Wibracje podczas hamowania |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-05-2009, 09:12 Wibracje podczas hamowania
|
|
|
Cześć, w ostatnim czasie po wymianie opon na letnie z felgami razem auto zaczęło podczas hamowania wibrować. Czy to wina kół ? Może warto by było pojechać je wyważyć ?? Widziałem ze byly wywarzane bo odważniki są poprzyklejane. Doradźcie mi coś |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 09:36
|
|
|
Lasgo07, Tak po prawdzie koła powinno się wyważać co sezon, nie ważne że są odważniki. Opona wyciera się i zużywa koło mogło się gdzieś delikatnie skrzywić itp. wyważ kółka na początek. A i niech ci sprawdzą bicie każdej opony może którąś podciąłeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-05-2009, 16:54
|
|
|
Lasgo07, co to za wibracje? o ile czuć je mocno na kierownicy to mogą być tarcze zwichrowane i mają bicie osiowe ale na zimówkach też musiał byś coś czuć, ale jak JAM_BELFEGOR mówi wyważ koła i zobacz co bedzie |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2009, 17:04
|
|
|
A i do wyważania wygrzeb z bieżnika wszystkie kamyczki, bo większość cieci robi na odwal się, wrzucają kółko na maszynę i tam gdzie im zatrzyma to wala odważnik. Raz tylko widziałem ja gość robi to w sposób fachowy czyli właśnie usuwa wszystko z bieżnika i dopiero wyważa sprawdza ranty, wykręca wentyle, ogląda oponę pod względem bicia, sprawdza stan ogumienia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-11-2010, 09:02
|
|
|
na bank tarcze miałem to samo wibracje podczas hamowania u mnie były złe założone klocki i pokrzywiły się tarcze |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 09:18
|
|
|
adamek25 napisał/a: | na bank tarcze | bardzo pewny jesteś mimo że kolega Lasgo07 stwierdził ten fakt bezpośrednio po wymianie kół. Zakładając koła pokrzywił tarcze? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2010, 12:28
|
|
|
W moim wypadku felerne okazały sie wahacze z tym że wibracje miały miejsce caly czas a podczas hamowania tylko sie nasilały. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
adamek25
Wiek: 41 Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 68 Skąd: łódz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-11-2010, 13:29
|
|
|
w takim razie jedyna rada do założyć stare koła i sprawdzić czy wibracje ustały jeśli tak to problem dotyczy kol |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 02:15
|
|
|
Ja na 80% daję, że to wina tarcz. Zrób taki test: rozpędź auto i lekko wciśnij hamulec, jest bicie? Teraz dociśnij go mocno, ale tak, żeby nie zblokować kół. Jeżeli bicia nie ma to masz winowajcę - tarcze i klocki. Tanie tarcze po rozgrzaniu i wjechaniu w kałużę potrafią się od reki zwichrować. Jeżeli ci się chce to zdejm koło i wyciągnij klocki. Połóż je na stole powierzchnią cierną do blatu i zobacz, czy leżą prosto, jak nie to też znaczy, że to tarcze. Ostatecznie jedź do mechanika, który ma miernik do wychylenia tarcz i on ci powie jak krzywo jest. Jeżeli powyższy test się sprawdzi to lepiej wymień tarcze i klocki jak najszybciej, bo potem te drgania przeniosą się na zaciski i je wypaczą.
Sworznie na wahaczach - poniekąd, bo mogą się już luzy przenosić na koło kierownicy, ale to jest drugorzędny powód.
Źle wyważone koła? Odpada, bo złe wyważenie nie ujawnia się przy hamowaniu tylko podczas jazdy. Bicie na kierownicy miałbyś i tak jadąc bez wciśniętego hamulca i pojawiało by się mocne bicie w pewnych zakresach prędkości. Najczęściej ok. 80 - 110 km/h. |
_________________
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 14:29
|
|
|
To i ja się podłączę - u mnie zaczęło bić niedawno, ale tylko podczas jazdy / nie przy hamowaniu / - w przednim lewym kole chyba, bo czuć na kierownicy i w podłodze - najbardziej przy prędkości tak około 40, 50 km\h - dziś dopompowałem wiatru i trochę mniej bije - co obstawiacie? |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 15:15
|
|
|
kaminkrz, złe wyważenie, potem wydymane sworznie na wahaczach. |
_________________
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 16:23
|
|
|
mrk69 napisał/a: | potem wydymane sworznie na wahaczach |
tzn. dłuższa jazda z takim stanem rzeczy powoduje wydymanie owych sworzni? |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 18:03
|
|
|
I tak i nie, bo sworznie wyrabiają się najmocniej na dziurach i dlatego jest luz. Dalsza jazda z takim biciem będzie powodowała wzrost luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. |
_________________
|
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-01-2011, 18:58
|
|
|
Aha - póki co nie mam jeszcze luzów na kierownicy - reaguje na każdy ruch nawet mały - pozostaje mi zatem jak najszybciej zająć się tym kołem. |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
Kretoaza
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 20:56
|
|
|
Witam panowie czuje drgania ale jak hamuje tylko przy wiekszej predkosci co to moze byc? |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 20:59
|
|
|
Kretoaza, tarcze masz zwichrowane. |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:03
|
|
|
jak młody pisze tarcze masz do kitu |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:09
|
|
|
Może to banalne ale ja bym sprawdził dokręcenia kół na poczatek. Dziwne ze akurat dzieje sie to po zmianie kół, być moze ten fakt niepotrzebnie kieruje nas na koła. Raczej beda to tarcze, tak jak mówią koledzy. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:11
|
|
|
Dziąbal, ale kolega Kretoaza, nie pisze nic o zmianie kół |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-03-2011, 21:11
|
|
|
kaminkrz, u Ciebie bić moze również łozysko, po zimie musialem wymienić takowe u siebie, takie "bicie" moze spowodować zniszczenie koncówki drązka z tej strony, wybije ją. Im szybciej to zrobisz tym mniejsze koszty.
** Dodano: 11-03-2011, 21:13 **
Młody, Sorka przeczytalem wyrywkowo posty i myslalem ze to odpowiedzi na pierwszy post Lasgo07, |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Kretoaza
Dołączył: 15 Sty 2011 Posty: 11 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2011, 12:18
|
|
|
Jak do kupowalem to gosciu mowil ze hamulce byly dopiero robione, na poczatku jeszcze piszczaly przy hamowaniu ale przy wiekszej predkosci bylo od poczatku to bicie. Moze zeczywiscie ktos polecial po kosztach, z drogiej strony to wczesniejszy wlasciel dbal o niego byl serwisowany w stacji boscha mam wszystkie rachunki tyle tego ze masakra. |
|
|
|
|
|