Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wachaczy
Autor Wiadomość
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-04-2010, 09:29   wymiana wachaczy

siemka wszystkim wczoraj wymienilem u znajomego mechnika wachacze skasowal mnie 70 zl. liczyl po 35 zl za godzine roboty...ale zbieznosc tak sie rozklekotala ze masakra kierownica rzucało na prawo i lewo na prostej drodze opony piszczaly jak zarzynana swinka czy to normalne ze az tak bardzo zbieznosc poszla...?prawe kolo skrecone w prawo a lewe prosto niby stalo ale przy zakrecie w lewo prawe kolo ledwo sie skrecalo wiec wczoraj wieczorem w garazu walczylem z jako takim ustawieniem zbieznosci samemu zebym mogl w poniedzialek wogole na warsztat zajechac i nawet to mi sie udalo z rozwalonym palcem itd ale musialem odkrecic koncowke drazka kierowniczego bo za diabla nie chcial sie ruszyc... :sciana: ale narazie jakos dojade na zbieznosc..
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2010, 09:40   

Nie wiem na sto ale jeśli nie wymieniałeś końcówek drążka to raczej nie powinno się przestawić(no chyba ze miałeś ustawiana zbieżność jak wahacze były już wybite) ja u siebie wymieniałem ale z końcówkami wiec nie powiem Ci jak jest dokładnie po wymianie samych wahaczy)
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2010, 11:05   

dspmatrix, najprawdopodobniej kupiłeś "dłuzsze wahacze...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 13-04-2010, 22:14   

podlacze sie do tematu. ego napisalez ze dspmatrix mogl kupic dluzsze wahacze, to jest cos takiego ze jedne sa dluzesz a jedne krotsze ? od czego to zalezy i jak to jest przy zakupie wahaczy np. przez internet gdzie przewaznie jest cala lista modeli fiata do ktorego dane wahacze pasuja.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-04-2010, 07:43   

Fiat marea i bravo HGT ma wahacze dłuższe o 1cm, cała reszta czyli bravo (oprócz HGT), brava, Tipo, Tempra ma takie same wahacze, w TT różniły się jeszcze średnicą sworznia (15mm, lub od 1991r 17mm)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
pawelF1 


Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 87
Skąd: SZCZECIN
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-04-2010, 20:42   

to dobrze wiedziec takie cos dzieki
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2010, 10:17   

ja zmieniałem u siebie wczoraj sam (prosta robota) oba wahacze z przodu i po wymianie jedynym objawem jest błoga cisza w aucie, nic nie stuka nic nie puka. Brak objawów dot przestawionej zbieżności.

To niemożliwe że jak wszystko jest wykonane profesjonalnie żeby tak zbieżność padła. Może coś niedokładnie zmontował ten mechanik ? może wahacz krzywo posadził (choć wówczas musiałby gwint uszkodzić bo teoretycznie nie da się go źle zamontować...).

Może nie założył jednej od śrub McPersona ?

Ja kupiłem wahacz FAST i jest bardzo dobrze zrobiony. Na poprzednim tej firmy przeleciałem 60tyskm
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-06-2010, 17:42   

Mosior, witaj wymieniałem dzisiaj wachacz prawy przód i mam taki problem wszystko było fajnie ale nie przykrenciłem jednej śruby wewnęcznej tej bliżej nóg pasażera kambinowałem na wszystkie sposoby i nic to jest ta najdłusza śruba masz może jakiś sposób na to
_________________
PABBLO666
  
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2010, 22:09   

czołem, owszem mam. Też kombinowałem jaki tu metodyczny sposób wymyślić i zakładając, że nie masz wahacza z najniższej półki (bo w takich niedokładność i niepowtarzalność produkcyjna może spowodować, że otwory minimalnie się nie pokrywają z otworami w sankach zawieszenia i już problem..) to wkręć wszystkie śruby ale tak na dwa - trzy zwoje gwintu.

Chodzi o to aby "złapać" śrubami gwint a wahacz wciąż miał luz montażowy. Dopiero jak złapiesz wszystkie to je dokręcaj po parę obrotów klucza każdą śrubę i zrób tak ze dwie, trzy rundy to Ci wahacz ładnie powinien usiąść na sankach. U mnie nie było z tym problemu.

Jeżeli wkręcasz starymi śrubami to koniecznie je przeczyść solidnie drucianką i posmaruj grafitem. Pomaga ! :badgrin:

Koniecznie wkręć tę śrubę, bo Ci będzie silentblock walił o sanki na dziurach
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-06-2010, 08:25   

Mosior, dzięki pozdrawiam
_________________
PABBLO666
  
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2010, 20:46   

Jeżeli mogę coś dodać to to że jeśli na wahaczu nie jest wybity sworzeń to ja osobiście wymieniam tylko tuleje metalowo-gumowe. I w ten sposób obniżam koszty naprawy do ok. 30 pln na stronę(jeśli dobrze pamiętam).

A jeśli chodzi o zbieżność to mi po ostatniej wymianie też coś zaczęły oponki piskać.
Pozdro papa.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load