|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wymiana wachaczy |
Autor |
Wiadomość |
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 09:29 wymiana wachaczy
|
|
|
siemka wszystkim wczoraj wymienilem u znajomego mechnika wachacze skasowal mnie 70 zl. liczyl po 35 zl za godzine roboty...ale zbieznosc tak sie rozklekotala ze masakra kierownica rzucało na prawo i lewo na prostej drodze opony piszczaly jak zarzynana swinka czy to normalne ze az tak bardzo zbieznosc poszla...?prawe kolo skrecone w prawo a lewe prosto niby stalo ale przy zakrecie w lewo prawe kolo ledwo sie skrecalo wiec wczoraj wieczorem w garazu walczylem z jako takim ustawieniem zbieznosci samemu zebym mogl w poniedzialek wogole na warsztat zajechac i nawet to mi sie udalo z rozwalonym palcem itd ale musialem odkrecic koncowke drazka kierowniczego bo za diabla nie chcial sie ruszyc... ale narazie jakos dojade na zbieznosc.. |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 09:40
|
|
|
Nie wiem na sto ale jeśli nie wymieniałeś końcówek drążka to raczej nie powinno się przestawić(no chyba ze miałeś ustawiana zbieżność jak wahacze były już wybite) ja u siebie wymieniałem ale z końcówkami wiec nie powiem Ci jak jest dokładnie po wymianie samych wahaczy) |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-04-2010, 11:05
|
|
|
dspmatrix, najprawdopodobniej kupiłeś "dłuzsze wahacze... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-04-2010, 22:14
|
|
|
podlacze sie do tematu. ego napisalez ze dspmatrix mogl kupic dluzsze wahacze, to jest cos takiego ze jedne sa dluzesz a jedne krotsze ? od czego to zalezy i jak to jest przy zakupie wahaczy np. przez internet gdzie przewaznie jest cala lista modeli fiata do ktorego dane wahacze pasuja. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 07:43
|
|
|
Fiat marea i bravo HGT ma wahacze dłuższe o 1cm, cała reszta czyli bravo (oprócz HGT), brava, Tipo, Tempra ma takie same wahacze, w TT różniły się jeszcze średnicą sworznia (15mm, lub od 1991r 17mm) |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
pawelF1
Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 87 Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 14-04-2010, 20:42
|
|
|
to dobrze wiedziec takie cos dzieki |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2010, 10:17
|
|
|
ja zmieniałem u siebie wczoraj sam (prosta robota) oba wahacze z przodu i po wymianie jedynym objawem jest błoga cisza w aucie, nic nie stuka nic nie puka. Brak objawów dot przestawionej zbieżności.
To niemożliwe że jak wszystko jest wykonane profesjonalnie żeby tak zbieżność padła. Może coś niedokładnie zmontował ten mechanik ? może wahacz krzywo posadził (choć wówczas musiałby gwint uszkodzić bo teoretycznie nie da się go źle zamontować...).
Może nie założył jednej od śrub McPersona ?
Ja kupiłem wahacz FAST i jest bardzo dobrze zrobiony. Na poprzednim tej firmy przeleciałem 60tyskm |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-06-2010, 17:42
|
|
|
Mosior, witaj wymieniałem dzisiaj wachacz prawy przód i mam taki problem wszystko było fajnie ale nie przykrenciłem jednej śruby wewnęcznej tej bliżej nóg pasażera kambinowałem na wszystkie sposoby i nic to jest ta najdłusza śruba masz może jakiś sposób na to |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2010, 22:09
|
|
|
czołem, owszem mam. Też kombinowałem jaki tu metodyczny sposób wymyślić i zakładając, że nie masz wahacza z najniższej półki (bo w takich niedokładność i niepowtarzalność produkcyjna może spowodować, że otwory minimalnie się nie pokrywają z otworami w sankach zawieszenia i już problem..) to wkręć wszystkie śruby ale tak na dwa - trzy zwoje gwintu.
Chodzi o to aby "złapać" śrubami gwint a wahacz wciąż miał luz montażowy. Dopiero jak złapiesz wszystkie to je dokręcaj po parę obrotów klucza każdą śrubę i zrób tak ze dwie, trzy rundy to Ci wahacz ładnie powinien usiąść na sankach. U mnie nie było z tym problemu.
Jeżeli wkręcasz starymi śrubami to koniecznie je przeczyść solidnie drucianką i posmaruj grafitem. Pomaga !
Koniecznie wkręć tę śrubę, bo Ci będzie silentblock walił o sanki na dziurach |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pabblo666
Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 45 Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-06-2010, 08:25
|
|
|
Mosior, dzięki pozdrawiam |
_________________ PABBLO666 |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2010, 20:46
|
|
|
Jeżeli mogę coś dodać to to że jeśli na wahaczu nie jest wybity sworzeń to ja osobiście wymieniam tylko tuleje metalowo-gumowe. I w ten sposób obniżam koszty naprawy do ok. 30 pln na stronę(jeśli dobrze pamiętam).
A jeśli chodzi o zbieżność to mi po ostatniej wymianie też coś zaczęły oponki piskać.
Pozdro papa. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|