz i juz masz otwory pod pompe wspomagania...
Pompa wody w silniku ze wspomaganiem i bez wspomagania jest dokladnie w tym samym miejscu |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 17:00
|
|
|
miro91, mam w tej chwili 175 opony, a letnie będę miał 185. Mi jest ciężko kręcić na postoju, wczoraj na smarowałem maglownicę i na pompowałem opony na 2,2, ale różnica była prawie niezauważalna
maniutek, nigdy nie widziałem takiej głowiczki, boję się że koszt u mechanika zrobienia wspomagania będzie około 500zł! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 17:05
|
|
|
Jest głowica i głowiczka...u Ciebie tez...po prostu musisz spojrzec, gdzie powinny byc te otwory...w glowiczce u Ciebie obraca sie walek rozrzadu, a w glowicy masz juz tylko szklanki z zaworami....i to mozna rozdzielic....tak w skrocie Ci to powiem...
Natomiast to ze sie boisz kwoty....Stary, to zadaj sobie pytanie czy chcesz miec wspomaganie czy nie? bo jak nie chcesz miec to jezdzij tak dalej, a jak chcesz miec to trzeba wydaj te 500zl....niestety....nic za darmo nie daja....jezeli chcesz zeby bylo taniej to po prostu zaloz sam....glowiczka Cie wyjdzie pewnie z 50-100zl, pompa tez nie wiele wiecej, przewody gdzies po szrotach poszuakj, tez wiecej jak 50zl nie zaplacisz, a za maglownice to juz sam nie wiem....jaki to moze byc koszt....z tym ze nie wiem, czy tak duzo taniej Cie wyjdzie zalozyc samemu(gdzie nie masz o tym pojecia) czy poslac do mechaniora....Mechanik tez czlowiek i swoja prace ceni....
Po krotce powiem Ci tak, chcesz miec wspomaganie, musisz za to zaplacic....ja np teraz zmieniam silnik w aucie i nie pytam sie na okolo, czemu tak drogo....po prostu chce jezdzic i ma byc wszystko ok....poki go mam wyjetego to wymieniam co sie da....zeby pozniej nikt do tego reki przez dluzszy czas dokladac nie musial...powodzenia z montazem |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:27
|
|
|
ok, a jak wymieniać głowiczkę, trzeba wyjąć wałek i regulować zawory?czy może jeszcze głębsza robota. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:30
|
|
|
Pablo84K, sciagasz rozrzad, kola zebatego na walku rozrzadu nie zalozysz inaczej, wiec nie martw sie....nastepnie zrzucasz glowiczke, przekladasz walek do nowej glowiczki, przykrecasz, ustawiasz rozrzad na znaki i po zabiegu. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:35
|
|
|
ok, a maglownica będzie pasowała plag&play! Czy będę przez jakiś czas jeździć na niej bez podłączania pompy? Zmierzam do tego że sam bym założył maglownicę i zbiorniczek, a resztę zrobiłby mechanik. A przy okazji wymieniłbym wałek bo mam krzywkę trochę zjechaną! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:37
|
|
|
bedzie pasowala plug&play, tyle ze bedzie Ci bardzo ciezko chodzila kierownica (magiel ze wspomaganiem ma mniejsze przelozenie, czyli mniej obrotow kierownica musisz zrobic, aby skrecic kola od lewego kranca do prawego). |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:38
|
|
|
i czy od tempry będzie pasowało? Może teść ze szrotu mi załatwi! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:38
|
|
|
Od tempry jak najbardziej |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:43
|
|
|
ok, a głowiczka od tempry 1.6 ie może pasować! W końcu ciężko znaleźć 1.4 ze wspomaganiem. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:45
|
|
|
no to mnie zastrzeliles, niech sie madrzejsi wypowiedza....CHYBA bedzie pasowala....ale to jest CHYBA |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:50
|
|
|
Ok, dzięki wielkie za pomoc! |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2011, 18:53
|
|
|
Prosze pozdrawiam i milej zabawy z autem |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 16:02
|
|
|
Pablo84K napisał/a: | a głowiczka od tempry 1.6 ie może pasować! W końcu ciężko znaleźć 1.4 ze wspomaganiem. |
będzie pasować ja miałem glowiczke od wersji bez wsp. tylko nie pamiętam czy wierciłem i gwintowałem otwory czy były otwory na mocowanie pompy tylko je przegwintowałęm.
Tak jak pisane wyżej przez kolegów... będzie potrzebna maglownica, do tego kolumna kierownicy bo nie pasuje wieloklin na magiel z wsp. kolo pasowe na wał, pompa wody (wersja do wsp.) pompa wspomagania, mocowanie pompy do głowiczki z naciągiem, koło pasowe na alternator, wspornik alternatora ( dłuższa śruba razem z mocowaniem rolki napinającej pasek wielorowkowy), węże, zbiorniczek z mocowaniem, 2 paski i płyn ATF
Poszukasz na forum to znajdziesz parę tematów z opisem, nr. pasków itp |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 16:03
|
|
|
Kajlon, tylko gwintowaliśmy , otwory już były |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|